شرکت مایکروسافت قصد دارد فناوری DirectX DirectSR Super Resolution خود را در رویداد GDC 2024 معرفی کند که با شرکتهای AMD و انویدیا روی آن کار میشود.
شرکتهای مایکروسافت، انویدیا و AMD برگزار کنندگان نمایشگاه GDC در حوزه تکنولوژی DirectX DirectSR (Super Resolution) و رویکرد یکپارچه به ارتقاء تکنولوژی برای کامپیوترهای گیمینگ ویندوز هستند.
این اولین بار است که ما این نام را میشنویم و هیچ اطلاعات قبلی وجود نداشته که چیزی در مورد DirectX DirectSR شرکت مایکروسافت (Direct Super Resolution) فاش کند، اما بر اساس فرضیات گفته میشود که این فناوری بر ارتقاء محتوا متمرکز شده است و یک قرارداد نامگذاری مشابه با FSR AMD دارد. کمپانی مایکروسافت در گذشته ویژگی مشابهی را منتشر نکرده است، بنابراین این اولین اقدام آنها در جهت ارتقاء منابع خواهد بود، و جالب است که ببینیم DirectSR چه چیزی را به همراه دارد.
مایکروسافت و همکاری با AMD و انویدیا برای ارتقاء فناوری DirectSR (Super Resolution) در ویندوز 24H2
این اطلاعات در جدول زمانی رویداد GDC 2024 فاش شده است و شرح جلسه مایکروسافت نشان میدهد که این شرکت یک دید عمیق از فناوری DirectSR ارائه خواهد داد، همچنین قابلیتهای این ویژگی و نحوه همکاری شرکت مایکروسافت با شرکای خود مانند AMD و انویدیا را برای دستیابی به یک روش جهانی برای یکپارچه سازی فناوری ارتقاء مقیاس در بازیها توضیح میدهد. ممکن است در آینده یک شکل یکپارچه از منابع برای توسعه دهندگان مشاهده کنیم، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است و باید صبر کرد تا ببینیم که آیا این ایده واقعی میشود یا خیر.
تیم DirectX آخرین بهروزرسانیها، دموها و بهترین شیوههای توسعه بازی را به همراه شرکای کلیدی خود یعنی AMD و انویدیا به نمایش میگذارد. نمودارهای کاری جدیدترین راه برای استفاده کامل از سخت افزار گرافیکی و همگام سازی حجم کاری هستند. به علاوه شرکت مایکروسافت پیشنمایش DirectSR را ارائه خواهد کرد که باعث آسانتر شدن کار توسعه دهندگان بازی میشود و پشتیبانی از رزولوشن بالا را در دستگاههای ویندوز بهبود میبخشد.
از طریق GDC
چند هفته قبل اطلاعاتی درز پیدا کرد که نشان میداد ویژگی AutoSR (Super Resolution) در آپدیت اصلی بعدی ویندوز 24H2 ارائه میشود، اما مشخص نیست که DirectSR همان فناوری است یا متفاوت خواهد بود. یکی از مواردی که میتوانیم انتظار داشته باشیم این است که شرکت مایکروسافت با فروشندگان اصلی پردازندههای گرافیکی همکاری کند تا رویکرد Super Resolution را یکپارچه کند که برای گیمرهای PC یک معامله بزرگ خواهد بود. فناوری AutoSR مبتنی بر ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی است که توسط شرکتهایی مانند انویدیا (DLSS) و اینتل (XeSS) استفاده شده است، در حالی که رویکرد مورد استفاده در فناوری FSR شرکت AMD، با وجود عدم استفاده از هوش مصنوعی، به نتایج نزدیک به کیفیت الگوریتمهای تنظیم شده با هوش مصنوعی میرسد.
شرکت مایکروسافت در واقع یکی از محرکهای گروه هوش مصنوعی است به علاوه این کمپانی در مورد فناوریهای مبتنی بر AI چیزهای زیادی برای رونمایی دارد و به احتمال زیاد فناوری DirectSR یکی از آنهاست. رویداد GDC بین تاریخ 28 اسفند تا 3 فروردین (18 تا 22 مارچ) برگزار میشود و این ارائه خاص برای روز 2 فروردین (21 مارچ) برنامه ریزی شده است، بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
- لیست قیمت روز لپ تاپ و نوت بوک (ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اچ پی و ام اس آی، مایکروسافت و…) + مشاوره خرید
- استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای کاهش وقفه های تماس ویدیویی
- فناوری Super Resolution مایکروسافت در به روزرسانی آینده 24H2 ویندوز 11 عرضه خواهد بود
- جزئیاتی از جلسه داخلی مایکروسافت برای روشن کردن آینده ایکس باکس منتشر شد
دیدگاهتان را بنویسید