شرکت Unity Technologies با طراحی و توسعه ی موتور گرافیکی اختصاصی خود یا همان موتور گرافیکی Unity توانسته است ظرف سال های اخیر به یکی از عناصر تاثیر گذار در صنعت بازی سازی تبدیل شود. در واقع موتور گرافیکی Unity به موجب بهره مندی از قابلیت های گوناگون برای ساخت بازی های کامپیوتری دو بعدی و سه بعدی و همچنین ویژگی های مناسب و قابل توجهی نظیر قابلیت انعطاف پذیری بالا و پشتیبانی نمودن از طیف گسترده ای از پلتفرم های فعلی موجود در بازار، این روز ها به یکی از انتخاب های اصلی بسیاری از شرکت های بازی سازی مستقل (که بر خلاف شرکت های بزرگ و سرشناس حاضر در صنعت بازی سازی از وجود موتور گرافیکی اختصاصی خود بهره نمی برند) برای طراحی و تولید بازی های کامپیوتری گوناگون بر روی پلتفرم های بازی مختلف تبدیل شده است. حال خبر می رسد که اعضای شرکت Unity Technologies در حال همکاری مشترک با شرکت فیسبوک برای طراحی یک پلتفرم جدید بازی هستند.
در واقع به نظر می رسد که این پلتفرم بازی نو پا به آن دسته از بازی سازانی که قصد طراحی و انتشار عناوین جدید خود بر روی شبکه ی اجتماعی پر مخاطب فیسبوک را دارند اجازه می دهد تا بتوانند توسط موتور گرافیکی Unity با کمترین زحمت و درد سر ممکن و بدون استفاده از سرور های میزبان واسطه به انجام این کار بپردازند. به عبارت بهتر وجود پلتفرم بازی نو پای مذکور این امکان را در اختیار آن دسته از بازی سازانی که به منظور طراحی بازی های جدید خود از نسخه ی 5.4 موتور گرافیکی Unity یا نسخه های بالا تر از آن بهره می برند قرار می دهد تا بتوانند بازی های خود را پس از اتمام مراحل تولید آن ها به شکل مستقیم و بی واسطه بر روی فیسبوک منتشر نمایند. در همین راستا سران شرکت فیسبوک به تازگی امکان بررسی و کار با نسخه ی آلفا از این پلتفرم بازی جدید را به شکل محدود برای آن دسته از شرکت ها و استودیو های بازی سازی فعال در امر تولید بازی های آنلاین که همکاری تنگاتنگی با این شبکه ی اجتماعی برای انتشار عناوین مختلف خود دارند فراهم نموده و به آن ها اجازه داده است تا خود به شکل مستقیم به آزمودن نقاط ضعف و قدرت موجود در این پلتفرم جدید مبتنی بر موتور گرافیکی یونیتی بپردازند. از سوی دیگر فیسبوک طی بیانه ای رسمی به اعلام این نکته پرداخته است که آن دسته از فعالان حاضر در صنعت بازی سازی که تا کنون به همکاری با فیسبوک در امر تولید و نشر بازی های کامپیوتری مختلف بر روی این شبکه ی اجتماعی نپرداخته و در عین حال مایل به آزمایش پلتفرم جدید طراحی شده به دست فیسبوک (و یونیتی) هستند می توانند تا پایان همین ماه (ماه اوت) نسبت به انجام این کار اقدام کرده و درخواست ثبت نام خود را در اختیار اعضای فیسبوک قرار دهند. در هر حال می توان گفت که ساده و راحت تر شدن کار سازندگان بازی های کامپیوتری گوناگون به منظور انتشار بازی های کامپیوتری جدید خود بر روی شبکه ی اجتماعی فیسبوک به کمک این پلتفرم نو پا می تواند هم برای بازی سازان فعال در امر ساخت بازی های آنلاین و هم برای سران شرکت فیسبوک فعالیت پر سودی لقب بگیرد. چرا که در حال حاضر به طور متوسط رقمی بیش از 650 میلیون کاربر گوناگون به انجام بازی های مورد علاقه ی خود بر روی شبکه ی اجتماعی فیسبوک به شکل ماهیانه می پردازند و این رقم می تواند پتانسیل بسیار مناسبی را برای فعالان حاضر در صنعت بازی سازی به منظور جذب مخاطبان فعال به سمت آثار جدید آن ها فراهم نماید. از سوی دیگر بنا بر ادعای سران فیسبوک، بازی سازان فعال بر روی این شبکه ی اجتماعی پر مخاطب در سال گذشته (سال 2015 میلادی) در مجموع توانستند رقمی معادل 2.5 میلیارد دلار را به عنوان عایدی برای طراحی و توسعه ی بازی های تحت وب خود از سوی فیسبوک دریافت نمایند. رقمی که می تواند بسیاری از بازی سازان کوچک و بزرگ فعال در صنعت بازی سازی را به سمت پلتفرم جدید فیسبوک بکشاند تا از طریق موتور گرافیکی Unity به شکل ساده و بی درد سری به انتشار بازی های مد نظر خود بر روی فیسبوک بپردازند.
دیدگاهتان را بنویسید