بررسی اجمالی دانگل بلوتوث 5 اوریکو ORICO BTA-508

در روزگاری زندگی می‌کنیم که نیاز به ارتباط بلوتوث بیش از هر زمان دیگری بشدت حس می‌شود. در این میان، یکی از عمده مشکلات کامپیوترهای دسکتاپ، فقدان ارتباط بلوتوث است. برای اتصال دسته بازی، موس و کیبرد بلوتوث، هدفون بی سیم، و حتی موبایل به کامپیوتر دسکتاپ، نیاز به وجود بلوتوث داریم. برای داشتن این نوع از ارتباط بی سیم، می‌بایست یک عدد آداپتور بلوتوث یا به اصطلاح، یک دانگل بلوتوث تهیه کرد. در حال حاضر در بازار ایران دانگل‌های بی نام و متنوعی را می‌توان یافت که مدعی این ارتباط هستند. اما محصولات یک برند، بیش از همه مورد توجه است. برند اوریکو، از جهت کیفیت ساخت و دوام خوب محصولاتش، طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا و از جمله ایران دارد. امروز به بررسی اجمالی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو، مدل ORICO BTA-508 می‌پردازیم که چند ماهی است وارد بازار ایران شده است.

بسته بندی و مشخصات فنی:

بررسی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508

دانگل بلوتوث اوریکو BTA-508 در یک بسته بندی تلقی در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود. برچسب گارانتی 12 ماهه چهارفصل اوریکو مهمترین خصوصیت بر روی این محصول است.

بررسی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508

در پشت تلق، مشخصات کامل تری از این محصول دیده می‌شود.

بررسی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508

پس از باز کردن، تنها دفترچه راهنما و خود دانگل حضور دارند و خبری از درایور نیست. لازم به ذکر است درایور این بلوتوث به صورت Plug & Play بر روی ویندوز 10 آپدیت شده حضور دارد و اصولا نیازی به درایور خاصی نیست. اما در صورتی که به هر شکلی نیاز به نصب درایور پیدا کردید، می‌توانید به وبسایت محصول سر بزنید و درایور آن را به صورت مستقل دانلود کنید.

بررسی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508
مدلORICO BTA-508
نوع چیپRealtek RTL8761B
نسخه بلوتوث5.0+BR/EDR (سازگار با نسخ پایینتر)
متراژ پوششتا 20 متر مربع بدون مانع
حداکثر پهنای باند5Mbps
حداکثر توان خروجیEDR TX + 7.5dBm
حداکثر توان خروجیBR/BLE TX+ 10dBm maximum output
حساسیت دریافت صوت-94dBm (2Mbps EDR minimum)
حساسیت دریافت صوت-98dBm (BLE minimum)
حساسیت دریافت صوت-106dBm (125K BLE minimum)
قابلیت اتصال بهماوس، کیبورد، اسپیکر، موبایل (اندروید)؛ پرینتر، کامپیوتر، کنسول گیم
سیستم عامل مورد پشتیبانیویندوز 7، 8، 10 و (لینوکس غیر رسمی)

بررسی و نتیجه گیری:

بررسی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508

برای تست دانگل BT-508، ما از یک تلفن همراه اندرویدی، هدست بلوتوث ایرپادز اپل، پرینتر بلوتوث، و اسپیکر بلوتوث کریتیو استفاده کردیم. اگرچه هیچ کدام نسخه 5 نبودند، اما پروسه Paring بدون کوچکترین تاخیری صورت گرفت.

این دانگل به دلیل استفاده از نوع LE بلوتوث، بسیار کم مصرف و در عین حال، فرکانس‌های مورد پشتیبانی آن بسیار وسیع تر است. بنابراین احتمال بروز اختلال در فرکانس به حداقل ممکن می‌رسد. زمان تاخیر پخش صدا نیز بسیار پایین است. هنگام تماشای فیلم و یا بازی، صدا بدون تاخیر به هدست بلوتوث می‌رسید. این دانگل از پروتکل‌های لازم برای نمایش میزان باطری باقی مانده در ایرپادز اپل بر روی سیستم نیز برخوردار است.

پرینتر و موبایل اندروید نیز بدون مشکل به برقراری ارتباط با کامپیوتر پرداختند. پخش موسیقی نیز از طریق اسپیکرهای بلوتوث با کیفیت مطلوبی پخش شد.

بسیاری از تلفن‌های همراه و تجهیزات روز، از نسخه 5 بلوتوث استفاده می‌کنند. برای استفاده از مواهب این ارتباط، نیاز به داشتن یک دانگل خوب و مناسب بشدت حس می‌شود. پیشنهاد ما استفاده از دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508 است. این محصول در بازارهای جهانی به قیمت 10 دلار و در ایران به قیمت 265 هزار تومان با گارانتی رسمی یک ساله چهار فصل اوریکو در دسترس کاربران قرار دارد.

بررسی دانگل بلوتوث نسخه 5 اوریکو ORICO BTA-508
مزایا:
  • نسخه 5 بلوتوث
  • زمان تاخیر پایین
  • سرعت بالای اتصال
  • پوشش 20 متر مربعی
  • کیفیت مطلوب صوتی
  • ضمانت 12 ماهه چهارفصل
معایب:
  • تعداد پروتکل های مورد پشتیبانی می‌توانست بیشتر باشد
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • یکی از بهترین آداپتور های بلوتوث نسخه 5 حال حاضر موجود در بازار که می‌تواند کامپیوتر شما را به جدید ترین نسل از ارتباط بلوتوث مجهز کند.
8.6امتیاز8.8راندمان8.5کیفیت قطعات8کنترلر9ارزش خرید

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

27 دیدگاه

  1. Avatar آدرینا حیاتی گفت:

    دانگل بلوتوث ابزاری مفید برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به کامپیوتر است. با استفاده از دانگل بلوتوث، می‌توانید اسپیکر، هدست یا کیبورد بی‌سیم را به راحتی به کامپیوتر خود متصل کنید. این تکنولوژی از همسان سازی سریع، انتقال داده‌های پایدار و مصرف انرژی کم برخوردار است. به عبارتی می‌توانم بگویم: دانگل بلوتوث یک سبک زندگی بی‌سیم را آسان و لذت بخش می‌سازد.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

  2. Avatar محمود گفت:

    این دانگل رو دسته پی اس فور رو میشه بهش وصل کرد برای کامپیوتر

  3. Avatar حامد گفت:

    سلام خسته نباشید .کدام مدل از بلوتوثها با دسته ایکس باکس جدید سازگارتر هست؟

  4. Avatar امیرمحمد گفت:

    اتفاقا چند مدت بود دنبال ی دانگل بلوتوث خوب میگشتم. ی سوال داشتم، این دانگل از میکروفون هدفون بلوتوث هم پشتیبانی میکنه یا خیر؟ یعنی تو دیسکورد میشه با هدفون بلوتوث وویس چت کرد؟

  5. Avatar operiot گفت:

    اوریکو همیشه محصولات خوبی میزنه

  6. Avatar morteza گفت:

    خیلی گرونه چه خبره 265 تومن ..یه بلوتوثه دیگه تهه تهش 60 70 تومن …..جدای این یه سوالی دارم میشه همزمان چندین تا دستگاه و بهش وصل کرد مثلا بطور همزمان موسو کیبرد و هدست و دسته بازی و پرینترو رو بهش وصل کنی و استفاده کنی ؟؟؟ یا اینکه فقط تک دیوایسی هستش و برای دیوایس دیگه باید ارتباط با دیوایس وصل شده قطع بشه تا بشه دستگاه دیگه ای وصل بشه

    • Avatar آرمین گفت:

      مرتضی جان،

      کجاش گرونه برادر؟ 10 دلار هم شد پول؟ جلوی سگ بندازی 10 دلار رو قهر می کنه. اینکه 10 دلار در ایران میشه 250 هزار تومن، و 250 هزار تومن برای ما زیاده، این دیگه ربطی به گرونی یا ارزونی محصول نداره، این مصیبت اقتصادی ماست که قدرت Purchasing Power مردم در حد کشور های گرسنه و بدبخت آفریقاییه. وگرنه 10 دلار اصلا پولی نیست و شما با 2 ساعت کار در هر کجای دنیا (غیر از ایران) این میزان پول رو بدست میارید. تقریبا همون معادل 10 دلار هم در ایران داره به فروش میره بنابراین ارزش خرید بالایی داره.

      در مورد چند تا دیوایس، تا جایی که میدونم کنترلر این دستگاه Dual هست، من همزمانیش رو تست نکردم اما اگر در دو دستگاهی که شما دارید، همزمانی استفاده از یک سرویس مشخص وجود نداشته باشه، امکانش باید باشه. مثلا نمیشه همزمان 2 دستگاه از سرویس صوتی استفاده کنند.

      • Avatar morteza گفت:

        حق با شماست من هنوز نتونستم عادت کنم به این تورم یک ساله اخیر …. همه چی ده برابر شده …..منظور م چند دستگاه متفاوت بود نه اینکه مثلا دو تا اسپیکر بلوتوثی وصل بشن ….اگه قرار باشه بابت هر دستگاه بلوتوثی یه دانگل روی مادربرد وصل کنیم که همه سوکت ها پر میشدش….به نظرم یه دانگل باید وصل بشه و تمامیه دستگاه های بلوتوثی از طریق اون وصل بشن و همزمان هم کار بکنن …منظورمم بیشتر موس و کیبرد و دسته بازی هستش بطور مثال 4 تا دسته بخوایم وصل کنیم و فوتبال رو 4 نفره بازی کنیم …نباید 4 تا دانگل نصب کنیم یه دانگل باشه هر 4 تا رو ساپورت کنه

        • Avatar آرمین گفت:

          مرتضی جان اگر خود دسته ها از یک مدل باشند تصور می کنم بشه اینها رو با یک دانگل مدیریت کرد. اما باید با سازنده مدل صحبت کرد مطمئن شد. چون چنین سناریویی رو من تست نکردم.

        • Avatar آرمین گفت:

          مرتضی جان، از دفتر اوریکو بهم پیام دادند:

          “ما این مسئله رو تست گرفتیم و همزمان تونستیم کیبورد موس و اسپیکر رو به یه دانگل بلوتوث مدل bta 508 وصل کنیم”

          • Avatar حسین گفت:

            حالا آقا مرتضی که امیدوارم ببینه
            من سفیدشو خریدم ممنون
            چوون منتظرم بیاد و مردد بودم بتونم همرو بهش وصل کنم

          • Avatar آرمین گفت:

            ممنونم حسین جان، حتما نظرت رو بگو عزیز.

      • Avatar محمدرضا گفت:

        سلام آیا میشه به ضبط ماشین هم وصل کرد از طریق بلوتوث موزیک گوش داد؟

        • Avatar آرمین گفت:

          این بستگی به پشتیبانی ضبط ماشین داره. بعضی ضبط ها صرفا از یک نوع ماژول خاص پشتیبانی می کنند. بعضی ها پشتیبانی عمومی دارند. باید به دفترچه ضبط مراجعه کنید.

      • Avatar محمود گفت:

        این دانگل رو میشه دسته پی اس فور رو بهش وصل کرد

  7. Avatar پیمان گفت:

    درود ممنون اقای ابیشی لطفا یه دانگل وایفای خوب معرفی کن تا 300 هزارتومن

  8. Avatar رضا گفت:

    خیلی خوب شد من مدتی بود که دنبال دانگل بلوتوث 5 بودم که اکثرا اجناسی که در بازار موجود بود تقلبی بودند البته ورژن 4 اوریکو و مدلهای دیگه شاید پیدا میشد اما ورژن 5 که آخرین نسخه هست متاسفانه فقط در سایت خارج پیدا میشد که خوشبختانه این دانگل با گارانتی 12 ماهه جدیدا در ایران موجود شد که بلوتوث 5 را به کامپیوتر اضافه میکند و برای انتقال فایل اتصال به گوشی و تبلت و اسپیکر و دسته بازی … کاملا مناسب است .

  9. Avatar Mahdi گفت:

    سلام. میشه با استفاده از این دانگل دسته Xbox هم وصل کرد؟

    • Avatar رضا گفت:

      نسخه جدید بلوتوث داره اما نسخه قدیمی فقط با دانگل خودش وصل میشه .
      کنترلرهایی که دکمه Xbox از پوشش غیر پلاستیکی پوشیده شده است از بلوتوث پشتیبانی می کنه اگر کنترلر دارای پوشش پلاستیکی حول دکمه Xbox است این کنترلر از بلوتوث پشتیبانی نمی کند و برای اتصال باید از آداپتر بی سیم که استفاده بکنید.

  10. Avatar علاعدین گفت:

    محصولات اوریکو با کیفیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.