شاید یکی از بهترین عناوینی که علاقمندان به بازی های سبک ماجرایی اشاره و کلیک در طی سال های اخیر موفق به تجربه ی آن شده اند بازی Machinarium باشد. اثری با ساختار فنی بسیار ساده که از داستان زیبا ، گیم پلی فوق العاده و گرافیک هنری بسیار جالبی بهره می برد و توانست با تلفیق تمامی موارد مذکور با یکدیگر نظر بسیاری از هواداران قدیمی عناوین اشاره و کلیک را به خود جلب نماید. حال سازندگان بازی Machinarium قرار است به زودی با تازه ترین تجربه ی خود مهمان خانه های هواداران شان شوند. تجربه ای جدید که Samorost 3 نام دارد و قرار است خاطرات شیرین بازی Machinarium را برای هواداران این اثر زنده نماید.
البته سازندگان بازی Machinarium یعنی اعضای با استعداد استودیو Amanita Design پس از تولید و عرضه ی این بازی اثری به نام Botanicula را هم به بازار فرستادند که درست همانند بازی Machinarium از لحاظ هنری حرف های فراوانی برای گفتن داشت و در کل اثر بسیار جالب و منحصر به فردی به شمار می رفت. با این حال اعضای استودیو Amanita Design به جای ساختن یک بازی کاملاً جدید این بار تصمیم گرفته اند به سراغ نخستین تجربیات جدی خود در دنیای بازی های کامپیوتری بروند و یک سر و سامان کاملاً جدی به آن ها بدهند. در واقع دو بازی Samorost و Samorost 2 را شاید بتوان نخستین تجربیات جدی اعضای این استودیو در دنیای بازی های کامپیوتری لقب داد که هر دوی آن ها آثاری در سبک اشاره و کلیک بودند و ساختاری ساده و تحت وب داشتند. حال اعضای استودیو Amanita Design قصد دارند نسخه ی سوم این سری را پس از حدود یازده سال بسیار مغصل تر از قبل طراحی کنند و در قالب این اثر، بازی جذاب دیگری را در سبک اشاره و کلیک به هواداران خود تقدیم نمایند.
در واقع بازی Samorost 3 بنا بر گفته های سازندگان این اثر بزرگ ترین و جاه طلبانه ترین پروژه ای است که آن ها تا کنون نسبت به تولید آن اقدام کرده اند. پروژه ای که برای طراحی آن زمانی نزدیک به پنج سال صرف گردیده و همان گونه که در سطور پیشین این متن به آن اشاره شد از لحاظ گیم پلی ساختاری تقریباً مشابه با بازی Machinarium دارد. در این بازی شما نقش یک نوم (موجودی خیالی در افسانه های فولکلور اروپا) را بر عهده دارید که در نقطه ای دور افتاده از کهکشان زندگی می کند. روزی قهرمان داستان ما با یک فلوت جادویی روبرو می شود. فلوتی که به یکباره از آسمان در برابر پا های او می افتد و با کمک او یک سفینه ی فضایی را شکل می دهد تا قهرمان داستان ما با سفر به نقاط دور کهکشان از این نکته با خبر شود که این فلوت جادویی دقیقاً از کجا به سراغ او آمده است.
داستان بازی Samorost 3 (که به دو نسخه ی پیشین این سری نیز کاملاً مرتبط خواهد بود) در پنج سیاره ی مختلف و چهار ماه سپری می شود. محیط هایی که هر کدام از آن ها رمز و راز های خاص مربوط به خود را دارا هستند و برای عبور موفق از آن ها شما می باید معما های مختلفی که در برابر تان قرار گرفته اند را حل کنید. در این میان به نظر می رسد که فلوت جادویی مذکور نیز در گیم پلی این بازی نقش بسیار مهمی را بر عهده خواهد داشت. نقشی که البته هنوز از چند و چون آن به طور کامل با خبر نیستیم. با توجه به تصاویر منتشر شده از بازی Samorost 3 ، از دیدگاه سبک هنری می توان این اثر را مخلوطی از دو بازی Machinarium و Botanicula دانست و در واقع گرافیک هنری این بازی نیز درست همانند آثار یاد شده بسیار جادویی و چشم نواز جلوه می کند. اما از لحاظ فنی شاید بتوان گفت گه این بازی قطعاً در جایگاه بالا تری نسبت به دو تجربه ی پیشین اعضای استودیو Amanita Design قرار خواهد گرفت. چرا که بر اساس گفته های آن ها بازی Samorost 3 قرار است از گرافیک تمام HD برخوردار باشد. اگر چه هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Samorost 3 عنوان نشده است، اما گفته می شود که این بازی احتمالاً در طول بازه ی زمانی سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی بر روی سه پلتفرم PC ، اندروید و iOS عرضه خواهد شد. در پایان این مطلب شما را به مشاهده ی مشخصات سخت افزاری مربوط به سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Samorost 3 دعوت می نماییم.
سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Samorost 3 بر روی پلتفرم PC :
- سیستم عامل : Windows XP , 7 , 8 , 10
- پردازنده : 1.7 GHz Dual Core
- کارت گرافیک : Intel HD 4000
- میزان حافظه ی رم : 1 گیگا بایت
- فضای مورد نیاز برای نصب : 1 گیگا بایت
بازی خوبی بود ولی به Machinarium نمیرسه
چه از نظر کاراکترها و چه از نظر طراحی پس زمینه بازی Machinarium بهتر بود
بازیش کمی هم گنگ هست آخر بازی هم درست و درمون تموم نمیشه
ولی در کل 4.5 از 5 براش خوبه
اره واقعا.
رو هر سیستمی اجرا میشه.
ازون بازیهاست که شاید خیلی بازی بزرگی نباشه،اما ادمرو با خودش به دنیای دیگه میبره
ادم به عکسها که نگاه میکنه و سبک هنری گرافیک بازی رو میبینه بسیار لذت میبره
اما متاسفانه یه عده از کل خبر فقط اون سیستم پیشنهادیش رو دیدن و در مورد همونم بحث میکنن حداقل به تصاویر فوقالعاده بازی یه کم توجه کنین و ببنین گیم پلی بازی اصلا چیه!
احتمالا شماره های قبلی اینو هم بازی نکردین .یا شایدم کلا تو این سبک
چون اگر بازی کرده بودین میدونستین
سیستم پیشنهادی یه بازی اشاره کلیک ماجراجویانه برای کسی اهمیتی نداره کلا این سبک بازیها چه اون دورانی که فرمانروایی میکردند چه الان بسیار پایین و سبک بوده.
به خاطر محیطهای ثابت نقاشی شده سه بعدی که از قبل رندر شدن فقط یه شخصیت داخل بازی پردازش میشه
احتمال زیاد بازی با سیستمی کمتر از اینهم روی xp ممکنه اجرا بشه
ادم به عکسها که نگاه میکنه و سبک هنری گرافیک بازی رو میبینه بسیار لذت میبره
اما متاسفانه یه عده از کل خبر فقط اون سیستم پیشنهادیش رو دیدن و در مورد همونم بحث میکنن حداقل به تصاویر فوقالعاده بازی یه کم توجه کنین و ببنین گیم پلی بازی اصلا چیه!
احتمالا شماره های قبلی اینو هم بازی نکردین .یا شایدم کلا تو این سبک
چون اگر بازی کرده بودین میدونستین
سیستم پیشنهادی یه بازی اشاره کلیک ماجراجویانه برای کسی اهمیتی نداره کلا این سبک بازیها چه اون دورانی که فرمانروایی میکردند چه الان بسیار پایین و سبک بوده.
به خاطر محیطهای ثابت نقاشی شده سه بعدی که از قبل رندر شدن فقط یه شخصیت داخل بازی پردازش میشه
احتمال زیاد بازی با سیستمی کمتر از اینهم روی xp ممکنه اجرا بشه
کاش همه بازیا همچین سیستمی بخوان 😀
رو هر سیستمی بالا میاد.