کپکام سال فوقالعادهای را پشت سر گذاشت. تقریبا تمام عناوین سال گذشته آنها موفق بودند، از Monster Hunter World خارقالعاده که دوازده میلیون فروش داشته تا Mega Man 11 و از Resident Evil 2 Remake تا نسخه پنجم Devil May Cry.
دو بازی آخری که اشاره کردیم با RE ENGINE توسعه یافته بودند که در سال 2017 و همراه با Resident Evil 7 Biohazard معرفی شد. طی جلسه پرسش و پاسخ بعد از اعلام نتایج مالی سال، کپکام تایید کرد استودیوهای آن مشغول ساخت چندین بازی با انجین مورد اشاره هستند. آنها همچنین به اهمیت RE ENGINE برای نسل بعدی اشاره کردند.
در حالیکه ما نمیتوانیم به تعداد بازیها یا زمان عرضه آنها اشاره کنیم اما چندین بازی به شکل داخلی و تحت RE ENGINE در حال توسعه هستند. بازیهایی که در این نسل با این انجین توسعه دادیم مورد تحسین منتقدان واقع شدند. در همان مراحل اولیه ساخت انجین ما قابلیت تقویت کردن آن برای نسل بعد را در ذهن داشتیم. ما به RE ENGINE به عنوان یکی از نقاط قوت خود در نسل بعد نگاه میکردیم.
برای سال مالی بعد کپکام تنها برای عرضه یک عنوان مهم برنامه ریزی کرده و آن نیز گسترش دهنده Iceborne برای Monster Hunter World است. زمانیکه از آنها درباره این موضوع پرسیده شد، مدیران پاسخ دادند که به دلیل طولانیتر شدن دوره ساخت بازیهای AAA در این زمانه است.
این یک واقعیت است که دورههای توسعه برای بازیهایی که تحت استاندارد جهانی ساخته میشوند در حال طولانیتر شدن هستند. به همین خاطر و سری عناوینی که در اختیار داریم ممکن است در یک سال مالی فقط یک بازی مهم عرضه شود. البته که تجارت محتوای دیجیتالی نیز در حال رشد است و شنیده میشود که عمر فروش دیجیتالی برای بازیها طولانیتر از حالت سنتی و فیزیکی است.
Monster Hunter World: Iceborne برای عرضه در تاریخ 15 شهریور روی پلیاستیشن 4 و اکسباکس وان در نظر گرفته شده در حالیکه کاربران رایانههای شخصی باید زمستان صبر کنند.
نمیدونم چرا کپکام همیشه علاقه داره بازی های رو بسازه که تخیلی یا در واقعیت وجود ندارند من که هیچ وقت از کپکام و بازی هاش خوشم نمی اومد مطلب خوبی بود :-bd