اخیرا مایکروسافت پتنتی را به ثبت رسانده است که به کمک تکنیک معرفی شده در آن می توان با سرعت زیاد مدل های 3 بعدی از اشیای فیزیکی برای استفاده در بازی ها، انیمیشن، پرینت 3 بعدی و موارد دیگر استفاده کرد. این پتنت از دوربین های تک عمقی (Single Depth Camera) برای تصویربرداری از اشیا در زوایای مختلف استفاده می کند تا به این وسیله مدل های 3 بعدی دقیقی از آنها تولید کند. بر خلاف تکنولوژی های مشابه، در روش مایکروسافت نیازی به چرخاندن جسم روی یک میز گردان نیست. این روش می توان تصویر پس زمینه و هر چیزی مشابه آن (مانند دست کاربر که شیء را نگه داشته) حذف کند زیرا به صورت همگام با شیء تغییر موقعیت نمی دهند.
به علاوه، به کمک این روش می توان تصویربرداری را در زوایایی که در زمان استفاده از میز گردان بسیار سخت به دست می آیند (مانند شکم مدلی از یک حیوان چهارپا) نیز انجام داد. همچنین می توان رنگ و بافت سطح اشیا را به کمک روش مایکروسافت ثبت کرد تا در نتیجه مدل های 3 بعدی با دقت بسیار بالایی تولید شوند. اما ممکن است این سوال برای هر کسی پیش بیاید که مایکروسافت چه نیازی به این تکنولوژی دارد؟ یکی از جواب های ممکن آن است که این شرکت می تواند از روش جدید خود برای اسکن اشیایی که کاربران هولولنز به آنها نگاه می کنند استفاده کند تا کاربر بتواند به صورت دیجیتالی بر روی جسم تاثیر گذاشته و با آن برهمکنش داشته باشد. به نظر می رسد مایکروسافت به شدت در حال کار بر روی پروژه هولولنز است تا بتواند آن را به یکی از انقلابی ترین دستگاه های ساخته شده به دست بشر تبدیل کند.
😐
واقعا که محشره ادما دارن وارد عصر جدیدی از ارتباطات و فناوریها میشن.قبلا اینجور چیزا فقط مال تو فیلمها بود.
ابزار کینتک هم در ابتدا خیلی کاربردی نبود و بعدأ کاربردهای متفاوتی برای آن پیدا شد!!!