در خبر قبلی به این موضوع اشاره کردیم که شرکت Futuremark نسخه جدید نرم افزار تست 3D mark را منتشر کرد. حال در این مطلب می خواهیم ببینم که چه میزان تفاوت بین کارایی رابط DX 12 و DX 11 است. یکی از مواردی که در تست جدید 3D Mark در نظر گرفته شده امکان انجام تست در حالت DX 11 در دو وضعیت Single-thread و Multi-thread است. به طور کلی یکی از ضعف هایی که رابط DX 11 داشته امکان استفاده محدود از پردازنده چند هسته ای و بهره مندی از قدرت پردازنده از محاسبات بود. اما در DX 12 این محدودیت برداشته شده است و این امکان وجود دارد که بتوان از توانایی پردازنده های چند هسته ای در پردازش بهتر استفاده کرد.
این موضوع باعث می شود که در DX 12 بازی بتواند تعداد بیشتری draw-calls را با پردازنده بسازد و به همین دلیل است که نقش پردازنده های چند هسته ای در این رابط بیشتر خودنمایی می کند. برای این منظور وب سایت Guru3d تستی را با استفاده از نسخه جدید 3D mark انجام داده است. در این تست از سیستمی با مشخصات زیر استفاده شده است:
پردازنده: intel Core i7 5960X
کارت گرافیک: AMD Radeon 290X
حافظه: 16 گیگابایت حافظه DDR4
دلیل استفاده از R9 290X امکان تست API منتل ای ام دی بود که در این تست به خوبی ظاهر شده است حال باید در عمل این مورد را دید.
خوب طبیعتا منتل چون فقط واسه کارت های خود AMD ساخته شده بهتر روشون جواب میده…. من فکر نکنم سازنده های بازی DX12 رو ول کنن بیان با منتل بازی بسازن.
دوست خوبم
همانطور که اقای حسام لینکی از مطلب وب سایت گذاشتند باید بگویم برخلاف DX 11 این نسخه از رابط فشار کمتری به گرافیک می آورد دلیل این موضوع استفاده از قابلیت پردازنده های چند هسته ای و ارتفا کارایی سیستم در بازی و پردازش است.
سلام دوست خوبم
تصحیح شد مرسی.
سلام دوست عزیز
سعی می کنیم مطلبی خلاصه از این مطلب را هم درج کنیم.
منم جواب سوالمو نگرفتم پرسیدم فشار میاورد یا نه همین!!!!!
البته ممنون به خاطر اینکه وقت گذاشتید.
ممنون.
این پیشرفت بزرگی برای کارت گرافیک های ای ام دی است.
سلام دوست عزیز
این مطلب رو بخونید
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.sakhtafzarmag.com%2F%25D8%25A7%25D8%25AE%25D8%25A8%25D8%25A7%25D8%25B1-%25D9%2588-%25D9%2585%25D9%2582%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25AA%2F%25D9%2586%25D8%25B1%25D9%2585-%25D8%25A7%25D9%2581%25D8%25B2%25D8%25A7%25D8%25B1-%25D9%2588-%25D8%25A8%25D8%25A7%25D8%25B2%25DB%258C%2F2984%2F%25D8%25B9%25D9%2585%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B1%25D8%25AF-%25D8%25AF%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B1%25DA%25A9%25D8%25AA-%25D8%25A7%25DB%258C%25DA%25A9%25D8%25B3-12&ei=jwoZVbXRM4jnapivgpgP&usg=AFQjCNHfasg5PW8HCYs07sayU-eRfnNOzQ&bvm=bv.89381419,d.d24&cad=rja
ممنون بابت مطلب اگر امکانش هست این مقایسه رو هم پوشش بدید جالبه http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmark-33-faster-gtx-980/
خدا چنین سیستمی نصیب کنه:)
املای تیتر اشتباه داره.قدرت نمایی یا خودنمایی.
چه پستهاتون اپدیتن و منظم پست قبلی معرفی نرم افزار تست کننده این پست هم نتایج ان!!!!!!!!;);)
اقای پناهی میشه راجب به فشار اوردن dx12 رو گرافیک توضیح بدید با یکی از دوستان بحثم شد ادامه ندادم چون یه لحظه پیش خودم گقتم اینا حرفه که فشار نمیاد ولی گفتم تو عمل معلوم میشه برا همین دیگه بحثو ادامه ندادم اقا لطفا پاسخ دهید.
باتشکر
تازه منتل در سال 2012-2013 به توسعه دهندگان ارائه شد و بتلفید 4 هم از این api در زمان انتشارش استفاده می کرد! حالا فکر کن اگه نسل جدیدش بیاد دیگه چه میکنه 😀
یعنی DX 12 به همان اندازه منتل و کمی هم ضعیف تر، قدرت داره (البته من تست های سایت های دیگر سخت افزار رو هم دیدم و توی اونها هم همینطور بود،مثل http://www.anandtech.com/show/8962/the-directx-12-performance-preview-amd-nvidia-star-swarm/6 )؟؟؟ اگه اینجوره پس برا چی اینهمه سر و صدا کرده؟؟؟ تازه منتل روی تمام سیستم عامل ها وجود داره ولی DX 12 تنها محدود به Win 10 هست، هرچند قابلیت استفاده روی کارت های Nvidia رو هم در کنار AMD داراست بر خلاف منتل!
با این وجود دلیل نمیشه که این همه سر و صدا کنه!! 😮 آیا استفاده ازش راحت تره نسبت به منتل؟؟؟
دوستان کسی اطلاع داره لطفا مطرح کنه 😉
باورنکردنیه که اینقدر تفاوت دارن.واقعا پیشرفت چشمگیری داشته.
منتل رو داشته باش;)یعنی بهتر از dx 12 هست اونم با چند تردی!:o