احتمالاً به موجب مطالعه کردن مطالب پیشین ما تا کنون به خوبی با ویژگی های میان افزار GameWorks شرکت انویدیا آشنا شده اید. در واقع می توان گفت که شرکت انویدیا به موجب طراحی این میان افزار نسبتاً جدید سعی در این دارد تا با مجاب کردن شرکت های بازی سازی به استفاده از جلوه های گرافیکی موجود در میان افزار GameWorks به منظور طراحی و ارتقا دادن جنبه های دیداری بازی های مختلف شان، ارزش کارت های گرافیک خود را در نزد مخاطبان بالا تر ببرد. در واقع هر روز که می گذرد شرکت های بازی سازی بیشتری به سمت این میان افزار انحصاری جلب می شوند و در واقع شاید جز این نیز چاره دیگری نداشته باشند؛ هر چه باشد شرکت انویدیا اکنون سهم بسیار بیشتری را نسبت به رقیب اصلی خود (AMD) در بازار کارت های گرافیک دارد و به طور حتم همسو شدن با جریان آب سود بیشتر و درد سر کمتری نسبت به شنا در خلاف جهت آن دارد. حال که با این مقدمه بحث میان افزار GameWorks و قابلیت های موجود در آن دوباره به میان آمد، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که از قرار معلوم به زودی ویژگی های موجود در میان افزار GameWorks را در نسخه ی جدید سری فال آوت یعنی بازی Fallout 4 نیز خواهیم دید.
تا پیش از این هیچ خبری از بهره گیری قابلیت های میان افزار GameWorks برای دادن رنگ و جلوه ی بیشتر به ساختار دیداری بازی فال آوت 4 و طراحی بهتر بخش گرافیکی این بازی نبود و سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Bethesda هم هیچ اشاره ی مشخصی به این امر نکرده بودند. از سوی دیگر شرکت انویدیا نیز تا کنون هیچ گونه خبری را از این قضیه منتشر نساخته بود و این در حالی است که اعضای انویدیا به محض بهره بردن یک بازی کامپیوتری جدید از ویژگی های میان افزار GameWorks ، با اعلام نام آن اثر در کنار مانور ویژه بر روی این قضیه اجازه نمی دهند تا احدی از این موضوع بی خبر بماند. با این حال به تازگی از گوشه و کنار خبر می رسد که اعضای استودیو Bethesda مشغول همکاری با شرکت انویدیا هستند تا از برخی ویژگی های موجود در میان افزار GameWorks در طراحی بخش دیداری بازی فال آوت 4 بهره ببرند. با نگاهی به نمایش های اخیر بازی فال آوت 4 حداقل می توانیم مطمئن باشیم که سازندگان این بازی از ویژگی HairWorks موجود در میان افزار GameWorks برای طراحی هر چه طبیعی تر موی سر و بدن شخصیت های حاضر در فال آوت 4 بهره نگرفته اند. البته ای کاش این اتفاق رخ می داد و این قابلیت در طراحی این بازی استفاده می شد، چون یکی از نقص هایی که از همین حالا می توانیم به ساختار گرافیکی بازی فال آوت 4 وارد بدانیم همین سر و شکل ظاهری موی شخصیت های حاضر در این بازی است که چندان چنگی به دل نمی زند.
در این میان اطلاعات موجود در این زمینه حکایت از آن دارند که سازندگان بازی فال آوت 4 بیشتر قصد استفاده از تکنیک های نور پردازی موجود در میان افزار GameWorks را برای طراحی بازی خود دارند و یکی از مواردی که در این بین به آن اشاره شده است وجود تکنیک های سایه پردازی AO است که به نظر می رسد در طراحی سایه های گسترده ی موجود در این بازی از آن ها استفاده شده و ثمره ی آن در بازی فال آوت 4 وجود خواهد داشت. هیچ مشخص نیست که چرا اعضای استودیو Bethesda این قدر دیر به فکر استفاده از تکنیک های میان افزار GameWorks برای طراحی ساختار دیداری بازی خود افتاده اند و چرا از همان ابتدا به انجام چنین کاری اقدام نکرده اند. حتی گفته می شود که این ویژگی های گرافیکی مبتنی بر میان افزار GameWorks شاید از همان ابتا در نسخه ی اصلی بازی فال آوت 4 وجود نداشته باشد و پس از انتشار این بازی در قالب پچ های تکمیلی به ساختار دیداری این اثر اضافه شود. امیدواریم اگر قضایا واقعاً قرار است به این گونه اتفاق بیافتد لا اقل سازندگان بازی فال آوت 4 بهره ی بیشتری از ویژگی های موجود در میان افزار GameWorks بگیرند و به غیر از بحث نور پردازی و بهره گیری از تکنیک های ویژ در امر سایه زنی، به دیگر جنبه های فنی موجود در این بازی (نظیر طراحی بهتر مو ها) نیز بپردازند. امری که اگر چه انجام آن در نسخه ی اصلی بازی فال آوت 4 غیر ممکن به نظر می رسد، اما تحقق یافتنش در پچ های تکمیلی مربوط به این بازی چندان هم دور از ذهن جلوه نمی کند.
آقای ریچارد هادی که از اعضای ارشد شرکت AMD به شمار می رود، چندی پیش همراه با دلایلی مدعی شده بود که تکنیک های موجود در میان افزار GameWorks موجب کاهش قابل توجه پرفورمنس بازی های کامپیوتری نسل جدید از لحاظ فنی می شود
بازی فال آوت 4 به طور حتم یکی از مورد انتظار ترین بازی های پاییز امسال محسوب می شود و از همین حالا می توان موفقیت ویژه ای را برای این بازی متصور شد. در واقع بازی Fallout 4 در کنار دیگر آثار موفق امسال یعنی دو بازی Witcher 3: The Wild Hunt و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (که همگی از ساختاری Open World و گیم پلی سند باکس بهره می برند) بی شک سه کاندیدای اصلی تصاحب عنوان بهترین بازی سال 2015 به شمار می روند و ظرف هفته های پیش رو رقابت بسیار سختی را با یکدیگر در این زمینه خواهند داشت. در این میان شاهد این نکته هستیم که هر دو رقیب بازی فال آوت 4 یعنی ویچر 3 و متال گیر سالید 5 از تکنیک های موجود در میان افزار GameWorks انویدیا در طراحی ساختار گرافیکی خود بهره جسته اند و به نظر می رسد که به منظور رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه در بخش دیداری، بازی فال آوت 4 نیز خود را ناگزیر به انجام این عمل دیده است. تا پیش از این به نظر می رسید که دو رقیب اصلی فال آوت 4 در زمینه ی کسب عنوان بهترین بازی سال، لا اقل در بخش گرافیک فنی خود برتری نسبتاً محسوسی نسبت به دستپخت اعضای Bethesda دارند اما شاید استفاده از تکنیک های موجود در میان افزار GameWorks بتواند اندکی این معادله را بر هم بزند. به هر حال قطعاً یکی از ملاک های مهم برای رسیدن به مقام مذکور، داشتن گیم پلی قدرتمند و سرگرم کننده در کنار داستان گیرا و شخصیت پردازی مستحکم است. ویژگی کاملاً تاثیر گذاری که دو رقیب مذکور در حد توان خود از آن بهره مند بودند و بازی فال آوت 4 هم در صورت بهره بردن از آن می تواند شانس بیشتری برای کسب این عنوان داشته باشد. هر چه باشد تاد هاوارد بار دیگر در کنار تیم سازنده ی عنوانی از سری فال آوت حضور دارد و رهبری آنان را به دست گرفته است. بنابر این هواداران مجموعه بازی های فال آوت در سال جاری و طی ماه های پیش رو، امید بیشتری نسبت به موفقیت نسخه ی جدید این سری دارند. گفتنی است که بازی فال آوت 4 در تاریخ دهم نوامبر امسال برای سه پلتفرم PC ، PS4 و PS3 منتشر خواهد شد و علاقمندان این بازی تنها دو هفته ی دیگر باید برای ملاقات دوباره با سرزمین بی آب و علف همیشه حاضر در سری فال آوت منتظر باقی بمانند.
یکی از بهترین بازیهای سال که متاسفانه باید تو استیم عضو باشیم واسه بازی کردنش.
واقعا نور پردازی انویدیا خیلی خوب بوده تا الان . در بازی farcry 4 وقتی پرتو نور خورشید رو هنگام غروب خورشید از میان شاخ و برگ درخت ها آدم میبینه. روح آدم شاد میشه انگار که آدم خودش اونجاست و داره منظره را تماشا میکنه.
اقا ما نخواییم تکنیک های ناب!:( انویدیا رو نبینیم باید کیو ببینیم؟
تو ویچر 3 قشنگ 20 تا فریم رو میاره پایین:l
به نظر نمیاد که گرافیکش زیاد جالب باشه .خوب روی گرافیک بازی ها کار نمیکنند.مثلا gtav که از گرافیکش خوشم نیومد اصلا حالت زمین و خاک و چمن ها و درختاش افتضاح بود با اینکه از گرافیک قوی استفاده میکنم.ولی یه بازی مثل whatch dogs یا farcry 4 به نظرم گرافیکشون خیلی عالی بودن. شما به حالت و گرافیک خاک و سنگها و چمنها و درختای توی بازی نگاه کنید مشخصه.
کاملا موافقم.
هیچی دیگه میخواد بری:emoji3ه به فریم بازی
فال آوت 4 می تونه حتی بهترین بازی امسال لقب بگیره منتهی اگه به تعهداتش عمل بشه