نسخه ی سوم سری Crackdown یکی از عناوینی بود که شرکت مایکرو سافت در طی حداقل دو سال اخیر بسیار روی آن مانور می داد و همواره آن را یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول اکس باکس وان اعلام می کرد. با این حال اکثر علاقمندان این اثر، تا کنون هیچ اطلاعاتی از این بازی در دست نداشتند و تنها چیزی که می دانستند این بود که مایکرو سافت در نسل حاضر به این IP امید بسیاری بسته و شاید به همین دلیل است که تبلیغات کلامی فراوانی پیرامون این بازی وجود دارد. بالاخره در نمایشگاه گیمز کام امسال اعضای مایکرو سافت طلسم سکوت خود در مورد این بازی را شکستند و با نمایش کوتاهی که از این اثر عرضه نمودند، لااقل به ما نشان دادند که در دل Crackdown 3 باید انتظار چه چیز هایی را بکشیم.
آن چه از این نمایش دو دقیقه ای نمایان بود نشان می داد که هسته ی اصلی گیم پلی در این نسخه نیز کم و بیش همانند نسخه های قبل خواهد بود. شما همچنان عضو یک آژانس امنیتی هستید که آژانس نام دارد (!) و می باید با سیل بی پایان جرم و جنایتی که در شهر ریشه دوانده مقابله کنید. ساختار کلی بازی همچنان به شکل Open World خواهد بود (بر طبق ادعای سازندگان گیمر ها می توانند بهترین تجربه ی بازی های سند باکس را در قالب این بازی به تماشا بنشینند) اما به نظر می رسد که گیم پلی بازی حتی از نسخه های قبل نیز سریع تر و دیوانه وار تر خواهد بود. به این ترتیب که با وجود محیطی شلوغ و بی در و پیکر، سلاح هایتان حتی یک لحظه هم فرصت استراحت و نفس تازه کردن را نخواهند یافت. سبک بازی همچنان به صورت شوتر سوم شخص است اما نکته ی مثبتی که در نمایش این بازی به شدت احساس می شد، ارتقا یافتن گرافیک بازی از دیدگاه فنی است. البته به لحاظ هنری ما همچنان با اثری نیمه سل شید روبرو هستیم که البته قدرت بیشتر گرافیک فنی موجب شده تا این سبک هنری بیش از دو نسخه ی قبلی سری به چشم بیاید. اما نکته اینجاست که در نمایش این اثر عبارت Pre – Alpha با حروفی نسبتاً درشت خود نمایی می کرد و این عبارت دوست داشتنی و امید بخش نشان از آن دارد که در نسخه ی نهایی بازی حتی می توانیم منتظر تجربه ی ساختار بصری بهتری باشیم.
این چهره ی قهرمان اصلی داستان است (البته در طول نمایش به این نکته اشاره نشد که آیا همچون بازی قبل می توانید چهره ی او را تغییر دهید یا خیر). همان گونه که مشاهده می کنید گرافیک بازی پیشرفت قابل توجهی نسبت به دو نسخه ی پیشین سری کرده است
از دیگر نکات قابل توجه این نمایش امکان تخریب پذیری محیط بود که به گفته ی سازندگان 100 درصد خواهد بود! این به آن معنی است که شما در طول بازی قادر خواهید بود هر سازه ای که در مقابل خود می بینید (اعم از جعبه های کوچک یا آسمان خراش های سر به فلک کشیده) را به طور کامل ویران سازید و با دلی خوش و لبی خندان به تماشای تکه های خرد شده ی آن بنشینید. ضمن آن که استفاده ی این اثر از ساختار ذخیره سازی مبتنی بر کلاود از دیگر نکاتی بود که در این نمایش برجسته به نظر می رسید. به نظر می رسد که مایکرو سافت در طول این نسل برنامه ای جدی برای استفاده از این ساختار نوین در گیم پلی بازی های خود خواهد داشت و این نکته را پیش از این در ساختار گیم پلی نخستین فورزای این نسل نیز شاهد بودیم. با استفاده از سیستم کلاود، توان پردازشی کنسول شما در این بازی حدود بیست برابر کمتر از حالت عادی خواهد بود و به این ترتیب بازی Crackdown 3 در رندر کردن محیط های شلوغ و پر برخورد هیچ مشکلی نخواهد داشت. به نظر می رسد که این قابلیت بیشتر در مورد بخش چند نفره و آنلاین بازی کارایی داشته باشد. بخشی که قرار است یکی از شلوغ ترین و هیجان انگیز ترین تجربه های نسل حاضر را در اختیار گیمر ها قرار دهد و از این رو همچون دو عنوان گذشته، Crackdown 3 نیز تمرکز ویژه ای بر بخش آنلاین خواهد داشت. اگر چه دو نسخه ی قبلی این سری بسیار شبیه به هم بودند و از آن گذشته موفق نشدند اسم و رسم چندانی برای خود دست و پا کنند، اما به نظر می رسد که اعضای مایکرو سافت و تیم سازنده ی جدید این بازی، در تجربه ی تازه ی خود، برنامه های ویژه ای برای به اوج رساندن این سری و همچنین استفاده ی بهینه از پتانسیل های بخش چند نفره ی Crackdown 3 را در سر می پرورانند.
یکی از نکات اشاره شده در نمایش گیمز کام در مورد این بازی این بود که می توانید در دل خیابان های شهر به مسابقه با اتومبیل های رقیب بپردازید. آن هم توسط اتومبیل هایی که از قابلیت تغییر شکل برخوردارند
در نمایش گیمز کام این اثر شاهد تاریخ دقیقی برای انتشار این بازی نبودیم و تنها عنوان شد که بخش مالتی پلیر Crackdown 3 در تابستان 2016 قابل دسترس خواهد بود. باید ببینیم که آیا مایکرو سافت می تواند ضرب المثل “تا سه نشه بازی نشه” را در مورد سری Crackdown محقق کند و این بازی انحصاری را در نسخه ی سوم بالاخره به عنوانی قابل اتکا برای خود تبدیل نماید یا این که موفق به این امر نمی شود و این نسخه نیز همانند دو عنوان قبلی سری، تنها در قامت اثری متوسط باقی خواهد ماند.
دیدگاهتان را بنویسید