شاید شرکت کپکام ظرف یکی دو سال اخیر نتوانسته باشد به موجب آثار جدیدی که روانه ی بازار کرده است، آن فروغ سال های نه چندان دور خود را بازتاب دهد. با این حال به صراحت می توان گفت که حال و روز این روز های شرکت کپکام حداقل بسیار بهتر از وضعیت مبهم و نامفهوم دیگر همتایشان در صنعت بازی های کامپیوتری یعنی شرکت کونامی است. در شرایطی که هنوز سرنوشت فرنچایز های مهم کونامی به طور قطع مشخص نیستند، نشانه های روشنی وجود دارد که کپکام حداقل برای ساخت و عرضه ی نسخه های جدیدی از برخی فرنچایز های پر مخاطب خود، برنامه هایی جدی را طی یکی دو سال آینده در نظر دارد. و قطعاً یکی از این فرنچایز ها سری Resident Evil است.
شرکت کپکام روز گذشته گزارش هایی از برنامه های پیشین و آتی خود برای تولید و توسعه ی بازی های کامپیوتری گوناگون را منتشر ساخت که بخشی از آن به برنامه های بخش Division 1 از این شرکت اختصاص داشت. این بخش از کپکام تحت مدیریت جون تاکئوچی هدایت می شود که سابقه ی تولید آثاری نظیر Resident Evil 5 و اونیموشا 3 را در کارنامه ی خود دارد. به نظر می رسد که بخش Division 1 طی دو سال آینده برای ساخت بازی های مختلفی تجهیز شده است که احتمالاً نخستین آن ها نسخه ی جدیدی از سری Resident Evil خواهد بود. بنا بر اطلاعات موجود اعضای این گروه در حال کار بر روی طراحی موتور گرافیکی بهبود یافته ای هستند که قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی را برایشان فراهم کند. از قرار معلوم اعضای کپکام عزم خود را جزم کرده اند که ظرف یکی دو سال آینده تاثیر بسزایی در بازار پر پتانسیل واقعیت مجازی داشته باشند و از همین رو تمرکز بر ساخت آثاری که از تکنولوژی واقعیت مجازی نیز پشتیبانی نمایند یکی از اهداف اصلی آن ها در دوره ی مالی منتهی به سال 2017 میلادی خواهد بود.
البته ساخت نسخه ای تازه از سری Resident Evil تنها هدف میان مدت اعضای کپکام نخواهد بود و آن ها ظرف دوره ی مالی سالانه ی منتهی به سال 2017 میلادی ساخت آثار دیگری را نیز در برنامه دارند. بر اساس شواهد موجود سوای بازی Resident Evil که اولویت نخست کپکام برای عرضه به بازار به شمار می رود (و به نظر می رسد نخستین فرنچایزی باشد که ظرف ماه های آینده خبر ساخت آن به طور رسمی اعلام خواهد شد) این شرکت برنامه ی ساخت نسخه های جدیدی از دو سری محبوب Monster Hunter و Dead Rising را نیز در برنامه های آتی خود گنجانده است. نسخه های اخیر سری Monster Hunter اغلب مهمان پلتفرم های انحصاری نینتندو بودند اما با وجود شکست مطلق و همه جانبه ی کنسول WiiU در نسل حاضر باید دید که آیا کپکام قصد دارد نسخه ی بعدی سری شکارچی هیولا را برای دو کنسول انحصاری سونی و مایکرو سافت منتشر کند یا این که خیالات را دیگری در سر می پروراند. البته ممکن است که این بازی برای کنسول دستی 3DS ساخته و منتشر شود. در سوی دیگر قضیه، مقصد نهایی نسخه ی جدید Dead Rising نیز به همین اندازه مبهم جلوه می کند. بازی Dead Rising 3 به عنوان یک اثر انحصاری حاضر در نسل هشتم، باز خورد آن چنان قابل توجهی بر روی کنسول XboxOne نداشت و پورت نسبتاً پر ایراد این بازی بر روی پلتفرم PC نیز هیچ دردی را دوا نکرد. بنابر این باید دید که آیا نسخه ی بعدی سری Dead Rising هم دوباره یک اثر انحصاری خواهد بود یا این که قرار است همان سرگذشت نسل قبل بار دیگر برای این فرنچایز نسبتاً نو پا تکرار شود. علاقمندان سری Dead Rising احتمالاً از این موضوع با خبر هستند که نخستین عنوان از این مجموعه نیز همچون بازی Dead Rising 3 اثری انحصاری برای کنسول نسل هفتمی مایکرو سافت یعنی Xbox 360 بود اما در ادامه ی کار، نسخه ی دوم این سری یعنی بازی Dead Rising 2 به عنوان یک بازی چند پلتفرمی به بازار عرضه شد و علاوه بر کنسول مایکرو سافت به کنسول PS3 و پلتفرم PC نیز پا گذاشت. بنابر این شاید شاهد تکرار دوباره ی تاریخ برای بازی Dead Rising باشیم.
سوای آثار مذکور، اولویت های بعدی کپکام برای ساخت نسخه های جدیدی از فرنچایز های خود، دو مجموعه ی Devil May Cry و Street Fighter هستند. بر طبق گمانه زنی های موجود تا پیش از پایان سال مالی 2017 میلادی احتمالاً باید شاهد معرفی نسخه های جدیدی از این دو سری نیز باشیم. این در حالی است که بازی Street Fighter V هنوز برای دو پلتفرم مقصد خود یعنی PC و PS4 عرضه نشده است و این امر در نیمه ی نخست سال 2016 میلادی اتفاق خواهد افتاد. بنابر این معرفی نسخه ی جدیدی از این سری تا پایان سال مالی 2017 کمی عجیب جلوه می کند؛ اما با این حال می توان آن را محتمل دانست. از سوی دیگر کنجکاوی ها برای اطلاع یافتن از چند و چون نسخه ی بعدی سری Devil May Cry نیز بسیار بالا به نظر می رسد. در نسخه ی پیشین این مجموعه شاهد ریبوت شدن کامل این سری خوش پیشینه بودیم که این امر با وجود جلب نظر بسیاری از منتقدان و گیمر ها چندان به مذاق هواداران نسخه های پیشین سری خوش نیامد. بنابر این باید دید که آیا اعضای کپکام در نسخه ی بعدی Devil May Cry نیز قرار است همان خط و ربط نسخه ی پیشین را پی بگیرند یا این که این بار سری Devil May Cry را به شکل دیگری ریبوت خواهند نمود. به هر حال شنیدن این نکته که کپکام ظرف یکی دو سال آینده قصد ساخت نسخه های جدیدی از فرنچایز های محبوب و پر مخاطب خود را دارد به خودی خود خبر بسیار خوبی به شمار می رود و در عین حال ما را نسبت به برنامه های آینده ی این شرکت امیدوار می کند. امیدواریم که اعضای کپکام به زودی سراغ ساخت نسخه های جدیدی از دیگر فرنچایز های محبوب و پر مخاطبشان نظیر مگا من و اونیموشا هم بروند.
من هیچ وقت بازیش نمیکنم چون یه مرحله میری تا یک ماه میترسی شب دسشویی بری=))=))=))
,hامیدوارم نسخه بعدی بتونه موفق از اب دربیاد.