بر اساس آنچه میدانیم، به نظر میرسد قابلیت Auto SR شرکت مایکروسافت در زمان عرضه به بازار، به چند بازی خاص محدود میشود زیرا این شرکت به دنبال تمرکز بر روی PCهای Copilot+ و پلتفرم نوظهور ARM است، با این وجود لیست این بازیها در نهایت گسترش خواهد یافت.
همانطور که ممکن است بدانید، قابلیت Super Resolution (Auto SR) کمپانی مایکروسافت در چند روز گذشته سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده بود، زمانی که در ابتدا فاش شد این شرکت در حال کار بر روی یک گزینه ارتقاء مقیاس به عنوان جایگزینی آسان برای گزینههای اصلی مانند DLSS شرکت انویدیا، FSR شرکت AMD و XeSS کمپانی اینتل است.
باید اشاره کرد که قابلیت Auto SR نرخ فریم بالاتری را در بازیهای موجود فعال خواهد کرد و در عین حال جزئیات بصری نمایش داده شده روی صفحه نمایش شما را نیز افزایش میدهد. علاوه بر آن، به جای تکیه بر عملکرد محاسباتی گرافیکی، این فناوری از قابلیتهای NPU AI استفاده خواهد کرد. به همین دلیل منطقی به نظر میرسد که در حال حاضر به پلتفرم اسنپدراگون ایکس الیت شرکت کوالکام محدود شده است.
خب، دیدن محدود شدن قابلیت Auto SR به یک پلتفرم خاص، تا حدودی دلسرد کننده است، شرکت مایکروسافت قصد دارد دامنه PCهای خود با نام «Copilot+» را به مجموعههایی مجهز به پردازندههایی مانند Lunar Lake شرکت اینتل و APUهای Strix کمپانی AMD گسترش دهد. علاوه بر این، کمپانی مایکروسافت همچنین در حال کار با تولید کنندگان محصولات گرافیکی از جمله شرکتهای انویدیا و AMD به منظور ردیابی سریع فناوری Auto SR برای نسخههایی از گرافیکهای گسسته است.
همراه با محدود شدن این قابلیت به یک پلتفرم خاص، شرکت مایکروسافت قبلاً فاش کرده بود که فناوری Auto SR تنها برای مجموعه مشخصی از بازیها در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، اکنون ممکن است با توجه به جزئیات بیشتر در وبسایت «Worksonwoa.com» (که مخفف Work on Windows on Arm است)، شناخت بهتری در مورد این بازیهای «انحصاری» به دست آوریم. این سایت اساسا خلاصهای از بازیهای سازگار با Windows-Arm crossover را ارائه میدهد.
چه بازی هایی از قابلیت Auto SR شرکت مایکروسافت پشتیبانی میکنند؟
لازم به ذکر است که این سایت بازیهای زیادی را نشان میدهد که به صورت پیشفرض از قابلیت Auto SR پشتیبانی خواهند کرد، بنابراین این یک خبر خوب برای گیمرهایی است که به دنبال تجربه ARM بهینه هستند. باید افزود بازیهایی مانند Borderlands 3 و God of War (2018) در این لیست گنجانده شدهاند که میتوانید مجموعه کامل آن را در زیر مشاهده کنید:
- 7 Days to Die
- BeamNG drive
- Borderlands 3
- Control
- Dark Souls III
- God of War
- Kingdom Come: Deliverance
- Resident Evil 2
- Resident Evil 3
- Sekiro: Shadows Die
- Twice Sniper Ghost Warrior Contracts 2
- The Witcher 3: Wild Hunt
علاوه بر این، پشتیبانی از فناوری Auto SR در بازیهای خاصی مانند Shadow of The Tomb Raider و Skyrim Special Edition نیز در دسترس خواهد بود.
البته باید گفت که این لیست مطمئنا بد نیست، علاوه براین، اگرچه میتوانید از قابلیت Auto SR در هر بازی استفاده کنید، مهم است که توجه داشته باشید برای داشتن عملکرد بهتر و بهینه، بهتر است از بازیهایی استفاده کنید که از این قابلیت پشتیبانی میکنند. جالب است که ببینیم قابلیت Auto SR شرکت مایکروسافت چگونه رقبا موجود در این صنعت را به چالش میکشد، به علاوه نشان میدهد محاسبات هوش مصنوعی در این مورد چقدر نقش مهمی ایفا میکند. تا به این لحظه هیچ اطلاعات دقیقی در مورد تنظیمات فعلی، کیفیت یا عملکرد قابلیت Auto SR وجود ندارد، با این وجود در مقایسه با فناوریهای ارتقاء مقیاس مدرن یک گزینه بسیار مهم خواهد بود.
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید