موضوعات داغ
  • بتلفیلد 6
  • گوشی‌های سری گلکسی S26
  • آیفون 17 اپل
  • بازی GTA VI
  • گلکسی S25 FE
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

اخبار و مقالات

pci3.0 test

PCI 3.0 دروغ يا واقعيت؟!

Avatarتوسط گروه خبری ·1 دی 139011 بهمن 1398· 15

پس از ارائه مادربوردهای مجهز به رابط PCI-E نسخه سه، بعضي از سايت‌ها دست به کار شده‌اند و تست‌هاي اوليه با اين رابط گرفته‌اند. در اين تست که توسط VRzone گرفته شده است مادربورد مورد آزمايش از مارک‌تجاري ایسوس و مدل Rampage IV Extreme و کارت‌گرافیک نیز 7970 از AMD است. (اشاره به اين موضوع حائز اهميت است که اين تست توسط سايت VRZone گرفته شده است و هدف کارايي رابط PCI-E نسخه سه بوده است و همين تست توسط anadtech با مادربورد Evga هم گرفته شده است).

pci 3.0

در این تست ابتدا رابط PCI-E روی Gen3 تنظيم شد و بعد از ان با اجرای تست 3D Mark اختلاف امتیاز به دست آمده در حالت Gen2 و Gen3 مقایسه گردید.

pci 3.0

اختلاف در این دو حالت تنها 7 امتیاز بوده و در تست بعدی نرم افزار Compute Mark انتخاب گردید. در این تست اختلاف به 12 امتیاز رسید. با نتایج به دست آمده، اين سئوال بوجود خواهد آمد که آيا رابط PCI-E نسل سوم  يک حربه تبيلغاتي از اينتل بوده يا اين که بايد ديد اين رابط جديد با کارت‌هاي مجهز به اين رابط چه کارايي را ارائه مي‌کنند.

 

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. ناشر کرفتون به یکی از بزرگ‌ترین حامیان هوش مصنوعی تبدیل می‌شود
  2. مقایسه کامل هدست گلکسی XR سامسونگ با ویژن پرو M5 اپل
  3. اپل سرورهای ساخت آمریکا را برای دیتاسنترهای خود ارسال کرد
  4. کدام بازی‌های پلی استیشن 4 به طور کامل روی امولاتور ShadPS4 اجرا می‌شوند؟
  5. تحول بزرگ پردازنده‌های اینتل؛ گزارش مالی همراه با برنامه‌های آینده فاندری

مطالب گوناگون از دینو

کدام داروها می‌توانند تحمل گرما را سخت‌تر کنند؟

10 فیلم فوق‌ العاده که به شما کمک می کند بچه ها را بهتر درک کنید

چگونه از نشخوار افکار منفی و تجربیات گذشته خودداری کنیم؟

15 دیدگاه

  • دیدگاه15
  1. Avatar mm720 گفت:
    3 دی 1390 در 9:30 ق.ظ

    خیلی تو اینترنت گشتم که یه بررسی پیدا کنم که از مادربورد ایسوس دربررسی استفاده نشده باشه بالاخره از یه سایت رو پیداکردم که از مادربرد اینتل در اون تست استفاده شده وتست 3Dmarkرو در PCIe gen3, Gen2 باهم مقایسه کرده جالب اینجاست نتایج این تست بسیار به نتایج مادربرد Rampage IV Extreme نزدیک است حالا چرا درمادربرد evga اختلاف9%بوده جای سوال داره
    [url]http://www.hardwaresecrets.com/article/AMD-Radeon-HD-7970-Video-Card-Review/1458/12[/url]

    پاسخ
  2. Avatar محمدرضا پناهی گفت:
    3 دی 1390 در 8:58 ق.ظ

    دوستان گرامي هدف از ارائه اين خبر تنها کارايي PCI-E نسخه سه بوده است و نه برند خاصي

    پاسخ
  3. Avatar majid گفت:
    3 دی 1390 در 8:19 ق.ظ

    اشاره به این موضوع نیز لازمه است که PCI-E 3.0 به صورت پیشفرض برروی چیپ ست X79 وجود داره و این دیگه مربوط به هیچ برندی نمیشه که آیا از PCI-E 3.0 استفاده نمایند یا خیر!!!و در صورتی که تست بالا درست باشه باید اینتل زیر سوال برود و نه هیچ برند دیگری.

    پاسخ
  4. Avatar محمدرضا پناهی گفت:
    3 دی 1390 در 7:39 ق.ظ

    اشاره به اين موضوع حائز اهميت است که هنوز فرصت براي قضاوت در مورد PCI-E نسخه 3 زود است و بايد منتظر ارائه کارت‌هاي مبتني بر اين رابط شد. اما در کل هدف از نوشتن اين خبر تاکيد بر دروغگو بودن ايسوس ندارد چون بدون اغراق يکي از بهترين شرکت‌هايي که تاکنون بنده در زمينه ساخت قطعات مي شناسم شرکت ايسوس است به همين علت به همه دوستان اين نکته را مي گويم که هدف ما اشاره به خود رابط PCI-E نسخه سه بوده است و نه خود مارک تجاري ايسوس.

    موفق باشيد

    پاسخ
  5. Avatar majid گفت:
    3 دی 1390 در 7:20 ق.ظ

    در ضمن به این نکته توجه فرمایید که در زمانی که تمام برندها در خصوص استفاده از تکنولوژی PCI-E 3.0 شروع به خبر رسانی و بزگنمایی نمودند علل خصوص بر روی چیپ ست Z68 که به صورت پیشفرض از این فناوری پشتیبانی نمی کرد ،خبری از ایسوس نبود و دیرتر از همه این فناوری را عرضه کرد،زیرا منتظر شد تا شکل کاملی از این فناوری رو عرضه کند نه اینکه بخواهد به خاطر عقب نیوفتادن از رقبا این فناوری را به هر قیمتی عرضه نماید.

    پاسخ
  6. Avatar majid گفت:
    3 دی 1390 در 7:18 ق.ظ

    این که نوسینده محترم این خبر رو منتشر کرده و در این تست فقط مادربورد ایسوس استفاده شده خودش هم جای خوشحالی و هم جای تعجب:
    چون:اولا مادربورد های زیادی هستن که از PCI-EXPRESS 3.0 پشتیبانی می نمایند.اینکه این تست فقط با مادربورد ایسوس انجام شده خودش این بحث رو به وجود میاره که کسی که این تست رو انجام داده به برند ایسوس اطمینان داشته ….دوما چرا از مادربورد های دیگه استفاده نکرده؟؟؟

    اما در خصوص تست این کارت گرافیک به نظر بنده باید صبر کرد تا نسخه کامل این کارت عرضه بشه..اون موقع واقیعیت مشخص خواهد شد..انشالله به زودی خود مجله سخت افزار نیز این کارت رو تست می کنه و جواب این خبر هم داده میشه…

    اما یک سوال برای نویسنده خبر،در موقعی که USB 3.0 هم عرضه شده همه این فناوری رو تست کردند و به نتایجی که می گفتند نرسیدند،آیا اون موقع هم از این عناوین مانند “ فناوری جعلی“ یاد شد!!!!بلکه خیر همه منتظر شدند تا تجهیزات مجهز به این تکنولوژی عرضه شد و بعد از اون به اظهار نظر پرداختند…

    ایسوس برند بزرگی هست و در شان این برند نیست که با چیز های کوچکی مانند این موضوع بخواهد اعتبار خود را خراب نماید.

    پاسخ
  7. Avatar mm720 گفت:
    2 دی 1390 در 3:47 ب.ظ

    واقعا که ادم یه چیزهایی رو میبینه که باور نمیکنه اینجا چند مورد هست که باید به آن اشاره کنم
    مورد اول اینکه پشتیبانی از PCIe gen3 از خصوصیات چیپست X79 میباشد وهر مادربردی که بر مبنای این چیپست باشه از PCIe gen3 پشتیبانی خواهد کرد حالا میخواد ایسوس باشه میخواد گیگابایت قابل توجه شما رفیع جان

    مورد دوم در بررسی که سایت anandtech انجام داده این اختلاف 9%بوده که البته با مادربرد evgaکه همانند مادربرد ایسوس دربایوس مادربرد قابلیت سوئیچ بین PCIe gen3, Gen2 وجود دارد
    [url]http://www.anandtech.com/show/5264/sandy-bridge-e-x79-pcie-30-it-works [/url]

    مورد سوم اینکه کارت 7970از سوی amd معرفی شده وهنوز رقیب او یعنی انویدیا کارتی با رابط PCIe gen3 عرضه نکرده که مشخص بشه که ایا در کارت های انویدیا هم تفاوتی بین رابط نسل دوم وسوم PCIe هست یانه که اگر تفاوت فاحشی باشه اونوقت معلوم میشه که مشکل از کات های AMD میباشدودر غیر این صورت هم نشون دهنده اینه که هنوز کارت های گرافیکی به اون اندازه قدرتمند نشده اند که احتیاج به یک رابط جدید داشته باشندوهنوز PCIe gen2یک گلو گاه برای کارت های گرافیکی محسوب نمیشه

    پاسخ
  8. Avatar mm720 گفت:
    2 دی 1390 در 3:23 ب.ظ

    واقعا که ادم یه چیزهایی رو میبینه که باور نمیکنه اینجا چند مورد هست که باید به آن اشاره کنم
    مورد اول اینکه پشتیبانی از PCIe gen3 از خصوصیات چیپست X79 میباشد وهر مادربردی که بر مبنای این چیپست باشه از PCIe gen3 پشتیبانی خواهد کرد حالا میخواد ایسوس باشه میخواد گیگابایت قابل توجه شما رفیع جان

    مورد دوم در بررسی که سایت anandtech انجام داده این اختلاف 9%بوده که البته با مادربرد evgaکه همانند مادربرد ایسوس دربایوس مادربرد قابلیت سوئیچ بین PCIe gen3, Gen2 وجود دارد
    [url]http://www.anandtech.com/show/5264/sandy-bridge-e-x79-pcie-30-it-works[/url]

    مورد سوم اینکه کارت 7970از سوی amd معرفی شده وهنوز رقیب او یعنی انویدیا کارتی با رابط PCIe gen3 عرضه نکرده که مشخص بشه که ایا در کارت های انویدیا هم تفاوتی بین رابط نسل دوم وسوم PCIe هست یانه که اگر تفاوت فاحشی باشه اونوقت معلوم میشه که مشکل از کات های AMD میباشدودر غیر این صورت هم نشون دهنده اینه که هنوز کارت های گرافیکی به اون اندازه قدرتمند نشده اند که احتیاج به یک رابط جدید داشته باشندوهنوز PCIe gen2یک گلو گاه برای کارت های گرافیکی محسوب نمیشه

    پاسخ
  9. Avatar رفیع بایندر گفت:
    2 دی 1390 در 1:22 ب.ظ

    اینم از ایسوس تون
    خیلی جالب بود
    خوشمان آمد ((دروغهای ایسوس از نوع بزرگه))
    ایسوسی این اطراف نمی بینم
    همیشه گیگا بایت

    پاسخ
  10. Avatar ᗩTᗩ گفت:
    2 دی 1390 در 11:43 ق.ظ

    امان از این سیاست بازیها منم با اقای پناهی در مورد تحریک کاربران موافقم…..

    پاسخ
  11. Avatar محمدرضا پناهی گفت:
    2 دی 1390 در 11:04 ق.ظ

    علتش استفاده از رابط Gen 3 فقط به خاطره تحریک کاربر به خرید محصولات جدید است.

    پاسخ
  12. Avatar موسی شاه محمدی گفت:
    2 دی 1390 در 10:55 ق.ظ

    بنده هم با اقای رحمتی موافقم
    و به نظرم تست زود هنگامی بود باید با همون گرافیکهای نسل سوم pci تست صورت میگرفت چون هر کارت از سرعت رابط خودش بالاتر که نمی ره
    شاید جواب سوال بجای اقای شالیکاریان تبلیغات و مانور و سودهای شرکتها باشه

    پاسخ
  13. Avatar محمدرضا پناهی گفت:
    2 دی 1390 در 10:32 ق.ظ

    بعد از یک بیماری سخت و دوری دو روزه از سایت خبر جالبی یود.

    پاسخ
  14. Avatar حسام شالیکاریان گفت:
    2 دی 1390 در 9:20 ق.ظ

    تا سال 2013، خبری از کارتهای PCI 3.0 نخواهد بود، اما مشخص نیست سازندگان مادربورد چرا اسلات و چیپ ست نسل سوم را استفاده می کنند!!

    پاسخ
  15. Avatar بابک رحمتی گفت:
    2 دی 1390 در 9:13 ق.ظ

    سوال شما زمانی باید پرسیده شود که کارت گرافیکی که هم برای تست استفاده میشود از نسل سوم PCI باشد. اینطور نیست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • اینترنت ملی روسیه 4

    دیوار دیجیتال پوتین؛ رونمایی از «اینترنت ملی» روسیه برای کنترل و سانسور کامل

  • 4 بازی ایرانی با موتور Unreal Engine 5 - 4

    4 بازی ایرانی که با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته می‌شوند

  • سیستم نورپردازی بازی GTA IV 4

    قابلیت Path Tracing سیستم نورپردازی بازی GTA IV را خارق‌العاده می‌کند

  • 4

    تماشا کنید: مانیتور MSI MAG 401QR | اولتراوایدی جذاب با ارزش خرید بالا

آخرین بررسی‌ها

9.1

تماشا کنید: مانیتور MSI MAG 401QR | اولتراوایدی جذاب با ارزش خرید بالا

9.1

تماشا کنید: بررسی گلکسی زد فلیپ 7 سامسونگ | تکامل با شیب ملایم

9.1

بررسی مانیتور گیمینگ Gigabyte M27QA ICE: انتخاب جذاب گیمرهای QHD

9

بررسی پاور FSP VITA GM 1000W

8.7

بررسی پاور GREEN GP800A-UK EVO V3.1 GOLD

آخرین مطالب دینو

راز میگرن زنان فاش شد! چرا خانم‌ها بیشتر از مردان سردرد می‌گیرند؟

مدت‌هاست پژوهشگران می‌دانند که احتمال بروز حملات میگرن در…

  • چطور فرورفتگی یخچال را بدون آسیب به بدنه برطرف کنیم؟

  • آیا باید زمانی که هنوز از تمرین قبلی‌ درد دارید، ورزش کنید؟

  • گیاهان دارویی و ادویه‌هایی که به بهبود گوارش کمک می‌کنند

  • ماه زنگ زده و مقصر زمین است!

  • مطلب بعدی بهینه انرژی مصرف کنید!
  • مطلب قبلی صفحه نمایش 27 اینچی سه بعدی مجهز به پنل IPS
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • سرمایه‌گذاری کرفتون در هوش مصنوعی

    ناشر کرفتون به یکی از بزرگ‌ترین حامیان هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

  • مقایسه کامل هدست گلکسی XR سامسونگ با ویژن پرو M5 اپل

  • اپل سرورهای ساخت آمریکا را برای دیتاسنترهای خود ارسال کرد

    اپل سرورهای ساخت آمریکا را برای دیتاسنترهای خود ارسال کرد

  • بازی‌های امولاتور ShadPS4

    کدام بازی‌های پلی استیشن 4 به طور کامل روی امولاتور ShadPS4 اجرا می‌شوند؟

  • تحول بزرگ پردازنده‌های اینتل؛ گزارش مالی همراه با برنامه‌های آینده فاندری

    تحول بزرگ پردازنده‌های اینتل؛ گزارش مالی همراه با برنامه‌های آینده فاندری

  • 4 بازی ایرانی با موتور Unreal Engine 5 - 4

    4 بازی ایرانی که با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته می‌شوند

  • اینترنت ملی روسیه 4

    دیوار دیجیتال پوتین؛ رونمایی از «اینترنت ملی» روسیه برای کنترل و سانسور کامل

  • سیستم نورپردازی بازی GTA IV 4

    قابلیت Path Tracing سیستم نورپردازی بازی GTA IV را خارق‌العاده می‌کند

  • 4

    تماشا کنید: مانیتور MSI MAG 401QR | اولتراوایدی جذاب با ارزش خرید بالا

  • گرافیک کامپیوتر زیر ذره‌بین: بررسی ساختار، اجزا و نحوه عملکرد 3

    گرافیک کامپیوتر زیر ذره‌بین: بررسی ساختار، اجزا و نحوه عملکرد

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    محمدی گفته است:
    ایا میشه تو این مدل وای فای رو مخفی کرد؟
  • Avatar
    آشتیانی گفته است:
    یکی دیگه از مشکلات عدم خلاقیت و نوآوری است. هر کاری...
  • Avatar
    Tohid گفته است:
    بله. منظور این بود که می طلبید یه نوشته اون مدلی...
  • Avatar
    Tohid گفته است:
    حالا به درد نخور که نه. اما خب گرافیک 2008 خیلی...
  • Avatar
    Tohid گفته است:
    والا نمیدونم چه کاریه. از کودکی تا الان یادمه هر موقع...
  • Avatar
    نیما خردمند گفته است:
    مرسی. چون گرافیک خیلی تخصصیه و امکان ساختش برای عموم و...
  • Avatar
    Tohid گفته است:
    آقا دمت گرم. ولی خب پاور رو اون همه نوشتی براش،...
  • Avatar
    Tohid گفته است:
    ... شماره 2
  • Avatar
    Tohid گفته است:
    به ارباب توهین شد. ... اومد دفاع کنه.
  • Avatar
    Amir گفته است:
    واقعا ما شدیم دشمن دنیا؟ التماس تفکر
راهنمای خرید سیستم ۵۰ میلیون تومانی برای بازی بتلفیلد ۶ (حداقل بودجه) 0
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت ویژه
راهنمای خرید سیستم اقتصادی برای اجرای بازی بتلفیلد 6 (بودجه 50 میلیون تومانی)
22 مهر 1404
راهنمای خرید تبلت 8
تبلت راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (پاییز 1404)
12 مهر 1404
راهنمای خرید ساعت هوشمند 4
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند با بودجه‌های مختلف (پاییز 1404)
9 مهر 1404
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف 1
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (پاییز 1404)
7 مهر 1404
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (پاییز 1404)
5 مهر 1404
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (مهر 1404)
4 مهر 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » PCI 3.0 دروغ يا واقعيت؟!

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود