دیگر چیزی به تاریخ انتشار رسمی بازی Just Cause 3 زمان باقی نمانده است و علاقمندان بازی های سبک Open World سخت در انتظار سپری شدن روز های باقی مانده و ملاقات با سومین نسخه از شناخته شده ترین فرنچایز ساخته شده به دست اعضای استودیو Avalanche به سر می برند. در این میان روز گذشته در قالب مطلبی جدا گانه با حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی Just Cause 3 بر روی پلتفرم PC آشنا شدیم و در عین حال به اتفاق یکدیگر نکاتی را هم در رابطه با کیفیت اجرای این بازی بر روی نسخه های کنسولی از نظر گذراندیم. در این فاصله نکات تازه ای از گیم پلی بازی Just Cause 3 منتشر شده است که بد ندیدیم در قالب مطلب پیش رو نگاهی هم به این اطلاعات جدید بیاندازیم.
اگر چه بازی Just Cause 3 به طور رسمی چیزی کم تر از یک هفته ی دیگر به بازار عرضه خواهد شد و از همین رو تمامی گیمر های جهان طی روز های آینده قادر به تهیه کردن این بازی خواهند بود، اما همان گونه که پیش تر در مطالب مربوط به بازی Fallout 4 نیز به آن اشاره کرده بودیم، پس از تکمیل فرآیند گولد شدن بازی های جدید، برخی از افراد این شانس را دارند تا پیش از دیگران به تجربه ی عناوینی بپردازند که هنوز تا زمان انتشار رسمی آن ها به بازار یکی دو هفته ای زمان باقی مانده است. در مورد بازی فال آوت 4 امری که رخ داد این بود که برخی از افراد مذکور به انتشار گسترده ی اطلاعات مربوط به این بازی پیش از موعد مقرر آن پرداختند و به این ترتیب حدود دو سه هفته مانده به انتشار رسمی بازی فال آوت 4 تقریباً تمامی نکات مربوط به گیم پلی این بازی به طور کامل مشخص شده بود (از دیالوگ های نه چندان قدرتمند این اثر گرفته تا کیفیت پایین بافت های به کار رفته در ساختار محیط و شخصیت های فال آوت 4 و حتی افت فریم محسوس این بازی هنگام حضور در برخی نقاط نقشه). حال می توان گفت که مشابه این فرآیند در مورد بازی Just Cause 3 نیز رخ داده است و به این ترتیب برخی از ملاقات کنندگان با این اثر، پیش از موعد مقرر به انتشار تجربیات خود از بازی Just Cause 3 پرداخته اند.
البته می توان گفت که اطلاعات منتشر شده در مورد بازی Just Cause 3 به گستردگی بازی فال آوت 4 نبوده اند اما به کمک همین موارد منتشر شده نیز می توان در فاصله ی چند روز مانده به انتشار رسمی این اثر، دید واضح تری را نسبت به کلیت بازی Just Cause 3 داشت. در این میان به نظر می رسد که فرآیند انتشار اطلاعات جدید از چند و چون بازی Just Cause 3 به طور عمده توسط فردی صورت پذیرفته که به تجربه ی نسخه ی Xbox One این بازی پرداخته است. همان گونه که در مطلب روز گذشته ی خود نیز به آن اشاره کرده بودیم کیفیت تصویری اجرای این بازی بر روی کنسول Xbox One 900 پیکسل است و این در حالی است که بازی Just Cause 3 با وضوح تصویری Full HD یا 1080 پیکسلی بر روی کنسول انحصاری سونی یعنی PS4 اجرا می شود. با این حال نرخ فریم بازی Just Cause 3 بر روی هر دو کنسول مذکور کاملاً برابر با رقم 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. حال بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از گیم پلی بازی Just Cause 3 مشخص شده است که این نرخ فریم حداقل در کنسول Xbox One در اغلب صحنه های بازی ثبات قابل قبولی دارد و تنها در صحنه هایی که انفجار های فراوانی را در محیط بازی شاهد هستیم، نرخ فریم اندکی دچار نوسان و بی ثباتی می شود. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل هسته ی اصلی گیم پلی بازی Just Cause 3 که بر اساس فیزیک پویای محیط و نابودی سازه های دشمن بر اساس فیزیک تعاملی اجسام بنا شده است، تعداد صحنه های انفجار در گیم پلی این بازی کاملاً قابل توجه خواهد بود. اما در کل به نظر نمی رسد که مشکل چندانی در این زمینه وجود داشته باشد و آن افت فریم محسوسی که در مورد بازی فال آوت 4 به آن اشاره می شد، از قرار معلوم در بازی Just Cause 3 وجود نخواهد داشت و از این رو گیمر ها می توانند تجربه ی روان تری را از این بازی داشته باشند.
از دیگر نکات جدیدی که در رابطه با بازی Just Cause 3 به آن اشاره شده است، به مقیاس کلی این بازی نسبت به نسخه ی قبلی این مجموعه یعنی بازی Just Cause 2 باز می گردد. بر اساس اطلاعات منشر شده از این اثر، بازی Just Cause 3 چه از لحاظ وسعت کلی دنیای خود و چه از دیدگاه نحوه ی گشت و گذار در محیط و همچنین کیفیت مراحل موجود در این اثر یا سایر المان های مربوط به گیم پلی، بسیار بهتر از نسخه ی پیشن سری یعنی بازی Just Cause 2 طراحی شده است و مسلماً تجربه ی جذاب تری را برای علاقمندان این بازی رقم خواهد زد. بر این اساس شما در بازی Just Cause 3 سه ناحیه ی مختلف را در محیط این بازی یعنی جزیره ی مدیسی (که پیش تر می دانستیم حدود هزار کیلومتر مربع مساحت دارد) زیر پا خواهید گذاشت که در کل چیزی حدود 25 مرحله ی گسترده و مفصل داستانی را در دل خود جای داده اند. در واقع این جزیره از 29 بخش مختلف تشکیل شده است که هر کدام از نقاط مذکور، یکی از مناطق یا شهر های موجود در داستان این بازی به شمار می روند و بر طبق اطلاعات پیشین موجود از بازی Just Cause 3 در طول این اثر باید به آزاد سازی تمامی آن ها از چنگ نیرو های دشمن یا همان افراد تا دندان مسلح ژنرال دی راویو بپردازید. از آن گذشته علاقمندان بازی Just Cause 3 در طول این بازی با بیش از 112 چالش مختلف برای انجام دادن و حدود 130 سازه ی کلان گوناگون برای ویرانی مواجه خواهند بود که سر و کله زدن با تمامی آن ها مسلماً می تواند برای ساعات طولانی آن ها را سرگرم سازد. البته تعداد 40 چالش پرشی گوناگون (پرش های دیوانه وار از ارتفاعات بسیار بلند) و همچنین جستجو برای یافتن 23 معبد باستانی مخفی (تعجب نکنید، ناشر اصلی هر دو بازی Rise of The Tomb Raider و Just Cause 3 شرکت اسکویر انیکس است و بنا بر این جای هیچ گونه تعجب ندارد که چرا ریکو رودریگز هم جا پای جای لارا کرافت گذاشته است!) را نیز باید به لیست موارد موجود در گیم پلی این بازی اضافه کنیم که احتمالاً به سرانجام رساندن هر کدام از آن ها در محیط نسبتاً گسترده ی این بازی بسیار زمان بر و در عین حال سرگرم کننده و گیرا خواهد بود.
بر طبق اطلاعات جدید موجود از بازی Just Cause 3 بسیاری از ویژگی های قابل اعتنای قهرمان اصلی داستان این اثر یعنی ریکو رودریگز از همان ابتدای این بازی در اختیار او قرار خواهد داشت. به عنوان مثال تنها ده دقیقه یا اندکی بیشتر طول می کشد تا شما جلیقه ی پروازی خود یا همان Wing Suit را دریافت نمایید و به پروازی هواپیما وار بر فراز جزیره ی مدیسی بپردازید. با این حال برای این که روند کلی بازی Just Cause 3 در ادامه ی کار دچار تکرار و یکنواختی نشود، بسیاری از ابزار های شخصیت اصلی این بازی نظیر اسلحه ها و چنگک همه کاره ی او، در طول بازی دارای قابلیت ارتقا خواهند بود و به این ترتیب برای به دست آوردن ارتقا های موجود برای ساز و برگ های قهرمان اصلی داستان، گیمر ها باید چالش ها و مراحل گوناگونی را در این بازی پشت سر بگذارند. به عنوان مثال یکی از قابلیت های جالب چنگک ریکو رودریگز این است که به کمک آن می توانید اجسام عظیم مختلف را به یکدیگر متصل نموده و موجبات فرو ریختن یا انفجارشان را فراهم آورید. در کل تجربه کنندگان بازی Just Cause 3 قادر هستند تا شش سازه ی مختلف را به کمک قابلیت های موجود در این چنگک به یکدیگر متصل سازند، اما از قرار معلوم در ابتدای این بازی شما تنها قادر به اتصال دو آبجکت مختلف به یکدیگر هستید و ما بقی قابلیت های این چنگک به تدریج و در طول مراحل بازی Just Cause 3 حاصل خواهد شد.
بر طبق شنیده ها بخش تیر اندازی بازی Just Cause 3 نیز بسیر بهتر از قبل طراحی شده است. بخشی که بی تردید می توان آن را یکی از ضعف های قابل توجه نسخه ی پیشین این مجموعه یعنی بازی Just Cause 2 قلمداد کرد
در پایان این مطلب بد نیست به ساختار فنی بازی Just Cause 3 نیز بر اساس مختصر ویدیو های کوتاهی که به همراه اطلاعات مذکور، از گیم پلی این بازی منتشر شده است، اشاره ای داشته باشیم. بر این اساس اگر چه شاید نتوان ساختار فنی بازی Just Cause 3 را به لحاظ فنی جهشی کاملاً رو به جلو قلمداد، اما از دیدگاه هنری بخش دیداری بازی Just Cause 3 کاملاً قابل قبول جلوه می کند. به عبارت بهتر گرافیک هنری این بازی (البته نسخه ی Xbox One این اثر که به لحاظ وضوح تصویر می توان گفت که حتی کیفیت نازل تری نسبت به سایر پلتفرم های موجود دارد) بسیار رنگارنگ طراحی شده است و گذشته از آن وضوح و شفافیت قابل توجهی را نیز در دل خود جای داده است. اما آن چه بیش از هر چیز دیگری توجه نگارنده ی این سطور را به خود جلب کرده است کیفیت انفجار های موجود در این بازی است که بسیار بالا به نظر می رسد. در واقع انفجار های بازی Just Cause 3 به سان فرنچایز های پر رنگ و لعاب هالیوودی، بسیار گسترده و پر جلوه طراحی شده اند و آن حس لازم را به شکل دقیقی به بیننده ی خود منتقل می کنند. در کل می توان گفت که بازی Just Cause 3 احتمالاً قادر خواهد بود به هدف اصلی سازندگان این اثر که همانا سرگرم کردن مخاطبانشان توسط تلفیق المان هایی نظیر گیم پلی پر هیجان، پر تنش، شلوغ و پر از انفجار های گوناگون و صحنه های پر آب و رنگ به سبک فیلم های هالیوودی در بافت داستانی سهل الوصول و پیش پا افتاده ی این بازی است جامه ی عمل بپوشاند و بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. با این حال برای قضاوت بهتر در این زمینه باید تا روز انتشار رسمی بازی Just Cause 3 یعنی تاریخ 1 دسامبر جاری منتظر باقی بمانیم.
شنیدم یک بروزرسانی 2.8 گیگی قراره واسش بیاد امیدوارم نسخه pc مشکلی نداشته باشه.
شما هم همش تو تنظیمات gta v میگردی ببین داداش نقشه بازی رو که بلدی بیاری همونجا تنظیمات هست تنظیمات کیبورد و موس و صدا و گرافیک همه هست.بحر حال تو یک مطلب جدید از من دوباره بپرس البته قبلش بهم بگی که گزینه های انگلیسی که نوشته شده چیه.
کارت گرافیک سیستمت متوسطه از سری 900 خریداری می کردی بهتر بود
یک سوال دارم ازت
شما به عنوان یک گیمر تنظیمات GTA V رو از کجا تنظیم می کنی؟ منظورم Low , Medium , High
این بازی نسبت به نسخه قبل خیلی نواوری داشته اما یک چیزاییش شبیه بازی mercenaries 2 است مثلا نحوه تخریب ها و انفجارها همچنین سفارش وسایل نقلیه که توسط یک هلی کوپتر اورده میشه یا نشان دادن محل نارنجک ها و سلاح ها روی زمین.
منتظرشم بشدت.
این بازی برادر خوانده GTA هست.
کارت گرافیگت یک کارت متوسطه داداش.
هر چند این بازی در حد بهترین بازی سال نیست اما باید براحتی امتیاز 80 رو بگیره البته سازندگان این بازی هم فقط خواستن یک بازی مهیج بسازن وانتظار امتیاز 90 ازش ندارن هر چند از نظر من این بهترین بازی هست که به عمرم دیدم بخاطرش میخوام پردازنده سیستمم رو به i7 ارتقا بدم.:D:D
ولی سیستمه من در حد تیم ملیه
min : Z97 A
CPU : CORI 7 4790 K
RAM : 8
VGA : GTX 760
من با این سیستم کال اف دیتوی و GTA V رو با بالاترین تنظیمات بدون افت فریم بازی کردم حتما اینم میبلعم 😉
تجربه ی این بازی ها سنگین دیگه برای من یکی محاله سیستم من تا سال 2012 بازی های روز رو تحمل کرد و بعدش !!!!!!!!!!!! :smiley7