کمپانی انویدیا را می توان بانی فناوری Real Time Ray Tracing دانست؛ این فناوری در کارت های گرافیک GeForce RTX و چند نمونه از تایتان ها، به همراه پرچمدارن GTX 1000 قابل اجرا است. انویدیا با توسعه دهندگان بازی وارد همکاری مستقیم شده است تا بدین ترتیب تعداد عناوین بازی هایی که از Ray Tracing پشتیبانی می کنند را افزایش دهد.
بسیاری از عناوین جدید با پشتیبانی از DXR معرفی شده اند و انویدیا امروز در توئیتی اعلام کرده است که تا سال 2023، تمامی بازی های AAA با فناوری Ray Tracing معرفی خواهند شد. این شرکت تضمین کرده است که تمامی عناوینی تا سال 2023 از این فناوری پشتیبانی کرده و این به معنی انقلابی بزرگ در صنعت بازی ها است.
AMD متاسفانه از فناوری Ray Tracing در کارت های گرافیک خود پشتیبانی نکرده و حتی در کارت های گرافیک NAVI هم تا کنون خبری از پشتیبانی از این تکنیک دیده نشده است. هرچند که اعلام شده است که در کنسول های بازی نسل بعدی مانند PS5 از Ray Tracing پشتیبانی خواهد شد، اما AMD ظاهرا بر لجبازی خود مبنی بر آنکه این فناوری آینده روشنی ندارد، پافشاری می کند.
زیاد هم اینطور نیست AMD هم گفته که DXR مهمه و اونها کارتی با این توانایی معرفی میکنند.
چیزی که این وسط معلوم نیست اینه بعد ورود PS5 و XBOX بعدی چه اتفاقی برای RTX میافته.(منظورم Ray Tracing یا DXR نیست منظورم RTX انویدیاست.)دلیلش هم استفاده سونی و مایکروسافت از AMD برای پردازنده و گرافیک استفاده میکنند و نحوه پردازش Ray Tracing در کارت های amd براساس پتنتی که amd براش ثبت کرده از زمین تا آسمان با هم فرق دارن.(خلاصه ممکنه RTX 2000 احتمالا قادر به پشتیبانی از این نوع Ray Tracing نباشند که در این صورت برای اجرای RT روی این کارت ها انویدیا مجبور باشه یک تیم فقط برای وارد کردن کد خودشون برای هر استودوی بازی سازی داشته باشه.(بازی ساز ها معمولا برای کنسول بازی میسازند چون بیشتر درامد شون از PS5 و XBOX هستش))
اینتل وارد رقابت میشه که باعث باحال تر شدن بازار میشه.خیلی منتظر کارت های اینتلم تا ببینم چه معماری و مخصوصا چه فرکانسی دارند.(اینتل = رقابت بیشتر)
در صورتی که حرف nvidia عملی بشه و واقعا ray tracing تجربه متفاوتی داشته باشه amd بازار گیمو دو دستی تقدیم nvidia کرده