کارت گرافیک های انویدیا دارای فناوری برجسته Real Time Ray Tracing هستند؛ در مطالب پیشین، تریلر بازی های سازگار با این فناوری را برای شما عزیزان منتشر کرده و به توضیحات آن پرداخته ایم؛ این شرکت به تازگی نیز تریلری کوتاه را منتشر کرده است که این فناوری را به خوبی مشخص کرده و قابلیت های آن کاملا مشهود است. به هر حال اینک به سراغ یک تریلر دیگر رفته تا بازخورد اجسام، انعکاس تصاویر و تاثیر نور و ردیابی آن در کارت گرافیک های RTX را به خوبی لمس کنید.
به نظر من تا زمانی که این تکنولوژی جا بیفته این کارتها از دورخارج میشن پس خریدشون بخاطر این تکنولوژی اشتباهه
سلام
اتفاقا تغییر چشمگیری ایجاد می کنه
شاید اولش زیاد به چشم نیاد ولی می تونه بیشتر از این توسعه داده بشه و غیر از نور مایعات و هوا درواقع واکنش نشون دادن محیط هم اضافه بشه
کلا موضوعش اینه که به جای اینکه طراح بیاد وقت بذاره و تابش نورو دستی همه چیشو خودش تنظیم کنه با این تکنولوژی دیگه نیازی نیست و خودش همه کارهارو انجام میده مثله دنیای واقعی و طراح فقط مکان و شدت نورو تنظیم می کنه خوب همینُ میشه در چیزایی دیگه ای هم استفاده کرد برای شبیه سازی واقعی مثلا شبیه سازی اب یا شبیه سازی هوا یا شبیه سازی جاذبه و واکنش هر شیئ نسبت به جاذبه
اگر این تکنولوژی با تکنولوژی gpu turbo هواوی برای کامپیوتر بیاد چشمگیر که هیچی تحولی ایجاد میشه توی بازی های ویدیوی
اینطوری میشه که مثلا یک سیستم سطح پایین که از پس اجرای صاف یک بازی سطح بالا برنمیاد و با 3 یا 4 فریم بازیُ اجرا می کنه و ممکنه کرش کنه اگر همون بازی با این 2 تکنولوژی ساخته بشه همون سیستم سطح پایین می تونه بازیُ با فریم مثلا 30 و با گرافیک بالا اجرا کنه
تکنولوژی چی پیو توربو هواوی کارش اینه که مقدار ثابتی از بازی ها که دائما پردازش می شه و در رم قرار میگیره میاد یکبار پردازش می کنه این یعنی از 100 درصد لود بازی مثلا 70 درصدش که شامل نقشه مکان و وسایلای دیدنی هستن یکبار لود میشن و بعدش دیگه کله قدرت پردازشی سیستم می مونه برای 30 درصد بازی
قبل از جی پیو توربو گوشی با بازی مثلا پابجی سریع داغ می کرد ولی از نصب چون توان پردازشی کمتر میشه مثلا از 100 درصد به 30 درصد می رسه برای همین گوشی دیگه داغ نمی کنه و الان بعد چند ساعت مثلا 2 یا 3 ساعت بازی کردن گوشی گرم میشه ولی داغ نمی کنه
مثلا سیستم خودم نمی تونه بازی نیر رو خوب اجرا کنه رم کافی برای اجرای بازی ری حالت low هست ولی توان پردازشی سیستم پایین هست و بازی 5 تا 6 فریم بازیُ اجرا کرد بیخیالش شدم ولی اگر بازی با ری ترسینگ و جی پیو توربو اجرا کنه می تونه مثلا با 25 فریم بازیُ اجرا کنه
بنظرم اگر انویدیا و هواوی باهم همکاری کنن و تکنولوژیشونو برای کارهای بیشتری و برای بازی های کامپیوتری توسعه بدن تحولی ایجاد میشه توی صنغت گیم
غیر از اینا هم یه تکنولوژی هست که برای بازی استارسیتیزن ازش استفاده کردن که باهاش میشه بازی های جهان باز در ابعاد خیلی بزرگ مثله خوده استارسیتیزن ساخت
به این شکله که همونجایی که هستی وسایل لود میشن اینطور که طبق فاصله تأیین شده توسط سازنده شروع به لود شدن می کنن و جوری لود میشن که بازی لگ نمی زنه یعن از سرعت سیستم همونجایی که هستی گرفته نمیشه که وسایل لود بشن، بعضی ها ممکنه بازی هایی مثله ماین کرافت به ذهنشون بیاد درحالی که ماین کرافت اینجوری نیست ماین کرافت با توجه به seed نقشه لود میشه وکاملا اتفاقی هست و به محض تماشا لود می کنه و با اینکه بازی کم حجمی هست اما بخاطر اینکه به شکل هست توان پردازشی بالایی می خواد
بنظر من فعلا بجای اینکه دنبال سریع تر کردن قطعات کامپیوتری برای بازی ها باشن بجاش به فکر بهینه سازی بازی ها باشن و تکنولوژی های نرم افزاریُ توسعه بدن خیلی بهتره
اینجور نباید قضاوت کرد موقعی که در معماری فرمی انویدیا تسلیشن رو پیاده سازی کرد برای شیدر مدل جدید و دایرکت یازده همون موقع هم پردازش سنگین بود مشکلات بود معماری بهنیه نبود الان تسلیشنه که بازیهای نسل ها رو فیلم کرده طرف کنسول بازه میاد میگه بدرد نمیخوره و … بعد چند سال بعد که همین تکنیک پردازشی باب شد ارزون شد در اختیار قرار گرفت هی میگه به به انحصاریم فیلمه! LOL
انویدیا در پردازش گرافیکی پیشتازه ولی همین پیشتازی هزینه بره گرون اوایل همه چی همینطوره.
گرافیک های امروزی در پردازش رسترازیسون به نهایت توان خودشون رسیدنه هیچ چیزی نیست که یک 1080ti نتونه پردازش کنه وقتش بود برن سراغ ریل تایم ری تریسینگ ردگیری همزمان شعاع های نوری در بازیها که درست پیاده سازی بشه به واقع گرایی وحشتناک کمک میکنه و انقلابی خواهد بود در گرافیک . یادتون باشه روزی که این تکنیک از لحاظ توان نیازمند پردازشی مقرون به صرفه شد و از لحاظ قیمتی مناسب تر شد همه نفس ها در سینه حبس میشه . نمیشه همه چی رو با قیمت و این معیار ها مقایسه کرد . فعلا ساپورت کمه درسته چون ریل تایم ری تریسینگ در یک فریم فیلم یا در انیمیشن آکادمی هیولاهای پیکسار یک فریم رندرش 24 ساعت طوبل میبرده !! یک فریم 24 ساعت! با ابر کامپیوترهای پیکسار .
همین که یک gpu بتونه حتی سمت این پردازش بره خودش یک انقلاب معماری هست . نکات منفی هم داره تنسر کورها قیمت رو افزایش دادنه و این تکنیک باید توسط دولوپر ها ساپورت بشه پس ممکمنه اقتباسش طول ببره.
از هر لحاظ خرید سری 10 توجیه داره به سری 20.
تنها موردی که توجیه خرید داره 2080ti هست. چون به هرحال قویترین کارت هست و کسی که پولشو داشته باشه و بخاد تجریه خوبی تو 4کی داشته باشه میره میخره.
اما 2080 و 2070 که مشابه قدرتش رو تو سری 10 میشه با قیمت کمتر داشت و قابلیتهای RT و DLSS هم که فعلا در کار نیست و اگه در آینده وارد بشه معلوم نیست چقدر میتونه مفید باشه.
سری 20 موفق نخواهد بود. از طرفی سال بعد 7 نانومتریها خواهند اومد و سری 20 خیلی زودتر از عمر مرسوم کارتهای انویدیا دوران در صدر بودنش به سر خواهد رسید.
امیدوارم amd در اوایل سال بعد 7نانومتریهای ناوی رو با قیمت مناسب وارد بازار کنه.
خیلی دوست دارم بعد از مدتها یه کارت فدرتمند amd داشته باشم 🙂
در ضمن بازیهای فعلی هیچ کدون از Ray Trace پشتیباتی نمیکنند و در آینده هم معلوم نیست همه گیر بسه چون تولید کننده ا مجبورن هم برای گرافیک های جدید طراحی کنند و هم برای قدیمیها و …
نمیدونم چرا احساس می کنم دارم انیمیشن میبینم تا بازی اگر این واقعیت داشته باشه واقعا ارزش داره بازم اینا تقریبی باید صبر کرد تا بازی با این تکنولوژی بیا بعد مشخص میشه
از قدیم گفتن تبلیغ یه چیزی از خوده چیز بهتره =))=))=))
=))=))=))=))
به نظر من این قابلیت چیز چشمگیری به بازی نمیده
چون اصلا گرافیک همونی که بوده هست
فقط نورپردازی کمی تغییر میکنه
به هر حال فعلا اصلا موقع خرید چنین گرافیک هایی نیست
باید صبر کرد و دید که چی میشه
همش تبلیغاتی هست!!! اینارو با این ساختن:
[img]http://www.hpctech.co.jp/lib/wp-content/uploads/2017/05/nvidia_dgx_station.jpg[/img]
[img]http://www.hpctech.co.jp/lib/wp-content/uploads/nvidia/nvidia_dgx_station_top.jpg[/img]