سیستم پیشنهادی حرفه‌ای گیمینگ TUF Gaming Alliance

مچ کردن قطعات یک سیستم کامل بر اساس تم سازگار با هم، یکی از دشوار ترین کارها در بازار ایران است. قطعاتی که تم مشترک دارند، علاوه بر زیبایی، تناسب خوبی را به سیستم می‌دهند. در این مقاله، یک در ایران پیدا کردن قطعات با تم مشترک و سازگار با یکدیگر، از جمله دشوارترین کارها است. قطعاتی که تم مشترک دارند، ضمن زیبایی، تناسب خوبی را با یکدیگر خواهند داشت. در این مقاله، یک سیستم حرفه‌ای گیمینگ مبتنی بر یک کانفیگ میان رده از قطعات مچ شده اتحاد تاف گیمینگ ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم. بدیهی است شما دوستان می‌توانید با استفاده از این لیست، قطعات مورد نظر خود را که مبتنی بر تم TUF ایسوس است جایگزین کنید. مجموع این قطعات در رنج بودجه 64 میلیون تومان قرار می‌گیرند که البته بخش اعظم این پول صرف خرید کارت گرافیک و مانیتور شده است. شما با حذف این دو قطعه، می‌توانید کل بودجه تهیه این سیستم را به 32 میلیون تومان تقلیل دهید. همچنین با حذف ماوس و کیبورد، کل بودجه مورد نیاز این سیستم تنها 29 میلیون تومان خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت، در اصل این یک سیستم 29 میلیون تومانی است که اگر برای آن مانیتور، کارت گرافیک، و ماوس و کیبورد تاف تهیه کنید، مجموع قیمت آن به 63.6 میلیون تومان خواهد رسید.

به لطف این سیستم شما می‌توانید حداکثر FPS ممکن را در دقت FULL HD و یا حتی 2K را با این RIG رویایی بدست آورید. همین ابتدای کار به سراغ لیست پیشنهادی می‌رویم و سپس در مورد قطعات بحث می‌کنیم:

مادربرد: ASUS TUF GAMING H670-PRO WIFI D4

مادربرد ASUS TUF GAMING H670-PRO WIFI D4 یکی از جمله بهترین مادربردهای میان رده از پلتفرم آلدرلیک است. این مادربرد با امکانات بی نظیر، یک گزینه ایده آل برای استفاده از نهایت توانمندی پردازنده‌های نسل 12 اینتل به شمار می‌آید. یکی از تفاوت‌های عمده بین این مادربرد و مدل B660 سری تاف، امکان بهره برداری از کولرهای نسل پیشین سوکت LGA1200 است، که خوشبختانه این مدل H670 مادربرد تاف به آن مجهز است. این مادربرد با قیمت 7 میلیون تومان یک مادربرد خوب و با دوام و به صرفه برای گیمینگ می‌باشد.

سیستم VRM قدرتمند، همچنین سه درگاه M.2 که دو تای آن PCIe Gen.4 است، پشتیبانی از سیستم نورپردازی RGB و ARGB، در کنار تم زیبای TUF Gaming، و از همه مهمتر مجهز بودن آن به WiFi و بلوتوث، این مادربرد را به گزینه اول پیشنهادی ما به تمام گیمرها در سطح میان رده تبدیل کرده است. شرکت ایسوس به عنوان ارزش افزوده، نرم افزارهای حرفه ای گیمینگ خود را هم به همراه این مادربرد عرضه می‌کند.

پردازنده: INTEL CORE i5-12400F

پردازنده‌های نسل 12 اینتل هر کدام پادشاه گیمینگ در رنج قیمتی خود هستند. پردازنده Core i5 12400F نیز، اگرچه فاقد گرافیک مجتمع، اما از نظر قدرت گیمینگ با Core i5 11600K برابری می‌کند. این پردازنده در رنج قیمتی مناسب 5 میلیون تومان قرار دارد و عملکرد آن در بازی‌ها مثال زدنی است. اگر این پردازنده را نتوانستید در بازار پیدا کنید، می‌توانید مدل 12400 را جایگزین آن نمایید که گرافیک مجتمع دارد.

رم: CORSAIR VENGEANCE RGB PRO TUF 2X8 3200MHZ CL16

رمهای تاف گیمینگ کورسیر جزو معدود گزینه‌های بازار ایران برای سیستم‌های تاف ایسوس است. خیلی بیشتر دوست داشتیم مدل فرکانس 3600 آن هم موجود بود و آن را پیشنهاد میدادیم، اما به هر جهت، این مدل در ایران موجود است.

واتر کولر: ASUS TUF GAMING LC 240 RGB

اگرچه پردازنده 12400F به هیچ وجه پردازنده داغی نیست، و با یک ایرکولر می‌توان آن را خنک کرد، اما به جهت ست شدن سیستم و همچنین زیبایی، حیف است از واتر کولر تاف ایسوس استفاده نکرد. واترکولر LC240 تاف ایسوس نیز، در کلاس اقتصادی قرار دارد و توان آن در خور پردازنده 12400F است. بنابراین از هر لحاظ، برای خنک کردن این پردازنده، انتخابی مناسب است.

کارت گرافیک: ASUS TUF GAMING RTX 3060 V2 OC 12GB GDDR6

در حال حاضر قیمت کارت‌های گرافیک 3060 رو به کاهش است. اگر بتوانید کارت گرافیک 3060 تاف را با ضمانت 3 ساله تهیه کنید، چه بهتر، در غیر این صورت با ضمانت 3 ماهه در دسترس خواهد بود. این ریزنقش زیبا در سایت‌های فروش آنلاین موجود است. این کارت از سری جان سخت TUF است و با 12 گیگابایت حافظه VRAM، بهترین و اقتصادی‌ترین کارت گرافیک برای گیمینگ در FHD و 2K است. اگر نسخه OC آن موجود نباشد می‌توانید نسخه غیر OC را تهیه کنید.

اس اس دی: ADATA XPG GAMMIX S50 LITE M.2 1TB

گیمرها برای استفاده از امکان Microsoft Direct Storage به یک حافظه 1 ترابایتی از نوع PCIe Gen.4 نیاز دارند. از این رو خوش قیمت‌ترین درایو PCIe Gen.4 با حجم یک ترابایت بازار را که برای گیمینگ مناسب است را پیشنهاد دادیم. خوشبختانه اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE M.2 1TB را در وبسایت بررسی هم کرده‌ایم.

پاور: ASUS TUF GAMING 750B

پاورهای سری TUF ایسوس علاوه بر قیمت مناسب عملکرد فنلس دارند. این قابلیت واقعا نیاز هر کاربر است، چرا که اغلب مدتی که کاربران پشت کامپیوتر هستند معمولا به وبگردی مشغولند و سیستم در این حالت لود پایینی دارد، و بهتر است سکوت برقرار باشد. این موضوع هم در طول عمر فن پاور موثر است و هم آرامش کاربر بیش از پیش در هنگام کار با سیستم تضمین می‌شود. استاندارد 80 پلاس برنزی آنها نیز برای استفاده‌های خانگی کاملا ایده آل است. این پاور همچنین مجهز به مدار فعال تصحیح کننده ضریب توان پاور یا PFC Active است و استاندارد ATXV12 2.4 دارد. این پاور مجهز به تک ریل 12 ولت است که می‌تواند تا 750 وات قدرت خروجی داشته باشد. بررسی این مدل پاور تاف ایسوس را می‌توانید در این بخش مطالعه کنید.

کیس: ASUS TUF GAMING GT301

کیس میدتاور GT301 ایسوس مجهز به پنل شیشه سکوریت یا Tempered Glass به قطر چهار میلیمتر است و از انواع ایرکولرها تا ارتفاع 16 سانتیمتر و رادیاتورهای واتر کولینگ تا حداکثر ارتفاع 360 سانتیمتر پشتیبانی می‌کند. فنهای آن دارای نورپردازی RGB هستند و طرح روی آن نیز با الهام از نقش و نگار نظامی تاف گیمینگ ایسوس ماد شده است.

مانیتور: ASUS TUF GAMING VG279Q1A

مانتیور ASUS TUF GAMING VG279Q1A 27″ IPS 165HZ یک نمایشگر مجهز به پنل 165 هرتزی است. این مانیتور 27 اینچی فول اچ دی، یک گزینه ایده آل اقتصادی برای گیمرهای حرفه ای است.

ماوس و کیبورد گیمینگ: ASUS TUF GAMING COMBO

ست ماوس و کیبورد گیمینگ ASUS TUF GAMING COMBO یکی از محصولات اقتصادی و در عین حال، با دوام ایسوس است که ساختاری شبه مکانیکال دارد. بدین صورت که تجربه کاربری از آن مانند یک کیبورد مکانیکال است. این ست ماوس و کیبورد با پشتیبانی از سیستم نورپردازی Aura Sync تکمیل کننده سیستم تاف گیمینگ ایسوس پیشنهادی ما است.

در پایان کاربران عزیز می‌توانند به دلخواه قطعات دیگری را بنابر سلیقه خود و یا موجودی بازار جایگزین لیست کنند. همچنین توجه داشته باشید، چهار قطعه مانیتور، کارت گرافیک، ماوس و کیبرد در جدول پیشنهادی 40 میلیون تومان را به خود اختصاص دادند، دوستانی که این 4 قطعه را از قبل دارند، مابقی سیستم تنها 30 میلیون تومان بودجه لازم دارد. بنابراین در صورت داشتن این قطعات، با هزینه بسیار کمتری می‌توان این سیستم را تهیه کرد.

به مانند همیشه، نظرات و سوالات خود را می‌توانید در پایین این مطلب بیان بفرمایید. موفق باشید.

امتیاز: 4.1 از 5 (30 رای)
کمی صبر کنید...

162 دیدگاه

  1. Avatar حسن حسنی گفت:

    با سلام میشه برای Intel® Core™ i5-13600K خنک کننده NH-U14S بست اگه نه چه ایر کولرهایی جواب میده به ترتیب چندتا نام ببرید

  2. Avatar محمد گفت:

    سلام
    من میخوام یه سیستم ببندم تا 65 میلیون و این قطعات که اینجا نوشته من تو نت گشتم هر کدوم راحت نسبت به قیمت از 1 2 تومن تا 4 5 تومن اختلاف قیمت داره یعنی این کیسی که معرفی کردین تقریبا 70 و خورده ای در میاد
    این جریانش چیه قطعات تو بازار ارزون تر نت هستن یعنی یا که اینجا خیلی دست پایین گرفته

  3. Avatar حمید گفت:

    سلام وقت بخیر آقا آرمین.میخواستم راهنمایی کنید برای خرید سیستم کامپیوتر M.b. ASUSPRIME B660M- A WIFI D4

    CPU.INTEL CORE I5-12400F

    COOLER. DEEPCOOL GAMMAX GT ARGB CPU FAN

    GFU. MSI RTX 2060 VENTUS OC 6G

    RAM.Corsair VENGEANCE RGB PRO Black 16GB 8GBx2 3200MHz CL16 DDR4 Memory

    POWER. GREEN GP700A-GED

    SSD. WD BLUE SN570 2280 NVME 500GB M2

    CASE. GREEN GRIFFIN G6

  4. Avatar مسعود گفت:

    از اینترنت نخرید 90درصد کلک میزنن

    • Avatar حسین عبذالمالکی گفت:

      فقط عشق فقط ایزی پیسی لیون……….
      من بارها بوده ازبازار خریدم گران تر……….اما موقع خرید قلقی دار که مثلا کارت 3060 27 ملین بوده الان 12 ملیون و الان موقع خریده
      چون حباب قیمت شکسته و اگر کارت جدید بیاد حباب قیمت داره که بد دو سال میشکنه و ان موقع خرید ان
      …….البته به دلیل انکه شهرستان جنس قدیمی داره اصلا غیر منطقی خرید
      و فقط اینترنتی به صرفه هست
      به شرطانکه سایت ان اعتبار داشته باشه

  5. Avatar گیمر گفت:

    کارت گرافیک زوتک RTX 3060 Twin Edge 12GB در سایت …
    با قیمت 14٬600٬000 تومان

  6. Avatar گیمر گفت:

    اگه پردازنده 12900 اینتل از پردازنده اپلm2 قوی تره
    و گفته میشد در پژمارک قویترین نسل قبلی اپل گرافیک ان اندازه 3070 m1 الترا
    پس میشه نتیجه گرفت 12900 اینتل که پردازنده اپل قویتره میشه بدون خرید کارت گرافیک بازی کرد ………چون 12900 قوی تره از اپل درپژمارک و خود اپل تایید کرده

    ایا دراین پژمارک ها چیپست گرافیکی اپل و اینل هم مقایسه شدن و این پژمارک ها منظورشان چی بوده میگه اینتل 12900 قویتره

  7. Avatar گیمر گفت:

    سلام..مادربر ارزان سری h باقیت 3 ملیون
    با کارت 3060 خوبه و البته مادربد با قیمت در حدود 6 ملیون سری z بود که قست دارم ارزان ترین مادربرد بخرم چون قصد اور کات ندارم و زیبایی و ارجیبی و وایفای و بلتوس اصلا برای مهم نیست فقط برای گیم بازی کردن 4 الی 14 ساعت گیم بازی کردن است و چون میگن سری h داغ می کند و دیدم مهندسان بیشتر سری z پیشنهاد می کنند و خیلی سر گردان شدم چون من قصدم فقط گیم و ارازان ترین مادربرد با پردازنده 12100 و هم برای 12400 و هم برای 12500 بگید و اگر هم اختلاف نزدیک فقط یک مادر برد بگید ………….نکته باز تایید می کنم فقط برای گیم می خوام زیبایی و اورکات و وافیفای و شبکه و ارجیبی و زیبایی برام مهم نیست

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      با این قیمت باید یکی سفارش بدین از تایوان براتون اختصاصی بسازن بفرستن ایران. وگرنه تو بازار نداریم.

      • Avatar گیمر گفت:

        اقا ابیش لیون کامپیوتر 3 داره سری نسل 12 منظورم این مادربر ارزان
        برای گیم 14 ساعت خوبه
        و این مادر بررد MSI PRO H610M-B DDR4 همین الان در سایت زده 2,899,000 تومان و چرا این مادربرد ارزان نگیریم علت چی / ایا داغ می کند البته این مادربرد هم زده همین الان MSI PRO Z690-P DDR4

        قیمت 6,699,000 تومان

      • Avatar گیمر گفت:

        یاد م بود مادربرد z490 نزدیک 40 ملیون
        الان یک مادربرد MSI PRO H610M-B DDR4 با قیمت 3 ملیون این مادر برد ایکستریم له می کند چون میشه نسل 12 گذاشته و ضعیف ترین پردازنده نسل 12 از قوی ترین نسل دهم قوی تره جالب این مادر برد ایکستریم فقط نسل 10 پشیبانی می کند ……

        • Avatar گیمر گفت:

          البته مادربرد z390 بود به اشتباه
          اما مادربرد z490 اکستریم که نسل یازده میشه زد اما بازم در پژمارک ها پردازنده 12400f از 11900 نسل قبلی قوی تره و سریع تره
          در سایتی زده بوده که بازم z490 استریم نابود میشه چون 12400 پردازنده متوسط با قیمت 5 ملیون
          و ان طرف که مثلا 40 ملیوم مادربرد خریده و 20 ملیون پردازنده 11900 اان زمان خریده و چقدر الان ضرر کرده اگر گوش می داد h510 m می خرید 3 ملیون و این مدل گران استریم نمی خرید و این فرده الان در چاه افتاده این حقیقت

          • Avatar آرمین ابیشی گفت:

            قضاوت در مورد درست یا غلط بودن خرید یک محصول اینگونه صحیح نیست. کسی در چاه نیفتاده. وقتی شما مادربرد گران قیمت تهیه میکنید که دیگر قصد ارتقا در آینده نزدیک ندارید و قطعا تصمیم به داشتن اون سیستم برای مدت طولانی دارید.

  8. Avatar علی گفت:

    سلام آرمین جان
    این مادربرد و کولر برای 12600K هم اوکی هست ؟

  9. Avatar سعید گفت:

    سلام
    تفاوت رم “pro tuf” با رم “pro خالی” تو چیه؟ ممنون میشم توضیح بدین.

  10. Avatar امیر گفت:

    سلام آرمین جان.
    به نظر شما کدام یک از این 4 مانیتور برای گیمینگ بازی های روز دنیا بهتره ؟ (گیمینگ در حالت آفلاین و در تنظیمات گرافیکی ultra ).
    1_ نمایشگر گیمینگ G32QC گیگابایت _ 32 اینچ _ وضوح تصویر 2k _ نرخ نوسازی 165 هرتز و پشتیبانی از HDR _زمان پاسخ دهی1 میلی ثانیه ).(قیمت 10 میلیون)
    2_مانیتور گیمینگ 28 اینچ ایسوس مدل VP28UQGL 4K _ بیست هشت اینچ _ وضوح تصویر 4K _ نرخ نوسازی 60 هرتز _ زمان پاسخ دهی1 میلی ثانیه ).(قیمت 8 میلیون)
    3_مانیتور خمیده 27 اینچ سامسونگ مدل LC27G55TQWMXUE G5 Odyssey _ وضوح تصویر 2K _نرخ نوسازی 144 هرتز _ زمان پاسخ دهی1 میلی ثانیه ).(قیمت 9 میلیون)
    4_مانیتوری که خودتون معرفی کرین: Asus Full HD TUF VG279Q1A IPS Gamimg
    الان مورد دوم حسنش اینکه 4k هستش ولی عیبش اینکه که نرخ نوسازی 60 هرتز. نظر شما چیه؟ یه توضیح کامل میدین تا من از تردید در بیام؟ ممنون

  11. Avatar امیر گفت:

    سلام
    می خواستم از asus tuf 6900 xt تست timespy بگیریم و با نتایج ثبت شده ی دیگه مقایسه کنم ولی هر سایتی امتیازدهی و score با سایت دیگه فرق میکنه!
    آرمین جان میشه لطف کنی و زحمت بکشی خودت آمارش رو در بیاری و ببینی امتیاز asus tuf 6900 xt چقدر باید باشه یا اگه واست مقدور نیست بگی کدام سایت از بقیه معتبرتره؟
    ممنون

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      برادر طبیعیه نتایج فرق کنه، چون سخت افزار ها فرق میکنه.

      مهم اینه نتیجه شما در حدود نتایج دیگر سایت ها باشه، مثلا Graphics score یه چیزی دورو بر 18000 و 19000 باشه.

  12. Avatar SEZAYESH گفت:

    سلام وقت بخیر… میخواستم بپرسم سیستم تا 30 تومن با توان پردازشی مناسب چی پیشنهاد میکنید؟ من فقط dota2 بازی میکنم.
    الان یه کارت 1030 دارم که برای این بازی کافیه ولی آیا گرافیک مجتمع سیستمی که معرفی میکنید از 1030 قوی تر نیست؟ لازمه نگه دارم؟
    ممنون

  13. Avatar امیر گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    از یک فروشگاه اینترنتی قصد خرید پردازنده رایزن 5800x رو دارم.در تمامی فروشگاهایی که با گارنتی ماتریس این کالا رو به فروش می رساننند(به صورت باکس)، گارانتی این کالا 3 ساله است.ولی فروشگاه مد نظر من، این پردازنده رو با گارانتی 2 ساله ماتریس(با باکس ) ،واسه فروش گذاشته.
    دلیل این اختلاف در چی می تونه باشه؟ (خود فروشنده میگه کالا ، کاملا نو هستش)(درضمن ،سابقه فروشگاه رو در “نماد اعتماد الکترونیکی” چک کردم، میشه گفت، فروشگاه معتبری هستش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.