علاقه مندان به بازی های سبک استراتژی احتمالاً در حال حاضر سخت در حال مهیا کردن خود برای ملاقات با یکی از پر سر و صدا ترین عناوین سال جاری میلادی در این سبک یعنی بازی Total War: Warhammer به سر می برند. از آن جایی که دیگر زمان زیادی به انتشار بازی Total War: Warhammer باقی نمانده است، در مطلب پیش رو سعی داریم به برخی نکات فنی بازی Total War: Warhammer اشاره نماییم و با تعدادی از تکنیک های پردازشی این بازی و همچنین ساز و کار کلی پردازنده ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی سیستم های کامپیوتری اجرا کننده ی این بازی در حین فرآیند اجرای این اثر آشنا شویم. پس پیشنهاد می شود که در ادامه ی متن پیش رو با ما همراه باشید.
آن دسته از علاقه مندان به آثار استراتژی که موفق به تجربه ی نسخه های اخیر سری Total War شده اند، حتماً به این موضوع آگاه هستند که سازندگان این مجموعه یعنی اعضای استودیو Creative Assembly توجه ویژه ای به قدرت بخش گرافیکی آثار خود نشان داده اند و به منظور تحقق اهداف خود در این زمینه از تکنیک های گرافیکی متعددی در بخش فنی عناوین شان بهره جسته اند. موضوعی که آن را در تازه ترین نسخه از سری Total War نیز شاهد خواهیم بود. در این میان یکی از تکنیک های گرافیکی بهینه سازی شده در موتور گرافیکی بازی Total War: Warhammer تکنیک چند واحدی کاهش دندانه های کنج تصاویر است که به منظور بهبود کلی کیفیت تصاویر در این بازی مورد استفاده ی سازندگان آن قرار گرفته است. تکنیکی که این روز ها شاهد استفاده از آن در طیف قابل توجهی از عناوین شاخص روز هستیم و شاید بتوان گفت که در بازی Total War: Warhammer به گونه ای بسیار کارآمد مورد پردازش قرار می گیرد. در واقع موتور گرافیکی بازی Total War: Warhammer به گونه ای برای پردازش تکنیک مذکور بهینه سازی شده است که لزوم استفاده از توان سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای کامل این تکنیک را به حداقل میزان ممکن می رساند. به این ترتیب که در بازی Total War: Warhammer شاهد این نکته هستیم که تکنیک چند واحدی کاهش دندانه های کنج تصاویر در مورد تک تک اشیا و مدل های موجود در این بازی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ بلکه تکنیک مذکور تنها بر روی آن دسته از اشیا و مدل های موجود در این بازی پیاده سازی می شود که در هر لحظه از گیم پلی این بازی توسط کاربر قابل مشاهده هستند. به عبارت بهتر با شناسایی آن دسته از مدل ها و اشیایی که در یک سکانس خاص از بازی Total War: Warhammer از دید کاربر قابل مشاهده هستند و در عین حال از لبه های تیز و پر دندانه ای بهره می برند توسط موتور گرافیکی این بازی، این دندانه های تیز و بی ظرافت به گونه ای کاملاً کارآمد برطرف می گردند و در عوض مابقی اشیا و مدل های موجود در آن سکانس که از دید کاربر پنهان هستند بدون هیچ گونه تغییری به همان شکل بهبود نیافته باقی می مانند تا به این وسیله از هدر رفتن بی مورد توان سخت افزاری اضافه ی منابع اجرا کننده ی این بازی به منظور پر جلوه تر ساختن شکل ظاهری موارد و اشیایی که از سوی کاربر مورد مشاهده قرار نمی گیرند جلوگیری به عمل آید.
در این میان یکی از نکات مهمی که علاقه مندان به بازی Total War: Warhammer باید به آن توجه داشته باشند، CPU محور بودن بخش مهمی از فعالیت های پردازشی این بازی است. به این ترتیب که پردازنده ی مرکزی سیستم های کامپیوتری اجرا کننده ی بازی Total War: Warhammer نقش بسیار مهمی در اجرای بهینه ی این بازی بر عهده دارد و در واقع بسیاری از فعالیت های پردازشی موجود در این اثر بر محور توان پردازنده ی مرکزی سیستم های کامپیوتری استوار خواهد بود. به این منظور سازندگان بازی Total War: Warhammer موتور گرافیکی این بازی را به گونه ای مهیا کرده اند که وظایف پردازشی مبتنی بر توان پردازنده ی مرکزی را به فعالیت های مجزا که هر کدام از آن ها توسط یکی از هسته های موجود در پردازنده ی مرکزی مورد اجرا قرار می گیرند تقسیم نماید. امری که موجب می شود از تحمیل بار مضاعف بر پردازنده ی مرکزی سیستم کامپیوتری اجرا کننده ی بازی Total War: Warhammer به موجب انجام و اجرای یک فعالیت پردازشی واحد جلوگیری به عمل آید. در واقع مواردی نظیر پردازش های مربوط به محاسبه ی هوش مصنوعی واحد های متعدد موجود در این بازی به شکل هم زمان بر عهده ی پردازنده ی مرکزی سیستم قرار دارد و در قالب وظایف پردازشی مجزا و چند گانه نمود می یابد. البته موارد مذکور به هیچ وجه به معنی آن نیست که پردازنده ی گرافیکی سیستم های کامپیوتری اجرا کننده ی این اثر نقش چندان مهمی در فرآیند اجرای بازی Total War: Warhammer بر عهده نخواهند داشت. چرا که علاوه بر وظایف پردازشی جدا گانه ای که توسط پردازنده ی مرکزی سیستم های کامپیوتری مورد اجرا قرار می گیرند، برخی از وظایف پردازشی موجود در بازی Total War: Warhammer توسط موتور گرافیکی این بازی به پردازنده های گرافیکی اجرا کننده ی این اثر محول گردیده است. به عنوان مثال علاوه بر وظایف معمول پردازنده ی گرافیکی، وظیفه ی پردازش موارد دیگری نظیر شبیه سازی سیستم ذره ای این بازی نیز بر عهده ی کارت گرافیک اجرا کننده ی بازی Total War: Warhammer خواهد بود. امری که بیش از هر چیز به منظور آزاد گذاشتن توان پردازشی پردازنده ی مرکزی به منظور اجرای بهینه ی وظایفی خواهد بود که به بخشی از آن ها در سطور پیشین این متن اشاره شد. گفتنی است که بازی Total War: Warhammer توسط سازندگان قدیمی سری Total War یعنی اعضای استودیو Creative Assembly طراحی و تولید شده است. با این حال در این بازی دیگر شاهد نگاه تاریخی و معمول سری Total War در بخش داستانی آثار این مجموعه نیستیم و اینک جای این رویکرد همیشگی را توجه به دنیای فانتزی مجموعه ی Warhammer گرفته است. در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد که بازی Total War: Warhammer در تاریخ 24 ماه مه سال جاری میلادی برای پلتفرم کامپیوتر های خانگی (ویندوز ، مک و لینوکس) عرضه خواهد شد.
گرافیکش خوبه.
تو gta v دقیقا به همین شکل تاثیر پردازنده بیشتر از گزافیک است.
این بازی خیلی خوبه.
خیلی خوبه که بالاخره پردازنده ها تاثیر بیشتری در اجرای بازی ها خواهند داشت
عالی مرسی از خبر و مقاله مفیدتون:-bd
کلا سری Total War یکی از بهرتین سری های استراتژیک بوده و هست من یکی که همیشه لذت بردم اما متاسفانه نمی تونم این سری رو تجربه کنم (سیستم ذوغالی) اما به نظر ام این سری هم عالی از آب در میاد=smile=smile:x:x:x:x:x:x:x:x