افزایش حجم فایل بازی با UE5 به یک مسئله بزرگ برای توسعهدهندگان و سازندگان بازی تبدیل شده است. اندازه فایل بازیها در پنج سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و میتوان گفت این حجم از آستانه 100 گیگابایت نیز عبور کرده است. در واقع، Call of Duty Modern Warfare و بخش Battle Royal آن توانسته است به حجم باورنکردنی بالای 200 گیگابایت نیز برسد و همین موضوع باعث شکایت بسیاری از طرفداران این بازی (خصوصا کسانی که باید با مشکل حجم روبهرو هستند) شده است.
ممکن است سوالات زیادی در مورد اندازه فایلهای بازی ساخته شده توسط Unreal Engine 5 داشته باشید. بدون شک Unreal Engine 5 نوید بخش پیشرفتهای حیرت انگیز در کیفیت بصری بازیها است. این موضوع همانقدر که خوب است باعث افزایش حجم فایل بازی با UE5 میشود. هنگامی که از Kitatus و مدیر برنامه Ryan Shah درباره اینکه آنها در رابطه با Unreal Engine 5 به عنوان یک موتور توسعه دهنده بازی چه فکر میکنند، در پاسخ اعلام کردند که: با تشکر فراوان از Epic، اما این موضوع میتواند مشکل ساز نیز باشد.
کاملا خارقالعاده به نظر میرسد. مخصوصا سیستم نانیت برای شروع باعث شد تا ما کاملا حیرت زده شویم. از چیزهایی که میتوان با این موتور ساخت سردرگم میشوید، اما در عین حال باعث نگرانی نیز است و یکی از نمونههای بارز آن Call of Duty Warzone را میتوان نام برد که افراد به خاطر خجم بالای آن فشارهای زیادی به Activision میاورند. فکر میکنم زمانی که ما بخواهیم از Unreal Engine 5 برای توسعه استفاده نماییم میتوانیم گرافیکهای اصلی خارقالعاده، قسمتهای باورنکردنی و چیزهای زیادی دیگری را بسازیم، اما بزرگترین چالش ما افزایش بیش از اندازه حجم فایلهای بازی خواهد بود.
نمایش Unreal Engine 5 یک نمایش بسیار جالب بود و نکته جالبتر از آن این است که بسیاری از ویژگیهای موجود در Unreal Engine 4 را نیز دارا میباشد. همانطور که اکنون برخی از سیستمها در اختیار ما هستند، این موضوع نیز برای ما فوقالعاده بود. زیرا این بدان معنی است که وقتی Unreal Engine 5 شروع به کار کند، ما توان آن را داریم که آنچه که تا کنون ساختهای را از موتور بازیسازی قبلی به این موتور جدید منتقل نماییم و نیازی به برنامهنویسی و ساخت بازی جدید نداریم. امیدوارم که این موتور واقعا یکپارچه باشد تا به صورت کامل بتوان از پتانسیلهای آن استفاده کرد.
افزایش حجم بازیها و تأثیر آن در کنسولها
مسأله افزایش حجم فایل بازی با UE5 در کنسولهای نسل جدید نیز مورد بحث است، زیرا در کنسولهای PlayStation 5 و Xbox Series X هرچند حافظهها سریعتر شدهاند، اما از نظر اندازهای تغییر در آنها دیده نمیشود. کنسول سونی دارای 825 گیگابایت فضا و کنسول مایکروسافت نیز دارای فضای کمی بیشتر یعنی 1 ترابایت میباشد.
به نظر شما چه تعداد از بازیهای ساخته شده با Unreal Engine 5 در SSDهای آنها جا میگیرد؟ ما هنوز جواب این سوال را نمیدانیم، تنها چیزی که مشخص است، این است که Epic از مشکل مربوط به اندازه فایلها آگاه است، بنابراین میتوان امیدوار بود که آنها بتوانند تا سال آینده راهحلی برای آن پیدا کنند.
نظر شما در رابطه با Unreal Engine 5 چیست؟ آیا به نظر شما کاهش حجم فایلهای بازی شدنیست؟ و آیا به نظر شما افزایش بیرویه حجم بازیها در آینده مشکل ساز خواهد بود؟
بیشتر بخوانید: سربلندی کارت گرافیک RTX 2070 Super در آزمون اجرای دموی Unreal Engine 5
اگه واقعا آن طور باشد که هیچ مگر خلافش دیده اند خوبان