بله دوستان عزیز! دوباره این ما، این شما و این هم خبر دیگری از بازی فال آوت 4 (احتمالاً تا فصل پاییز و زمان انتشار این بازی، جمله ی فوق را بارها از زبان ما خواهید شنید که باز هم این ما، این شما، و این هم فال آوت 4 !) در جریان همایش QuakeCon امسال و طی روزهای اخیر، بحث جدیدی در مورد این بازی میان ناظران شکل گرفته که به سیستم تعمیر ملزومات در گیم پلی بازی فال آوت 4 مربوط می شود. سیستمی که در نسخه های پیشین سری نیز وجود داشت و اکنون بود و نبود آن در نسخه ی جدید بازی، محل ایجاد بحث های داغی شده است. پس اگر مایل به دانستن چند و چون این بحث ها هستید، در ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید.
لازم به ذکر است که یکی از مهارت های شخصیت اصلی بازی در عناوین قبلی سری فال آوت، مهارت تعمیر بود که به طرق مختلف می توانستید آن را ارتقا دهید. این مهارت در گیم پلی بازی نیز تاثیر به سزایی داشت؛ به این ترتیب که در طول زمان و به موجب از سر گذراندن درگیری های مختلف با دشمنان، ملزومات حیاتی شما نظیر اسلحه یا زره، فرسوده می شدند و در صورت از کار افتادن آن ها یا می بایست مهارت کافی برای تعمیرشان را داشته باشید، یا به دنبال شخصیت های خاصی در دنیای بازی بگردید که دارای قابلیت تعمیر باشند. حال به تازگی کشف شده که سیستم تعمیر در بازی فال آوت 4 ممکن است با تغییراتی همراه باشد. در واقع جرقه ی این بحث ها از توجه مو شکافانه به زیر و بم سیستم Pip-Boy بازی فال آوت 4 بود که زده شد. در نسخه های قبلی سری، وقتی به رابط کاربری خود یعنی Pip-Boy مراجعه می کردید، با سر زدن به بخش های مربوط به زره یا اسلحه، نواری به نام CND وجود داشت که به شما نشان می داد سلاح و زره مورد نظرتان چقدر تا خرابی کامل فاصله دارد و تا چه حد می توانید بر روی استفاده ی مداوم از آن حساب کنید. اما بر اساس نمایش های اخیر نسخه ی جدید سری فال آوت، در Pip-Boy جدید و بسیار جذاب فال آوت 4 نوار CND وجود ندارد و به این ترتیب میزان سلامت سلاح یا زره شما مشخص نیست. بنابراین این پرسش به میان می آید که در این نسخه چگونه می توانیم بفهمیم که ملزوماتمان در چه وضعیتی قرار دارند؟ نخستین پاسخی که می توان به این پرسش داد این است که شاید سازندگان فال آوت 4 کلاً سیستم تعمیر را از ساختار نسخه ی جدید بازی دور انداخته باشند و دیگر هیچ کدام از ملزومات ما در طول بازی، فرسوده نشوند. اما بر اساس مانورهایی که پیش از این بر روی نحوه ی شخصی سازی اجزای زره های موجود در بازی داده شده بود، در می یابیم که هر کدام از این اجزا دارای میزان سلامت هستند (هر چند که میزان سلامتی در مورد اسلحه های نمایش داده دیده نمی شود). بنابراین اگر ملزومات حیاتی ما در طول بازی فرسوده نشوند، پس نیازی هم به درج میزان سلامت و تعیین وضعیت فیزیکی آن ها در رابط کاربری بازی احساس نمی شود. پس احتمالاً سیستم تعمیر همچنان در فال آوت 4 نیز حاضر است اما ساز و کار آن دقیقاً به چه ترتیبی خواهد بود؟ این پرسشی است که با اعضای ارشد استودیو Bethesda در طی همایش QuakeCon در میان گذاشته شد، اما هیچ کدامشان حاضر نشدند پاسخی به آن بدهند! بنابراین چاره ای نماند جز به کار انداختن قدرت تخیل و پناه بردن به حدس و گمان. در این میان عده ای معتقدند که بر اساس پیشرفت محسوس جنبه های بصری و گرافیکی بازی، شاید تنها با نگاه کردن به شکل ظاهری ملزوماتمان بتوانیم بفهمیم که در چه وضعیتی قرار دارند. پارامتری که نمونه ی مشابهش را در بازی فار کرای 2 شاهد بودیم (از حق نگذریم مواردی مثل خرابی اسلحه ها و همچنین جوش آوردن وسایل نقلیه در نسخه ی دوم سری فارکرای حسابی روی اعصاب بود! همین طور بیماری مالاریای شخصیت اصلی. در کل یاد فارکرای 2 و ایراد های ریز و درشتش به خیر!). با این حال شاید تا زمان انتشار فال آوت 4 سازندگان بازی توضیحاتی را در رابطه با سیستم تعمیر این نسخه بروز دادند؛ واگرنه برای فهمیدن چند و چون این قضیه باید تا زمان عرضه شدن بازی صبر کنیم. اما در هر صورت بدون سیستم تعمیر و مهم تر از آن بی داشتن دغدغه برای خرابی ملزومات محبوبمان، قطعاً فال آوت 4 آن شور و هیجان لازم را نخواهد داشت. هر چه باشد تا چیزی فنا پذیر محسوب نشود، ما انسان ها قدر آن را نخواهیم دانست.
هم میشه هم داریم:D:D
مگه میشه مگه داریم !!!! :D:D:D
منظور شما نمایشگاه Gamescom 2015 هست که به زودی برگزار میشه؟
تو تریلرهای بازی با استفاده از وسیله ای که روی مچ شخصیت بازی بود داشت کارهایی مثل ارتقا بدنی را انجام میداد در کل به تریلر و معرفی بیشتر این بازی تو نمایشگاه بازی که قراره در آینده افتتاح بشه بستگی داره