در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی مایکرو سافت در نمایشگاه E3 امسال علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری شاهد معرفی دو کنسول جدید توسط اعضای این شرکت بودند. محصولاتی که هنوز هم پرسش های فراوانی در رابطه با ماهیت آن ها وجود دارد و در این میان شاهد پاسخ داده شدن برخی از این پرسش ها توسط اعضای مایکرو سافت طی روز های اخیر هستیم.
در ابتدای برگزاری کنفرانس اختصاصی شرکت مایکرو سافت در نمایشگاه E3 امسال علاقه مندان به کنسول انحصاری این شرکت در نسل حاضر یعنی کنسول Xbox One با نسخه ای جدید از این کنسول به نام Xbox One S آشنا شدند. در واقع محصول جدید معرفی شده توسط مایکرو سافت نسخه ای اسلیم از کنسول فعلی Xbox One به شمار می رود که علاوه بر جمع و جور شدن اندازه ی کلی و کاهش وزن آن، از قابلیت ها و امکانات بیشتری هم نسبت به مدل فعلی Xbox One بهره می برد. از جمله ی این امکانات می توان به پشتیبانی کنسول Xbox One S از قابلیت HDR اشاره کرد. قابلیتی که به بینندگان تصاویر مبتنی بر این قابلیت این امکان را می دهد تا رنگ های پویا تر و شفاف تری را نسبت به حالت عادی نظاره گر باشند. اگر چه اعلام رسمی پشتیبانی از قابلیت HDR توسط کنسول Xbox One S برای بسیاری از علاقه مندان به این محصول کافی به نظر می رسید، اما در عین حال آن دسته از افرادی که با تکنولوژی نسبتاً جدید HDR آشنایی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند نسبت به این موضوع کنجکاو شدند که کنسول جدید مایکرو سافت یا همان Xbox One S قرار است از کدام یک از استاندارد های رایج تکنولوژِی HDR پشتیبانی نماید. در واقع دو استاندارد Dolby Vision و HDR10 را می توان در حال حاضر به عنوان شناخته شده ترین و پر استفاده ترین نسخه های موجود از تکنولوژی HDR در محصولات الکترونیک قلمداد کرد و در این میان اکثر محصولات الکترونیکی پشتیبانی کننده از تکنولوژی HDR (نظیر تلویزیون ها یا پخش کننده های بلو ری) معمولاً یکی از این دو استاندارد را مورد پشتیبانی قرار می دهند. در همین راستا استاندارد Dolby Vision را می توان نسخه ای قدیمی تر از تکنولوژی HDR به شمار آورد که هم اکنون بیش از هر محصول دیگری در تلویزیون های شرکت LG می توان رد پای آن را یافت. از سوی دیگر شرکت های نام آشنای دیگری نظیر سونی و سامسونگ با فراگیر شدن کاربرد تکنولوژی HDR در محصولات جدید الکترونیک، به دنبال تعریف استاندارد جدیدی بودند تا بتواند آزادی عمل بیشتری را به آن ها در زمینه ی بهره گیری از امکانات قابلیت HDR وا گذار نماید و مهم تر از همه این که آن ها را از پرداخت حق امتیاز های بیهوده برای استفاده از این تکنولوژی نسبتاً نوین بی نیاز سازد. این گونه بود که استاندارد جدیدی به نام HDR10 به وجود آمد که در حالت کلی در امر دقیق کردن کیفیت خروجی تصاویر مبتنی بر قابلیت HDR سخت گیری کمتری نسبت به استاندارد Dolby Vision از خود نشان می دهد و در واقع کیفیت این امر بیش از هر چیز به مشخصات فنی تلویزیونی بستگی دارد که این قابلیت را مورد پشتیبانی قرار می دهد.
حال به گونه ای رسمی توسط اعضای شرکت مایکرو سافت مشخص شده است که کنسول جدید Xbox One S از استاندارد HDR10 پشتیبانی خواهد کرد و در واقع مهندسان مایکرو سافت ترجیح داده اند به سمت بهره گیری از این استاندارد باز تر در زمینه ی تکنولوژی HDR بروند. به هر حال امکان پشتیبانی کنسول Xbox One S از تکنولوژی HDR می تواند یکی از مشوق های اصلی برای خریداری این کنسول خانگی توسط علاقه مندان به محصولات مایکرو سافت باشد. در این میان دو بازی شاخص و مورد انتظار Gears of War 4 و Forza Horizon 3 در ردیف نخستین عناوینی قرار می گیرند که به پشتیبانی از قابلیت تصویری HDR می پردازند و بر همین اساس مسلماً تجربه ی آن ها بر روی کنسول Xbox One S لذت بیشتری از فرآیند اجرای آن ها بر روی کنسول فعلی Xbox One به همراه خواهد داشت. البته آن دسته از بازیبازانی که به دنبال بهره مندی از کیفیت تصویری 4K در امر اجرای بازی های کامپیوتری جدید توسط کنسول انحصاری شرکت مایکرو سافت هستند باید حد اقل یک سال دیگر هم به انتظار بنشینند تا شاهد عرضه شدن کنسول کاملاً جدید و ارتقا یافته ی شرکت مایکرو سافت به بازار باشند. محصولی که در حال حاضر تنها با نام مستعار Scorpio شناخته می شود و قرار است نسخه ای جهش یافته و بسیار قدرتمند از کنسول فعلی مایکرو سافت در نسل هشتم بازی های کامپیوتری یعنی Xbox One باشد. در واقع می توان گفت که کنسول Scorpio تنها برای آن دسته از بازیبازانی تولید خواهد شد که قصد انجام بازی های کامپیوتری جدید را با فرمت تصویری 4K در کنسول های خانگی دارند و از همین رو حاضر به پرداخت هزینه های اضافه برای بهره مندی از نمایشگر های تلویزیونی 4K هستند. به عبارت بهتر امکان بهره مندی از قابلیت های کنسول خانگی Scorpio تنها به مدد بهره گیری از تلویزیون های جدید 4K معنی و مفهوم می یابد و بنا بر تایید سران شرکت مایکرو سافت بازیبازانی که از وجود نمایشگر های 4K بی بهره بوده و هیچ تصمیمی هم نسبت به تهیه کردن آن ها ندارند بهتر است به سراغ کنسول Scorpio نروند و به داشتن کنسول Xbox One S بسنده نمایند. گفتنی است که فرآیند عرضه ی رسمی کنسول Xbox One S به بازار برای ماه اوت سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است و این تاریخ برای کنسول Scorpio در تعطیلات سال 2017 میلادی خواهد بود.
چرا خبر رو کامل منتشر نکردید ، فیل اسپنسر تایید کرد که دست سازندگان برای Scorpio باز هست و میتونند رزولوشن های مختلف FHD و 2K رو برای بازی هاشون در نظر بگیریند و از جزئیات بیشتری هم بهره ببرند. در کل پروجکت اسکورپیو فقط برای 4k دارها نیست. کسی که دوست داره جزئیات بیشتر در بازی ها داشته باشه باید بره سمتش
اوکیشن… خیلی هم خوب
میشه گفت که این کنسول ارزش خرید کمتری نسبت به ps4 دارد.البته حداقل در حال حاضر اینطوره.
مایکرو سافت سعی داره با اضافه کردن یک سری ویژگی های خارج از گود اصلی سخت افزار طرفداراشو با چنگ و دندون نگه داره که به سمت pc یا کنسول های دیگه نرن.
چون با گذت زمان از معرفی این کنسول ها بازی ها رشد کیفی بیشتری داشتند به صورتی که واقعا تفاوت را میشد حس کرد.با اینحال من ب شخصه دسکتاپ رو له همه ترجیح میدم!!
البته هرکی نظری داره!
کسایی که رزولوشن 4k جزییات Medium میخوان تا یک سال خیلی خوبه:emoji1