بی شک یکی از اجتماعات هیجان انگیز و رویارویی های جانانه ی گیمر های حرفه ای حاضر در بازی Counter Strike: Global Offensive با یکدیگر، مسابقات لیگ جهانی ESL One است که هر سال در چند نوبت مختلف در شهر های گوناگون جهان برگزار می شود. در این میان شواهد امر نشان از این دارند که یکی از هیجان انگیز ترین مسابقات موجود لیگ ESL One در رشته ی کانتر استرایک، مسابقاتی است که به صورت سالانه در شهر کُلن آلمان برپا می شود. اگر چه تا زمان بر گزاری دور بعدی مسابقات کلن در لیگ ESL One هنوز چندین ماه باقی مانده است، اما برای آماده شدن علاقمندان این تورنمنت برای ملاقات با آن، زمان و میزان دقیق جایزه ی نقدی این مسابقات از هم اکنون اعلام گشته و در کنار آن کار فروش بلیط های این مسابقات نیز در روز های اخیر آغاز شده است.
بر اساس اعلام رسمی برگزار کنندگان این مسابقات، تورنمنت بعدی لیگ ESL One در رشته ی Counter Strike: Global Offensive ، از هشتم تا دهم ماه ژوییه ی سال 2016 میلادی در شهر کلن آلمان و در تالار گرد همایی LANXESS این شهر برگزار خواهد شد. گفتنی است که بلیط فروشی این تورنمنت پر طرفدار از روز قبل به شکل اینترنتی آغاز شده است و این احتمال وجود دارد که تا کنون تمامی بلیط های این مسابقات به طور کامل از سوی علاقمندان تورنمنت مذکور خریداری شده باشند. بر طبق اعلام برگزار کنندگان این تورنمنت، ارزان ترین بلیط های مربوط به مسابقات کلن از قیمت 3 یورو آغاز شده و بسته به جایگاه قرار گیری تماشاچیان، این قیمت ها به تدریج بالاتر خواهد رفت. البته قیمت بلیط های لیگ ESL One برای تماشاچیانی که دوست دارند بر روی صندلی هایی نزدیک به اعضای تیم های مسابقه دهنده قرار گیرند، از قیمت 40 یورو آغاز خواهد شد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که مبلغ جایزه ی این رقابت ها، نسبت به سال قبل به چیزی بیش از دو برابر افزایش یافته است که این موضوع خود نشان از محبوبیت و فراگیری روز افزون بخش نو ظهور ورزش های الکترونیک در میان علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری دارد و علاوه بر آن سود سرشاری را بازتاب می دهد که برگزاری چنین مسابقات و تورنمنت های پر طرفداری عاید بانیان و برگزار کنندگان رقابت های مذکور می سازد. گفتنی است که جایزه ی تورنمنت آتی لیگ ESL One شهر کلن در رشته ی Counter Strike: Global Offensive رقمی معادل 250 هزار دلار خواهد بود. این در حالی است که دور نهایی مسابقات امسال شهر کلن آلمان در رشته ی Counter Strike: Global Offensive از جایزه ای 100 هزار دلاری بهره می برد. جایزه ای که در نهایت به اعضای تیم سوئدی Fnatic رسید و در فینال این مسابقات، آن ها در حالی که بخش مهمی از مسابقه را از رقیب خود عقب بودند، عاقبت در بازگشتی لیورپول وار (علاقمندان مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قطعاً می دانند از چه چیزی سخن می گوییم!) موفق به شکست تیم فرانسوی Team EnVyUs و قهرمانی در مسابقات لیگ ESL One در لحظات پایانی رقابت نفس گیر فینال شدند.
فاتحان مسابقات جهانی رشته ی League of Legends در سال 2015
علاوه بر مشخص شدن زمان برگزاری تورنمنت آتی شهر کلن در رشته ی Counter Strike: Global Offensive و همچنین روشن شدن مبلغ جایزه ی قابل توجه این رقابت پر هیجان، دیگر بازی مشهور حاضر در مسابقات eSports یعنی بازی League of Legends نیز برای بار دیگر این موضوع را به اثبات رساند که یکی از محبوب ترین (و در واقع محبوب ترین) بازی های رقابتی آنلاین محسوب می شود. در تایید این ادعا، سازنده و صاحب امتیاز اصلی این بازی یعنی شرکت Riot Games آمار و ارقام تازه ای را از میزان بینندگان رقابت اخیر رشته ی League of Legends منتشر ساخته است که جهشی قابل توجه را نسبت به مسابقات مشابه در سال قبل نشان می دهد. در واقع ماه گذشته شاهد برگزاری دور پایانی مسابقات جهانی رشته ی League of Legends در سال 2015 میلادی بودیم که در فینال این مسابقات تیم کره ای SKT موفق شد دیگر تیم کره ای حاضر در این مسابقات یعنی تیم Koo Tigers را شکست دهد و علاوه بر تصاحب جایزه ی یک میلیون دلاری این رقابت ها، نام خود را به عنوان سلطان بی چون و چرای بازی League of Legends در سطح جهان مطرح سازد. حال گرداننده ی اصلی این رقابت حساس و پر شور جهانی یعنی شرکت Riot Games به اعلام این نکته ی مهم پرداخته است که مسابقات فینال ماه گذشته ی بازی League of Legends را به طور متوسط چیزی نزدیک به 4.2 میلیون نفر به شکل هم زمان در اقصی نقاط جهان مشاهده کرده اند. البته این تنها تعداد متوسط نفراتی است که به شکل هم زمان در یک لحظه از رقابت فینال به تماشای آن پرداخته اند و در این میان تعداد نفراتی که به نظاره ی مسابقه ی فینال تمام کره ای بازی League of Legends به شکل هم زمان پرداخته اند رقمی معادل 14 میلیون نفر بوده است. البته تعداد کلی کسانی که به تماشای رقابت های دور پایانی بازی League of Legends نشسته اند بیش از این میزان بوده و رقمی 36 میلیون نفری را شامل می شده است. در واقع طی مدت تقریبی یک ماهی که مسابقات مذکور در جریان بود، به طور کل چیزی معادل 360 میلیون ساعت از پخش زنده ی این رقابت ها توسط 36 میلیون نفری که در سطور قبل ذکر آن رفت دیده شده است و این در حالی است که میزان مشاهده ی دور نهایی رقابت های سال گذشته ی بازی League of Legends (که در واقع پر بیننده ترین مسابقات ورزش های الکترونیک سال قبل نیز محسوب می شده است) تنها 194 میلیون ساعت بوده است. به هر حال می توان ادعا کرد که اعداد و ارقام موجود در این متن خود بهترین شاهد بر این مدعاست که بخش نوظهور صنعت سرگرمی یا همان ورزش های الکترونیک می رود تا خیلی زود به عنوان محبوب ترین ، پر مخاطب ترین و سود آور ترین بخش حاضر در این صنعت شناخته شود و هر روز مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب نماید.
چینی یا کره ای؟!
این ها که نصفشون چینی هستن.