یکی از نکات برجسته و قابل ذکر بازی Halo Reach که بسیار مورد توجه مخاطبان این اثر و همچنین منتقدان قرار گرفت، بخش هایی از این بازی بود که طی آن ها سوار بر سفینه ی فضایی خود، به جنگ و گریز با دشمنان در فضای بی کران پیرامون سیاره ی ریچ می پرداختید. در واقع پس از این بازی علاقمندان سفینه و کهکشان ها شاهد رونق دوباره ی بازار تولید عناوین مبتنی بر نبرد های فضایی بودند. عناوینی که برخی از آن ها بر شبیه سازی کامل و برخی دیگر نیز بر ارائه ی تجربه ای آرکید از نبرد های فضایی تمرکز داشتند. یکی از جدید ترین آثار این سبک که حالتی بینابینی داشته و پتانسیل های فراوانی برای موفقیت در خود می بیند، Voidrunner نام دارد. اثری که در حال سپری کردن نخستین مراحل تولید خود به سر می برد و مسلماً یکی از شبیه ترین عناوین به مراحل جالب سفینه سواری در بازی Halo Reach محسوب می شود.
بازی Voidrunner همان گونه که در سطور پیشین هم ذکر آن رفت اثری با تمرکز بر نبرد های فضایی خواهد بود و این نبرد ها در دنیایی با معماری جالب و محیطی سورئال و گیرا به وقوع می پیوندد. به گفته ی سازندگان بازی یعنی اعضای تیم RealityArts (که استودیویی مستقل در شهر استانبول را تشکیل داده اند) بازی از یک بخش داستانی با روایتی حماسی بهره می برد و علاوه بر آن گیمر ها قادر به تجربه ی این اثر در قالب بخش های دیگری نظیر چند نفره ی آنلاین، همکاری تیمی و حتی بازی دو نفره ی آفلاین به صورت تقسیم صفحه ی نمایش یا Split Screen نیز خواهند بود. به نظر می رسد این بازی بیش از 40 مرحله ی مختلف خواهد داشت که طی آن ها شما قادر به استفاده از 20 سفینه ی فضایی گوناگون برای مقابله با دشمنان خود هستید.
البته اثر مذکور دارای سه درجه ی سختی مختلف خواهد بود که به گفته ی سازندگان آن، نوع طراحی مرحله و همچنین تجربه ی گیمر ها در هر کدام از این درجه ها کاملاً متفاوت با یکدیگر خواهد بود. به نظر می رسد که هدف اصلی گیمر در بخش تک نفره و داستانی بازی، مبارزه با دشمنان متعدد در هر مرحله و خروج از مدخل ویژه ای در طی مدت زمان محدود است. البته بنابر اظهارات سازندگان بازی، علاوه بر بخش تک نفره شما می توانید بخش های مختلفی را طی این بازی تجربه کنید که تعدادی از آن ها نظیر ربودن پرچم، Deathmatch و Deathmatch تیمی مد های کلاسیک به شمار می روند و سوای آن مدهای کاملاً جدیدی همچون Stand & Fight و Rescue Ally نیز در این بازی وجود خواهند داشت. همچنین به گفته ی آن ها علاوه بر دشمنان پروازی موجود در مراحل مختلف بازی، موانع محیطی نیز دشمن شما محسوب می شوند که البته می توان از وجود آن ها بر علیه دشمنان نیز استفاده کرد. این بازی قرار است با نسخه ی چهارم موتور گرافیکی آنریل طراحی شود و به تازگی سازندگان آن ویدیویی کوتاه از گیم پلی بازی منتشر ساخته اند که در نوع خود بسیار جذاب و گیرا به نظر می رسد. البته برای تکمیل بازی Voidrunner سازندگان این اثر نیاز به مبلغی معادل با 47 هزار دلار دارند که هم اکنون از طریق پروسه ی کیک استارتر نسبت به تامین آن اقدام کرده اند. با توجه به نمایش های جالب و تحسین برانگیز این بازی امیدواریم که سازندگان Voidrunner هر چه زودتر بتواند مبلغ مورد نظر را تامین نمایند تا ما بتوانیم به زودی شاهد یکی از جذاب ترین عناوین مبتنی بر نبرد های فضایی باشیم.
بازی Voidrunner در صورت مساعد بودن اوضاع برای انتشار در میانه های سال 2016 و عرضه بر روی سه پلتفرم کامپیوتر های شخصی ، مک و لینوکس برنامه ریزی شده است. ضمن این که سازندگان این بازی پشتیبانی اثر در دست ساختشان از تکنولوژی واقعیت مجازی را نیز وعده داده و اعلام کرده اند که دو نسخه ی کنسولی Voidrunner یعنی عناوین مربوط به پلتفرم اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز احتمالاً در پایان سال 2016 منتشر خواهند شد.
دیدگاهتان را بنویسید