بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020

بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020 – جدیدترین تبلت اقتصادی اپل

امروز با بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020 که جدیدترین تبلت در دسته محصولات اقتصادی اپل به حساب می‌آید، در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. با ما همراه باشید.

اپل در آخرین روزهای شهریور امسال و در رویداد Time files از محصولات جدیدی رونمایی کرد که این شامل تبلت‌های جدید شرکت نیز می‌شد. آیپد نسل هشتم 10.2 اینچی در کنار آیپد ایر جدید اپل رونمایی شدند. آیپد ایر از زبان طراحی جدید اپل با الهام از آیفون‌های قدیمی بهره می‌برد. سبک جدید طراحی که کمی بعدتر آن را در سری جدید آیفون‌های 12 نیز دیدیم. با این حال، آیپد نسل هشتم که بیشتر با نام آیپد 10.2 اینچی شناخته می‌شود، از نظر طراحی شبیه به محصولات جدید اپل نیست. در بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020 نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت به مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری این تبلت.

بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020

iPad 2020  توسط فروشگاه برتر دیجیتال برای بررسی در اختیار وبسایت سخت‌افزارمگ قرار گرفته است. شما کاربران عزیز سایت می‌توانید برای خرید آیپد  به این فروشگاه مراجعه بفرمایید.

جعبه‌گشایی

در جعبه‌گشایی iPad 10.2 2020 دیدیم که به غیر از خود دستگاه، دفترچه راهنما، برچسب‌های اپل، کابل شارژ لایتنینگ به USB-C و شارژر 20 وات درون بسته بندی قرار دارد. همانطور که انتظار می‌رفت خبری از قاب یا هدفون در این جعبه نیست و البته این آیپد از سیاست جدید اپل مبنی بر حذف شارژر نیز در امان مانده است.

طراحی

آیپد 10.2 2020 اپل

طراحی نسل هشتم آپید هیچ تفاوتی با نسل هفتم آن که سال گذشته رونمایی شده بود ندارد. ابعاد این دو دستگاه کاملا یکی بوده و تنها چند گرمی به وزن نسل جدید اضافه شده است.

 آیپد نسل 7آیپد نسل 8
ابعاد (میلیمتر)250.6×174.1×7.5250.6×174.1×7.5
وزن نسخه Wi-Fi (گرم)483490
وزن نسخه سیم‌کارت‌خور (گرم)493595

با در نظر گرفتن اینکه آیپد 2020 از یک نمایشگر 10 اینچی بهره می‌برد، این ابعاد و وزن کاملاً برای دستگاه ایده‌ال به نظر می‌رسند. جنس پنل جلو از شیشه و قاب پشت و فریم دور آلومینیومی است. این یعنی در مقایسه با تبلت‌هایی که از پلاستیک در قاب پشتی خود استفاده می‌کند، آیپد از استحکام بالاتری برخوردار است.

اپل به سبک همیشگی طراحی محصولات خود ترکیبی از طراحی مات و براق را در این دستگاه لحاظ کرده است. به عنوان مثال در فاصله کم میان قاب گوشی و نمایشگر، یک لایه فلزی براق مورب دور تا دور نمایشگر را گرفته است. در پشت دستگاه نیز شاهد آن هستیم که لوگوی سیب گاززده اپل با طرحی براق در مرکز قاب مات قرار گرفته است.

آیپد 10.2 2020 اپل

با توجه به قرار گرفتن لوگوی اپل به صورت عمودی، در قسمت بالای سمت چپ دستگاه یک سنسور دوربین بدون هیچ مورد اضافی قرار گرفته است. خوشبختانه این دوربین کاملا با بدنه دستگاه یکپارچه شده و هیچ گونه برآمدگی ندارد. این یعنی قرار دادن دستگاه بر روی سطح صاف و تایپ کردن، موجب لق زدن آن نخواهد شد. کمی آن طرف‌تر حفره بسیار ریزی قرار گرفته که به نظر می‌رسد میکروفونی برای ضبط صدا در زمان فیلمبرداری با دوربین اصلی باشد. به غیر از این موارد و لوگوی اپل، در قسمت پایین دستگاه نیز نام iPad و اطلاعات مربوط شرکت سازنده و سریال دستگاه حک شده است.

آیپد 10.2 2020 اپل

چهار طرف قاب پشتی تبلت دارای خمیدگی و همین انحنای فلزی فریم دور را تشکیل می‌دهد. در لبه‌ی سمت راست کلیدهای تنظیم صدای دستگاه قرار گرفته‌اند. نسخه‌ در اختیار ما برای بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020 از نوع بدون سیم‌کارت است، اما نسخه سیم‌کارت‌خور در قسمت پایین لبه سمت راست، شیاری برای قرار گرفتن سیم‌کارت نیز دارد. در لبه سمت چپ تنها یک مگنت برای اتصال کیبورد تعبیه شده است.

در لبه پایینی این آیپد دو بلندگوی بزرگ در دو طرف قرار گرفته‌اند و در میان آنها یک پورت لایتنینگ برای شارژ دستگاه قرار دارد. در لبه بالایی دستگاه کلید پاور، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته است. خوشبختانه جک هدفون که این روزها در حال حذف شدن از گوشی‌های هوشمند است در این تبلت همچنان پابرجا است.

برخلاف آیپد ایر و پروهای جدید اپل که روی به استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه و بدون حاشیه آورده‌اند، آیپد 2020 اپل همچنان مانند نسل قبل خود با حاشیه‌های بزرگ در اطراف نمایشگر طراحی شده است. 74.4 درصد از سطح پنل جلوی دستگاه به نمایشگر اختصاص یافته و در دو طرف آن حاشیه‌هایی 8 میلیمتری قرار گرفته است.

آیپد 10.2 2020 اپل

در دو قسمت پایین و بالای نمایشگر که کلید Home و دوربین سلفی قرار گرفته‌اند، حاشیه‌های بزرگتر و نزدیک به 20 میلیمتر است. برخلاف قاب پشت، پنل جلوی نمایشگر کاملاً مسطح و تیز در گوشه‌ها طراحی شده است. با این حال، چهار گوشی این آیپد نیز با خمیدگی بسیار ملایمی همراه است.

اینکه آیپد نسل هشتم از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی آن ندارد به خودی خود نکته بدی نیست. چراکه آیپد نسل 7 یکی از زیباترین تبلت‌های سال 2019 به حساب می‌آید. وزن ایده‌ال، لبه‌های خمیده قاب پشت و بدنه مات کار کردن با این تبلت را لذت بخش خواهد کرد. بدنه یکپارچه و جک هدفون از نکات مثبت طراحی این آیپد به حساب می‌آید. البته اپل می‌توانست با کم کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم ظاهر مدرن‌تری به این تبلت سال 2020 می‌داد و هم کاربران نسل قبل را به ارتقاء گجت خود ترغیب می‌کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها برای کنترل هزینه نهایی، تصمیم به چنین کاری نگرفتند.

نمایشگر

نمایشگر آیپد 10.2 2020 اپل

اپل برای تبلت اقتصادی جدید خود یک نمایشگر 10.2 اینچی Retina IPS LCD با رزولوشن 1620×2160 پیکسل با تراکم پیکسلی 264 پیکسل بر اینچ در نظر گرفته است. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد 4:3 بوده و شیشه‌ای برای محافظت در برابر خراش دارد. از نظر اندازه و میزان دقت تصویر این نمایشگر تفاوتی با آیپد نسل هفتم ندارد و البته باز هم این به آن معنایی نیست که نمایشگر آیپد 10.2 2020 از کیفیت مناسبی برخوردار نمی‌باشد.

زاویه دید نمایشگر آیپد 10.2 2020 اپل زیر نور

نمایشگر نسل هشتم آیپد دارای وضوح بالا، دقت تصویر خوب بوده و رنگ‌ها را بسیار طبیعی بازتاب می‌دهد. این نمایشگر دارای روشنایی 500 نیت است و این رقم یعنی در طول روز و زیر نور مستقیم آفتاب هم مشکلی با کار کردن با دستگاه نخواهید داشت. زاویه دید آن نیز بسیار خوب است و تغییر رنگ‌ها با تغییر زاویه آزار دهنده نیست. تاچ نمایشگر نیز بسیار سریع و روان بوده و باوجود آنکه این نمایشگر از نرخ نوسازی استاندارد 60 هرتز بهره می‌برد، همه چیز در آن تند و تیز است.

زاویه دید نمایشگر آیپد 10.2 2020 اپل زیر نور آفتاب

اندازه نمایشگر این آیپد از نگاه من بسیار ایده‌‌آل برای هرگونه فعالیتی است که گوشی برای آن کوچک است؛ از تماشای فیلم و یوتیوب‌گردی گرفته تا مطالعه و انجام تکالیف مدرسه و دانشگاه. البته این نمایشگر باکیفیت و روشن برای انجام بازی نیز بسیار مناسب است با این حال ابعاد بزرگ آن احتمالا در دست گرفتنش در پوزیشن بازی را کمی سخت خواهد کرد.  آیپد نسل 8 از نسل اول قلم Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند. باوجود اینکه این قلم به اندازه نسل جدید از امکانات خوب بهره نمی‌برد، می‌تواند برای گرافیست‌ها و علاقمندان به دنیای طراحی تجربه جذاب‌تری در استفاده از آیپد رقم بزند.

  آیپد 10.2 2020 اپل

در بخش تنظیمات Display & Brightness در آیپد گزینه‌ای برای انتخاب تم تاریک و روشن، فعال کردن وضعیت خودکار آن، زمانبندی برای فعال شدن تم‌ها و تنظیم میزان روشنایی دستگاه به صورت دستی لحاظ شده است. گزینه‌ای تحت عنوان Night Shift در این بخش وجود دارد که با فعال کردن آن رنگ‌ها با فرارسیدن شب حالتی گرم‌تر به خود خواهند گرفت و از این نظر خواب بهتری برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. تنظیمات مربوط به قفل خودکار صفحه، اندازه متن تصاویر و درشت کردن متن نیز در این قسمت تعبیه شده است.

سخت‌افزار

اپل آیپد جدید خود را با چیپست 7 نانومتری A12 Bionic راهی بازار کرده است. این تراشه مجهز به پردازنده 6 هسته‌ای (2 هسته 2.5 گیگاهرتز Vortex و 4 هسته 1.6 گیگاهرتزی Tempest) و پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Apple GPU است. این دستگاه دارای 3 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی است. امکان پشتیبانی از کارت حافظه نیز برای این تبلت تعبیه نشده است.

بازی کالاف دیوتی بر روی آیپد 10.2 2020 اپل

آیپد نسل 7 با پردازنده A10  راهی بازار شده و بود و حالا نسل هشتم پردازنده دو سال بعدتر، یعنی A12 را در اختیار دارد. البته از عمر تراشه A12 نیز بیش از دو سال می‌گذرد. البته این به آن معنا نیست که با یک پردازنده قدیمی و کند روبه‌رو هستیم. عملکرد سخت‌افزار آیپد 2020 در تست‌های بنچمارک مشابه آن چیزی است که در گوشی‌های آیفون XS و XS Max دیده بودیم. از آنجاییکه دو پلتفرم iOS و اندروید بسیار متفاوت از یکدیگر هستند، مقایسه آنها با یکدیگر چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

طبق ادعای اپل این آیپد از نظر عملکرد پردازنده 40 درصد سریع‌تر از نسل قبل بوده و سرعت گرافیکی آن نیز دو برابر شده است. همین موضوع می‌تواند به خودی خود نشان دهد که این تبلت به خوبی از پس وظایف سنگین برخواهد آمد. در استفاده روزمره از آیپد مانند وبگردی، تماشا ویدئو، گشتن در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و مطالعه به هیچ وجه کندی یا افت سرعت نخواهید بود. حتی پردازش‌های سنگین مانند ادیت عکس و انجام بازی‌های سنگین نیز در این دستگاه در روان‌ترین حالت ممکن قابل اجرا است. بازی‌های سنگین و گرافیک بالایی مانند آسفالت 9 و کالاف دیوتی موبایل به خوبی بر روی این دستگاه قابل اجرا هستند و می‌توانید آنها را در بالاترین سطح گرافیک تجربه کنید.

بازی آسفالت 9 آیپد 10.2 2020 اپل

در PUBG Mobile امکان تنظیم گرافیک بازی بر روی Ultra HD و فریم ریت بر روی حالت Ultra در نظر گرفته شده است که فعال کردن آن جلوه‌های جدیدی از گرافیک بازی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. سطح جزئیات در این حالت بسیار بیشتر شده و رنگ‌ها شکل طبیعی و واقعی‌تری به خود می‌گیرند. به طور کلی اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین در این تبلت روان‌ترین حالت ممکن صورت خواهد گرفت.

تنظیمات بازی پابجی آیپد 10.2 2020 اپل

بزرگترین ایرادی که در بخش سخت‌افزار به این آیپد وارد است، میزان حافظه ذخیره سازی آن در نسخه پایه است. 32 گیگابایت حافظه برای یک تبلت سال 2020 آن هم بدون امکان افزایش، بسیار بسیار اندک است. بدون اغراق در دومین روز از بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020 اپل، 30 گیگ از 32 گیگ آن پر بود و در ادامه کار ما دست به عصا اقدام به نصب بازی و برنامه می‌کردیم و مجبور به خالی کردن فضای دستگاه از طریق جابجایی عکس و فیلم‌ها بودیم.

حافظه آیپد 10.2 2020 اپل

البته اپل امکان ذخیره عکس‌ و فیلم‌ها در فضای ابری iCloud را برای آیپد در نظر گرفته است. با این حال، احتمالاً شما هم مانند من ترجیح می‌دهید اطلاعات شخصیتان تنها در دستگاه خودتان ذخیره شده باشد. اپل می‌تواند نسخه پایه این آیپد را با حافظه 64 گیگابایت راهی بازار کند. اما فضای کم 32 گیگابایت و اختلاف زیاد آن با نسخه بالاتر (128 گیگابایت) احتمالاً تکنیکی است که اپل در نظر گرفته تا کاربر را به خرید نسخه گرانتر ترغیب کند.

به سبک آیفون‌های نسل قدیم در کلید Home این آیپد، Touch ID قرار گرفته است با اسکن اثر انگشت قادر به باز کردن قفل صفحه و دیگر عملیاتی است که در آن نیاز به احراز هویت است. اپل برای تبلت اقتصادی خود دوربین تشخیص عمق برای تشخیص چهره سه‌بعدی در نظر نگرفته است. از این رو، تاچ آیدی تنها سنسور بایومتریک دستگاه بود که از سرعت خوبی نیز برخوردار است. البته امکان تنظیم رمز عبور نیز برای آیپد نسل هشت در نظر گرفته شده است.

کلید هوم / تاچ آیدی آیپد 10.2 2020 اپل

صدا

بلندگوهای صدای آیپد 10.2 2020 اپل

در لبه پایینی دستگاه دو بلندگو با فاصله نزدیکی از یکدیگر تعبیه شده که قادر به ارائه صدای استریو هستند. البته از آنجاییکه این بلندگوها تنها در یک سمت آیپد قرار گرفته‌اند، انتظار تجربه یک صدای فراگیر و همه جانبه را نباید داشته باشید. از طرف دیگر در زمان در دست گرفتن تبلت به صورت افقی، احتمال اینکه دست شما بر روی یکی از این بلندگوها قرار بگیرد و صدا بم‌تر از حالت عادی شود، زیاد است.

آیپد 10.2 2020 اپل

با این حال، بلندگوی استریو این آیپد از کیفیت و بلندی بسیار خوبی برخوردار است و جزئیات صدا هم در سطوح بالا و هم پایین بسیار خوب هستند. البته اگر قصد استفاده از هدفون را داشته باشید؛ با وجود جک 3.5 میلیمتری در این تبلت می‌توانید از میان باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار، هدفون ایده‌آل خود را خریداری کنید.

نرم‌افزار

آیپد 10.2 2020 اپل

آیپد 10.2 اپل با سیستم عامل iPadOS 14.0 در درون جعبه راهی بازار شده و به غیر از آپدیت 14.2 که در حال حاضر برای آن ارائه شده، انتظار می‌رود که حداقل تا 5 تا 6 سال جدیدترین نسخه از سیستم عامل اختصاصی تبلت اپل را دریافت کند. این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تبلت‌های اپل در مقایسه با نسخه‌های اندرویدی است که آپدیت‌های سیستم عامل تنها محدود به 2 یا نهایتاً 3 سال نیست.

سیستم عامل آیپد 10.2 2020 اپل

اگر تجربه استفاده از گوشی‌های آیفون یا تبلت‌های آیپد را داشته باشید، محیط نرم‌افزاری این دستگاه برای شما چندان غریب نیست. اما اگر از کاربران اندروید باشید، احتمالا برای عادت کردن به iPadOS به کمی زمان نیاز خواهید داشت. البته در آپدیت 14 این سیستم عامل امکانات جدیدی به آن اضافه شده که تجربه کاربری را تا حدی شبیه به اندروید کرده است. یکی از این نمونه‌ها امکان ایجاد پوشه برای برنامه‌ها وجود دارد. این عملیات با نام‌گذاری پوشه به صورت هوشمند انجام خواهد شد، که البته امکان تغییر آن وجود خواهد داشت.

آیپد 10.2 2020 اپل

برای کلید Home علاوه‌بر بازگشت به صفحه هوم و تشخیص سنسور اثر انگشت وظیفه دیگر در نظر گرفته شده و آن فعالسازی دستیار صوتی سیری با نگه داشتن کلید است. سیری که حالا فقط با یک آیکون گرد کوچک در پایین صفحه اعلام حضور می‎کند، هوشمندتر از گذشته شده و هر چه با آن بیشتر سروکله بزنید، پاسخ‌های هوشمندتری نیز تحویل شما خواهد داد. در صورتی هم که به آن اجازه دسترسی و یادگیری از برنامه‌های نصب شده رو تبلت را بدهید، می‌توانید به طور دقیق‌تر به سوالات شما پاسخ داده و وظایف محول شده را انجام دهد.

مانند سیستم عامل گوگل، اپل نیز یک سری از سرویس‌های انحصاری خود مانند تقویم، ساعت، نقشه، اپ استور، مرورگر سافاری و … را در این تبلت نصب کرده است. برنامه‌های دیگری مانند فیس‌تایم، اپل تی‌‌وی، Books، نوت، Voice Memos و … نیز به‌طور پیش‌فرض بر روی آیپد نصب هستند که برخی از آنها کاربردی و برخی دیگر برای ما بی‌استفاده بودند. در هرحال، در صورت تمایل می‌توانید هر کدام از این برنامه‌ها را حذف کنید.

ژست‌های حرکتی در نسل جدید رابط کاربری آیپد نقش بسیار پررنگ دارند و تقریباً همه چیز با این ژست‌ها انجام پذیر است. کشیدن انگشت به سمت پایین منوی جستجو را ظاهر خواهد کرد. کشیدن انگشت از بالای نمایشگر به پایین، صفحه لاک اسکرین و اعلانات را نمایش خواهد داد. در صورتیکه از سمت راست بالای نمایشگر انگشت را به سمت پایین بکشید، منوی میانبر ظاهر خواهد شد که در آن امکان دسترسی به اتصالات، کنترل موسیقی، تنظیم روشنایی، صدا، دارک مد، تایمر و … را خواهید داشت. در زمانی هم که در حال استفاده از برنامه‌ای هستید، کشیدن انگشت از پایین نمایشگر به بالا، شما را به صفحه Home منتقل خواهد کرد.

آیپد 10.2 2020 اپل

نرم‌افزار آیپد 10.2 بسیار نرم و روان و کاملاً بهینه طراحی شده و کار با آن جذابیت‌های خاص خود را دارد. این سیستم عامل از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. اما در اپ استور، که فروشگاه اختصاصی اپل برای دانلود برنامه‌هاست، تقریباً هر برنامه‌ای که غیرایرانی که بخواهید را می‌توانید در آن پیدا و نصب کنید. اپل اما به دلیل تحریم‌ها اجازه فعالیت آزادانه به توسعه‌دهندگان ایرانی در اپ استور را نمی‌دهد. از همین رو، ممکن است تنها در برهه‌ای از زمان برخی از برنامه‌ها فارسی با نام‌های غیرواقعی و حتی ادعای کاربری متفاوت (مانند اسنپ و فیدیبو) در اپ استور حضور داشته باشند.

زبان فارسی آیپد 10.2 2020 اپل

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که برنامه‌های فارسی زیادی بر روی دستگاه خود نصب خواهید کرد، باید از فروشگاه‌های جایگزین اپ استور که مورد تأیید اپل نبوده برای نصب این برنامه‌ها استفاده کنید. البته برخی از توسعه‌دهندگان ایرانی iOS (و iPadOS) تنها به ارائه نسخه وب برای برنامه‌های خود بسنده کرده‌اند. به عنوان مثال، در صورتیکه قصد داشته باشید این آیپد را برای فرزند خود جهت انجام تکالیف مدرسه تهیه کنید، باید از نسخه وب برنامه شاد استفاده کنید.

آیپد 10.2 2020 اپل

در نرم‌افزار آیپد امکانات و برنامه‌های جالبی برای استفاده از Apple Pencil نیز در نظر گرفته شده است. اما این قلم همراه با آیپد ارائه نشده و برای استفاده از آن باید 100 دلار برای خرید آن پرداخت کند. این تبلت همچنین از Smart Keyboard نیز پشتیبانی می‌کند که آن نیز به صورت جداگانه و با قیمت 160 دلار قابل خریداری است.

دوربین

دوربین  آیپد 10.2 2020 اپل

اپل هم مانند دیگر سازندگان تبلت زمان زیادی را به طراحی دوربین‌های آیپد 2020 اختصاص نداده است. در واقع اصلا زمانی صرف این موضوع نکرده، چراکه دوربین‌های این تبلت در مقایسه با نسل قبلی هیچ تغییری نکرده‌اند و دقیقاً همان‌ها هستند. یک سنسور 8 مگاپیکسلی استاندارد با f/2.4 در قاب پشت به عنوان دوربین اصلی در نظر گرفته شده و دوربین سلفی گوشی نیز از یک سنسور 1.2 مگاپیکسلی با f/2.2 بهره می‌برد. دوربین اصلی این تبلت فاقد فلش برای عکاسی در محیط‌های کم نور است، اما دوربین سلفی از فلش مجازی (روشن شدن صفحه نمایش) بهره می‌برد.

دوربین سلفی   آیپد 10.2 2020 اپل

نرم‌افزار دوربین بسیار ساده طراحی شده است. در سمت چپ آن امکان بزرگنمایی در نظر گرفته شده است. در سمت راست حالت خاموش/روشن کردن Live (ضبط ویدئوی کوتاه همزمان با عکس)، تایمر، تغییر دوربین اصلی و سلفی، کلید شاتر و حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری تعبیه شده است. ضبط ویدئوی تایم لپس، صحنه آهسته، فیلمبرداری معمولی (کیفیت 1080p/720p در نرخ 30 فریم بر ثانیه)، عکاسی، عکاسی در کادر مربعی و پانوراما از قابلیت‌های دوربین این آیپد است. در بخش تنظیمات دستگاه، قسمت دوربین گزینه Smart HDR به صورت پیش‌فرض فعال بوده و دستگاه به صورت خودکار و با ترکیب چندتصویر با نوردهی متفاوت، بهترین نتیجه را ثبت می‌کند.

در مقایسه با دوربین‌هایی که این روزها در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، این دوربین‌ها هیچ شانسی برای رقابت ندارند. به خصوص دوربین سلفی که بعید به نظر می‌رسد روزی حاضر شوید تصاویری که با آن ثبت کرده‌اید را در هیچ شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. البته باید در نظر داشته باشید کسی که قصد خرید یک تبلت را دارد، دوربین برای آن اولویت به حساب نمی‌آید. اپل هم مانند دیگر شرکت‌ها به خوبی از این موضوع آگاه است و بنابراین سعی کرده با صرف نظر از ارتقای این قسمت، هزینه آن را ثابت نگه دارد.

تنظیمات دوربین   آیپد 10.2 2020 اپل

با تمام این اوصاف دوربین اصلی عملکرد نسبتاً خوبی دارد و در شرایط ایده‌ال می‌تواند تصاویر مناسبی به ثبت برساند. البته نویز در نواحی تاریک عکس همچنان به چشم می‌خورد و در صورت بزرگنمایی کیفیت تصویر جالب نخواهد بود. با این حال، جنس رنگ تصاویر قابل قبول است. اما در محیط‌های تاریک تصاویر ثبت شده با این دوربین چنگی به دل نمی‌زنند. نویز بیش از همیشه محسوس بوده، تصاویر آبرنگی‌تر شده و جزئیات آنگونه که باید ثبت نمی‌شوند.

  آیپد 10.2 2020 اپل

دوربین 1.2 مگاپیکسلی جلو، برای ثبت تصاویر سلفی کیفیت خوبی ندارد. در شرایط با نور کافی می‌توان عکس‌های نسبتاً خوبی (با در نظر گرفتن دقت تصویر) ثبت کرد، اما تصاویر ثبت شده در محیط‌های تاریک و شب مناسب نبوده و در واقع قابل استفاده نیستند. کاربرد اصلی این دوربین برای استفاده در تماس‌های تصاویر و برنامه‌هایی مانند فیس تایم، زوم، اسکایپ و حتی واتساپ است.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020

باتری

ظرفیت باتری آپید جدید اپل 32.4 وات ساعت (8827 میلی آمپرساعت) است. برخلاف گوشی‌های آیفون که اپل همیشه باتری‌های کوچکتری در مقایسه با رقبا برای آنها در نظر می‌گیرد، ظرفیت باتری این تبلت کاملاً ایده‌ال به نظر می‌رسد. به خصوص آنکه با یکپارچه بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار عملکرد آن بهینه‌تر نیز خواهد شد.

تنظیمات باتری  آیپد 10.2 اینچی 2020

در مقایسه با نسل قبل ظرفیت باتری این آیپد تغییری نکرده است، اما پردازنده آن نسل جدید و بهینه‌تر است که این موضوع تأثیر خود را در میزان مصرف باتری نشان می‌دهد. نکته عجیبی در باتری این گوشی وجود دارد و آن اینست که ظرفیت باتری به راحتی از 100 به 99 تبدیل نمی‌شود. به عنوان مثال در بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020  پس از 40 دقیقه تماشای ویدئو ظرفیت از 100 به 99 رسید. اما پس از آن، در 40 دقیقه دوم باتری از 99 به 88 درصد کاهش پیدا کرد. در حالت کلی باتری این تبلت با یک بار شارژ برای تماشای 7 نهایتاً 8 ساعت ویدئو کافیست.

البته در نظر داشته باشید که کاربر عادی 8 ساعت مداوم با روشنایی در بالاترین سطح مشغول تماشای ویدئو نخواهد شد. با استفاده بالاتر از حد معمول، یعنی ترکیبی از بازی، وبگردی، یوتیوب، دوربین و … با زمان کم خاموشی نمایشگر، باتری این دستگاه کفاف یک روز کار مداوم را خواهد داد. اما اگر استفاده کمتری داشته باشید، دوام باتری بیشتر از این هم خواهد شد.

شارژر 20 وات این دستگاه قادر است باتری آن در مدت 2 ساعت 40 دقیقه به طور کامل شارژ کند. به‌طورکلی عملکرد باتری این آیپد بسیار خوب بود و شارژدهی آن امتیاز قابل قبولی نیز کسب کرد. اما در نظر داشته باشید که در نهایت همه چیز به الگوی مصرف کاربر بازمی‌گردد و کاربران می‌توانند استفاده متفاوتی از دستگاه یکسان داشته باشند.

جمع‌بندی

آیپد 10.2 اپل باوجود آنکه سال 2020 را در ادامه نام خود یدک می‌کشد، از نظر طراحی شباهتی به دیگر محصولات جدید این شرکت ندارد. فریم دور آن خمیده طراحی شده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن نیز همچنان بزرگ است. با این حال، باید بپذیریم که در میان محصولات لوکس اپل یک تبلت 330 دلاری واقعاً اقتصادی به حساب می‌آید و دلیل عدم تغییرات ظاهری این دستگاه هم چیزی غیر از این نیست.

با این حال، پردازنده استفاده شده در آیپد 2020 دو نسل جدیدتر از نسخه سال 2019 بوده که عملکرد بسیار خوبی برای این تبلت به همراه آورده است. ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار نرم و روان این دستگاه با نمایشگر بزرگ و باکیفیت و باتری بادوام آن تجربه خوبی برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

 آیپد 10.2 اینچی 2020

نسخه 32 گیگابایت این تبلت با قیمتی در حدود 11 تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. نسخه 128 آن نیز در حدود 14 میلیون قیمت دارد. با این قیمت قیمت آیپد 2020 اپل گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال تهیه یک تبلت میان‌رده با عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوب و نمایشگر باکیفیت هستند.  

مزایا:
  • ابعاد و وزن ایده‌آل
  • نمایشگر باکیفیت
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون
  • صدای استریو
  • سخت‌افزار توانمند
  • نرم‌افزار روان و به‌روز
  • عملکرد خوب باتری
معایب:
  • طراحی قدیمی و حاشیه‌های بزرگ
  • حافظه داخلی بسیار کم در نسخه پایه
  • عملکرد ناامیدکننده دوربین‌ها
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

آیپد 2020 اپل گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال تهیه یک تبلت میان‌رده با عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوب و نمایشگر باکیفیت هستند.  

8.8امتیاز9.1سخت‌افزار9.5نرم‌افزار9.2صفحه نمایش7.5دوربین9صدا8.4طراحی8.9باتری9ارزش خرید
امتیاز: 4.4 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...

6 دیدگاه

  1. Avatar عبدالله گفت:

    سلام علیکم
    بنده samsung glaxy a6 دارم ولی هنگام مطالعه چشامو اذیت میکنه
    گفتم اگر اینو بگیرم بنظرتون بهتره؟
    یعنی صفحه نمایشش از نگاه بازتاب نو و کلا برای مطالعه دراز مدت

    ممنون

  2. Avatar یک کاربر گفت:

    سلام
    به نظر شما آیپد مینی 5 واسه گیم بهتره یا آیپد 10.2 اینچ نسل جدید
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. Avatar احمد گفت:

    بسیار عالی خسته نباشید

  4. Avatar ناصر گفت:

    جعبه گشایی بصورت پانتومیم بود 😄

  5. Avatar Farzam گفت:

    تبلت جالبیه. باتریش هم خوبه. سخت‌افزار قوی و نمایشگر خوب.
    برای هر شخصی که مطالعاتش رو توی محیط‌های دیجیتالی انجام می‌ده، داشتنش واجبه.

    ممنون از خانم نوربخش بابت بررسی کامل و جامع 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.