نوامبر سال گذشته بود که AMD فنآوری FSR 3.0 و HYPR-RX را معرفی کرد که قرار بود در سال 2023 عرضه شوند. AMD تمایلی به اشتراکگذاری تاریخ دقیق عرضه هیچ یک از این دو فناوری نداشت، اما در عین حال تأیید کرد که HYPR-RX باید در نیمه اول امسال عرضه شود. همین موضوع یادآوری میکند که دیگر فرصت زیادی تا زمان عرضه باقی نمانده است.
فناوری HYPR-RX جواب AMD به انویدیا Reflex
اگر فراموش کردهاید که فناوری HYPR-RX دقیقا چه چیزی بود، خب این فناوری پاسخ AMD به تکنولوژی انویدیا Reflex است، اما قصد دارد حتی نسبت به آن هم کمی فراتر برود. ایده اصلی کاهش تاخیر و لگ ورودی برای بازی است، اما بر خلاف Reflex، در HYPR-RX با فعال کردن RSR (رزولوشن فوق العاده Radeon) عملکرد را نیز افزایش میدهد. ایده این است که یک راه حل ساده با یک کلیک ارائه شود که در بسیاری از بازیها به خوبی کار کند.
البته HYPR-RX به RSR متکی است که از الگوریتم ارتقاء مقیاس قدیمی FSR 1 با کیفیت پایینتر از FSR 2 استفاده میکند. مزیت استفاده از RSR این است که دیگر نیازی به یکپارچهسازی بازی ندارد. درواقع الگوریتم کل فریم را ارتقاء میدهد، اما در عین حال این بدان معناست که حتی رابط کاربری نیز ارتقاء خواهد یافت، که ممکن است این یکی چندان مطلب نباشد.
AMD وعده داده است که فناوری HYPR-RX را در نیمه اول سال 2023 راه اندازی کند که یعنی کمتر از یک ماه دیگر برای عرضه آن فرصت باقی مانده است. با توجه به اینکه AMD هنوز به روز رسانیهای اصلی امسالِ درایورها را انجام نداده است، این یک فرصت عالی برای معرفی چیزی جدید خواهد بود. علاوه بر این، AMD هنوز باید پردازنده گرافیکی Radeon RX 7600 را در شاخه اصلی ادغام کند، که در کمال تعجب اینطور نیست.
متأسفانه AMD هنوز هیچ بازه زمانی مشخصی برای عرضهی FidelityFX Super Resolution 3.0 هم معین نکرده است. یکی از ویژگیهای کلیدی معرفی شده در کنار معماری RDNA3 که بیش از 7 ماه است که مسکوت مانده است.
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید