«جی.بی. پرت» (J.B. Perrette)، مدیر بخش گیمینگ Warner Bros Discovery در رویداد سخنرانی اخیر مورگان استنلی درباره استراتژی آینده «برادران وارنر» صحبت کرد و گفت این کمپانی میخواهد بیشتر روی توسعه بازیهای لایو سرویس و آنلاین تمرکز کند.
به نظر میرسد شرکت Warner Bros میخواهد از ساخت بازیهای تکنفره AAA فاصله بگیرد و به توسعه عناوین آنلاین، لایو سرویس و «رایگان» (Free-to-Play) روی بیاورد. مدیر بخش گیمینگ WB Discovery در این باره گفت: «ما [بودجه ساخت] بازیهایی را دوچندان میکنیم که گمان کنیم فرصتهای رشد بیشتری برای IP که در اختیار داریم، وجود داشته باشد و از آنها استفاده کنیم. قابلیتهایی که در استودیوهای ساخت داشته باشیم، جایی که بهطور منحصربهفردی هم بهعنوان ناشر و هم توسعهدهنده بازیها باشیم».
آیندهنگری برادران وارنر به موفقیت بازیهای لایو سرویس؛ عناوین تکنفره بیثبات هستند!
علیرغم فروش خیرهکننده عنوان «میراث هاگوارتز» (Hogwarts Legacy)، «پرت» اعلام کرد بازیهای AAA «ناپایدار و بیثبات» هستند. بازی Hogwarts Legacy توانست با فروش 24 میلیون نسخهای به پرفروشترین بازی سال 2023 تبدیل شود. «برادران وارنر» همچنین به فروش کمتر از حد انتظار بازی Suicide Squad: Kill the Justice League اشاره کرد.
هدف «برادران وارنر برای کاهش «ناپایداری و بیثباتی»، تمرکز بر فرنچایزهای اصلی و انتشار حداقل برخی از آنها در بستر موبایل به صورت رایگان است. این شرکت همچنین میخواهد با سرمایهگذاری در بازیهای لایو سرویس مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. او در ادامه افزود: «به جای آن که یک بازی کنسولی عرضه کنیم و پروند آن را ببنیدیم، یک بازی را برای مدتی طولانی داشته باشیم. به عنوان مثال، یک بازی هری پاتر یا Hogwarts Legacy سرویسمحور که مردم بتوانند در آن زندگی و کار کنند و همه چیز ادامهدار باشد».
«پرت» اظهار داشت که «هری پاتر» (Harry Potter)، «بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، «دی سی یونیورس» (DC Universe) و «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) بزرگترین برندهای «برادران وارنر» هستند و مدعی شد که آنها 11 استودیوی بازیسازی داخلی مختلف دارند. او گفت که این شرکت «برنامه سرمایهگذاری راهبردی» برای کمک به موفقیت بیشتر بازیهای آینده دارد. او انتظار دارد که بخش گیمینگ در آینده «رشد معناداری» را برای شرکت به ارمغان بیاورد.
دیدگاهتان را بنویسید