سامسونگ در اوایل سال جاری اعلام کرد که در حال همکاری با گوگل و کوالکام برای ارائه یک دستگاه XR (واقعیت ترکیبی) است. انتظار می.رود که این محصول با هدست ویژن پرو اپل که چند ماه پیش رونمایی شد، رقابت کند. در حالی که سامسونگ چارچوب زمانی عرضه هدست XR خود را اعلام نکرده است، گزارش شده است که این شرکت ممکن است آن را در کنار گلکسی زد فلیپ 6 رونمایی کند.
گزارشی از نشریه کره جنوبی JoongAng حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد از هدست XR خود را در نیمه دوم سال 2024 و تقریبا همزمان با گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 رونمایی کند. سامسونگ احتمالاً این دستگاه را چند ماه پس از معرفی دسامبر 2024 عرضه خواهد کرد. ظاهراً اولین هدست XR سامسونگ با کد «Infinite» شناخته میشود و تولید اولیه آن به 30000 دستگاه محدود شده است. اگر به خاطر داشته باشید، زمانی که سامسونگ نسل اول گوشی گلکسی فولد خود را عرضه کرد، تولید اولیه آن نیز به 30000 دستگاه محدود شد. حالا با عرضه اپل ویژن پرو و Meta Quest 3، رقابت در بخش واقعیت ترکیبی داغ شده است.
سامسونگ برای توسعه سیستمعامل هدست XR با گوگل و برای چیپست کوالکام دست به دست هم داده است. یکی از کارشناسان داخلی ادعا کرد که سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیکس قرارداد فناوری نمایشگر را برای هدست XR امضا کردهاند. در 31 اکتبر، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که پتنتهای مربوط به OLEDOS (OLED on Silicon)، فناوری اصلی هدست XR را در اختیار سامسونگ دیسپلی قرار میدهد. این شرکت همچنین در گزارش درآمد خود برای سه ماهه سوم 2023 اشاره کرد که به تقویت تحقیق و توسعه خود در بخش های XR، سلامت دیجیتال و پرداختهای دیجیتال ادامه خواهد داد.
موفقیت هدست XR به کیفیت و دردسترسبودن محتوا بستگی دارد
انتظار میرود ارزش بازار هدست XR تا سال 2026 به 151 میلیارد دلار افزایش یابد. بنابراین تعجبی ندارد که همه شرکتهای بزرگ خواهان سهمی از آن هستند. در حالی که اپل ویژن پرو پیشرفتهترین هدست واقعیت ترکیبی موجود در بازار است، هنوز عرضه نشده و قیمت آن 3500 دلار است. این در حالی است متا کوئست 3 499 دلار قیمت دارد. چندین شایعه و گزارش ادعا میکنند که هدست XR سامسونگ میتواند قیمتی بالاتر از متا کوئست 3 و کمتر از اپل ویژن پرو داشته باشد. با این حال، موفقیت هدست XR به کیفیت، تصاویر، رابط کاربری و دردسترس.بودن محتوا (برنامهها/بازیها/رسانهها) بستگی دارد.
پروفسور کیم سانگ گیون از دانشگاه کیونگ هی می گوید: در عصر گوشی.های هوشمند، چیزی که موفقیت یا شکست گلکسی و آیفون را تعیین کرد، پلتفرم و توزیع محتوا بود. محتوا همان چیزی است که تجربه مشتری را برای دستگاه های XR نیز تعیین میکند. افزایش رقابت نرمافزار و رسانه کلید موفقیت در بخش XR خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید