موضوعات داغ
  • نمایشگاه MWC 2025
  • بازی GTA VI
  • استارلینک
  • نمایشگاه CES 2025
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

اخبار و مقالات / هایلایت

مردم

نوشته‌ای با طعم غیر فناوری؛ چرا ما ایرانی‌ها به اینجا رسیدیم ؟ شما هم بگویید

Avatarتوسط محمدرضا پناهی ·12 اسفند 13988 اردیبهشت 1399· 61

قبل از اینکه بخواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا ما ایرانی ها به اینجا رسیدیم باید بگوییم، سلام. باید در این روزگار بیشتر بهم سلام کنیم و حال هم را بپرسیم. چون واقعا به دوست داشتن واقعی یکدیگر بیشتر نیاز داریم.

درست است در دنیای واقعی، فعلا این کار خطرناک است اما در دنیای مجازی که خطری ندارد!

بعد از سلام باید بگویم این متن را نوشته‌ایم که کمی همفکری کنیم، نظر بخواهیم، حرف بزنیم، درد دل کنیم و هزار چیز دیگر.

اما قبل از این که ادامه بدهیم از همه می‌خواهیم (با وجود دل خون، مشکلات و هزاران چیز) منطقی نظر بدهید نه به کسی، جایی و یا مجموعه‌ای ناسزایی نگویید.

چون خودتان می‌دانید ما نمی‌توانیم این طور نظرات را منتشر کنیم و بعدا از ما ناراحت می‌شوید که شما هم دارید سانسور می‌کنید و چه فرقی دارید با این و آن.

اما واقعیت اینست ما دوست نداریم اصلاً سانسور کنیم اما خوب حق بدهید که نتوانیم یک سری موارد را منتشر کنیم.

خوب برویم کمی حرف بزنیم. یادتان باشد ما نمی‌خواهیم درد دل کسی را زیاد کنیم چون ما هم مانند شما هستیم.

گاهی خوب است که آدم در شرایط آشفته بایستد و ببینید چه می‌گذرد و چه می‌تواند بکند. شاید بگویید نظر ما چه تاثیری دارد. به نظر ما مشکل ماجرا همین جاست. جامعه چیزی نیست جز ما.

همین مایی که این روزها سرخورده، خسته و فسرده حال هستیم و خودمان را کشوری نفرین شده می‌دانیم که هر روز باید منتظر یک بدبختی یا عذاب باشیم.

اما صبر کنید آیا یک بار از خودمان پرسیدیم چرا؟ الان یک سری‎ها می‌گویند بابا دلتان خوش هستش شما. معلوم است ساختار و هزاران چیز دیگر در ایران خراب است و خودتان می‎دانید! دقیقا موضوع مهم اینجاست. چه کسی این ساختار را ساخته است؟ آیا حکومت‌ها، قانونگذاران یا همه موارد چیزی جدا از مردم هستند؟ باز شاید بگویید انتخاب ما نبوده!

بگذارید یک نگاه ساده داشته باشیم به این موضوع. ویروس کرونا الان در همه جای دنیا فراگیر شده است و متاسفانه به دلیل مواردی که خودتان بهتر از ما می‌دانید در کشور ما هم شیوع پیدا کرده است. این ویروس وارد کشور شده است و الان بسیاری را خانه نشین کرده است و ترس را در دل خیلی‌ها ایجاد کرده است و متأسفانه عزیزانی را از میان ما برده است.

اما ترس بزرگتر از کرونا چیست؟ ترس از بدی ما آدم ها! که از هزاران کرونا خطرناک‌تر است. چرا؟ کرونا علاوه بر نمایش عدم مدیریت مناسب، واقعیت بخش بزرگی از جامعه را نشان داد که فقط ربطی به سیستم ندارد بلکه به ما (دقیقاً مایی که جامعه را می‌سازیم) مرتبط است. احتکار ماسک، گران فروشی، بی‌انصافی، شیادی، دروغ، منفعت طلبی و چیزهای دیگری که مانند سرطان بدخیم جان ضعیف جامعه ما را از بین می‌برد. کرونا خواهد رفت دیر یا زود. اما از کرونا خطرناک‌تر هنوز وجود دارد و آن مایی هستیم که جز خودمان نمی‌بینیم؛ جز خواسته خودمان، جز من من من! جز سود همان لحظه، جز منفعت بیشتر به بهای از بین رفتن جامع‌ ای که در آن هستیم.

صبر کنید، یک دقیقه نه بیشتر. چشمتان را ببندید و فکر کنید چطور بود اگر به جای من بودن ما بودیم. همسایه ما خوشحال‌تر بود، جامعه ما سرزنده‌تر بود و چقدر آن موقع حتی پول‌دار بودن لذت بهتری داشت. بد نیست فکر کنید وقتی 5 میلیارد پول ماشین می‌دهید (پول خودتان هستش و حقتان، ما موردی باهاش نداریم) اما یک لحظه هم به آدم‌هایی فکر کنید که نان برای خوردن ندارند. چرا ما دیگر همدیگر را نمی‌بینیم؟

اگر کسی ما را دوست ندارد و دوست دارند ما را له کنند، حداقل ما خودمان را له نکنیم. حداقل انسان باشیم، خوب باشیم. می‌دانیم سخت است، سخت سختِ سخت. سخت‌ترین کار دنیا، اما بیایید عوض کنیم خودمان را، جامعه را، کشورمان را. اینها شعار نیست واقعیت است اما متأسفانه ما آن را شعار می‌دانیم. رحم کنیم به هم.

برای همگیتان محبت و سلامت می‌خواهیم. روزی را آرزو می‌کنیم که ایران و ایرانی در آرامش باشد.

لطفا نظرات و حرف دلتان را بزنید اما بدون توهین.

برچسب‌ها: ایران, کروناویروس

امتیاز: 4.7 از 5 (24 رای)
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. محصولات نسل بعدی Xbox ممکن است بر پایه ARM باشند
  2. ایسوس مانیتورهای گیمینگ OLED براق 32 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 480 هرتز معرفی کرد
  3. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 4 مشخصات جذاب معرفی شد
  4. کارت گرافیک‌های RX 9060 XT گیگابایت با قیمت پایه 633 دلار فهرست شدند
  5. آیا کودکان در بازی GTA VI حضور خواهند داشت؟

مطالب مرتبط ...

  • سرعت اینترنت 20

    پرسرعت ترین اینترنت جهان در دسامبر 2021 متعلق به کدام کشورها بود + جایگاه ایران

    Avatarتوسط اشکان نیکویی · 29 دی 1400 · 2 بهمن 1400

  • 7

    ورود آیفون X به صورت مسافری ممنوع اعلام شد

    Avatarتوسط سیمین نوربخش · 30 آبان 1396 · 22 اسفند 1398

  • 26

    قوه قضائیه فروشندگان فیلترشکن و وی‌پی‌ان را مجازات می‌کند

    Avatarتوسط سپهر گلمکانی · 14 دی 1401 · 15 دی 1401

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

61 دیدگاه

  • دیدگاه61
  1. Avatar ابراهیم گفت:
    27 مرداد 1400 در 8:15 ق.ظ

    مشکل اینجاست که 90% اشتباهات پای خودمونه چه با سیستم و چه بی سیستم و البته بدی هایی که به خودمون و دیگران میکنیم هم تاثیر داره چون اینقدر بی عقلی کردیم که دنیا هم مارو آدم حساب نمیکنه و…

    پاسخ
  2. Avatar علی گفت:
    20 اسفند 1398 در 8:03 ق.ظ

    سلام.
    فناوری بدون اخلاق ، از انسانها گرگ می سازه.
    و اون گرگ ، برای کسب سود بیشتر همه رو می دره و غیر از خودخواهی های خودش ، هیچ چیز دیگه ای رو نمی بینه.
    حالا چکار کنیم که اخلاق پیدا کنیم؟

    پاسخ
  3. Avatar Alireza گفت:
    15 اسفند 1398 در 11:20 ب.ظ

    اگر بخوام بنویسم میشه کتاب ولی بطور خلاصه مشکل اصلی این مردم این ها هست: جهل و ترس و دروغ. منظورم از مردم اونهایی هست که بخصوص توی این چهل سال این وضعیت رو بوجود اوردن و نتیجش رو دارن میبینن.

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      16 اسفند 1398 در 10:26 ق.ظ

      واضحتر بیان کنید.

      پاسخ
  4. Avatar حسن گفت:
    15 اسفند 1398 در 10:10 ب.ظ

    چون نظام با ابرقدرتی که قدرتش در تاریخ بشریت سابقه نداشته دشمنه

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      16 اسفند 1398 در 10:28 ق.ظ

      سلام.
      آمریکا اگر میتونه به کشورهای دیگه زور بگه ، یه علتش اینه که اون کشورها ازش میترسن و احساس ضعف در برابر آمریکا دارن.
      اگر روحیه خودباوری داشته باشن ، آمریکا عقب میکشه.

      پاسخ
      • Avatar آرمان گفت:
        16 اسفند 1398 در 12:55 ق.ظ

        اصلا دوست ندارم بحث سیاسی بشه اینجا ولی الان ما روحیه خود باوری داریم و ایالات متحده هم عقب نشینی کرده؟؟!!

        پاسخ
        • Avatar علی گفت:
          18 اسفند 1398 در 3:44 ب.ظ

          سلام.
          بهتره که جمله ام رو اصلاح کنم.
          سیاستمداران آمریکا ، وحشی تر از اون چیزی هستن که به این راحتی عقب نشینی کنن.
          ولی حداقل ، اگر قدرتمند باشی ، دیگه نمیتونن بلایی رو که سر سوریه و یمن آوردن ، سر ما بیارن.
          و مجبورن که از راه های دیگه ای وارد عمل بشن.

          پاسخ
  5. Avatar علی گفت:
    15 اسفند 1398 در 11:37 ق.ظ

    سلام خدمت نویسندهء محترم.
    پس آزادی بیان کجا رفت.
    بنده شاید در 5 مرتبهء دیگر ، جواب دوستان رو در اینجا داده ام ولی هنوز اجازهء انتشار از شما نگرفتن.
    خواهشا تجدید نظر بفرمایید.
    جوابها لازم هستند.

    پاسخ
  6. Avatar امین گفت:
    13 اسفند 1398 در 11:07 ب.ظ

    دو نوع شیوه زندگی وجود داره.
    ۱.منفعت گرایی ۲.اخلاق گرایی.
    (اخلاق اصالتا از ایمان به خدا و دینداری نشأت میگیره. چون غیر از این، اخلاق از دیدگاه هر فردی متفاوت خواهد بود و تبدیل به یک چیز نسبی و تقریبا بی خاصیت خواهد شد)

    منفعت گرایی(شیوه زندگی تقریبا همه مردم دنیا) حد و مرزی نمیشناسه و فقط و فقط حاکمیت قانون هست که میتونه افسار منفعت گرایی رو بکشه.
    اخلاق گرایی که همون حاکمیت دین و پیروی از قانون خداست(شیوه زندگی تقریبا هیچ یک از مردم دنیا حتی افرادی که ادعای دینداری دارند) بطور خودکار یک مانع درونی داره که از تجاوز به حقوق دیگران جلوگیری میکنه (حتی در جایی که قانون حاکم نباشه)

    پس یا باید حاکمیت اخلاق و دین برقرار باشه(که عدالت رو بدنبال داره) یا حاکمیت قانون.
    در کشور ما کدوم یکی برقراره؟
    آیا کشوری در دنیا هست که پیشرفته باشه و قانون با شدت و قدرت پیاده نشه؟
    مجری قانون در این کشور چه کسی است؟ قوه قضاییه چکاره است؟
    مشکل اساسی این کشور اجرا نشدن قانون هست و بس.
    قانون قانون قانون.

    پاسخ
  7. Avatar سالاری گفت:
    13 اسفند 1398 در 8:55 ب.ظ

    چرا ما ایرانی ها به اینجا رسیدیم ؟

    1 – خرافات و دوری از تفکر علمی
    2- نبود شایسته سالاری

    پاسخ
    • Avatar احسان گفت:
      15 اسفند 1398 در 2:10 ق.ظ

      1- دوری از تفکر علمی ؟ 🙂 بامزه بود
      2- نبود پارتی بازی ؟ 🙂 اینم بامزه بود
      از خارج ایران کامنت میزاری ؟

      پاسخ
  8. Avatar سینا گفت:
    13 اسفند 1398 در 1:59 ب.ظ

    هیچ دلیلی جز سرکوب ندارد، حتی ویروس کرونا را هم سرکوب میکنند، کشوری که در آن همه چیز به سیاست و امنیت و اعتقاد ربط داده میشود نباید شرایطی بهتر از این داشته باشد، اگر زندگی و شرایط خوبی داشتیم باید تعجب میکردیم، شاید دلیل اصلی جدی نگرفتن کرونا توسط مردم این حقیقت باشد که “هنوز تعجب نکردیم”!

    پاسخ
  9. Avatar مهدی گفت:
    13 اسفند 1398 در 1:57 ب.ظ

    به نظر من فقط دین‌داری واقعی می‌تونه حال آدمو خوب کنه
    خوندن کتاب‌ها مقدس (از قرآن و حدیث تا هر کتاب آسمانی) و عمل به اونها بهترین راه خوب شدن حالمون هست
    اینا رو من تجربه کرده‌ام و واقعا اینها زندگی وحشتناک من رو درست کرده‌اند
    اگر بدانیم که خدا وجود داره و او ما و طبیعت رو آفریده پس باید بدونیم بهترین راه بهره‌وری از خودمان و زندگی و طبیعت دین خالص او هست

    پاسخ
    • Avatar akbar گفت:
      14 اسفند 1398 در 10:35 ق.ظ

      lol

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        14 اسفند 1398 در 7:20 ب.ظ

        هر کس نظری داره.
        شما به اونچه که فکر می کنید درسته ، بپردازید.

        پاسخ
  10. Avatar علی گفت:
    13 اسفند 1398 در 10:31 ق.ظ

    سلام.
    جناب آقای پناهی عزیز.
    خواهشا مطالبی که بنده نوشتم را تایید بفرمایید.
    دوباره مطالعه بفرمایید.
    چیز بدی نوشته نشده است.
    مطالب ضروری است که هر کس باید بداند.
    ذهنیت افراد باید درست بشه.
    متشکرم.

    پاسخ
  11. Avatar امید گفت:
    13 اسفند 1398 در 1:56 ق.ظ

    یکی از پر ادعاترین مردم هستیم ولی کمترین خروجی را داریم
    ایرانی کسی است که در هر بازه ای فقط و فقط برای منفعت مالی قیام و انقلاب کرده پس نمی تونه جز این باشه
    اخرین باز برای اب و برق مجنی قیام کردیم و نه ازادی فکر و اندیشه
    پس همین میمانیم و میمانیم و میمانیم
    مگر اینکه تغییری اروم توی نوع نگرش نسلهای بعد به وجود بیاد
    به نسل موجود امیدی نیست

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      13 اسفند 1398 در 10:23 ق.ظ

      باز هم حرفهای بی سند.
      ببخشید ، میشه دقیقا بفرمایید که چه کسی برای آب و برق مجانی حاضره قیام کنه و در این راه ، جانش رو فدا کنه؟
      چرا نسنجیده حرف می زنید؟
      بشما بگن که جانت رو در معرض خطر قرار بده تا آب و برق خانه ات رو برات مجانی کنیم ، آیا شما جانت رو برای آب و برق مجانی به خطر میندازی؟

      پاسخ
    • Avatar احسان گفت:
      15 اسفند 1398 در 2:04 ق.ظ

      ملت جونشون رو برای آرمان ها و استقلال و آزادیشون کف دستشون گذاشتن
      بعد تو از زیر پتو کامنت میزاری برای منفعت مالی قیام کردن؟

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        16 اسفند 1398 در 10:29 ق.ظ

        عاشقتم.

        پاسخ
  12. Avatar Captain Knuckle`s گفت:
    12 اسفند 1398 در 9:23 ب.ظ

    بهتر بود به جای ” چرا ما ایرانی‌ها به اینجا رسیدیم ” می نوشتید ” چرا ما ایرانی ها رو به اینجا رسوندند “

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      13 اسفند 1398 در 1:14 ق.ظ

      هیچکس شما رو مجبور به کار اشتباه نمیکنه.
      حتی اگر شرایط هم بد بشه ، باز این خودِ شما هستید که انتخاب می کنید بد باشید یا خوب.
      اتفاقا ، آدمها خودشون رو در سختی ها نشون میدن.
      هیچکس نمی تونه بهانه بیاره.
      کسی شما رو مجبور کرد که احتکار کنید ، یا اینکه خودخواهی های خودتون باعث شد تا به این کار شنیع ، دست بزنید؟
      اشتباه خودتون رو گردن هیچکس نندازید.

      پاسخ
      • Avatar احسان گفت:
        15 اسفند 1398 در 2:11 ق.ظ

        دقیقا

        پاسخ
  13. Avatar farzad گفت:
    12 اسفند 1398 در 7:54 ب.ظ

    جناب پناهی عزیز،

    این من من من رو قانون تبدیل به ما میکنه. تو مرفه ترین کشورهای اروپایی که آمار جرم بسیار کمه اگه شفافیت اداری و اقتصادی از بین بره، فقر حاکم بشه، امید به بهبود اوضاع وجود نداشته باشه و مسایلی از این دست، آمار جرم هم افزایش چشمگیری پیدا میکنه هم مهربانی ها کمتر میشه.

    این نگاه شما نگاهی کاملا سنتی به جوامع بشری هست. اما جایی که کشورها و دولتهای مدرن شکل گرفتن نمیشه مشکلات رو از مردم دید. مردم در نظام اجتماعی سالم، سالمتر زندگی میکنن. این وظیفه دولتها هست که بستر چنین جامعه ای رو فراهم کنن.

    پاسخ
    • Avatar محمدرضا پناهی گفت:
      13 اسفند 1398 در 8:22 ق.ظ

      قبول دارم فرزاد عزیز. منم هم منکر این موضوع نیستم و همه ما در این قایق هستیم اما وقتی ناخدا یا هدایت کننده کارش را درست انجام نمی دهد ما باید بگویم پس ما بدبخت هستیم و هیچ کاری نمیشود کرد؟ دقیقا با حرف های شما موافق هستم و در یک جامعه شرایط اقتصادی باعث ایجاد ارامش و افزایش روند توسعه فرهنگی و ارتقا کیفی می شود. اما منظور من این بود که در این شرایط حداقل ما همدیگر را نابود نکنیم به بهای کمتر بهتر زندگی کردن. منظور من بیشتر این بود و گرنه به طور حتم موارد بسیاری باید باشد تا یک جامعه توسعه پیدا کند. مرسی از شما.

      پاسخ
      • Avatar farzad گفت:
        13 اسفند 1398 در 3:07 ب.ظ

        ممنون از پاسخ.
        اکثریت در جامعه نقشی تاثیرگذار در روندهای جامعه ندارند و دنباله رو هستند. نقش افراد بسیار محدوده. یه درصد محدودی وجود دارند که باعث نا ارامی میشن که هرچقدر شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهتر باشه، مجال خرابکاری این افراد کمتر میشه. همونطور که خودتون هم اشاره کردید، نقش سیاست های کلان در این حوزه ها هست که میتونه باعث حرکت درست و توسعه جامعه میشه.
        من میپذیرم این رو که افراد در جامعه مسولیت دارند اما به نظرم در شرایطی که مشکلات اساسی در رده کلان کشوری وجود داره، صحبت از نقش مردم در این نابسامانی هرچند وارد هست اما اصل مساله نیس. مثل اینکه در اقتصاد، ما تورم مثلا ۱۰۰ درصد داشته باشیم که مبحث کلان اقتصادی هست، حالا بیاییم در مورد اینکه چرا پیش فروش فلان خودرو مورد استقبال مردم هست یا نیست صحبت کنیم که مبحثی در اقتصاد خرد حساب میشه.
        اما با این صحبت شما هم همدل هستم که باید مسولیتهای فردی فراموش نشه.

        پاسخ
  14. Avatar بهنام گفت:
    12 اسفند 1398 در 6:48 ب.ظ

    سلام، با تشکر از سایت و مطلب خوبتون، دوستان اکثرا درست گفتند. از اساس مشکل داریم. چند نفر تا به حال قانون اساسی رو خوندند. حتی اگر همه ی ما هم درست بشیم، تا قانون اساسی درست نشه، تا نظام بانکی کشور درست نشه و مثل بقیه ی بانک های جهانی رفتار نکنه،(برای مثال شفاف و سود پایین) تا پارتی بازی در هر کی که مسئول میشه. مهم نیست چقدر احتکار نکنیم یا با هم مهربون باشی یا به به همدیگر کمک کنیم، باز هم وضعیت همین هست. نسل های بعد هم از ما بدتر و بدتر میشن. با تشکر از این مطلب غیر فناوری.

    پاسخ
  15. Avatar Hamed گفت:
    12 اسفند 1398 در 6:18 ب.ظ

    درود ،
    ممنون از نویسنده عزیز.
    بسیار نگرش تحسین برانگیزی بود. البته که موضوع بسیار تلخ است اما چیزی جز حقیقت نیست. از ماست که بر ماست.
    از تجربه های کوتاهی که در سفر هام بدست آوردم میتونم بگم که ما نسبت به کشورهای موفق قوانین خیلی ضعیفی داریم یا کم هستند یا زیاده روی میکنیم.
    ما باید از کشورهای دیگر کارهای خوبشونو قوانین خوبشونو یاد بگیریم. چرا باید خودمون به نتیجه برسیم. چرا باید سرمون به سنگ بخوره بعد…
    به علاوه یکی از مشکلات بزرگ ما آموزش هست.
    از نحوه رفتار و چطوری وارد بازار کار شدنو همسرداری تا آموزش موسیقی، باید جدی گرفته بشود. فقط کتاب های مدرسه رو بچه ها طوطی وار میخونند. چند بار در ماه یک دانش اموز در مورد یک موضوع تو کلاس سخنرانی میکنه، اصلا تا بحال دیده اید که معلم بگه راه حل شما واسه مثلا حل مشکل دنیا برای محیط زیست چیه؟ که بلکه دانشجو با دانش اموز به فکرش فشار بیاره، سرچ کنه و باعث باشه فعال بودنو یاد بگیره
    به نظر من یکی از مشکلات امروز آموزش هست

    پاسخ
  16. Avatar Arash گفت:
    12 اسفند 1398 در 6:13 ب.ظ

    آزادی بیان میدونی چیه؟فرق بین جمهوری اسلامی و ایران رو میدونی؟از نحوه ی آموزش خبر داری؟تاریخ خوندی؟میدونی سوئیس چطور شد سوئیس؟اروپا چطور شد اروپا؟تو ایران میشه تو این نظام نه.
    اگه قرار بود مردم خودشون به طور فابریک فهمیده میبودن پس تشکیل نظام واسه چیه؟
    واقعا متاسفم که دارم همچین متنیو تو این سایت میخونم ،نه واسه اینکه جامعه مشکل داره و نظام مشکل داره، واسه اینکه تربیون دست کساییه که چیزی نمیدونن

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      13 اسفند 1398 در 1:26 ق.ظ

      ببخشید ، فرضا نظام چیزی نمیدونه ؛ آیا خانواده ات به تو تربیت یاد ندادن؟
      همه مقصر هستن.
      چرا بعضی ها دست به کار خلاف میزنن ، ولی بعضی ها با عزت زندگی میکنن؟
      خواهشا اشتباهاتتون رو گردن دیگران نندازید.
      البته ، بماند که خیلی از آموزشهای غلط سبک غربی هم بلای جان ما ایرانیان شده.
      در شبکه ” من و تو ” ، علنا چند تا مجری و کارشناس داشتن به ملت یاد میدادند که :
      ” چیزی بنام قداست مادر ، وجود نداره.
      وقتی که 18 ساله شدی ، باید سراغت عشق و حالت بری. ”
      اینهمه پدر و مادر ، به بچه هاشون میگن که با بچه های بد نگرد ، ولی گاها بعضی از بچه ها ، سراغ آدمهای بد میرن.
      بنظر شما مشکل از کجاست؟
      هوای نفس ، اونقدر قویه ، که حتی برصیصای عابد رو هم زمین میزنه.
      من و شما که دیگه عددی محسوب نمیشیم.
      آدمها ، درونِ واقعی شون رو در شرایط سخت و بحرانی نشون میدن.
      و اِلا ، موقعی که برای خونه 10 تا نان خریدید ، و فقط به 4 تا نان احتیاج دارید و باقی اون رو به نیازمند بدید ، کار بزرگی انجام ندادید.( هر چند که کار خوبی کردید ، ولی کار بزرگی نکردید. )
      زمانی کار شما ارزش والایی خواهد داشت که از آنچه که بشدت بهش نیازمند هستید ، به نیازمند بدید.
      آدما ، در شرایط سخت ، حتما درونشون رو بیرون میریزن و باصطلاح :
      یوم تبلی السرائر میشه.
      یعنی اسرارشون برملا میشه.
      حکایت الآنِ مردم هم ، همینه.
      الآن دارن تو این امتحان ، بعضی ها سربلند و عدهء زیادی هم سرافکنده و رسوا میشن.
      امیدوارم که شما ، سربلند باشید.

      پاسخ
      • Avatar امین گفت:
        14 اسفند 1398 در 1:37 ق.ظ

        قشری در این جامعه هست که سالهاست در مناسبتهای مذهبی بالای منبر این حرفها رو برای مردم تکرار میکنن و باصطلاح خودشون مردم رو ارشاد میکنن ولی خودشون نمیتونن از دنیا طلبی دست بکشن. وقتی عمل در کار نیست مردم چطور باور کنن؟

        پاسخ
        • Avatar علی گفت:
          15 اسفند 1398 در 9:19 ب.ظ

          یکی به شما بگه که چاقو رو تو چشمت فرو نکن ، و اِلا کور میشی.
          حالا اگر اون شخص ، چاقو رو به چشمش زد ، چونکه به حرفش عمل نکرده ، شما هم چاقو رو به چشمت میزنی؟
          _

          یا یک نفر به شما بگه که سیگار نکش ، برات ضرر داره.
          حالا اگر گوینده سیگار بکشه و به حرف خودش عمل نکنه ، شما هم سیگار میکشی؟
          با توجیه اینکه ، گوینده به حرفش عمل نکرد؟
          شما عقل دارید.
          حرفها را بشنوید و آنچه که با عقل جور در بیاد ، عمل کنید.
          نه آنچه که مطابق با شهوات شماست.

          پاسخ
          • Avatar حمید گفت:
            16 اسفند 1398 در 9:57 ق.ظ

            منبری محترم! اینجور که شما میگی یعنی علاوه بر اینکه عمل در کار نیست، عقل هم در کار نیست.
            از این حرف نتیجه عقلانی میگیریم که وقتی من با عقل خودم صلاح خودم رو تشخیص میدم دیگه چه لزومی داره به صحبت یک فرد بی عمل و بی عقل توجه کنم؟

            در قرآن از پیامبر با عبارت ( انك لعلى خلق عظيم ) یاد شده. یعنی پیامبر دارای بالاترین فضایل اخلاقی بوده.
            پیامبر در اصل نه فقط با ارشاد لفظی بلکه با ارشاد عملی (با اخلاق نیکو و اعمال و رفتار پسندیده خودش) مردم رو به دین دعوت میکرد.
            حرف و عمل پیامبر یکی بود. حالا ما در این کشور شعار جمهوری اسلامی میدیم ولی در عمل آیا بدنبال عمل به احکام اسلام و تحقق عدالت اسلامی هستیم؟ نه واقعا هستیم؟

      • Avatar Arash گفت:
        14 اسفند 1398 در 2:45 ق.ظ

        دوست عزیز شما تو رویا زندگی میکنی,اصلا بیایم بحث ایرانم بزاریم کنار تو این دنیا تا بوده همین بوده کمتر ادمایی پیدا میشه که از خودشون بزنن واسه بقیه هرچند اونقدرهم کم نیستن که به نظر نیاین،مثله همین افرادی که واسه ازادیشون ریختن تو خیابونا قطعا همه ی اون افراد میدونستن ممکنه کشته بشن ولی میدونستن واسه راحتی و ارامش خودشون و بقیه ی باید یه سری چیزا فدا بشه،و اون فاجعه رخ داد یا کسایی که رفتن جنگ…
        ولی شما هرچقدرم هم اموزش خوب بدی باز هم به قول شما نفس ادم ممکنه غلبه کنه، و چیز دیگه ای هم که گفتین بیشتر شبیه جکه که در مورد دشمن و شکبه ی “من و تو” بود. شما هم توهم این رو دارید که ما همیشه دشمن داشتیم این بد بینیه که الان مملکته رو به اینجا کشونده،بعدش هم هرکی ببینی واسه ارامش و پیشرفت مثال اروپا رو میزنه اروپا غرب حساب نمیشه؟خودشون به خودشون چه اموزشی میدن؟دشمن اونا کیه پس؟اصلا ما چرا باید دشمن داشته باشیم ولی یکم اونوترمون یعنی امارات نه؟
        و در اخر بگم که انسان ذاتن ادم خوبی نیست، شما جای بقیه ی ادما نبودی که ببینی اونا مجبورن چه تصمیماتی در زندگی بگیرن که به این نقطه از زندگیشون برسن، شاید شما زندگی خیلی راحتی داشتی شاید هم برعکس منظورم اینکه یکی در شرایط سخت از لحاظ روحی پیشرفت میکنه یکی برعکس در این صورت همه قرار نیست به درک درستی از زندگی برسن واسه همین باید قانون باشه تو جامعه و مدیریت شه در تمام بخش ها

        پاسخ
    • Avatar محمدرضا پناهی گفت:
      13 اسفند 1398 در 8:16 ق.ظ

      مرسی دوست عزیز از نظر شما. بله بنده می دانم آزادی بیان چیست. فرق همه این موارد را می دانم. تاریخ هم خوانده ام. اما دوست عزیز موضوع این متن برخلاف آن چیزی که شما تصور می کنید دفاع از سیستم یا کوبیدن مردم نبود. بلکه اشاره به خودخواهی امیخته با زیاده خواهی مردمی است که در این شرایط منتظر هستند که اتفاق خاصی بیفتد و ایران جای عالی شود اما بدون اینکه بخواهیم حتی کمی خودمان را تغییر بدهیم. قبول کنید ما اگر الان حکومت سوئیس را هم داشتیم بازم مشکل داشتیم. همانطور که در گذشته ما سیستم هایی را داشتیم که خود ما (مردم) تغییرش دادند و بعد از مدتی نظرمان عوض شد. هدف این متن کمی منصف بودن با خودمان هستش.

      پاسخ
      • Avatar Arash گفت:
        14 اسفند 1398 در 3:25 ق.ظ

        دقیقا شما داری تقصییرو میندازی گردن مردم ولی از اون طرف میگی بحث من کوبیدن مردم نیست؟!دقیقا شما چطو حساب کردی که مردم ما منصف نیستن؟ امار گرفتی؟رفتی از تک تک مردم پرسیدی؟یا اینکه کلیت جامعه رو دیدی و قضاوت کردی که احتمالا همینطوره. خوب من به شما میگم کاملا اشتباه میکنی، ادما هرچقدر هم خوب باشن در یک سیستم خراب اونها هم خراب میشن،منظورم از خراب شدن این نیست که یک ادم خوب 180 درجه تغییر میکنه و تبدیل میشه به یک ادم بد، منظورم اینکه در خیلی شرایط مثله ادم بد تصمیم میگیره، رشوه میگیره،دروغ میگه و … چرا؟چون سیستم مشکل داره،وقتی سیستمی مشکل داشته باشه اون ادم هم قطعا به عواقب اون کارهایی که میکنه فکر نمیکنه چون میدونه سیستم اون حکومت طوریه که باید ادم به فکر خودش باشه،(خوب بودن انتظار خیلی خیلی خیلی زیادیه، همینطوری از روی تجربه ی زندگی ادما انتظار نداشته باش به درک درست برسن)ولی همین ادمو شما وردار ببر اروپا،تاحالا توجه کردین چرا ایرانیا میرن خارج از خود خارجی ها هم به اصطلاح خارجی تر میشن باشعور تر میشن؟ دلیلش همینه “سیستم”.(من هم مثه شما کلیت جامعه ی اروپا رو در نظر میگیرم،یعنی اینکه اونا هم ادم بد زیاد دارن)
        و نکته ای دیگه در رابطه با این حرف خودتان :(در این شرایط منتظر هستند که اتفاق خاصی بیفتد و ایران جای عالی شود) از بچگی گفتن امام زمانی میاد که ظلم رو ریشه کن میکنه و صلح جهانی و … از این حرفا… . اموزشی کاملا غلط!!! چطور از ادما انتظار داری بعد بیست سال اموزش “غلط” یه دفه به خودش بیاد واز این رو به اون رو بشه؟(اصلا این اموزشهای غلط اینقدر زیادن که حد نداره یا اصلا چیزی یاد ندادن.و اموزش درست اونقدر پیچیدس که باید ادمهای نخبه در موردش بحث کنن نه من چونکه همه مثله هم نیستن)هرچند با این حال باز هم خیلیا تونستن خودشون رو از این اموزش غلط نجات بدن

        پاسخ
    • Avatar احسان گفت:
      15 اسفند 1398 در 2:07 ق.ظ

      آزادی بیان یعنی همین کامنت گذاشتن تو 🙂
      سعی نکن به خودت فشار بیاری
      اگه قرار بود آزادی بیان نباشه الان صادق زیبا کلام و محمود صادقی رو دادگاهی کرده بودن

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        15 اسفند 1398 در 11:35 ق.ظ

        سلام.
        عاشقتم.
        یاعلی(ع)

        پاسخ
  17. Avatar AAA گفت:
    12 اسفند 1398 در 5:44 ب.ظ

    چون یادگرفتیم از هم دیگه بزنیم

    پاسخ
  18. Avatar حسین گفت:
    12 اسفند 1398 در 5:39 ب.ظ

    اولش بخاطر این وضع بیابونی ایرانه …… چون نفت و منابعش به همه نمیرسه کشاورزی به همه میرسه
    همین فقر در اثر محیط باعث شد عقب مونده بشه . همه کاری پول میخواد
    بعد تبلیغ آمریکا و اسرائیل :: رفتن همه جا جار زدن و ترسوندن الانم میگن کرونا از ایران به همه جا رفته
    یکی دیگه دزدی بانک ها ::: میگن یه سری از دانشگاه هاروارد اومدن بررسی کردن ببینن ایران میتونه توسعه یافته بشه دیدن نه چون ربا و زمین و مستقلات نمیزاره . هر کاری زمین میخواد حالا اگه گرون باشه چی
    این بانک ها هی رفتن زمین خریدن خونه خریدن ….. الان فقط خودشون میتونن بخرن …. مغازه 5 متری تو شهرستان ما 300 میلیونه. تویسرکان نزدیک تهرانم نیست
    یکی دیگه دزدی ایران :: بخاطر ارزش پول ما نمیتونیم جنسای اونارو بخریم همین ادوبی چرا تحریم کرده چون کرک شده استفاده میکنیم قبل گرونی هم ویندوز 200 دلار بود نمیتونستیم بخریم تازه اینقدر شرکت قلابی لایسنس تو ایران بود که کسی که میخواست نمی تونست و یا شک داشت الانم اینجوره البته این دیگه تقصیر خودشونه
    اگه کافی نت کار میکردی 300 هزار یا 150 هزار اینجا درآمد داشتی اونموقع همشو باید میدادی اکانت ادوبی. منظورم اینه که باید داد و ستد با بقیه جوامع داشت نه همه چیزا رو بخایم خودمون تولید کنیم تا اونا نخوان جنگ کنن
    مگه معجزه بشه قیمتا بیاد پایین وگرنه یه کامپیوترم نمی تونیم بخریم چه برسه به چیزای دیگه . علم پول میخواد
    البته ما اینجا یه مشکل اساسی هم داریم اونم تولید داخله که میخواد به قیمت خارج بفروشه . پس این تولید داخل چه فایده برای ما داره . پولش میره تو جیب یه غول و یهسری کارگرش
    باید تو شرایط جنگ به قیمت قبل به مردم خودشون بفروشن و بقیه اش صادر بشه .
    فقط من نمیدونم اینا که میگفتن برجام فایدهنداره چرا یهویی اینجوری شد

    پاسخ
  19. Avatar یه نفر گفت:
    12 اسفند 1398 در 5:38 ب.ظ

    سلام به همه
    به نظرم مشکل از مردم ما نیست
    مردم مثل یک بچه هر طور آموزش ببینن رفتار می کنن
    اگه آموزش درست باشه نتیجه خوب و اگه آموزش بد باشه نتیجه بده
    این وسط یه اصل مهم وجود داره و اونهم قانونه و در حقیقت مهم ترین اصله
    ما چیزی به نام قانون متوجه نیستیم و همه ش اصرار داریم این شرایط نابسامان از بی وجدانی مردم سرچشمه می گیره
    تو کشور ما چیزی به نام قانون وجود نداره و اگر هم اتفاقی بیفته میندازیم گردن مردم
    در واقع این اتفاقات باید کاملا متوجه قانونگذار و نحوه اجرای قانون بشه که همه مون می دونیم نمیشه
    پس آقای پناهی عزیز که خیلی هم دوستون دارم با این وضعیت بی قانونی نوشتن این پست کمکی به ما نمی کنه هر چند وجودش لازمه ولی مثل این میمونه که به یه کوه بگیم چرا تو دریا نیستی؟ (مثال بهتر به ذهنم نرسید)

    پاسخ
  20. Avatar محمدمهدی حمزه گفت:
    12 اسفند 1398 در 5:36 ب.ظ

    آقای پناهی داستان «در جست و جوی دلتورا» رو خوندین؟ نمیدونم کیا کتاب رو خوندن و کیا نخوندن
    اما داستانش اینه یه روزی یه آهنگر خیلی عادل و خوبی بوده که سرزمینش همیشه مورد حمله توسط نیرو های دشمن قرار میگرفته
    یه روز تصمیم میگیره که جلو این ظلم وایسه و مقاومت کنه
    مردم هم پشتش در میان
    سرزمین خودشون رو نجات میده و میره به کمک شش سرزمین اطراف خودشون و بالاخره کل منطقه رو از دشمن پاک میکنن و یه حکومت مستحکم شکل میگیره و اون آهنگر میشه پادشاه دلتورا
    در این این آزاد سازی این آهنگر به هر سرزمین که میرسیده یه سنگ جادویی از اونجا برمیداشته
    و در آخر برای اون هفتا سنگ یه کمربند جادویی درست میکنه که تا وقتا نوادگان خودش و جانشینان بر حقش کمربند رو به تن کنن کمربند درخشان میشده
    در طی زمان دشمن برای پادشاه ها مشاور مخفی می‌فرستاده که برای مردم و پادشاه از اهمیت کمربند کم کنه و القا میکنه که این صلح همیشگیه پس پادشاهان هم فقط در روز تاج گذاری اینو به کمرشون میبستن و همین هم باعث ضعف حکومتشون میشه و در آخر دوباره کل منطقه رو دشمن تحت سلطه خودش میگیره.
    داشتم فکر میکردم چقدر رفتارمون شبیه رفتار پادشاه های دلتورا هستش. سالی یک بار شب یلدا حافظ میخونیم، سالی یک بار امیر ارسلان، سعدی، فردوسی و امثالهم رو هم شاید نخونیم. برای همین هیچی از فرهنگ اصیل ایرانی درونمون نمومده سالی یک ماه شاید قرآن میخونیم و هیچی از فرهنگ اسلامی و اون خدای بزرگ درونمون نمونده. دشمن ( نه صرفاً دشمن سیاسی) چی کار با ما کرده که یادمون رفته حافظ رو سعدی رو قرآن رو
    انگلیسی صحبت کردن شده با کلاس بودن
    مثل غربی ها رفتار کردن شده با کلاس بودن
    رستم شده نماد کهن ایرانی که اکثرا نمیشناسنش و ازش یه اسم میدونن نهایتا ولی داستان های مارول و دی سی رو حفظن
    کلا فرهنگ ما رو همینا شکل میدادن و ما هم به اینا پشت کردیم.
    اون دورانی که اوج علم و دانش ایران و ایرانی ها بوده دوره اوج اسلام(دین) گرایی بوده ولی الان طرز تفکر غربی داریم که برای پیشرفت علم باید دین رو کنار بذاریم مثل همون داستانی که تو غرب اتفاق افتاد همون دوره رنسانس و اینا
    اینا فقط و فقط نظرات منه
    دوست دارم نظرات بقیه رو هم بخونم

    پاسخ
    • Avatar محمدمهدی حمزه گفت:
      28 آذر 1403 در 9:31 ق.ظ

      آقای پناهی عزیز، نمیدونم هنوز اینجا رو مطالعه میکنید یا نه.
      اما الان پس از گذشت پنج سال از مطلب شما و کامنت خودم، تازه میفهمم که چی گفته بودین شما.
      مطلبتون رو یه بار دیگه خوندم و حس کردم چیزی درونم تو سینه م میجوشه ئو از چشم بیرون میاد و از روی گونه هام میلغزه.

      پاسخ
  21. Avatar HaaMed گفت:
    12 اسفند 1398 در 5:04 ب.ظ

    میدونید چرا؟ چون جامعه ی ما مدتی هست دچار خرافات و موهومات شده. بجای اینکه بلند شیم خودمون کاری بکنیم همش میگیم توکل به خدا، انشاالله درست میشه، اگر خدا و ائمه اطهار و فلان امامان و پیغمبران بخوان درست میشه. نتیجه این میشه که دست روی دست میذاریم و هیچی به هیچی. دنیا دنیایِ فناوری هست. هر کشوری در این زمینه تلاش و کوشش کرد و پول خرج کرد، حرف اول رو در دنیا میزنه. اونوقت ما چی؟ همه ی سرمایه های این ملت صرف چیزهایی میشه که خوتون بهتر میدونید.
    درضمن وقتی مردم درست و پاک باشن (هیچ ربطی به دین و مذهب هم نداره) پس دنبال انسان هایی میرن که مثل خودشون کاردرست و پاک باشن. هروقت هم شخص فاسدی رو دیدن که در راس یا در مجموعه ای قرار گرفته، میکشنش پایین و بهش اجازه ی کار نمیدن. پس باید از خودمون شروع کنیم. تا وقتی که خودمون رو اصلاح نکنیم نباید انتظار داشته باشیم که چیزی درست بشه.

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      13 اسفند 1398 در 1:35 ق.ظ

      سلام.
      نه عزیز برادر من.
      امام و پیغمبر ، خرافه نیستن.
      ولی همونها هم که مریض میشدن ، به دکتر مراجعه میکردند ( با اینحال که هم میتونستن با اشاره ای اون بیماری رو از بین ببرن ، و هم اینکه خودشون تمامی علوم گذشته و حال و آینده را داشتند. تا مبادا کسانی دچار موهوماتی بشن. )
      حتی خود امام علی(ع) برای خوب شدن حال امام حسن (ع) و امام حسین(ع) نذر کردند و از علوم غیبیه خودشون استفاده نکردند و خودشون رو مثل مردم عادی قرار داده بودند.
      بله ، این فرمایش ما هم درسته . برای حل مشکلات ، نباید دست روی دست گذاشت و تنبلی ها و سستی های خودمان را پای ائمهء معصومین(ع) گذاشت.
      در ضمن ، همون آقایان بقول شما فاسد که در دولت یا مجلس هستند ، خود مردم بهشان رای دادند.
      باید با تحقیق بیشتر ، فقط به کسانی رای بدهیم که واقعا برای خدمت به مردم تلاش شبانه روزی می کنند.
      به خودشون سختی میدن تا مردم در آسایش و راحتی باشن.
      اما ببینید به چه کسانی رای دادیم.
      دو تابعیتی هایی که حتی خودشون هم ایران رو قبول ندارند.
      فکر کردید که اینها برای اعتلای ایران ، تلاش خواهند کرد؟
      تقصیر خودمونه.
      برای دوره های بعد ، باید با تجربهء بیشتر عمل کنیم و گول شعارهای فریبنده و تبلیغات سلبریتی ها را نخوریم.
      واقعا به حسن نیت و عملکردها و برنامه های طرف نگاه کنیم.
      نه به شعارها.
      متشکرم.

      پاسخ
      • Avatar HaaMed گفت:
        14 اسفند 1398 در 12:20 ق.ظ

        نذر کردن؟ خوب همین هم خرافه و موهومات هست. خوب نذر کنید بلکه کرونا هم از بین بره. نذر کنید ایران جز پیشرفته ترین کشورهای دنیا بشه. نذر کنید دلار بشه هزار تومن. نذر کنید بارون بباره. نذر کنید سیل نیاد. نذر کنید زمین لرزه نیاد.
        الکساندر فلمینگ کاشف پنی سیلین هم نذر کرد که اگر پنی سیلین رو کشف کنه یه گوسفند برای امام مسیح سر ببره و بین مردم فقر پخش کنه :-))

        پاسخ
        • Avatar علی گفت:
          16 اسفند 1398 در 10:35 ق.ظ

          جواب واضح است :
          ” ولی همونها هم که مریض میشدن ، به دکتر مراجعه میکردند ” .
          لطفا با دقت مطالعه کنید.
          هر چیزی جای خودش رو داره.
          تلاش ، جای خودش رو داره.
          توکل و نذر هم جای خودش رو داره.
          شما اگر خدای ناکرده ، مادرتون مریض بشه ، ایشون رو می برید پیش بهترین دکترها.
          حالا اگر همون بهترین دکترهای جهان هم نتونن کاری از پیش ببرن ، شما چه می کنید؟
          دست روی دست میزارید تا مادرتون با زجر و ناله از دنیا برن؟
          فقط میشینید و نظاره می کنید؟
          در این شرایط که هیچ دکتری نتونست با اینهمه تجهیزات و علومشون ، کاری از پیش ببرن ، تکلیف شما چیست؟
          صریح و شفاف بیان بفرمایید.

          پاسخ
        • Avatar آرمان گفت:
          16 اسفند 1398 در 12:47 ق.ظ

          داری حرف دل من رو میزنی رفیق، دمت گرم

          پاسخ
          • Avatar علی گفت:
            17 اسفند 1398 در 5:08 ب.ظ

            سلام.
            قربان قلبهای مهربان.
            یاعلی(ع)

    • Avatar احسان گفت:
      15 اسفند 1398 در 2:08 ق.ظ

      چه کسی به انسان توانایی خلق فناوری رو داده ؟ عزیزم عقل چیز خوبیه البته اگه ازش استفاده کنی 🙂

      پاسخ
  22. Avatar آرین گفت:
    12 اسفند 1398 در 4:06 ب.ظ

    با توجه به این که زبانم جز به ناسزا و فحاشی نمیره، در نتیجه چیزی نمی‌نویسم.

    پاسخ
  23. Avatar Mad گفت:
    12 اسفند 1398 در 3:53 ب.ظ

    به همون دلیلی که نمیشه بعضی از نظرات رو منتشر کرد… به همون دلیلی که شاید شما واقعا بخواین ولی نتونین که اون نظرات رو منتشر کنین…به همون دلیلی که هیچکی نمیتونه نظر واقعیش رو هیچ کجا بیان کنه…

    پاسخ
  24. Avatar سید محمد مجتبی موسوی گفت:
    12 اسفند 1398 در 3:08 ب.ظ

    از کرونا خطرناک‌تر هنوز وجود دارد و آن مایی هستیم که جز خودمان نمی‌بینیم؛ جز خواسته خودمان، جز من من من! جز سود همان لحظه، جز منفعت بیشتر به بهای از بین رفتن جامع‌ ای که در آن هستیم.

    این متن عالی بود عالی عالی . واقعیت تلخ روزگار ما . فقط ادعا و حرف . خودمان رامعصوم و بیگناه میبینیم و هیچ وقت مشکلات و تقصیرات و کوتاهی ها را یک بار هم که شده حتی جزئش را از خودمان نمی بینیم . چرا؟؟!
    چون من من من من من من فقط من مهم و خوب و عالی هستند بقیه بد و معیوب و مقصر

    پاسخ
  25. Avatar s2013 گفت:
    12 اسفند 1398 در 2:23 ب.ظ

    دقیقا. ولی نظر من اینه ما چون دیدم بعضی از افراد در قدرت هرکاری که میخوان میکنن و مردم براشون مهم نیست، با خودمون میگیم هیچکس به فکرمون نیست باید خودمون دست به کار بشیم. حالا این فرد صاحب قدرت بشه مثل همون فرد قبلی عمل میکنه. چرا؟ چون دیده یکی دیگه سواستفاده از قدرتش کرده و اتفاقی نیافتاده با خودش میگه چرا من نکنم؟ پس اینم میشه مثل قبلی، هرکاری میخواد میکنه مردم هم براش مهم نیست. هیچ کس هم جلوشو نمیگیره یا اگرم بگیره با یه رشوه قضیه حل میشه.

    پاسخ
  26. Avatar °•■ Fāřżãm.ĢĐ ■•° گفت:
    12 اسفند 1398 در 2:10 ب.ظ

    درود آقای پناهی. لذت بردیم از مطلب‌تون. با آرزوی موفقیت برای تمامی مردم وطن ( ❤ )

    پاسخ
  27. Avatar aliR گفت:
    12 اسفند 1398 در 2:09 ب.ظ

    همه جای دنیا همینه اما جاهای دیگه چوب قانون بالای سر مردمشون هست که ما اونارو متاسفانه فرهنگ میبینیم
    اینجا همه از طرف حکومت ول تشریف دارن و یه نمیچه دینی که مردم دارن یخورده جلوگیری میکنه که همینم اثرش داره کم میشه

    پاسخ
    • Avatar محمدمهدی حمزه گفت:
      12 اسفند 1398 در 5:49 ب.ظ

      موافقم باهات اما چوب اگه درست استفاده بشه میتونه باعث به وجود اومدن فرهنگ بشه

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        18 اسفند 1398 در 3:55 ب.ظ

        سلام.
        انسانها دارای صفات گوناگونی هستن.
        بعضی ها مثل سگ هستن ، بعضی ها الاغ ، بعضی ها گاو و گرگ و کفتار و …
        همیشه ما فکر میکنیم که اینهمه موجودات ، آیا فقط برای قشنگی آفریده شدن؟
        یا اینکه باید با دیدن اونها ، به چیزی پی ببریم؟
        همین حیوانات دور و برش رو آدم ببینه ، و همچنین حشرات و خزنده ها رو ، بیشتر میتونه به خودش پی ببره.
        در اینهمه افرادی که داریم میبینیم شبیه انسانها هستند ، فقط تک تک مردانی هستند که حقیقتا انسان کامل هستند.
        چونکه اخلاقیات حیوانیِ درونی شون رو خارج کردند.

        دیو چو بیرون رود ، فرشته در آید.

        پاسخ
  28. Avatar رحما گفت:
    12 اسفند 1398 در 1:31 ب.ظ

    سلام وعرض خسته نباشید به شما آقای پناهی چه قدر قشنگ گفتید به جای من بگوییم ما تو یک جایی داشتم یه مطلبی می خوندم که بیشتر دعا های ما مستجاب نمی شود همین است که اول خودمون می بینیم خسته نباشید اگه بد نوشتم بزارید به حساب کم سن سال بودن 13 سالم هست

    پاسخ
  29. Avatar M o r d a b گفت:
    12 اسفند 1398 در 1:23 ب.ظ

    خدا میدونه که جقدر با این مطلب ارتباط برقرار کردم خیلی جالب بود من الان دلم خیلی گرفته بود و دقیقا چند دقیقه بود که داشتم با خودم در مورد همین مطالب حرف میزدم و میگفتم ما چقدر بد شدیم و دقیقا اول خودم رو مورد خطاب قراردادم بعد واسه اینکه حالم یکم عوض بشه و دیگه با خودم حرف نزنم اومدم سایت شمارو باز کردم که اولین مطلب همون چیزی بود که درموردش با خودم کنفراس گذاشته بودم یه لحظه حس کردم با نویسنده دچار تله پاتی شدم اما اگه دلیل این سیر قهقرایی رو بخوام بگم واقعا نمیدونم چی بگم…
    و این رو هم بگم که بله حق با شماست شما به دلایلی که هم من میدونم و هم شما یه سری نظرات رو نمیتونید پخش کنید و پوزش من رو بپذیرید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • کارت گرافیک بازی GTA VI 4

    نسخه PC بازی GTA VI با چه نوع کارت گرافیکی اجرا خواهد شد؟

آخرین بررسی‌ها

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

8.7

بررسی واترکولر سفید XPG LEVANTE X 240

8.9

بررسی پاور گرین GREEN 1000W GXD GOLD

9.5

بررسی کیت رم VENGEANCE 2x24GB CU-DIMM 8200MT/s CL40 کورسیر

9.1

تماشا کنید: بررسی گلکسی S25 و S25+: دوست‌داشتنی و نادیده گرفته‌شده

آخرین مطالب دینو

در خانه کفش نپوشید؛ عادتی کوچک با فواید بزرگ برای سلامت

درآوردن کفش بیرون خانه ممکن است یک رسم فرهنگی…

  • استفاده از فناوری در سنین بالا خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

  • این استراتژی ساده کاهش وزن از کالری‌شماری مؤثرتر است!

  • حقیقتی جذاب درمورد شهاب‌ سنگ‌ هایی که با زمین برخورد می‌کنند

  • شنا در آب سرد می‌تواند بدن شما را در سطح سلولی تغییر دهد

  • مطلب بعدی مادربرد Gigabyte Z390 Gaming SLI ؛ ارزان قیمت اما کارآمد
  • مطلب قبلی کنترلر پلی استیشن 5 با یک ویژگی جذاب برتری سونی را در مقابل مایکروسافت رقم می‌زند
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • محصولات نسل بعدی Xbox ممکن است بر پایه ARM باشند

    محصولات نسل بعدی Xbox ممکن است بر پایه ARM باشند

  • ایسوس مانیتورهای گیمینگ OLED براق 32 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 480 هرتز معرفی کرد

    ایسوس مانیتورهای گیمینگ OLED براق 32 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 480 هرتز معرفی کرد

  • تراشه اسنپدراگون 7 نسل 4 مشخصات جذاب معرفی شد

  • کارت گرافیک‌های RX 9060 XT گیگابایت با قیمت پایه 633 دلار فهرست شدند

  • حضور کودکان در بازی GTA VI

    آیا کودکان در بازی GTA VI حضور خواهند داشت؟

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • کارت گرافیک بازی GTA VI 4

    نسخه PC بازی GTA VI با چه نوع کارت گرافیکی اجرا خواهد شد؟

  • انویدیا N1X و N1 برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی می‌شود 3

    انویدیا N1X و N1 برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی می‌شوند

تبلیغات

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    mmrr95517 گفته است:
    😂😂
  • Avatar
    محمد گفته است:
    با rx580 اجراش میکنیم 😂
  • Avatar
    محمدمهدی حمزه گفته است:
    گوشی خاص پسندیه. بیشترین کاربردش اینه که وصلش کنی به دوربین...
  • Avatar
    علیرضا گفته است:
    ... مشخصه کارت گرافیک های پرچمدار اجرا میکنن
  • Avatar
    تارزان گفته است:
    پیشبینی میشه با نرخ دلاری که ۲ سال دیگه خواهیم داشت...
  • Avatar
    آرش گفته است:
    تو مشخصات فنی بهترینه، اما قیمتش یکم بالاست. حتی از 16...
  • Avatar
    آرش گفته است:
    بعد فاجعه نوت 7 ، طبیعیه که شرکتا محتاط باشن. کوچکترین...
  • Avatar
    محمدمهدی حمزه گفته است:
    خداییش من از ایلان ماسک میترسم برای این کارها. باز سم...
  • Avatar
    حامد گفته است:
    نمی‌دونم ولی شاید کارت گرافیکش ۴۰ ۹۰ باشد
  • Avatar
    حسن گفته است:
    من در منزل و محل کار و ماشینم جداگانه شارژر دارم...
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
23 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
20 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
19 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
15 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (فروردین 1404)
28 فروردین 1404
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (فروردین ۱۴۰۴) 7,756
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (فروردین 1404)
22 فروردین 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » هایلایت » نوشته‌ای با طعم غیر فناوری؛ چرا ما ایرانی‌ها به اینجا رسیدیم ؟ شما هم بگویید

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود