تا زمان عرضه شدن بازی Quantum Break بر روی پلتفرم های مقصد این اثر راه زیادی باقی نیست و در این فاصله شاهد انتشار اطلاعات تازه ای در رابطه با ساختار فنی این بازی بر روی پلتفرم های مقصد آن هستیم. روز گذشته سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Remedy اجرا شدن نسخه ی اکس باکس وان از بازی Quantum Break تحت کیفیت تصویری 720 پیکسلی را به طور رسمی تایید نموده و دلیل اصلی این امر را باز تر شدن دست آن ها برای به کار بردن تکنیک های گرافیکی پیچیده و افکت های تصویری پر رنگ و لعاب در بخش فنی این بازی اعلام کرده اند. البته نسخه ی اکس باکس وان از بازی Quantum Break تنها نسخه ای از این اثر به شمار نمی رود که قرار است به بازار عرضه شود و در این میان علاقه مندان به ساخته های استودیو Remedy شاهد انتشار نسخه ی مربوط به پلتفرم کامپیوتر های خانگی از این بازی نیز خواهند بود. نسخه ای که قرار است به لحاظ تکنیکی امکانات بیشتری را به نسبت نسخه ی کنسولی این بازی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. پس تا زمان باقیمانده از انتشار این بازی بر روی پلتفرم های مقصد آن، بد نیست نگاهی هم به قابلیت های تکنیکی موجود در نسخه ی PC از بازی Quantum Break داشته باشیم و با تعداد و تنوع این قابلیت ها و تکنیک ها آشنا شویم.
تا پیش از این اعضای استودیو Remedy وجود برخی نکات را در نسخه ی PC از بازی Quantum Break تایید کرده بودند. نکاتی از قبیل این که این نسخه از بازی قابلیت اجرا بر روی کیفیت تصویری 4K را داشته و بر اساس نرخ نهایی 60 فریم در ثانیه قابل اجرا خواهد بود. همچنین وجود برخی تکنیک های نوین در زمینه ی نور پردازی و طراحی سایه ها (البته بدون اشاره به جزییات ریز این تکنیک ها) در این نسخه از اثر نیز توسط سازندگان بازی Quantum Break مورد تایید قرار گرفته است. اما موارد مذکور تمامی قابلیت های به کار رفته در بخش فنی نسخه ی PC از بازی Quantum Break را شامل نمی شوند و دارندگان این نسخه از بازی قادر به بهره گیری از تکنیک های گرافیکی متعدد دیگری نیز خواهند بود. به عنوان مثال بر اساس اطلاعات موثق موجود، نسخه ی PC از بازی Quantum Break از تکنیک نور پردازی حجمی بهره خواهد برد که کیفیت نهایی آن از سوی دارندگان این نسخه از بازی در منوی تنظیمات گرافیکی آن قابل تغییر است. البته علاوه بر این تکنیک قابل تنظیم، امکان پالایش سایه ها و تنظیم کیفیت تصویری آن ها نیز در نسخه ی PC از بازی Quantum Break برای علاقه مندان به این اثر مهیا شده است و در صد کم و زیاد شدن کیفیت تمامی این تکنیک ها از سوی گیمر ها قابل تنظیم خواهد بود. گفتنی است که قابلیت های موجود در منوی تنظیمات گرافیکی نسخه ی PC از بازی Quantum Break تنها به همین چند مورد یاد شده خلاصه نمی شود و علاوه بر ویژگی های مذکور شاهد تغییر پذیر بودن ویژگی هایی نظیر کیفیت تصویری بافت ها و کیفیت افکت های گرافیکی در منوی تنظیمات بازی Quantum Break هستیم.
یکی از تکنیک های فنی به کار رفته در بازی Quantum Break سیستم نور پردازی یک پارچه و سراسری است. تکنیکی که به تدریج در حال جا افتادن در ساختار دیداری بسیاری از بازی های کامپیوتری نسل حاضر است. جالب این جاست که برای دارندگان نسخه ی PC از بازی Quantum Break این امکان مهیا شده است تا بتوانند کیفیت این تکنیک نور پردازی را به طور دلخواه (و بسته به توان سخت افزاری سیستم کامپیوتری تحت اختیار خود) در منوی تنظیمات گرافیی این بازی افزایش یا کاهش دهند. همچنین به منظور هر چه روان تر اجرا شدن بازی Quantum Break بر روی پلتفرم های مقصد این اثر، سازندگان این بازی تکنیک AO را در همان محدوده ای از گیم پلی بازی که در یک زمان معین بر روی صفحه نمایش به تصویر کشیده می شود تعریف نموده اند. خصوصیتی که در مورد ویژگی هایی نظیر بازتاب نور از سطوح مختلف محیط نیز رعایت شده است و نکته ی قابل توجه این جاست که امکان فعال یا غیر فعال ساختن دو تکنیک یاد شده در منوی تنظیمات گرافیکی نسخه ی PC از بازی Quantum Break برای علاقه مندان به این نسخه از بازی فراهم آمده است. در واقع از آن جایی که سازندگان بازی Quantum Break از وجود سیستم نور پردازی یک پارچه و سراسری برای طراحی نور پردازی هم زمان کل محیط این بازی به شکل هم زمان بهره جسته اند، منحصر کردن روند اجرایی این سیستم به محدوده ای خاص از تصویر به نمایش در آمده برای گیمر ها (در لحظه ای معین) موجب می شود تا این بازی به شکل روان تر و بی درد سر تری بر روی کامپیوتر های خانگی به اجرا در آید. به هر حال لیست تکنیک های گرافیکی موجود در نسخه ی PC از بازی Quantum Break بسیار قابل قبول به نظر می رسد و نکته ی مهم تر قضیه این جاست که کیفیت تصویری یا اجرایی اکثریت قریب به اتفاق این تکنیک های گرافیکی قابل تغییر و تنظیم خواهد بود. از آن گذشته وسواس همیشگی اعضای استودیو Remedy در تولید بازی هایی با کیفیت فنی بالا این امید را در دل چشم انتظاران بازی Quantum Break زنده نگاه می دارد که بتوانند با یک بازی شسته رفته بر روی هر دو پلتفرم مقصد این اثر دیدار نمایند. خصوصاً این که بازی Quantum Break قرار است از ویژگی های طراحی شده بر اساس واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 استفاده نماید و از همین رو انتظارات علاقه مندان از بخش گرافیکی این بازی بسیار بالا خواهد بود. در پایان متن پیش رو به یادآوری این نکته می پردازیم که بازی Quantum Break در روز پنجم آوریل سال جاری بر روی دو پلتفرم PC و Xbox One منتشر خواهد شد.
تکنیک های گرافیکی چیزهای جالبیه که میتونه هر گیمری رو مجذوب خودش کنه بدون اینکه نیاز به سیستم خیلی قوی داشته باشی
واقعا محشره عالیه تصاویر واقعی خواهد بود
بازی قشنگیه کاشکی همونطور که دوستان گفتن کرک بشه
خدا از دهنت بشنونه:-bd;)
خدا کنه کرک شه:-D:l:)
دوست عزیز پول داشته باشی میشه چرا نشه، 2تا Titan X میندازی 4k اولترا بالای 30 فریم میده، الان اوکی شدی؟
الآن مگه میشه 4k بزنی که اینقدر خوشحال شدی هیچ کدوم از گرافیک های امروزی نمی تونن تو 4k فریم خوبی رو ارائه بدن
جانم Pc:D هم 4k هم ویژگی های خاص و اضافه عالیه، این است قدرت Pc:smiley0
خیلی سبک بازیش عالی و گرافیک صنعتیش