به یقین تا به حال نام World of WarCraft به گوشتان خوردهاست و میدانید بزرگترین جامعه مجازی گیمرها متعلق به این بازی است. بازی بزرگی که بیش از دوازده میلیون مشترک فعال دارد که اصلاً برایشان اهمیتی ندارد که ماهانه مبلغ 15 دلار را بابت آبونمان یا حق اشتراک باید پرداخت کنند تا بتوانند در دنیای بزرگ آن به ماجراجویی بپردازند.
بهطور کلی، میتوان ژانر نقشآفرینی آنلاین چندنفره را پرطرفدارترین سبک در میان بازیهای کامپیوتری دانست. ژانری که شرکتها و استودیوهای بسیاری با امید موفقیتی بزرگ به آن وارد شدند و اگر بلیزارد را بهعنوان پیشرو نادیده بگیریم، تعداد بسیار معدودی از آنها به موفقیت رسیدند.
World of Warcraft و ماجراهای بیپایان دنیای آن، میلیونها ماجراجوی دنیای مجازی را وادار کرده تا شش سال جیبهای شرکت سرگرمیهای بلیزارد را مملو از پول سازند و البته بلیزارد هم برای قدردانی از این همه استقبال، بسته الحاقی سوم بازی را روانه بازار کرده تا به طرفدارانش نشان دهد، هنوز خیلی مانده تا تاریخ اعتبار WoW به پایان خود نزدیک شود و با اینکه مدت زیادی بود که بازی دیگر شباهتی به آنچه پنج سال پیش عرضهشد، نداشت، عرضه Cataclysm باعث شد تا WoW برای همیشه دچار دگرگونی و تغییر شود.
دیدگاهتان را بنویسید