بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

شرکت MSI بدون شک یکی از بهترین سازندگان لپتاپ‌های مخصوص گیمینگ، رندرینگ، تولید محتوی، مولتی مدیا و مدلهای لوکس است. در مجموع لپتاپ یکی از محصولات مهم شرکت MSI است که هم در بازار ایران و هم در بازار‌های جهانی طرفداران بسیاری دارد. اهمیت دادن به عنصر زیبایی در طراحی ظاهری، در کنار استفاده از متریال با دوام و سبک، از ویژگی‌های برجسته لپتاپ‌های ام اس آی به شمار می‌رود. امروز در اتاق تست سخت افزار به بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M می‌پردازیم که هم زیبا و سبک است و هم در کلاس کاربری اداری یکی از گزینه‌های قابل توجه در بازار ایران به شمار می‌رود. این لپتاپ به جهت بررسی از طرف دفتر محترم شرکت MSI در اختیار ما قرار گرفت که از ایشان کمال تشکر را داریم. با ما در این بررسی همراه باشید.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

مشخصات فنی و اقلام همراه

قطعهMSI Modern 14 A10M-848XIRمشخصات
پردازندهINTEL CORE I3 10110UBOOST: 4.1 GHZ
2 CORES – 4 THREADS
4MB SMART CACHE
کارت گرافیک مجتمعINTEL UHD GRAPHICS (UHD 620)Up to 1G Shared
رمSAMSUNG 1X4G DDR41333MHz    CL10
درایو ذخیره سازیTOSHIBA KBG30ZMV256G 256G M.2 NVMe TLC SSDREAD SEQ: 1700MB/S
WRITE: SEQ: 600MB/S
نمایشگرFULL HD IPS1080P IPS 14” LED 60Hz ANTIGLARE, 300 CD/M² 157PPI     sRGB 100%
شبکهINTEL WIRELESS-AC 9560
BLUETOOTH 5.0
کارت صداREALTEK ALC298
کیبردCHIKLET FULLکیبرد جزیره ای، مجهز به بکلایت سفید دارای لیبل فارسی
وبکمHD720P
درایو نوریندارد
اسلات کارت حافظهMICRO SD(XC/HC)
سیستم عاملندارد
باطری4-CELL BATTERY50 WHr
درگاه‌ها2x Type C USB 3.0 (5 Gbps) 2x Type A USB 3.0 (5 Gbps) 1x (4K @ 30Hz) HDMI 1X HEADPHONE + MICROPHONE COMBO
آداپتور65W
ابعاد32.2 x 22.2 x 1.59 CMلپتاپ 14 اینچی
وزن بدون آداپتور1.18 KG
وسایل همراه

بدون اتلاف وقت به سراغ کانفیگ و جدول مشخصات می‌رویم. لپتاپ‌های خانواده Modern شرکت MSI یک پله پایینتر از مدلهای Prestige قرار می‌گیرند و اغلب مدلهای آن مناسب بخش اداری با کاربری عمومی‌و Multi-Media است. لپتاپ‌ها بسته به سفارش خریدار، دارای کانفیگهای مختلفی هستند. مدل MSI Modern 14 A10M نیز از این قاعده مستثنا نیست. از این لپتاپ 3 مدل موجود است که 2 مدل بهتر آن به پردازنده Core i5 و Core i7 و به ترتیب به گرافیک های MX250، و MX330 مجهز می باشند. اما کانفیگ مدل مورد بررسی ما پایین رده ترین مدل ممکن است که فاقد کارت گرافیک مستقل است و مطابق جدول فوق به پردازنده Intel Core i3 10110U از خانواده Comet Lake نسل دهم پردازنده‌های Mobile اینتل مجهز است. این پردازنده ها در نیمه دوم سال 2019 وارد بازار شد. همچنین این مدل تنها 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 به صورت سینگل دارد و از گرافیک مجتمع UHD پردازنده اینتل بهره می برد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

لپتاپ MSI Modern 14 A10M در یک کارتن ساده سفید رنگ سامسونتی محکم قرار دارد. به غیر از آرم اژدهای MSI و برچسب سریال و مشخصات کلی لپتاپ، مطلب خاصی بر روی کارتن آن دیده نمی‌شود.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

اقلام داخل جعبه، شامل دفترچه‌های راهنما، کارت گارانتی و آداپتور می‌شود. طول کابل برق دوشاخه متصل به آداپتور کوتاه است. اگر در فضای اداری بخواهید لپتاپ را به برق بزنید مجبور خواهید شد که آداپتور را بر کف زمین قرار دهید (معمولا پریز‌های روی دیوار در فضاهای اداری در پایین دیوار قرار دارند). این موضوع ممکن است بعدا که بخواهید لپتاپ را درون کیف جابه جا کنید، باید آداپتوری که در فضای اداری روی زمین قرار داشته را با لپتاپ درون یک کیف قرار دهید، که هم از نظر بهداشتی درست نیست و هم باعث کثیف شدن درون کیف شما می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک رابط اکستنشن برق، و یا حتی یک محافظ برق مناسب، که سیم بلندی دارد، استفاده کنید تا مجبور نباشید آداپتور لپتاپ را بر روی زمین قرار دهید. همیشه به یاد داشته باشید، هرچه به محافظت از لپتاپ خود اهمیت دهید، طول عمر و دوام بیشتری خواهد داشت. پس از همان ابتدا از تمام بخش‌های آن به خوبی مراقبت کنید.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

لپتاپ MSI Modern 14 A10M یک لپتاپ 14 اینچی است که تنها 1.2 کیلوگرم وزن دارد و در زمره Ultrabook‌های بسیار سبک دسته بندی می‌شود. خوبی لپتاپ‌های سبک این است که می‌توانید در طولانی مدت به راحتی آنها را جابه جا کنید. طراحی لپتاپ ترکیب شیک و صنعتی دارد؛ بدنه نقره فام و برس خورده آلومینیومی‌آن بسیار زیبا و چشم نواز است. این لپتاپ محصول 2019 شرکت ام اس آی است و متعلق به نسل پیشین پردازنده‌های اینتل است. در مجموع کمی‌دیر برای انجام این بررسی اقدام شده است، اما از آنجایی که این محصول هنوز در بازار ایران موجود می‌باشد، انجام بررسی آن هنوز ارزش خودش را دارد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

نمای کلی لپتاپ بسیار شیک و زیبا است. حاشیه‌های دور نمایشگر بسیار باریک ساخته شده اند.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

در تصویر فوق، باریکی بدنه و نمایشگر که روی هم رفته کمتر از 2 سانتیمتر ارتفاع دارند، همچنین ضخامت لولا‌ها به زیبایی دیده می‌شود. نمایشگر این لپتاپ می‌توان به صورت 180 درجه باز شود.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

در سمت راست لپتاپ، یک جفت درگاه USB 3.0 از نوع Type A، و یک درگاه USB 3.0 از نوع Type C، بعلاوه کارت خوان Micro SD قرار دارد. در لبه سمت چپ نیز، جک (هندزفری) مشترک هدفون و میکروفون، خروجی تصویری HDMI و سوکت اتصال آداپتور و یک درگاه USB 3.0 از نوع Type C برای آن در نظر گرفته شده است. خروجی تهویه فن در قسمت لبه پشت لپتاپ قرار دارد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

در زیر لپتاپ بخش بزرگی به صورت مشبک وظیفه مکش هوا از زیر را بر عهده دارد. با توجه به حضور این تهیه در زیر، حتما موقع تهیه کولپد خنک کننده به دنبال مدلهایی باشید که امکان تغییر جایگاه فن زیر کولپد را داشته باشند تا دقیقا از زیر لپتاپ به سمت محل مشبک تهویه باد وزیده شود. تعداد پایه‌های لپتاپ پنج عدد و از جنس پلاستیک ضد لغزش است.

کیبرد و تاچ پد

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

کیبرد لپتاپ به دلیل سایز کامپکت آن فاقد بخش ماشین حساب و از نوع جزیره ای است. خوشبختانه کلید‌ها دارای لیبل فارسی هستند و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشید. کلید‌ها بسیار نرم و تایپ بر روی آن تجربه دلپذیری است. بخش تاچ پد، اگرچه کمی‌کوچکتر از بقیه لپتاپ‌ها است، اما همچنان کاربردی و عملیاتی است. این تاچ پد قابلیت دستور پذیری چند انگشتی را  داراست و به علت فقدان‌هارد دیسک درون لپتاپ، همیشه این بخش خنک است.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

این کیبرد دارای نور پس زمینه است که می‌تواند در تاریکی به تایپ راحت تر شما کمک کند، سنسور نور اتوماتیک نور محیط را می‌سنجد و در صورت نیاز بک لایت لپتاپ را روشن می‌کند. میزات شدت نور بکلایت کلید‌ها کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

میکروفون و دوربین لپتاپ در بخش پایین نمایشگر تعبیه شده اند. البته زاویه دوربین وقتی در زیر نمایشگر نصب شده است، نسبت به کاربر کمی‌نامناسب است و هنگام ویدیو کنفرانس زاویه فوکوس دوربین بیشتر بر روی چانه و غبغب کاربر است تا دیگر اجزای صورت وی. از این نظر اگر جایگاه دوربین در بالای صفحه نمایشگر می‌بود نمای کاربر برای مخاطبین بهتر می‌شد. این موضوع شاید برای یک دانش آموز یا دانشجو که در حال شرکت در کلاس‌های آموزشی است چندان اهمیت نداشته باشد اما برای یک مدیر شرکت که در حال انجام ویدیو کنفرانس برای همکاران و کارمندان خود است، مهم است که چگونه خود را در جلسه Present می‌کند.

قدرت پردازش

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

پردازنده به کار رفته در این لپتاپ از خانواده کامت لیک 14 نانومتری مدل INTEL CORE I3 10110U است. این پردازنده 2 هسته و 4 رشته پردازشی دارد و در کلاس ریزپردازنده‌های کم مصرف سری U اینتل طبقه بندی می‌شود که TDP آن برابر 15 وات و حداکثر سرعت فرکانس آن به 4.1 گیگاهرتز در حالت Boost می‌رسد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

هرچند این لپتاپ برای کاربری‌های سنگین ساخته نشده است اما برای سنجش قدرت آن از تست سینی بنچ R15 استفاده می‌کنیم. برای مقایسه توان پردازش موازی می‌توان گفت پردازنده لپتاپ از Core i3 6300 ضعیفتر است.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

نرم افزار Geekbench یکی از تست‌های مهم چند وجهی سنجش قدرت کلی پردازنده در پردازش عمومی‌است. این تست را در حالی از لپتاپ گرفتیم که تنها یک ماژول رم 4 گیگابایتی به صورت Single روی لپتاپ نصب شده است. این موضوع باعث می‌شود سیستم با حجم رم بسیار محدود و به صورت تک کاناله کار کند و در نتیجه نتواند از تمام قدرت پردازنده به خوبی استفاده کند.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

در تصویر بالا عملکرد کولر لپتاپ را مشاهده می‌کنید. حداکثر دمای قابل تحمل پردازنده 10110U معادل 100 درجه است و کولر این لپتاپ موفق شد تا به هنگام لود، دمای هسته‌های این پردازنده را حداکثر تا دمای 92 درجه مهار کند. اگرچه دمای 92 درجه برای این پردازنده کم مصرف به نظر بالا برسد، اما مهار دما در همین میزان برای آنکه فرکانس پردازنده به حداکثر بوست خود برسد کافی است و 92 درجه همچنان در رنج قابل قبول قرار دارد. وانگهی در استفاده عمومی‌از لپتاپ بسیار بعید است کاربر آن را تحت شرایط سختی که ما آن را قرار داده ایم، قرار دهد. صدای کولر لپتاپ در استفاده عادی بی صدا است اما به هنگام لود 100% کمی‌صدای آن شنیده می‌شود. من حیث المجموع کولینگ لپتاپ نمره قبولی را دریافت می‌کند.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

در قسمت حافظه موقت، این لپتاپ مجهز به تنها یک ماژول 4 گیگابایتی DDR4 تک کاناله در فرکانس 1333MHz می‌باشد. فرکانس کاری خود رم 2666 مگاهرتز است که به دلیل ضعف پلتفرم در پشتیبانی از رمهای فرکانس بالا، سیستم فرکانس رم را تا 1333 مگاهرتز Downclock کرده است. خود ویندوز 10 مصرف رم بالایی دارد، همچنین نرم افزار‌های کاربردی مانند Google Chrome، PDF‌های سنگین و یا PowerPoint‌های سنگین رم خور هستند. یه ضد ویروس هم تنگ این نرم افزار‌ها نصب شود، آنوقت حداقل نیاز سیستم برای عملکرد نرم و راحت، 8 گیگابایت حجم رم است. آنهم بهتر اینکه چینش آن دو کاناله باشد. از این رو توصیه ما این است که حتما رم این لپتاپ را به 8 و یا 16 گیگابایت به صورت دو کاناله ارتقا دهید تا ضعف کمبود رم آن جبران شود. در بنچمارک AIDA64 میزان پهنای باند در دسترس و زمان تاخیر رم نمایان است. ترکیب یک رم Single با پردازنده، عملا بخش زیادی از قدرت پردازشی دستگاه را کم می‌کند، و برای پردازنده گلوگاه ایجاد می‌کند.

کارت گرافیک

این لپتاپ فقط به گرافیک مجتمع Intel UHD Graphics 620 مجهز است که در قلب پردازنده قرار دارد. بازی خاصی به غیر از ورق بازی را نمی‌توان با این لپتاپ انجام داد. این خبر خوشی است برای والدین دانش آموزان که صرفا می‌خواهند یک لپتاپ برای انجام امور مدرسه و شرکت در کلاس‌های آنلاین برای فرزندان خود تهیه کنند. این گرافیک مجتمع حجم 1 گیگابایت رم مصرفی خود را از سیستم به صورت مشترک Shared مورد استفاده قرار می‌دهد. بنابراین این لپتاپ برای بازی ساخته نشده است.

درایو ذخیره سازی

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

در بخش درایو ذخیره سازی لپتاپ، اثری از وجود‌هارد دیسک نیست و صرفا شاهد حضور یک SSD از نوع NVMe با حجم 256 گیگابایت هستیم. نام درایو TOSHIBA 256GB M.2 2280 TLC L22028-001 KBG30ZMV256G است و سرعت خواندن و نوشتن متوالی آن طبق تست فوق به ترتیب 1560MB/s و 1000MB/s است. این سرعت برای یک اس اس دی متوسط قابل قبول است. نوع حافظه‌های به کار رفته در این اس اس دی از نوع TLC است. انتقاد خاصی را نمی‌توان به این درایو داشت به غیر از اینکه با توجه به اینکه تنها درایو ذخیره سازی این لپتاپ همین یک اس اس دی است، ممکن است حجم 256 گیگابایت برای نگه داری عکس‌ها و اطلاعات کاربر درون آن کم باشد. از این جهت یا باید این درایو را با مدلهای دارای حجم بالاتر ارتقا داد و یا برای در اختیار داشتن ظرفیت بیشتر، توصیه می‌شود به همراه این لپتاپ یک‌هارد اکسترنال تهیه کرد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

تست PC MARK10 به عنوالن کامل ترین بنچ مارک برای سنجش قدرت کامپیوتر، عملکرد خوبی را در بخش Essentials در این لپتاپ ثبت کرد. تست Essentials، شامل تست سرعت اجرای برنامه‌ها، ویدیو کنفرانس، و گشت و گذار در اینترنت می‌شود. در بخش Productivity، شامل تست‌های اداری، از جمله صفحات محاسبانی، نوشتار و عملکرد Office نیز نتیجه خوبی برای لپتاپ ثبت شده است. موفقیت لپتاپ در هر دوی این بخش‌ها مرهون قدرت پردازنده و اس اس دی لپتاپ است. در کل با توجه به بازار هدف و قیمت، لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR نتیجه قابل قبولی را در این تست از آن خود کرد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

تصویر بالا نیز، نتیجه تست Passmark است که یکی از بنچمارک‌های فراگیر برای سنجش قدرت سیستم به شمار می‌رود. امتیاز ثبت شده در بخش Memory، به دلیل تک ماژول بودن رم روی سیستم و امتیاز گرافیک به دلیل تنها وجود گرافیک مجتمع، پایین ثبت شده است. قدرتمند ترین بخش لپتاپ نیز به ترتیب SSD و بعد از آن پردازنده است.

نمایشگر

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

نمایشگر آلترابوک MSI Modern 14 A10M-848XIR از نوع Full HD بوده و سایز آن 14 اینچ است. این پنل IPS-Level با پارت نامبر CMN N140HCE-EN2 ساخت شرکت تایوانی Innolux است. از جمله نقاط قوت این لپتاپ نمایشگر آن است به شمار می‌رود که با ترکم پیکسلی مناسب 157PPI کیفیت فوق العاده ای را از خود به نمایش می‌گذارد. با نرخ به روز رسانی 60 هرتزی و با شدت روشنایی 300cd/m² و زاویه دید 178/178 درجه ای، کاربر می‌تواند در نور روز به راحتی تصاویر به نمایش در آمده در لپتاپ را مشاهده کند و حتی به اشخاص کنار دست خود نیز به خوبی نشان دهد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

نسبت 80 درصدی نمایشگر به بدنه، و حاشیه تنها 5.7 میلیمتری لبه‌ها، اوج ظرافت و توانایی مهندسین طراح MSI را نشان می‌دهد.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

به لطف فن آوری True Color شرکت MSI، دقت sRGB 100% را در نمایشگر آن شاهد هستیم. همچنین، شما به هنگام کار با نمایشگر می‌توانید از بین حالات Office، Movie، sRGB، Anti-Blue و حالت شخصی سازی شده خودتان، مناسب ترین پروفایل تصویری را برای تجربه بهترین کیفیت تصویری از لپتاپ انتخاب کنید. بدون شک این نمایشگر یکی از بهترین بخش‌های سخت افزاری این لپتاپ به شمار می‌رود.

اسپیکر‌ها و کارت صدا

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

بخش صوتی مجهز به صدای مجازی 7.1 کاناله است، و Nahimic 3 نام دارد. این بخش به لطف چیپ صدای REALTEK ALC298 کیفیت مناسبی را برای پخش صدا به ارمغان آورده است. دو عدد اسپیکر استریو در بالای کیبرد لپتاپ تعبیه شده اند که برای شنید صدا در ویدیو کنفرانس و یا تماشای فیلم مناسب است. برای موسیقی‌های لایت و آرامبخش نیز می‌توان از این اسپیکر‌ها بهره گرفت اما برای موسیقی‌های بیس دار بهتر است از یک هدفون و یا اسپیکر مجزا استفاده کرد. سوکت هدفون این لپتاپ از نوع Combo است و می‌توانید هندزفری گوشی خود را به جهت استفاده از میکروفون به آن متصل کنید.

کارت شبکه

ارتباط Bluetooth v5.0 در کنار کارت شبکه قدرتمند INTEL WIRELESS-AC 9560 مجموع ارتباطات بی سیم را تشکیل می‌دهند. این کارت شبکه قدرتمند دو بانده با استاندارد 802.11 AC به خوبی می‌تواند ارتباط قدرتمند وایرلس را برای این دستگاه به ارمغان آورد. دقت کنید لپتاپهای باریک مانند این، فاقد درگاه LAN هستند و در صورت نیاز به ارتباط سیمی‌LAN می‌توانید از یک مبدل USB-LAN استفاده کنید.

استاندارد نظامی ‌MIL-STD 810G

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

شرکت MSI در عین ظرافت، از ساختار بسیار محکمی‌برای این لپتاپ بهره برده است. به لطف استراکچر قدرتمند، این لپتاپ مجهز به استاندارد نظامی‌MIL-STD 810G است که دوام لپتاپ را در شرایط متنوع جوی، شوک‌ها و لرزش‌های لحظه ای، همچنین استفاده در محیط‌های خیلی گرم، خیلی سرد و یا مرطوب، تضمین می‌کند.

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

بخش نرم افزاری Creator Center

بررسی لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR

از نظر نرم افزاری، شرکت MSI از مجموعه نرم افزاری Creator Center استفاده کرده است که به لطف آن می‌توان، ضمن پاییش کلیه بخش‌های سخت افزاری، از نظر کنترل دما و قدرت، می‌توان نرم افزار‌های جانبی تولید محتوی را در یک جا سازماندهی کرد. این نرم افزار از طریق Microsoft Store منحصرا برای این لپتاپ به صورت مجانی قابل دانلود و نصب است.

نتیجه گیری

از اواخر تابستان امسال اقبال به خرید لپتاپ برای شرکت در کلاس‌های آنلاین مدارس و دانشگاه‌ها شدت گرفت. این هجوم به خرید لپتاپ همزمان با افزایش نرخ ارز، باعث شد به صورت تصاعدی قیمت لپتاپ‌ها تقریبا به 2 برابر قیمت سابق خود برسند. در این میان، پیدا کردن لپتاپی که هم سبک باشد، هم سایز مناسبی برای حمل داشته باشد، هم نمایشگر قابلی داشته باشد و هم اینکه در انجام امور اداری توانمند باشد، به یکباره خیلی مهم شد. لپتاپ مورد بررسی امروز لابراتوار سخت افزار، دقیقا می‌تواند مثال خوبی برای چنین لپتاپ نمونه ای باشد.

لپتاپ MSI Modern 14 A10M-848XIR با وزن 1.2 کیلوگرم و سایز 14 اینچ، برای حمل و نقل بسیار سبک و راحت است. نمایشگر فوق العاده پر نور و زیبایی دارد که در آن دقت رنگ‌ها بسیار بالاست. برای تایپ، شرکت MSI یک کیبرد بزرگ بکلایت دار برای لپتاپ در نظر گرفته است و از همه مهمتر، وجود لیبل فارسی به صورت کارخانه ای بر روی کیبرد آن است. هرچند بیشتر دوست داشتیم یک کیبرد کامل را در لپتاپ‌های کلاس اداری شاهد باشیم اما به دلیل سایز کوچک نمایشگر که فقط 14 اینچ است، فضای کافی برای اضافه کردن نامپد وجود نداشت. از نظر باطری شرکت MSI یک باطری توانمند 4 سلولی را برای این مدل استفاده کرده است که دوام بالایی دارد. به راحتی می‌توانید بیش از 8 الی 9 ساعت از لپتاپ با نور نمایشگر سطح متوسط با باطری استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشید. کولر لپتاپ عملکرد قابل قبولی دارد و می‌تواند پردازنده را به اندازه لازم خنک نگاه دارد. استفاده از یک ماژل رم با حجم کم 4 گیگابایت باعث کمبود رم و عملکرد تک کاناله حافظه موقت می‌شود، از این بابت می‌توانید پس از خریداری لپتاپ، این بخش را (با هماهنگی شرکت گارانتی) ارتقا دهید. همچنین درایو ذخیره سازی آن تنها 256 گیگابایت است که می‌توانید با تهیه یک‌هارد اکسترنال در صورت نیاز، کمبود فضا را برای ذخیره سازی اطلاعات لپتاپ جبران نمایید. نمونه این لپتاپ با این کانفیگ در خارج از ایران نیست، اما می‌توان حدود قیمتی 600 الی 650 دلار را برای آن در نظر گرفت. در ایران این لپتاپ خوش ساخت، با ضمانت نامه رسمی ‌18 ماهه ماتریکس به حدود قیمت 17.5 میلیون تومان در دسترس قرار دارد، که با توجه به قدرت و خصوصیاتی که دارد، قیمت آن به نسبت قابل قبول است. خرید این لپتاپ را به همه ی کاربرانی که در محیط کار یا مدرسه، نیاز به یک کامپیوتر سبک و همراه دارند، توصیه می‌کنیم.

مزایا:
  • بلوتوث نسخه 5
  • فاقد سیستم عامل
  • کیبرد دارای لیبل فارسی
  • نمایشگر 100% sRGB
  • کیبرد جزیره ای بکلایت دار
  • سبک وزن، تنها 1.2 کیلوگرم
  • نمایشگر فول اچ دی و پر نور
  • مجهز به SSD از نوع NVMe
  • مجهز به تعداد 4 درگاه USB 3.0
  • امکان باز شدن 180 درجه ای نمایشگر
  • مجهز به کارت شبکه Wi-Fi از نوع AC
  • مجهز به استاندارد نظامی‌MIL-STD 810G
  • استفاده از بدنه ی آلومینیومی‌محکم و سبک
  • پکیج نرم افزاری کامل Creator Center قابل دانلود از Microsoft Store
  • مجهز به باطری 4 سلولی با توانایی نگهداری شارژ برای بیش از 9 ساعت کار با لپتاپ
معایب:
  • فاقد کارت گرافیک مستقل
  • استفاده از فقط یک ماژول رم به صورت Single – تک کاناله
  • جایگاه قرار گیری Webcam کمی‌نامناسب است. (اگر بالای نمایشگر بود بهتر می‌شد)
  • حجم 4 گیگابایت برای RAM کم است. حداقل نیازمند ارتقا رم به 8 یا 16 گیگابایت (ترجیحا دو کاناله)
  • حجم درایو ذخیره سازی فقط 256 گیگابایت (برای داشتن حجم بیشتر نیازمند ارتقا و یا تهیه‌هارد اکسترنال)
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • لپتاپ فوق العاده سبک MSI Modern 14 A10M-848XIR برای تماشای فیلم، اینترنت گردی، کاربری اداری، و شرکت در کلاس‌های آنلاین مدرسه و دانشگاه، می‌تواند یک گزینه ایده آل و در عین حال ارزان قیمت باشد. با وجود اس اس دی عملکرد کلی لپتاپ در زمینه کاربری عمومی‌ جالب توجه است، هرچند ارتقای رم آن به 8 گیگابایت توصیه می‌شود.
8.7امتیاز8راندمان سخت افزاری9.2صفحه نمایش8.1کولینگ لپتاپ9.1طراحی8.9باطری8.5صفحه کلید و تاچ پد8.9ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar علیرضا سبحانی گفت:

    سلام
    بسیار ممنونم از بررسی بسیار خوبتون .
    MSI در لپ تاپ های گیمینگ رو میپسندم . در این نوع لپ تاپ ها به نظرم ایسر بهتر عمل کرده .
    ایسر اپسر 3 و ایسر سویفت 3 رو بیشتر می پسندم به دلیل تهویه هوای بهتر ، امکانات بیشتر ، طراحی بهتر ، سخت افزار بهتر در قیمتی یکسان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.