حتما به یاد دارید که اوایل سال جاری اعلام شد پلی استیشن قصد دارد استودیوی Haven را خریداری کند و سونی در حال انجام مذاکرات برای این معامله است. امروز بعد از گذشت چند ماه، سرانجام خبر نهایی شدن خرید Haven توسط پلی استیشن منتشر شد که به شایعات فراوان در این باره پایان میدهد. به جز این مشخص شد که «مارک سرنی» (Mark Cerny) در کار تحقیق و توسعه استودیو شرکت دارد. برای اطلاع از جزییات بیشتر این خبر ما را در ادامه همراهی کنید.
- سونی نایکی تجهیزات گیمینگ برای مخاطبان ورزشهای الکترونیکی خواهد شد
- تقویت توانایی های فنی پلی استیشن 5 با بازی بعدی جید ریموند
- عدم حضور پلی استیشن در نمایشگاه گیمزکام 2022 به تایید سخنگوی سونی
نهایی شدن خرید Haven توسط پلی استیشن
برای اطلاع شما باید بگوییم که Haven استودیوی جدید «جید ریموند» (Jade Raymond) در مونترال است که در حال حاضر روی پروژه چند نفره انحصاری پلی استیشن 2 کار میکند. بعد از چند ماه گذشتن از مطرح شدن قصد خرید این استودیو توسط سونی، امروز خبر نهایی شدن خرید Haven توسط پلی استیشن به صورت رسمی اعلام شد. توییت رسمی حساب کاربری پلی استیشن را در ادامه مشاهده میکنید:
این یک اطلاعیه رسمی است! قرارداد خرید Haven بسته شد. به خانواده استودیوهای پلی استیشن خوش آمدید!
– PlayStation (@PlayStation) 11 ژوئیه 2022
به منظور تقویت فناوری مبتنی بر ابر و دیگر تلاشهای تحقیق و توسعه، Haven مدیر فنی سابق پروژه Rainbow Six Siege «جلال ال منصوری» (Jalal El Mansouri) را به خدمت گرفته است. ظاهرا تلاشهای تحقیق و توسعه Haven توجه مارک سرنی و دیگر توسعه دهندگان استودیوهای پلی استیشن را نیز به خود جلب کرده است که ممکن است از این فناوری در پروژههای خود استفاده کنند. به گفته ریموند:
مارک سرنی یکی از دلایل اصلی سرمایهگذاری این استودیو در تحقیق و توسعه است. این کار نه تنها به فضای ابری مرتبط میشود؛ بلکه، به تحقیق و توسعه آیندهنگرانهتر نیز مربوط است. اکنون نمیتوانم چیز زیادی در این باره بگویم؛ اما، بدیهی است که حضور او دلیل جذب تیم ما به پلی استیشن بوده است. البته مارک سرنی نیز به نوعی شبیه یک ستاره راک است که همکاری با او واقعا هیجانانگیز خواهد بود.
مصاحبه جید ریموند
ریموند در یک مصاحبه جدید با GamesIndustry.biz اطلاعات جدیدی را در مورد محل استودیو Haven ارائه کرده که در ادامه به آنها میپردازیم. به گفته ریموند، تیم استودیو به 106 کارمند افزایش یافته است و بر اساس مفهوم «استودیو در فضای ابری» کار خود را ادامه خواهد داد. نه تنها کارمندان Haven این امکان را دارند که از راه دور کار کنند؛ بلکه، تمام نیازهای محاسباتی آنها نیز توسط ابر انجام میشود و آزادی بیشتری را برای آنها فراهم میکند. گفته میشود، این استودیو یک دفتر فیزیکی نیز باز کرده است. ریموند در این باره توضیح میدهد:
نکته منفی راهاندازی یک استودیوی جدید این است که باید همه چیز را از ابتدا شروع کنید. در مقابل، نکته مثبت نیز این است که باید فکر کنید که آیا راه بهتری برای انجام کارها وجود دارد؟ ما یک استودیو بدون ساختمان فیزیکی یا سرورهای محلی راهاندازی کردیم، بنابراین این فرصت را داشتیم که به این موضوع فکر کنیم آیا روش دیگری وجود دارد که بتوانیم کارهایمان را به صورت کارآمدتری انجام دهیم؟
یکی از مواردی که من از بسیاری از توسعه دهندگان در این صنعت در طول همهگیری جهانی ویروس کرونا شنیدهام، این است که آنها مجبور شدهاند تیمهای فناوری اطلاعات خود را رشد دهند تا از همه افرادی که در حال دورکاری از خانه هستند و تلاش میکنند با VPN تماس بگیرند، پشتیبانی کنند. ما در استودیوی خود بخش IT نداریم؛ زیرا همه چیز را در فضای ابری خودکار کردهایم. مواردی از این دست وجود دارد که ما در حال حاضر شاهد بازدهی آنها هستیم و به همین دلیل است که تصمیم گرفتهایم بیشتر روی کار خود سرمایهگذاری کنیم.
پروژههای استودیوی Haven
بدون شک استودیوی Haven به سرعت خود را به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی در سیستم استودیوهای پلی استیشن معرفی خواهد کرد و دیدن این که روی چه پروژهای کار میکنند، بسیار جالب خواهد بود. هنوز باید منتظر اخبار بعدی در این زمینه باشیم تا ببینیم تصمیم بر ادامه چه کاری از سوی مدیران گرفته میشود.
شما درباره نهایی شدن خرید Haven توسط پلی استیشن چه نظری دارید و شرایط کاری جدید برای اعضای این استودیو را چطور میبینید همچنین انتظارات شما از آینده این معامله چیست؟ در بخش نظرات افکار خود را برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید