بررسی مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل ND-4230N

مقدمه:

مودم روتر +ADSL2 مدل Neterbit ND-4230N، یک مودم ای دی اس ال در کلاس اقتصادی است که برای مصارف خانگی تولید و عرضه شده است. این مودم محصول شرکت آونگ و ساخت ایران است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی:

مودم Neterbit ND-4230N در کلاس Wireless N طبقه بندی می‌شود که دو آنتن دارد و سرعت آن به 300Mbps می‌رسد. این مودم از تنظیمات امنیتی بی سیم WPA2-PSK پشتیبانی می‌کند و برای یک منزل یا محل کار با مسافت 80 تا 90 متر مربع، پوشش مناسبی دارد. ورودی‌های LAN این مودم از نوع یک گیگابیتی نیست و صرفا 10/100 است. البته با توجه به اینکه مودم در کلاس پایه عرضه شده، انتظار زیادی نمی‌توان داشت. این مودم با ضمانت 3 ساله آونگ در ایران عرضه شده است.

جعبه گشایی:

جعبه مودم تمام مشکی است و تصویری از آن به همراه مشخصات اصلی بر روی آن خود نمایی می‌کند. از جمله مهمترین خصوصیاتی که بر روی جعبه آمده است می‌توان به وجود 4 خط LAN، پشتیبانی از IPv6، مجهز بودن به آنتن‌ها 5dBi، استفاده از سیستم WPS، و سرعت 300Mbps برای اتصال بی سیم اشاره کرد. در پشت جعبه، اطلاعات بیشتری از دستگاه و همچنین اهمیت استفاده از استاندارد N وایرلس و نحوه اتصال دستگاه‌های مختلف به مودم اشاره شده است. کلمه “ساخت ایران” به فارسی در پشت جعبه نمایان است.

اقلام داخل جعبه شامل دستگاه مودم، یک کابل LAN، یک آداپتور، اسپلیتر تلفن، سیم تلفن، و دفترچه‌های راهنما می‌شود.

مودم Neterbit ND-4230N برای استفاده به شکل رومیزی طراحی شده است. ظاهر مودم شیک است و به زیبایی آن را می‌توان بر روی میز قرار داد. سطح مودم مشکی شفاف است و خط و خش جذب می‌کند، بنابراین هنگام تمییز کردن آن دقت کنید از پارچه لطیف استفاده شود.

یک ردیف چراغ LED در بخش پایین مودم قرار دارند که وضعیت‌های مختلف مانند اتصال به اینترنت، ارتباط بی سیم، و وضعیت شبکه بی سیم را نشان می‌دهد.

آنتن‌های مودم محکم و ضخیم هستند و در جای خود می‌توان آنها را حرکت داد. البته از نوع جدا شونده نیستند.

در زیر مودم شبکه ای از سوراخ‌ها برای عبور هوا از زیر دستگاه قرار دارد. اما هیچ پایه ای برای زیر آن در نظر گرفته نشده است. همچنین هیچ سوراخی برای پیچ رول پلاک به جهت نصب روی دیوار ندارد.

دکمه WPS و ریست در کنار مودم تعبیه شده است.

در بخش پشت مودم، دکمه ی پاور اصلی دیده می‌شود. مجموع 4 خروجی LAN را می‌توان به این دستگاه متصل کرد اما این پورتها از نوع گیگابیتی نیستند.

بررسی سخت افزاری:

مودم Neterbit ND-4230N نتربیت از یک پیکر بندی موفق در اغلب مودم‌های Entry Level استفاده می‌کند. چیپ‌های ساخت Realtek بخش اعظم مدیریت دستگاه را بر عهده دارند.

چیپ اصلی دستگاه RTL8676S ساخت Realtek است.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

مودم Neterbit ND-4230N یک محصول خوب از شرکت آونگ است که تمامی‌امکانات لازم را برای اتصال به اینترنت ADSL فراهم میکند. البته خبری از پشتیبانی از سرویس‌های داخلی شبکه شخصی داده‌ها و یا وجود درگاه USB برای به اشتراک گذاری پرینتر نیست، اما اغلب مودمها در سطح پایه، فاقد این امکانات هستند. از نظر امکان اتصال به دیوار، متاسفانه پشت مودم فاقد سوراخ‌های لازم برای اتصال به شیوه رولپلاک است.

این مودم بورد خوبی دارد و می‌تواند خانه‌هایی با مسافت حداکثر تا 100 متر مربع را پوشش دهد. برای تست Wi-Fi مودم Neterbit ND-4230N، با فاصله 30 متری و یک دیوار در وسط به سرعت 20Mbps بر روی باند 2.4 گیگاهرتز رسیدیم.

حداکثر سرعت ارتباط LAN نیز حدود 85Mbps با کابل 5 متری بدست آمد. از نظر ارزش خرید مودم Neterbit ND-4230N با حدود قیمت 550 هزار تومان به فروش می‌رسد. خوشبختانه گارانتی سه ساله آونگ نیز این روتر را ضمانت می‌کند.

مودم Neterbit ND-4230N نتربیت یک دستگاه قابل اعتماد برای مدیریت شبکه ی داخلی اینترنت خانگی و یا یک دفتر کوچک اداری است. این دستگاه با پوشش خوب اینترنت می‌تواند پاسخ گوی نیاز‌های یک خانواده باشد.

مزایا:
  • اینترنت بدون دردسر
  • مجهز به دو آنتن قوی 5dBi
  • تنظیم و ست آپ آسان و سریع
  • سرویس کیفیت خدمات (QoS)
  • استاندارد بی سیم Wireless N 300Mbps
معایب:
  • فاقد پشتیبانی از VDSL
  • فاقد پشتیبانی از VPN
  • فاقد اتصال USB-sharing
  • اتصالات LAN از نوع گیگابیتی نیست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • یک مودم خوب برای استفاده روز مره خانواده
8امتیاز8پرفورمنس8.1رابط کاربری7امکانات شبکه8کیفیت ساخت8سیستم بی سیم8طراحی ظاهری8.7ارزش خرید
امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Arshia گفت:

    سلام من این مدل رو دارم، لطف میکنید بگید چجوری رمز بزارم روش؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.