امشب کنفرانس خبری شرکت نینتندو در نمایشگاه E3 است. متاسفانه به علت اینکه دیر به یک کامپیوتر دسترسی پیدا کردم باید از الان که ساعت 9 شب است و حدود نیم ساعتی از شروع کنفرانس گذشته گزارش آن را روی سایت قرار دهیم. پس می توان نام آن را یک گزارش نیمه زنده از کنفرانس گذاشت!
کنفرانس نینتندو در سالن نوکیا برگزار می شود که کمی با محل برگزاری نمایشگاه E3 فاصله دارد. طبق سنت همیشگی، نینتندو برای سرگرم نگه داشتن حضار در قبل از آغاز برنامه، آنها را با چند سوال و جواب درباره بازی های نینتندو سر کار می گذارد!
پس از مدتی محیط ساکت شده و یک ارکستر کامل که در پایین صحنه قرار گرفته شروع به نواختن موسیقی یکی از بازی های زلدا می کند و روی پرده بزرگی که روی صحنه وجود دارد، قسمت هایی از بازی های زلدا نمایش داده می شود. این مراسم عرض ادبی بود به مجموعه بازی های زلدا که 25 سال از عمر آن می گذرد.
شیگرو میاموتو بازی ساز افسانه ای و سازنده این سری از بازی ها وارد سن می شود. او به اهمیت موسیقی در سری بازی های زلدا اشاره می کند و با نمایش هر بخشی از بازی، صدای آن بخش توسط ارکستر نواخته می شود.
برای سالگرد این سری نیز قرار است بازی هایی برای سخت افزار های مختلف نینتندو معرفی شود. در این میان بازی Legend of Zelda: Link`s Awakening از فردا در فروشگاه الکترونیکی 3DS قابل استفاده خواهد بود. هفته آینده نیز Legend of Zelda 3D: Ocarina of Time نیز در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.خوشبختانه نینتندو افرادی که تازه می خواهند به سراغ بازی های زلدا بیایند، چند فیلم کوتاه را در نظر گرفته که می توانند آنها را تماشا کنند و حرفه ای ها نیز می توانند مستقیما به سراغ اجرای بازی اصلی بروند. در ماه سپتامبر نیز بازی Legend of Zelda: Four Swords به طور رایگان از DSiWare قابل دانلود خواهد بود. در نهایت نسخه Skyward Sword برای کنسول Wii نیز در تعطیلات سال نو میلادی آماده خواهد شد.
در زمان عرضه بازی نسخه Wii، یک کنترلر جدید طلایی رنگ برای این سری از بازی ها نیز عرضه خواهد شد تا طرفداران دو آتشه این بازی به طور کامل در حال و هوای بازی قرار بگیرند. به گفته میاموتو، این نسخه بهترین تجربه ممکن را در این سری به کاربر منتقل خواهد کرد.
اما زلدا هنوز به پایان نرسیده و میاموتو اعلام می کند که قرار است کنسرت هایی از موسیقی این بازی نیز در چند کشور برگزار شوند. دیسک های موسیقی نسخه Ocarina of Time را نیز به مجموعه زلدا اضافه کنید. این دیسک ها برای اولین کسانی که این بازی را رجیستر کنند رایگان خواهد بود. سپس او به برنامه نویسان و کسانی که در ساخت این بازی دست داشته اند اشاره کرده (بیش از 200 نفر) و از برخی از آنها می خواهد تا وارد سن شوند. در نهایت او از طرفداران بازی زلدا تشکر کرده و صحنه را ترک می کند.
سپس ساتورو ایواتا مدیر نینتندو وارد شده و می گوید که هدف آنها از عرضه Wii و DS، گسترش تعداد گیمر ها بوده است. او معتقد است که آنها توانسته اند نحوه بازی کردن و اینکه چه کسانی به سراغ بازی خواهند رفت را تغییر دهند. سپس او روی دو نکته تاکید می کند، عمیق تر و گسترده تر. او می خواهد تا تجربه بازی کردن عمیق تر شده و باز هم بیشتر گسترش یابد. او می گوید که کنسول بعدیشان برای سال بعد خواهد بود و در حال حاضر آنها روی 3DS تمرکز خواهند داشت. او صحنه را ترک کرده و دموی بازی Mario Kart آغاز می شود. کمی بعد StarFox و Super Mario Bros. نمایش داده می شوند. در ادامه هم کمی از Kid Icarus و سپس Luigi`s Mansion به نمایش در می آیند.
این دموی کوتاه به پایان رسیده و مدیر بخش امریکایی نینتندو، آقای ریجی فیلز ایمی وارد می شود:”ما صدای شما را می شنویم. شما چیز های جدید می خواهید، می خواهید موارد آشنا را ببینید، اما در عین حال می خواهید که جدید باشد.”. پس از این سخنان او به سراغ 3DS می رود. او می گوید که بازی Mario Karts 3DS برای تعطیلات سال جدید آماده شده و گیمر ها می توانند در این بازی زیر آب مسابقه دهند و ماشین های خود را دستکاری کنند.
او ادامه می دهد که StarFox 3D نیز تجربه ای واقعی از سه بعدی را عرضه خواهد کرد. گیمر ها از طریق دوربین کنسول می توانند قیافه رقیب خود در حال غرق شدن کشتی هایشان را نیز ببینند. این بازی ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. درباره بازی Super Mario Bros.، او می گوید که این بازی کاملا برای استفاده در محیط سه بعدی کنسول بهینه شده است. این بازی هم تا قبل از شروع سال جدید میلادی عرضه می شود. بازی های دیگر معرفی شده نیز شامل Kid Icarus و Luigi`s Mansion بودند. همچنین اعلام شد که قرار است بازی های زیادی برای 3DS توسط سازندگان دیگر ساخته شوند که در نهایت باعث می شود هوس خرید این کنسول بیش از پیش افزایش یابد. پس از تمامی این موارد نوبت به وسیله ای جدید به نام Wii U می رسد که شبیه یک تبلت است و در اطراف آن دکمه های کنترلی بازی قرار دارند. در دموی مربوط به این وسیله، شخصی در حال بازی ماریو روی تلویزیون است و پس از آنکه کسی کانال تلویزیون را عوض می کند، او بازی را روی Wii U ادامه می دهد.
این وسیله دارای سیستم تشخیص حرکت نیز است و از قرار وسایل جانبی مختلفی به آن متصل می شود. پس از این نمایش ها، ایواتا به صحنه باز می گردد و می گوید که تا به امروز بازی ها را باید روی تلویزیون ها اجرای می کردیم، اما با وجود صفحه نمایش 6.2 اینچی Wii U دیگر نیازی به تلویزیون نخواهد بود. حتی این وسیله با کنترلر Wii نیز سازگاری دارد و وسایل جانبی Wii همچون Balance Board نیز برایش قابل استفاده است. میکروفون و اسپیکر، شتاب سنج، دوربین، ژیروسکوپ، کنترل های آنالوگ و موارد دیگر از امکانات این وسیله هستند (یاد سخنان مسئولان نینتندو از احساس خطر آنها از جانب اپل و دستگاه های همراه آن شرکت افتادم!).
بعضی از بازی ها بدون نیاز به تلویزیون قابل بازی بوده و بعضی دیگر نیز توانایی استفاده از تلویزیون و صفحه نمایش Wii U به طور همزمان را دارند. همچنین این وسیله توانایی دسترسی به اینترنت را نیز دارد و به کمک آن می توان در اینترنت چت کرد یا صفحات اینترنتی را مرور نمود. سپس یک دموی با کیفیت که روی Wii U پخش می شود نمایش داده می شود. نینتندو معتقد است که این کنترلر جدید می تواند دری تازه برای ایده ها و نوآوری های جدید بگشاید. در ادامه نیز John Riccitiello از شرکت EA وارد شده و برخی از بازی هایی که قرار است برای Wii U ساخته شوند را نمایش می دهد. در میان این بازی ها، یک بازی شوتر اول شخص نیز قرار دارد که اسمی از آن برده نشد (شاید Battlefield 3!).خوشبختانه کنفرانس نینتندو یک وسیله جدید برای بازی معرفی کرد. امیدواریم بتوانیم اطلاعات کاملی از قابلیت ها و امکانات این دستگاه بدست آوریم و به زودی منتشر کنیم
دیدگاهتان را بنویسید