سری بازیهای Resident Evil همیشه از محبوبیت بالایی در بین طرفداران خود برخوردار بودند و کمپانی CAPCOM نیز در برآورده کردن لذت ترس و وحشت کاربران کم کاری نکرده و نخواهد کرد. بازی رزیدنت اویل 3 یکی از بازیهایی است که به تازگی توسط این کمپانی بازسازی شده است و به تازگی نسخه کامل آن برای خرید در دسترس قرار گرفته است. تفاوت گرافیک Resident Evil 3 نسخه بازسازی شده نسبت به نسخه اصلی آن که نزدیک به 20 سال قبل تولید شده است بسیار است و نشان از بهبود عملکرد گرافیکی بازیها طی این دو دهه است.
تفاوت گرافیک Resident Evil 3 در دو نسخه آن به شدت زیاد است. از جزئیات گرافیکی محیط گرفته تا المانهای بازی همه و همه دست به دست هم دادهاند تا تلاش و توسعه تیم CAPCOM را طی 20 سال به شما نشان دهند. درحالی که نسخه اصلی رزیدنت اویل 3 در سال 1999 توسعه داده شده بود اما آن زمان یکی از بازیهای پر گرافیک و پر محتوایی بود که هر کاربری را انگشت به دهان میکرد. حال بعد از گذشت 21 سال دوباره قرار است شاهد یک شاهکار دیگر از نظر گرافیک و جزئیات در این بازی باشیم.
سیستم مورد نیاز برای نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 3 از این قرار است:
کمترین مشخصات گفته شده برای این بازی برای اجرای آن بر روی رزولوشن 1920*1080 و فریم ریت 30 است اما برای اجرا این بازی بر روی فریم ریت 60 و رزولوشن 1080 نیازمند سخت افزاری همانند سخت افزار گفته شده برای بخش Recommended هستید. البته فریم ریت دریافتی شما بسته به تغییراتی که در بخش گرافیک خود میدهید متفاوت خواهد بود.
درست است که مقایسه دو بازی آن هم با چنین بازی زمانی از نظر سال ساخت درست نمیباشد اما همینکه میتوانیم امتیازها و دستیابیهای کمپانی سازنده سری بازیهای رزیدنت اویل را در بخش گرافیک و محتوای بازی بعد از گذشت 21 سال مشاهده کنیم خود نیز یکی از بخشهای جذاب است.
جزئیات در بخش کارکترهای بازی به نوع خاصی طراحی شده است و میتوانیم جزئیات بسیار بالایی را نسبت به محیط اطراف از کارکتر داشته باشیم. هیولا و Bossهای بازی با دقت و شباهت خاصی نسبت به سال 1999 ساخته شدهاند تا حس گذشته را به کاربرانی که نسخه اصلی این بازی را بازی کردهاند دست بدهد.
حس حال کشتن زامبیهای بازی نیز در نسخه بازسازی شده به طور کامل تغییر کرده است. دیگر خبری از مشخص بودن زامبی مرده از زنده نیست و تیر زدن به زامبیها به معنای کشته شدن کامل آنها نمیباشد. در خیلی از موارد حتی با وجود حالت خوابیده، زامبیها زنده هستند و همیشه به دنبال گیر انداختن و کشتن شما هستند. نور پردازی نیز به طور کلی تغییر کرده است و دیگر همانند نسخه اصلی خبری از خیابانهای روشن و بدون سایه نیست بلکه سایه و انعکاس نور در تمامی محیط بازی به طور کامل دیده میشود. حتی جزئیات در بازی به قدری زیاد است که در صورت رد شدن یک زامبی از روی منبع نور، نور و انعکاسهای آن نیز به دنبال آن قطع خواهند شد.
گیم پلی بازی یکی از مهمترین بخشهایی است که CAPCOM توجه زیادی به آن داشته است. در نسخه اصلی کنترل دوربین و نشانه گیری به سمت زامبی دست کاربر نبود اما این مورد به طور کامل حالا در اختیار کاربر است و اتصال محلهای بازی به یکدیگر باعث شده است خبری از لود اسکرینهای پی در پی طی انجام بازی نباشد. همین مورد نیز در خصوص Nemesis نیز صدق کرده است و حالا شاهد کنترل Boss اویل 3 در تمام محیط هستیم.
نسخه بازسازی شده تجربه جدیدی را به کاربران القا خواهد کرد و همین طور نیز پیشبینی میشد. استفاده از المانهای گذشته با طعم و بوی گرافیک، نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 3 را تبدیل به یک بازی جذاب برای پر کردن ساعات شب در دوران قرنطینه تبدیل کرده است.
بیشتر بخوانید: مقایسه جزئیات گرافیکی Resident Evil 3 Remake بر روی کنسولهای مختلف
دیدگاهتان را بنویسید