بسیاری از علاقمندان به سبک استراتژی هم زمان مدت های مدیدی بود که در انتظار عرضه شدن بازی StarCraft 2: Legacy of the Void به سر می بردند. اثری که در واقع پایان بخش سه گانه ی StarCraft 2 خواهد بود و قرار است پرونده ی این بازی یا همان دومین شماره از سری استار کرفت را به طور کامل ببندد. اگر چه پیشینه ی درخشان و قدرت ساختاری عناوین مختلف سری استار کرفت موجب می شود تا عدم موفقیت نسخه های متعدد این مجموعه در امر فروش را امری نا ممکن قلمداد کنیم، اما باید اعتراف کرد که بازی StarCraft 2: Legacy of the Void توانسته است آمار خیره کننده ای در زمینه ی فروش از خود به جای بگذارد.
در واقع موفقیت قابل توجه بازی StarCraft 2: Legacy of the Void در امر فروش، در همان 24 ساعت ابتدایی عرضه ی این بازی به بازار رقم خورده است. به این ترتیب که تنها در روز نخست انتشار این اثر در تاریخ دهم نوامبر امسال، شاهد این نکته بوده ایم که یک میلیون نسخه از بازی StarCraft 2: Legacy of the Void به فروش رسیده است. البته نا گفته پیداست که موفقیت مالی آخرین قسمت از سه گانه ی استار کرفت 2 در روز ها و هفته های پیش رو می تواند همچنان ادامه یابد و سازندگان این بازی یعنی اعضای کمپانی بلیزرد قطعاً به فروش موفق این بازی ظرف روز های آینده امید فراوانی بسته اند. حتی این امر آنان را به قدری شگفت زده کرده است که در شبکه ی تویتر طی پیامی کوتاه از هواداران این بازی تشکر کنند و از آن ها به دلیل رقم زدن چنین فروش خیره کننده ای تقدیر نمایند. گفتنی است که روند ملاقات هواداران سری استار کرفت با دومین نسخه از عنوان محبوب خود، با عرضه شدن نسخه ی Wings of Liberty آغاز شد و پس از آن با تولید موفقیت آمیز نسخه ی Heart of the Swarm روند جلب نظر مخاطبان این بازی ادامه یافت. در واقع پرونده ی این بازی با عرضه شدن نسخه ی سوم یا Legacy of the Void بسته خواهد شد؛ اما این پایان کار این مجموعه بازی پر مخاطب و محبوب به شمار نمی رود. چرا که پیش از انتشار سومین قسمت از سه گانه ی استار کرفت 2 سازندگان این بازی اعلام کرده بودند که دنیای استار کرفت به قدری گسترده و غنی است که این مجموعه ی استراتژی هم زمان می تواند در قالب نسخه های متعدد بعدی هم ادامه یابد. با این حال آن ها ادامه یافتن داستان سری استار کرفت را به باز خورد های این بازی (آخرین قسمت سه گانه ی استار کرفت 2) مربوط دانسته و به این نکته اشاره کرده اند که سرنوشت مجموعه بازی های استار کرفت در نهایت به دست هواداران آن رقم خواهد خورد. حال با دریافت چنین باز خورد مثبتی در امر فروش، کاملاً بعید به نظر می رسد که اعضای کمپانی بلیزرد نخواهند که روند ساخت نسخه های بعدی مجموعه بازی های استار کرفت ادامه یابد. گفتنی است که نسخه ی معمولی بازی StarCraft 2: Legacy of the Void با رقمی معادل چهل دلار به فروش می رسد و با توجه به نسخه های فروش رفته از این بازی در همان 24 ساعت نخست عرضه شدنش به بازار، می توان سود سرشاری که از قِبل این بازی به جیب سازندگانش سرازیر می شود را تخمین زد. در پایان ذکر این نکته هم لازم به نظر می رسد که کار انتشار بازی StarCraft 2: Legacy of the Void تنها با عرضه شدن همین نسخه به پایان نمی رسد و علاوه بر نسخه ی منتشر شده، هواداران این اثر می توانند به زودی در قالب محتوای جانبی Nova Covert Ops مراحل جدیدی را هم تجربه نمایند. گفتنی است که محتوای Nova Covert Ops شامل سلسله مراحل تک نفره ای می شود که به مرور و به شکل تدریجی در اختیار علاقمندان بازی StarCraft 2: Legacy of the Void قرار خواهد گرفت.
فروش این بازی واقعا بینظیر وده.
خب بحر حال چون قانون کپی رایت واسه ما موجود نیست خیلی هم خوبه.
سلام دوست عزیز. مجددا تشکر میکنم از توضیحات عالی و کامل شما. بسیار استفاده بردم از توضیحاتتون و اینکه بقیه ی موارد رو به نظر بنده بر میگرده به سلیقه ی شخصی همونطور که خودتون هم گفتید در تفاوت ساب ژانر AOM و MOBA. در رابطه با اون عرض بنده هم “گرافیک به معنای ساده = چیزی که به نظر میاد و حس واقعیت رو القا میکنه” منظورم هم استیل و حرکات کاراکتر هستش و هم نوع تکسچر ها و مدل های کار شده ولی بیشتر بخش دوم. چون به نظرم از لحاظ ظاهری و محیطی و همچنین حرکات کاراکتر و سایر موارد هر چقدر ظاهر بازی به دنیای واقعی نزدیکتر باشه میشه گفت که بازی دارای گرافیک بالاتر و قوی تری هستش. این فاکتور خیلی مهمی برای من هستش و به نظرم باعث میشه هیجان بازی چند برابر بشه.
موفق باشید =smile
سلام به hoplite عزیز نظر شما رو واقعا دوس داشتم و خیلی ممنون که جواب دادین
در رابطه با جمله ای که گفتین :گرافیک به معنای واقعی چیزی هستش که میشه ازش لذت برد و به واقعیت فیزیکی نزدیک باشه و چیزی غیر از این اگه باشه به نظر شخصی من سیاست شرکت هاست و نه گرافیک, چون لزومی نداره کاربر برای درک گرافیک وارد جزییات تخصصی بشه.
یه نکته ای هست که منم قبول دارم به اسم graphic style (اگه اسمه راحت ترش هموون theme خودمون) که متاسفانه توی بزرگ ترین سایت های نقد و بررسی بازی به اوون اشاره نشده (به جز game spot به صورت خیلی محدود و mobygames به صورت تخصصی تر)و حتی خیلی از شرکت های بازی سازی و گیم دیزاینر ها اونو مورد توجه قرار نمیدن تم شامل حس و حال و انتقال جو حاکم بر بازی به گیمر تعریف میشه یعنی شما نمیتونین یه بازی با ژانر داستانی حماسی طراحی کنین و بعد توی لول دیزاین و باقی مراحل از یه تم کاملا شاد (منظورم فضای حاکم هست) ایجاد کنین این به خودی خود توی چشم میزنه چرا چون باعث دوگانگی میشه همون قضیه دم خروس و ….
مثله همین بازی LOL که تم حاکم یه تم اسطیری و شاد هست ولی صدا گذاری و موسقی بازی حال و هوای تم sci-fi داره
البته این قضیه تم و داستان و باقی قضایا توی تمام کار های هنری (به جز گروتسک البته تا جایی که یادمه) باید رعایت شه
اما در مورد جمله بعدتون :گرافیک به معنای ساده = چیزی که به نظر میاد و حس واقعیت رو القا میکنه
اینو دقیقا متوجه نشدم که تعریف شما از حس واقعیت چیه؟
چون اگر منظورتون نوع و همون استیل طراحی کراکتر باشه یه جور باید بحث کرد اگر درباره نوع تکسچر و بافت گذاریه یه جور دیگه باید بحث کرد
ممنون میشم در این باره بیشتر توضیح بدین
و درباره جمله بعدتون : در مورد AOM هم که بنده سابقه ی بازی چند ساله ی اون رو در Game Ranger و Voobly دارم, به نظرم اصلا تمدن هاش Unbalance نیستن و کاملا مناسب هستن. جدای از اینها هیجانی و توانایی ابتکار عملی که در اون بازی ها هست اصلا در بازی هایی مثل دوتا 2 نیست. چون دوتا 2 محدود به 1 شخصیت قابل کنترل هستش ولی در اونها خیلی کارها باید کرد که پیروز شد
باید بگم این دو بازی رو از نظر ژانر میتونیم توی یه دسته قرار بدیم ولی از نظر ساب ژانر با هم فرق دارن
یعنی هر دو بازی آز نظر ژانر استراتژی هستند ولی از نظر ساب ژانر real time , AOMو real time -MOBA , DOTA هست (که الان MOBA به عنوان یه کلون شناخته میشه)که باعث تفاوت های خیلی زیادی توی گیم پلی بازی میشه که این خودش فقط با سلیقه ارزش گذاری میشه
اینم بگم (که اولین بازی پی سی که بازیکردم AOG بوده و خیلی هم از سری بازی total war خوشم میاد و آرشیو کاملشونو دارم)
بازیم ممنون از جواب دوستانتون
رستگار باشین
با سپاس از شما بابت توضیحات مفید و استادانه. ولی به نظر بنده گرافیک به معنای واقعی چیزی هستش که میشه ازش لذت برد و به واقعیت فیزیکی نزدیک باشه و چیزی غیر از این اگه باشه به نظر شخصی من سیاست شرکت هاست و نه گرافیک, چون لزومی نداره کاربر برای درک گرافیک وارد جزییات تخصصی بشه.گرافیک به معنای ساده = چیزی که به نظر میاد و حس واقعیت رو القا میکنه. به فرض مثال همین دوتا 2 گرافیکی کاملا کارتونی و فانتزی داره که اصلا در حد بازی های امروزی نیست. ولی بطور مثال بازی های سری Total War رو ببینید. گرافیک به تمام معنی یعنی اونها که هنگام بازی احساس میکنی واقعا در میدان نبرد هستی ولی وقت فروش به گرد پای این بازی های گرافیک ضعیف نمیرسن. منظور من این بود. در مورد AOM هم که بنده سابقه ی بازی چند ساله ی اون رو در Game Ranger و Voobly دارم, به نظرم اصلا تمدن هاش Unbalance نیستن و کاملا مناسب هستن. جدای از اینها هیجانی و توانایی ابتکار عملی که در اون بازی ها هست اصلا در بازی هایی مثل دوتا 2 نیست. چون دوتا 2 محدود به 1 شخصیت قابل کنترل هستش ولی در اونها خیلی کارها باید کرد که پیروز شد ولی باز هم متاسفانه طرفدارش کمتره. دلیلش برام خیلی عجیبه. مثل این میمونه که بگن طرفدار آتاری از PC بیشتره 😀 البته بازم با احترام به نظر شما و سایر عزیزان. باز هم ممنون بابت توضیحات. موفق باشید.
اینطوریا هم نیست این که شما میگی جز استثناهاست.وگرنه این وسط witcher 3 رو باید یک استثنا بحساب بیاریم.الان بازیهای بزرگ مثل gta v و witcher 3 و … گرافیک خیلی خوبی دارن فروششون هم خیلی زیاده.
با سلام
در جواب دوسته عزیزم hoplite بگم که متاسفانه حرف شما در رابطه با گرافیک بازی های مثل دوتا و امثالهم کاملا اشتباه است به دلیل اینکه این بازی در مقیاس بسیار بزرگتری نسبت به به بازی های اکشن حتیrpg
دارن (منظورم مقیاس نقشه واقعیه)شما اگه خودت رو جای سازنده بازی بزاری متوجه میشی بازی ای که روی استراتژی کار میکنه (منظورم معنای لغوی و اصطلاحی استراتژی نه فقط مربوط به ژانر بازی ها)نیازی به اضافه کردن پلیگون یا فیزیک خاص رو اشخاص یا سلاح ها و غیره نداره و فقط روی محیط اونم از زاویه تعامل کار میکنه من به شما حق میدم که فکر کنین گرافیک بازی مثلا cod black ops 3 بالاتره ولی این بازی به جای استراتژی از تاکتیک و کمی هم تکنیک استفاده میکنه (منظورم زووم روی کارکتر یا با دوربین اول شخصه) از یه زاویه دیگه شما اگر نوع تکسچر و فیزیک و بقیه اپشن های گرافیکی رو روی بازی های استراتژی پیاده کنین به دلایلی که در بالا گفتم دقیقا حجم بازی و سیو هایی که در خروجی از اون میگیرن دقیقا چیزی برابر 80 تا 120گیاگبایت میشه(حدودا اینم میگم چون بلک آپس 3 از لحاظ فنی جالب نیست)و بعدشم اگر اینکار رو هم انجام بدن باز هم به دلیل مقیاس بزرگتر با پرسپکتیو god mode یا bird view یا حتی top-down اصلا به چشم نمیاد (مثل همین بازارگرمی های گوشی موبایل که توی یه صفحه 5اینچ رزولوشن 2kگذاشتن که چیز واقعا مسخره ای چون چشم ادم قادر به تشخیص بیشتر از 340PPIنیست (تقریبا) و هیچ کارت گرافیکی هم تا الان ساخته نشده که بتونه این حجم تکسچر اونم با این جزییاتی که شما مد نظرتون هست را رندر کنه پس در کل کار بیهوده ایه و چیزی جز بار اضافی هزینه مالی و زمای برای شرکت سازنده در بر نداره
اینم بگم که شما دو بازی رو مثال زدین که از لحاظ مالتی پلیر بهتر از دوتا و استارکرافت هستند که باید بگم دو بازی age of mythology و age of empire(اگه درست حدس زده باشم)به دلیل بالانس نبودن تمدن ها اصلا به درد مالتی پلیر نمیخورن(البته age of empire online خیلی داره نلاش میکنه) کما اینکه امروزه در صدر بازی های مالتی مدیا چیزی از اسمشون نیست
امیدوارم این صحبت دوستانه کاربردی بوده باشه
پاینده باشی دوست عزیز
تو ایران یه قانون هست به اسم یکی برای همه همه برای یکی !!!
یعنی یه نفر بازی رو می خره و میده بقیه هم کپی کنند و سلام
دیگه فروش میلیونی معنایی نخواهد داشت
در مورد 20 بودن PC که شکی نیست ! ولی به نظرم شما تعریف دیگه ای از گرافیک دارید 😉 بازی مثل dota 2 رو از لحاظ گرافیک خدایی 1 هم زیادشه =)) گرافیک اینم که اصلا چنگی به دل نمیزنه… به نظر من بازی هایی مثل AOM و AOE از لحاظ مولتی چندین برابر این سبک بازی های هیجان و لذت و قابلیت ابتکار عمل دارند. بازم میگم با احترام به نظر تمامی عزیزان دوستدار این سبک :-bd
واقعا خیلی فروخته.باورنکردنیه.
شما احتمالا کلا از این سری چیزی نمیدونین که این حرف رو میزنین
اولا که بازی گرافیک فوق العاده بالا و زیبایی داره تو سبک rts یکی از بهترین هاست
دوما یه داستان خارقالعاده یه گیم پلی شگفت انگیز تنوع مراحل بالا از این بازی یه افسانه ساخته
و مهمتر از همه مولتی بسیار عالی
خدا رو شکر بلیزارد معظم هیچ وقت کیفیت رو فدا نکرده تو بازیهاش
البته از نظر یه سری گیمر که به اشغالایی مثل order میگن بازی:-q
اینجور سبکها مورد قبولشون نیست
—–
یه نکته دیگه هم اینکه فروش این بازی انحصاری pc رو با فروش انحصاریهای پرمدعای کنسولی مقایسه کنید خیلی جالبه
مثلا هیلو جدید فکرکنم تو یه هفته تونست فروش یک میلیون نسخه رو رد کنه
قابل توجه اونایی که میگن بازیها رو پی سی فروش نداره!
با احترام به نظر دوستداران این بازی و نسخه های پیشین. ولی یه چیز برای من اثبات شده, بازی
هرچی ساده تر و بی گرافیک تر = فروش بیشتر ! واقعا عجیبه :smiley1:smiley1
شدیدا برام سواله که این بازی و بازی های دیگه ای مثل دوتا و وارکرافت چی دارن که این همه بازیش میکنن.. نه گرافیکی نه داستان زیبایی…:smiley0:smiley0:l:l
:emoji9یک میلیون اوه