پیش از این بار ها در قالب مطالب مختلف خود به این نکته اشاره کرده بودیم که در روزگار فعلی و در شرایطی که اکثر بازی های کامپیوتری بزرگ روز با ساختاری بسیار محافظه کارانه و بدون نو آوری خاصی، تنها به منظور فروش بیشتر توسط شرکت های بزرگ و نام آشنای حاضر در صنعت بازی سازی ساخته می شوند؛ در برخی از عناوین تولید شده به دست استودیو های بازی سازی کوچک ، کم نام و نشان و مستقل گاه می توان شاهد به کار گیری خلاقیت های فراوانی بود و در واقع بسیاری از بازی های ساخته شده به دست این بازی سازان کم ادعا به لحاظ محتوا ظرایف بسیار جالبی را در دل خود جای داده اند. در این میان شاید بتوان بازی P.A.M.E.L.A را جزو همین دسته از آثار طبقه بندی کرد و بتوان مدعی شد که این بازی با ارائه ی نمایش های پر جلوه ی خود در طول یک سال اخیر که هر بار قدرتمند تر و کنجکاوی بر انگیز تر از بار قبل جلوه می کنند، توانسته است تا حد فراوانی قابلیت های خود را نمایان سازد و در مجموع این توانایی را دارد تا در صورت به کارگیری درست این قابلیت ها به یکی از بهترین عناوین سال جاری در دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شود. بازی خوش آتیه ای که هم اکنون شاهد اعلام رسمی مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای آن و همچنین تاریخ حدودی عرضه شدن آن به بازار توسط سازندگان این اثر هستیم.
پیش از بررسی مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی P.A.M.E.L.A بد نیست به نکاتی در رابطه با داستان و گیم پلی این بازی اشاره نماییم. البته پیش تر و در زمان معرفی بازی P.A.M.E.L.A به کلیاتی از این بازی اشاره شده بود. اما هم زمان با روشن شدن مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرا و همچنین حدود تاریخ انتشار این بازی، جزییات تازه ای هم از گیم پلی این اثر در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است که مطلع شدن از آن ها برای چشم انتظاران بازی P.A.M.E.L.A ضروری به نظر می رسد.
بازی P.A.M.E.L.A توسط اعضای استودیوی مستقل NVYVE در دست ساخت است. استودیویی که کار خود در امر طراحی بازی P.A.M.E.L.A را تنها با چهار نفر آغاز کرد و در ادامه ی کار تعداد اعضای فعال در پروژه ی تولید این بازی به شش نفر رسید. با توجه به تعداد اعضای حاضر در پروژه ی تولید بازی P.A.M.E.L.A و مقایسه ی آن با حجم تیم تولید عناوین هم سبک و همچنین بر اساس نمایش های ارائه شده از این بازی تا این لحظه، می توان کار اعضای استودیو NVYVE را کاملاً مثبت ارزیابی کرد.
داستان بازی P.A.M.E.L.A در شهری به نام عدن و در دنیایی آینده گرایانه رخ می دهد. شهری که همچون نام آن قرار بود بهشتی برای انسان ها باشد اما با شیوع بیماری عجیبی که موجب تغییر شکل ظاهری و دگرگونی خلق و خوی درونی تعداد قابل توجهی از ساکنان این شهر شد، عدن خیلی زود به جهنمی واقعی تبدیل گردید که زنده ماندن درآن کار بسیار دشوار و خطرناکی به نظر می رسد. در این بازی بازیباز نقش یکی از بازماندگان شهر عدن را بر عهده دارد. فردی که پس از مدت ها از خواب مصنوعی خود بر می خیزد و در طول بخش های مختلف داستان این بازی باید در عین تضمین بقای خود در شهر خطرناک عدن، طی همکاری مستقیم با پاملا از چگونگی مبتلا شدن شهر عدن به این بلای خانمان سوز هم آگاه شده و راهی برای رهایی از آن بیابد. در این میان هوش مصنوعی شهر پیشرفته ی عدن که با نام پاملا شناخته می شود و در تمامی نقاط شهر حضور دارد نقش مهمی را در داستان بازی P.A.M.E.L.A ایفا می کند و به نوعی وظیفه ی راهنمایی بازیباز و گره گشایی از مشکلات او را در طول مراحل مختلف این بازی بر عهده خواهد داشت. در واقع در طول بازی P.A.M.E.L.A صدای مباشر اصلی و مجازی شهر یا همان پاملا همیشه همراه با بازیباز خواهد بود و در مواقع لزوم به راهنمایی او خواهد شتافت. در حالت کلی می توان شباهت های فراوانی را میان داستان بازی P.A.M.E.L.A با آثاری نظیر بازی BioShock یافت. شباهتی که به لحاظ تم کلی حاکم بر بازی P.A.M.E.L.A و همچنین بخش هایی از گیم پلی آن، نقاط مشترکی هم با منبع الهام اصلی بازی بایوشاک یعنی بازی سیستم شاک دارد و همچنین وجود ویژگی های مشابهی با نسخه های کلاسیک سری Deus Ex را هم می توان در دل آن مشاهده کرد. نکته ای مثبت که در صورت پرداخت درست از سوی سازندگان بازی P.A.M.E.L.A می تواند به یکی از نقاط قوت اصلی این بازی تبدیل شود.
به منظور ساخت بازی P.A.M.E.L.A از نسخه ی پنجم موتور گرافیکی Unity استفاده شده است. بر اساس آخرین نمایش منتشر شده از بازی P.A.M.E.L.A می توان ادعا کرد که سازندگان این اثر به خوبی از حداکثر توان موجود در موتور گرافیکی Unity در امر ساخت بازی خود بهره گرفته اند و حتی می توان امیدوار بود که کیفیت گرافیک فنی بازی P.A.M.E.L.A در نسخه ی نهایی این اثر بسیار بهتر از حالت فعلی آن باشد.
بازی P.A.M.E.L.A اثری است که از زاویه ی دید اول شخص روایت می شود و محیطی Open World را برای تجربه در اختیار بازیباز قرار خواهد داد. محیطی که مناطق گوناگونی را در بر می گیرد و علاوه بر نقاط بدون سقف نظیر خیابان ها، مناطق سر پوشیده نظیر فروشگاه و منازل مسکونی را هم شامل می شود. یکی از ویژگی های مهم بازی P.A.M.E.L.A وجود المان های بقا در گیم پلی این اثر است که نقش بسیار پر رنگی را در این بخش از بازی P.A.M.E.L.A ایفا می نماید. در واقع هدف اصلی بازیباز در طول مراحل این بازی پیش از هر چیز حفظ بقای خود و زنده ماندن خواهد بود. امری که علاوه بر محافظت خود در برابر دشمنان حاضر در محیط این بازی در قالب خوردن و آشامیدن نیز نمود می یابد. به عبارت بهتر در بازی P.A.M.E.L.A بازیباز به منظور زنده ماندن و جلوگیری از کمبود آب بدن خود ناچار به خوردن غذا و نوشیدن مواد آشامیدنی خواهد بود. ملزوماتی که می باید آن ها را توسط کند و کاو در محیط این بازی (که یکی از ویژگی های اصلی موجود در گیم پلی این اثر خواهد بود) یافته و به استفاده از آن ها بپردازد.
یکی از نکات جالب موجود در گیم پلی بازی P.A.M.E.L.A وجود اسلحه ای است که علاوه بر امکان محافظت از بازیباز در موارد دیگری نظیر جمع آوری اطلاعات، ساخت و ساز و ارتقا دادن توانایی های او نیز کاربرد فراوانی خواهد داشت. در واقع این اسلحه از حالتی مبتنی بر واقعیت افزوده بر خوردار است و در عین بهره وری از کارکردی کاملاً پویا، از لحاظ میزان توانایی نیز در طول بازی P.A.M.E.L.A به طور کامل قابل پیشرفت خواهد بود
در محیط بازی P.A.M.E.L.A گرو های مختلفی وجود خواهند داشت. از انسان های تغییر شکل یافته و گاه مهاجم تا نگهبانان ربات شکل و ماموران حفاظتی ماشینی که هر کدام از آن ها خصوصیات منحصر به فردی دارند و به دلیل نوع طراحی هوش مصنوعی بازی P.A.M.E.L.A رفتار های کاملاً متفاوتی را از خود بروز خواهند داد. در واقع بنا بر ادعای سازندگان بازی P.A.M.E.L.A رفتار هیچ کدام از ساکنان شهر عدن با بازیباز به هیچ وجه شبیه به هم نخواهد بود و بسته به نوع تعاملی که با آن ها برقرار می شود و همچنین شرایط و خصوصیاتی که خود از آن برخوردار هستند قادر به بروز واکنش های دوستانه یا خصومت آمیز (به شکل کاملاً منحصر به فردی) نسبت به بازیباز خواهند بود. بنا بر این در صورت مواجه شدن با گروه های مهاجم در محیط بازی P.A.M.E.L.A باید به مقابله با آن ها پرداخته و بقای خود را به هر شکل ممکن در شهر عدن تضمین کرد. امری که بخشی از آن در قالب موارد مبتنی بر قابلیت ساخت و ساز و تلاش برای ایجاد یک دژ مستحکم در برابر مهاجمان حاضر در شهر نمود می یابد. به عبارت بهتر از آن جایی که بازی P.A.M.E.L.A از چرخه ی کامل شبانه روز بهره می برد، شما در طول روز ناچار به جمع آوری ساز و برگ، تامین انرژی (که در شهر عدن حکم کیمیا را دارد و نباید بیهوده آن را هدر داد) و ایجاد استحکامات دفاعی هستید و در طی شب های خطرناک شهر عدن هم باید از نفوذ دشمنان به محوطه ی تحت کنترل خود و شکار شدن به دست آن ها جلوگیری به عمل آورید. در کل می توان گفت که بازی P.A.M.E.L.A در صورت استفاده ی به جا از تمامی قابلیت های بالقوه ی موجود در این اثر این امکان را خواهد داشت تا به یکی از بهترین عناوین مبتنی بر بقا در فصل پاییز امسال تبدیل شود. فصلی که سازندگان بازی P.A.M.E.L.A در حال حاضر آن را به عنوان تاریخ انتشار حدودی اثر در دست ساخت خود اعلام نموده اند. بازی P.A.M.E.L.A در حال حاضر تنها قرار است بر روی پلتفرم PC عرضه شود و حضور بسیار موفق این بازی در بخش گرین لایت شبکه ی استیم به نوعی می تواند تضمین کننده ی موفقیت های بعدی این بازی در نزد مخاطبان باشد. در پایان این متن شما را به بررسی مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی P.A.M.E.L.A بر روی پلتفرم PC دعوت می کنیم.
حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی P.A.M.E.L.A بر روی پلتفرم PC :
- سیستم عامل : Windows 7 / 8 / 10 64-bit Version OS required
- پردازنده : Intel Core i5-2300 2.8 GHz
- کارت گرافیک : NVIDIA GTX 550 Ti
- حافظه ی رم : 4 گیگا بایت
- فضای مورد نیاز برای نصب : 8 گیگا بایت
- نسخه ی دایرکت اکس : Direct X Version 11
سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی P.A.M.E.L.A بر روی پلتفرم PC :
- سیستم عامل : Windows 10 64-bit Version OS required
- پردازنده : Intel Core i5-4670K 3.40 GHz
- کارت گرافیک : NVIDIA GTX 970
- حافظه ی رم : 8 گیگا بایت
- فضای مورد نیاز برای نصب : 8 گیگا بایت
- نسخه ی دایرکت اکس : Direct X Version 11
این کجا اون کجا بایوشاک یک بازی خیلی سنگینه.
ژانر ترسناکه فکر کنم.
بهتره یگی عالیه.
حجمش کمه.
کلا سیستم بالایی نمیخواد.
خوب بهینه شده.
اگه واقعا شبیه بایوشاک باشه ارزش بازی داره
فقط مثل کوانتوم بریم نشه داستانش .
نسبت به حجمش خیلی پرگرافیکه
سبک خوبی هم داره 🙂
بازی گرافیک خوبی داره و سیستم پیشنهادیش بد نیست:-bd
8 گیگ فقط حجمش هست 😮 با گرافیک خوبی که داره خوب حجمش کمه :-bd
خیلی بازیه خوبیه:x حداقل سیستم هم خیلی خوبه:-bd
امیدوارم بازی جالبی از اب در بیاد چون داستانش اینو نشون میده که میشه ازش بازی خوب درآورد اما باید تا نسخه نهایی صبر کرد.
چه گرافیک خووووبی داره و چقد بهینس بازیش که حداکثر 970 لازم داره، با گرافیکای پایینترم میشه تجربه فنی خوبی از بازی داشت.
گرافیکش خیلی خیلی محشره.