بازی سازی یکی از شغلهای بسیار جذاب برای کسانی است که به جزئیات و گرافیک علاقه دارند. هر سال با بهبود عملکرد موتورهای بازی سازی و همچنین قویتر شدن عملکرد سیستمهای رایانهای و کنسول بازی شاهد عرضه با کیفیت ترین بازیهای روز دنیا هستیم. مقایسه گرافیکی تمام نسل های Spider man به ما نشان خواهد داد که صنعت بازی سازی تا به الان تا چه مقدار بهبود داشته و چه انتظاراتی از چند نسل آینده خواهیم داشت.
با توجه به بهتر شدن بخش سخت افزاری این امکان برای بازی سازها فراهم میشود تا با نهایت قدرت اقدام به ساخت بازی با جزئیات بسیار بالا بکنند. این مسئله باعث به وجود آمدن موج مثبتی از نظرات درباره بازی مورد نظر خواهد شد و همین موضوع باعث خواهد شد تا کاربران برای تجربه آن بازی دست به خرید مدل جدیدی از کارت گرافیک با توانایی اجرای عناوین گفته شده را داشته باشند.
این موضوع به صورت دو سر برد هم برای کمپانی سازنده قطعات الکترونیکی و هم برای شرکت تولید کننده بازی سود خواهد داشت. از آنجایی که کاربران نیاز به خرید قطعات جدید برای اجرای عناوین جدید هستند، شرکتهای تولید کننده قطعات کامپیوتری سود فروش از این راه را بدست خواهند آورد و همچنین شرکت تولید کننده بازی نیز از فروش بازی و همچنین آیتمهای داخل آن سود بیشتری نسبت به بخش سخت افزاری خواهد کرد.
اولین نسخه بازی Spider man در سال 2000 عرضه شد و در ادامه آن شاهد عرضه نسخههای جدیدتر برای کنسولهای جدید شرکت سونی بودیم. این مورد تا به همین لحظه نیز ادامه داشت و در جدیدترین بازی spider man miles morales شاهد استفاده از قابلیتهایی مثل Ray Tracing هستیم. مقایسه گرافیکی تمام نسل های Spider man اما به همین Ray Tracing ختم نخواهد شد. اگرچه طی دو سال اخیر این بخش یکی از موضوعات داغ در بازی سازی بوده است. اما جزئیات در هر نسل همانطور که انتظار میرفت بالاتر رفته و کیفیت در تمام بخشهای بازی بهتر از نسل قبل است. یکی از مهمترین شخصیتهای بازی خود مرد عنکبوتی است که در جدیدترین نسخه بازی تمام جزئیات به صورت کامل به کاربر نشان داده شدهاند.
نظر شما چیست؟ آینده بازی سازی به کجا خواهد رسید؟
بیشتر بخوانید: مقایسه بازی Spider Man در PS5 و PS4 Pro: تغییر گرافیکی شدید؟
من که فقط همون نسل اولشو بازی کردم. 😅