نخستین بخش از بازی سریالی Hitman چندی است که در دسترس علاقه مندان به این اثر بر روی پلتفرم های مختلف مقصد قرار گرفته است و هواداران سرسخت مامور 47 احتمالاً تا کنون هر دو مرحله ی موجود در این نسخه را به پایان رسانده اند. اگر چه دارندگان نسخه های کنسولی این بازی امکانات چندان قابل توجهی برای بهبود بخشیدن به تجربه ی دیداری خود از این بازی در دست ندارند، اما در عین حال دارندگان نسخه ی PC از بازی Hitman برای بهره گیری از این امکانات دست بسیار باز تری نسبت به آن ها دارند و به شیوه های مختلف قادر به انجام این کار هستند.
از آن جایی که بازی Hitman یکی از معدود بازی های جدید منتشر شده در طی چند ماه اخیر بود که از همان ابتدا در ساختار گرافیکی خود از قابلیت های مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 استفاده می کرد، بسیاری از علاقه مندان به این بازی بر روی پلتفرم PC (خصوصاً آن دسته ای که از سیستم های کامپیوتری قدرتمند و پر توان برای اجرای بازی های کامپیوتری جدید خود بهره می برند) مشتاق به تجربه ی بازی Hitman بر اساس ویژگی های گرافیکی Direct X 12 بودند تا بتوانند اثر محبوب خود را با تکنیک های گرافیکی بهتری تجربه نمایند. در واقع بازی Hitman از نوعی تکنیک سایه زنی جدید بهره می برد که بر اساس قابلیت نوین موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 یا همان تکنیک پردازش نا همگام طراحی شده است و در واقع به پردازنده های گرافیکی اجرا کننده ی بازی Hitman این امکان را می دهد تا بتوانند توان پردازشی هر کدام از هسته های مجزای خود را به شکل جدا گانه اما همزمان به امر پردازش افکت های گرافیکی این بازی (و مواردی نظیر پردازش تکنیک های تصویری مبتنی بر فیزیک و نور پردازی) اختصاص دهند. قابلیتی که موجب می شود کیفیت تصاویر خروجی این بازی تا حد ملموسی بهتر از حالت عادی جلوه کند و این در حالی است که به منظور دریافت این خروجی بهتر و با کیفیت تر هیچ فشار مضاعفی به پردازنده ی گرافیکی اجرا کننده ی این بازی وارد نشده و به این ترتیب هیچ تاثیر منفی و کاهنده ای در کیفیت اجرایی این اثر به وجود نمی آید. اما نکته ی اساسی این جاست که اجرای بازی Hitman بر اساس قابلیت های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 (و تمنیک های فنی ذکر شده در سطور فوق) با مشکلات فراوانی همراه است و بر اساس توصیه ی سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو IO Interactive بهتر است علاقه مندان به تجربه ی بازی Hitman بر اساس تکنیک های مبتنی بر Direct X 12 فعلاً از خیر این کار بگذرند و در انتظار انتشار پچ های ترمیمی این بازی باقی بمانند (فرآیندی که کم کم در حال عادی شدن است و به تدریج گیمر های دوست داشتنی را ظرف یکی دو سال آینده به موجوداتی کاملاً شرطی شده تبدیل خواهد ساخت که دیگر تاب توان مواجه شدن با یک بازی بی اشکال را ندارند!). با این حال برای آن دسته از علاقه مندان بازی Hitman بر روی پلتفرم PC که به هیچ وجه تمایل به تجربه ی این اثر بر اساس ویژگی های مبتنی بر Direct X 11 را ندارند و در عوض به دنبال وضوح و شفافیت بیشتری در تصاویر خروجی این بازی هستند وجود یک ماد جدید گرافیکی این امکان را فراهم آورده است تا بتوانند بازی Hitman را به شکل زیبا تر و خوش رنگ و لعاب تری نسبت به حالت عادی تجربه نمایند.
ماد جدید ساخته شده برای بازی Hitman با نام Enhanced Clarity and Lighting شناخته می شود و در واقع جزو محصولات طراحی شده ی مبتنی بر SweetFX قرار می گیرد. با نصب ماد مذکور بر روی نسخه ی PC از بازی Hitman ، علاقه مندان به این نسخه از بازی خواهند توانست تصاویر خروجی شفاف تر ، روشن تر و واضح تری را نسبت به حالت عادی مشاهده نمایند و به کمک این ویژگی تغییرات نسبتاً محسوسی را در کیفیت گرافیک فنی این بازی به وجود آورند. به هر حال آن دسته از علاقه مندان به بازی Hitman که به دلیل بهینه نبودن ساختار فنی این بازی بر اساس ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 با مشکلاتی نظیر متوقف شدن روند بازی یا به بیرون پرتاب شدن از محیط این اثر روبرو هستند می توانند با نصب ماد مذکور بر روی بازی Hitman این بازی را بر اساس ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 11 اما با کیفیت گرافیکی بالا تری نسبت به حالت عادی تجربه نمایند. برای آگاهی یافتن از میزان تغییراتی که این ماد جدید در ساختار دیداری نسخه ی PC از بازی Hitman ایجاد می کند می توانید خود شخصاً تصاویر مقایسه ای زیر را از نظر بگذرانید.
با ماد جدیدی جزئیات بسیار زیاد بازی دیدنی تر شدن
تفاوتش که مشهوده ولی کلا با ماد خیلی موافق نیستم:-q
این سیستم نور پردازی دایرکس 12 حالت سینماتیک رو از بازی میگیره و کنتراست رو بالا میبره و یه جورایی شبه نقاشی میشه و خیلی شارپه در عوض بعضی جزییات بهتر دیده میشه ولی من همون نورپردازی دایرکس 11 رو بیشتر می پسندم بنظر واقعی تره و حالت محو بودن دنیای واقعی رو داره
مثل قضیه زاویه هاست که هرچه زوایا نرمتر باشه وافعی تره ولی هرچه تیزتر باشه جزییات مشخصتر
کرک شده ولی بدلیل خرید هکرها نمیدن بیرون
خریدنی نیس باید بری دانلود کنی، اپیزودیه
واقعا نور پردازی و تصاویر بسیار شارپ و زیباست :-bd
اقا این devuno چی شد؟کی بالاخره کرک میشه؟
واقعا چه جالب از بازی خوشم نمیاد ولی راغب شدم برم بخرمش:-q:-q
این دایرکت ایکس 12 هم داستانی شده برای خودش و هر بازی که براساس این رابط ساخته شده انواع اقسام مشکلاتو تجربه کرده و متاسفانه شرکتهای بازی سازی به نوعی احساس مسئولیتشونو نسبت به گیمرها از دست دادند و عملن گیمرها باید به سازشون برقصن.
درمورد مود هم به نظر من رنگها مقداری روشنتر شدن و در بافت و اجزای گرافیکی تغییری ایجاد نشده اما همین کارهم بقول نویسنده تاثیر مثبتی در تجربه لذت بخش بازی داشته.
من با ماد گرافیکی مخالفم چون علاوه بر افت فریم فشار زیادی به سیستم وارد میشه