بررسی ست ELECTRO PUNK ایسوس ASUS ROG STRIX SCOPE, IMPACT II, SHEATH, GO 2.4

مقدمه:

برخی لوازم جانبی کامپیوتر، شاید مستقیما با پرفورمنس سیستم ارتباط نداشته باشند، اما فوق العاده اهمیت بسیار زیادی دارند. علی الخصوص تنها مواردی که مستقیما به صورت فیزیکی با بدن شما تماس دارند مانند ماوس، پد ماوس، کیبورد و هدست، این نوع قطعات باید از بهترین و با کیفیت ترین متریال‌ها ساخته شوند. در عین حال، اگر شما یک گیمر باشید، بسیار مهم است که تجهیزات جانبی کامپیوتر شما مستقیما با هدف پیروزی در بازی‌های ویدیویی ساخته شوند تا در میدان نبرد در برابر رقبا به برتری برسید. پرفورمنس بالا در کنار کیفیت ساخت عالی، هر دو ویژگی بارز محصولات جانبی ROG ایسوس است.

در همین زمینه، شرکت ایسوس به مناسبت انتشار جهانی بازی محبوب Cyber Punk، ست کاملی از لوازم جانبی حرفه ای خود را با تم صورتی و مشکی Electro Punk عرضه کرده است. این برای اولین بار است که تم صورتی و مشکی به صورت رسمی‌ در محصولات گیمینگ خانواده Republic of Gamers مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر چه تم محصولات Electro Punk ایسوس unisex است، اما بدون شک بخش اعظم بازار هدف آن، دختر خانم‌های گیمر است که به صورت حرفه ای در این زمینه فعال هستند.

به هر صورت چه دختر باشید چه پسر، مطمئنا داشتن این ست زیبا تکمیل کننده سیستم گیمینگ شما خواهد بود. صد البته لازم به ذکر است این محصولات ROG خارج از تم الکتروپانک هم در بازار موجود هستند و به صورت مستقل از هم عرضه می‌شوند. اما امروز در لابراتوار ما، ست مجهز به تم الکتروپانک این محصولات مورد بررسی قرار می‌گیرد که پس از تماشای ویدیو معرفی رسمی‌ این محصولات، مورد به مورد به ترتیب زیر به سراغ بررسی این قطعات خوش ساخت و زیبا می‌رویم:

بررسی کیبورد مکانیکی ایسوس ASUS ROG STRIX SCOPE TKL Electro Punk

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix Impact II Electro Punk

بررسی ماوس پد گیمینگ ایسوس مدل ASUS ROG SHEATH Electro Punk

بررسی هدست گیمینگ ایسوس ASUS ROG STRIX GO 2.4 Electro Punk

ویدیو معرفی رسمی:

بررسی کیبورد مکانیکی ایسوس ASUS ROG STRIX SCOPE TKL Electro Punk

ما در سایت سخت افزار مگ پیش از این کیبورد مکانیکی کامل ASUS ROG STRIX SCOPE را بررسی کرده ایم. اما کیبورد مکانیکی ASUS ROG STRIX SCOPE TKL Electro Punk مدل TKL آن است بدین معنا که فاقد بخش ماشین حسابی است. همچنین در جعبه آن از کلید‌های قابل تعویض WASD خبری نیست. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده بین آنها در این است که مدل الکتروپانک منحصرا مجهز به کلید‌های مکانیکی Cherry MX قرمز است و مدل دیگری که کلید مکانیکی به غیر از چری قرمز داشته باشد، ساخته نشده است.

آنباکس و مشخصات فنی:

کیبورد مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Strix Scope TKL Electro Punk یک صفحه کلید تمام حرفه ای گیمینگ است که بخش فوقانی آن با فلز آلومینیوم برس خورده، پوشیده شده است. این کیبورد گیمینگ مجهز به کلید‌های مکانیکی آلمانی اصل Cherry MX Red است که برای گیمینگ بهینه شده است. پشتیبانی از نورپردازی Aura Sync و کلید‌های قابل برنامه ریزی از جمله خصوصیات مهم این کیبورد زیبا به شمار می‌رود.

کیبورد ROG Strix Scope TKL Electro Punk ایسوس مخصوص برای بازی‌های FPS طراحی شده است و از کلید کنترل چپ (Ctrl) عریضی بهره می‌برد. این کلید Ctrl دو برابر ابعاد معمول Ctrl در صفحه کلید‌های دیگر می‌باشد. با تنها 356 میلیمتر طول، این کیبورد TKL باعث راحتی کاربر و بوجود آوردن فضای بیشتر برای مانور ماوس در کنار کیبورد می‌شود. شایان ذکر است گیمر‌های حرفه ای معمولا با کیبورد‌های TKL در تورنمنت‌های eSports شرکت می‌کنند. لوگوی ROG و تک به تک کلید‌ها از نظر عملکرد و همچنین نورپردازی به صورت مستقل به لطف برنامه Armoury Crate قابل برنامه ریزی هستند و با این کیبورد، هر آنچه که از یک کیبورد مکانیکی خوب در بازی‌ها انتظار دارید، در اختیار شما خواهد بود.

وجود یک حاشیه نورپردازی سراسری در زیر کیبورد، شعاع نورپردازی اکو سیستمAura  ایسوس را به زیبایی هر چه تمام تر بر روی پد ماوس شما گسترش می‌دهد.

کیبورد در زیر خود مجهز به پدال برای تنظیم ارتفاع کیبورد است. هرچند طراحی کلید‌ها به گونه ای است که در هر حالتی به راحتی بتوان با آنها کار کرد.

تمام فن آوری‌های مهم و لازم کیبورد‌های گیمینگ، شامل نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی، امکان ذخیره سازی حرکات مایکرو، حالت‌های N-Key Rollover و Anti-Ghosting، در کنار کلید‌های قابل برنامه ریزی، همه در این کیبورد جمع شده اند. تعداد 17 عدد از کلید‌های حاشیه ای این کیبورد به رنگ صورتی و از جنس PBT دابل شات هستند. مابقی کلید‌ها مشکی رنگ هستند. تمام کلید‌ها به شکل برجسته روی صفحه فلزی کیبورد قرار دارند تا به هنگام تمییز کردن کاربر راحت بتواند مابین آنها را پاک سازی کند. زبان لیبل روی کیبورد صرفا انگلیسی است و پرینت فارسی روی آن وجود ندارد.

کلید‌های قرمز Cherry MX RGB دارای بدنه شفافی هستند و LED RGB به کار رفته در آن کل بدنه را نورانی می‌کند. از این جهت، نمای بهتری را به کیبورد می‌دهد. این کلید‌ها از گروه کلیدهای مکانیکی Leaner هستند که بی صدا و نرم ساخته می‌شوند و کاربری راحتی دارند. کلیدهای مکانیکی قرمز پر فروش ترین رنگ کلیدهای مکانیکی هستند و کاربر هنگام وارد آوردن فشار روی آنها متوجه آستانه عملکردشان نمی‌شود. کلیدهای قرمز نیاز به فشار 45 گرمی‌برای فشرده شدن دارند. این نوع کلید به دلیل عملکرد سبک و سریع خود، برای گیم مناسب است و کاربر می‌تواند بدون خستگی کلیدها را فشرده نگه دارد و یا سریع آنها را رها کند. به دلیل عدم تولید صدا، کلیدهای مکانیکی قرمز معمولا مناسب تایپ شناخته نمی‌شوند.

بررسی و نتیجه گیری:

ایسوس در مدل TKL از کیبورد مکانیکی ROG Strix Scope همان کیفیت و امکانات مورد انتظار را ارائه کرده است. این کیبورد به عنوان پیشنهاد شماره یک ما به تمام گیمر‌های عزیز، به خصوص دختر خانم‌های گیمر است. هم از نظر طراحی ظاهری این کیبورد زیبا می‌تواند آس روی میز کامپیوتر شما باشد، و هم از نظر توانایی‌های گیمینگ، همه ی آن چیزی است که شما در بازی به آن نیاز دارید. توانایی‌های این کیبورد را مجدد تکرار نمی‌کنم اما، تنها انتقاد ما به این مدل، فقدان استراحتگاه مچ دست است.

عملکرد کلید F12 در کیبورد مکانیکی ROG Strix Scope TKL Electro Punk ایسوس به گونه ای تعریف شده است که می‌توان از آن به عنوان یک میانبر Stealth استفاده کرد. بدین معنا که با زدن آن به یکباره تمام برنامه‌های اجرا شده را مخفی شده و صدای سیستم نیز غیر فعال می‌گردد.

وجودد حافظه داخلی دائمی‌برای ذخیره سازی حرکات Micro تا شش پروفایل و بازخوانی آن از طریق کلید‌های قابل برنامه ریزی، عملکرد ضد شبه، و قابلیت ثبت تمام کلید‌ها در لحظه، مدیریت کابل کشی به لطف کابل جدا شونده USB 2.0، و در نهایت ظاهری زیبا و آراسته از مهمترین امکانات ROG Strix Scope TKL Electro Punk ایسوس به شمار می‌رود.

این کیبورد از نظر نورپردازی تمام RGB است و می‌توان آن را با اکو سیستم Aura Sync ایسوس همسان سازی کرد. از نظر قیمتی این کیبورد در بازار‌های جهانی به قیمت 100 دلار و در ایران در صورت موجودی احتمالا با قیمت حدودی 4.5 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

با توجه به موارد فوق و امکانات خوب این کیبورد، سایت سخت افزار نشان منتخب گیمر‌ها را به آن اهدا می‌کند.

مزایا:
  • ساختار بدنه محکم و فلزی
  • نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی
  • کابل بلند 1.8 متری جدا شونده
  • امکان استفاده از عملکرد‌های کیبورد بدون نرم افزار
  • مجهز به فن آوری‌های N-Key Rollover وAnti-Ghosting
  • استفاده از کلید‌های مکانیکی Cherry MX قرمز مناسب برای گیمینگ
  • امکان ذخیره سازی حرکات Macro به صورت On the Fly  و نرم افزاری
  • اکو سیستم نور پردازی Aura Sync با قابلیت نورپردازی مستقل هر کلید
معایب:
  • قیمت بالا
  • فاقد حروف فارسی
  • فاقد استراحتگاه مچ دست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیبورد مکانیکی ROG Strix Scope TKL Electro Punk ایسوس یکی از بهترین کیبورد‌های TKL گیمینگ است که ضمن مجهز بودن به فن آوری‌های روز و نورپردازی RGB، تم زیبای الکتروپانک دارد.
9امتیاز9.5عملکرد گیمینگ8.5عملکرد در تایپ9.5کیفیت قطعات9امکانات جانبی8.9امکانات نرم افزاری9.8طراحی8ارزش خرید

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix Impact II Electro Punk

ماوس گیمینگ ROG Strix Impact II Electro Punk ایسوس یک محصول ارتقا یافته است که نسبت به مدل Impact تغییرات عمده و مثبتی را داشته. اضافه شدن نورپردازی RGB گسترده، بدنه سبک و اصلاح شده، استفاده از کلید‌های ارتقا یافته و ماژولار Omron، از جمله تغییرات مثبت نسل دوم ماوس‌های گیمینگ ایمپکت ایسوس است. همراه ما باشید با مرور ویژگی‌ها و بررسی ماوس گیمینگ ROG Strix Impact II Electro Punk ایسوس.

معرفی و مشخصات فنی:

ماوس گیمینگ ROG Strix Impact II Electro Punk ایسوس اگرچه در میان محصولات ROG، تقریبا در رده Entry Level قرار می‌گیرد، اما با خصوصیات و ویژگی‌های مطلوبی که ارائه می‌کند، بواقع جذاب است. جعبه محصول تم مشکی و صورتی الکتروپانک دارد. در پشت جعبه مهمترین امکانات و مشخصات ماوس نوشته شده است که از جمله آن می‌توان به دقت 6200DPI، نورپردازی RGB، طراحی سوکت کلید ماژولار، کلید‌های قابل برنامه ریزی، وزن سبک و نرخ به روز رسانی 1000Hz اشاره کرد.

ابعاد ماوس Impact II، برابر 12 در 6.25 در 3.95 سانتیمتر است و جزو دسته ماوس‌های تقریبا کوچک قرار می‌گیرد. بسیاری از دوستانی دست بزرگ دارند و یا به ماوس‌های بزرگ عادت دارند توجه داشته باشند که این ماوس تقریبا کوچک است و در صورت استفاده با دستهای بزرگ باید با انگشتان ماوس را حرکت داد. وزن ماوس بسیار سبک و تنها 79 گرم است. سرعت شتاب و سرعت این ماوس به ترتیب 30G و 220IPS است.

چرخ اسکرول ماوس قطر 1 سانتیمتری دارد و سطح آن با لاستیک با دوام و با نقش و نگار صورتی پوشیده شده است. این چرخ عملکرد دوگانه دارد و به کلیدی قابل برنامه ریزی مجهز است.  همانطور که در تصویر مشخص است، بدنه ماوس از پلاستیک ضد حساسیت و بسیار شفاف تشکیل شده به طوری که آرم ROG زیر آن مشخص است. بخش اسکرول و همچنین آرم RGB مجهز به نورپردازی RGB است.

ماوس گیمینگ ROG Strix Impact II Electro Punk ایسوس یک ماوس دو دست است و کاربران راست دست و چپ دست هر دو می‌توانند به خوبی از این ماوس نهایت بهره را ببرند. البته کلید‌های کناری برای راست دستان طراحی شده. این کلید‌ها قابل برنامه ریزی هستند. ناگفته نماند کابل ماوس بافته نیست اما طول مناسب 2 متری دارد.

در دو طرف بخش جلوی ماوس، نورپردازی RGB کار شده است که با تغییرات در DPI رنگ آن تفاوت می‌کند. سوییچ‌های کلیک چپ و راست ماوس از نوع مکانیکی و مدل آنها Omron D2FC-F-K است. این کلید‌ها ساخت چین و طول عمر آن 50 میلیون کلیک است. از نظر عملکرد، کلید‌های Tactile یا حسی هستند. اما صدای زیادی ندارند. خوبی این کلید‌ها در ساختار ماژولار آنهاست، و می‌توان به راحتی آنها را با مدلهای مورد نظر و دلخواه خود عوض کرد. (البته ما در ایران به علت فقدان کلید‌های ماژولار Omron چنین امکانی نداریم.)

در زیر ماوس، از سنسور PixArt PAW3327 استفاده شده است که در محفظه مثلثی شکل قرار دارد. دقت این سنسور قابل تنظیم از 100 تا 6200DPI است. لاستیک‌های اصلی حرکتی زیر ماوس از جنس تفلن است و طول عمر بسیار مناسبی دارد. در این بخش 4 لاستیک دایره شکل هم قرار دارد که با خارج کردن آنها و باز کردن پیچ زیر آنها می‌توانید به بخش سوییچ‌ها دسترسی پیدا کنید.

یک کلید صورتی رنگ برای اعمال تغییرات On The Fly دقت DPI نیز در زیر ماوس قرار گرفته است. هرچند دسترسی به آن کمی‌ دشوار است اما وجود آن لازم است.

مدیریت کلیه بخش‌های ماوس، عملکرد دکمه‌ها، کالیبراسیون، تنظیمات مربوط به دقت DPI، سرعت و شتاب ماوس، همچنین ثبت حرکات Micro، سیو کردن تنظیمات، و مشاهده میزان شارژ باقی مانده ماوس و ثبت آمار کلیک‌های کاربر، همه توسط نرم افزار Armoury Crate انجام می‌شود که می‌توانید آخرین نسخه از آن را از سایت ایسوس دانلود بفرمایید.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

ماوس از جمله قطعاتی است که عملکرد خوب آن در تمامی‌کاربری‌ها نقش حیاتی دارد. در کاربری‌های اداری، آفیس، و استفاده عمومی‌از کامپیوتر عملکرد ماوس ایمپکت 2 بسیار عالی، روان و بی نقص بود. از آنجایی که این ماوس هم برای استفاده هر دو دست طراحی شده است، به شخصه به عنوان یک راست دست از آن به اندازه کافی راضی بودم. در بازی‌ها نیز عملکرد خوبی را از آن شاهد بودیم. وجود دکمه‌های اضافی، و قابل برنامه ریزی  Micro در اطراف بدنه می‌تواند در بازی‌های MOBA و ثبت و اجرای دستورات Macro بسیار کمک کننده باشد.

نوع دست گرفتن ماوس گیمینگ ROG Strix Impact II Electro Punk ایسوس بیشتر Fingertip-grip است ولی اگر دستان کوچک داشته باشید، می‌توان از آن به صورت Claw-grip هم استفاده کرد.

نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی و دقت 6200DPI، در کنار پشتیبانی از نورپردازی Aura Sync و استفاده از کلید‌های حرفه ای OMRON با طول عمر 50 میلیون کلیک از دیگر ویژگی‌های خوب این ماوس به شمار می‌رود. همچنین قابلیت سیستم ماژولار کلید‌ها و قابل تعویض بودن آنها بسیار مهم است. این ماوس زیبا به قیمت 50 دلار در بازار‌های جهانی و به قیمت 1.3 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

تنها انتقادی که می‌توان به آن داشت ابعاد به نسبت کوچک آن است که ممکن است برای دوستانی که دست بزرگ دارند مناسب نباشد. البته از آنجایی که بازار هدف Electro-Punk عموما دختر خانم‌های گیمر است و معمولا خانم‌ها دستان کوچکی دارند، این ماوس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای دختر خانم‌ها باشد.

در پایان، باتوجه به سیستم ماژولار سویچ‌های Omron در این کلاس قیمتی، نشان نو آوری و به عملکرد کلی ماوس و ویژگی‌های خوب آن در گیمینگ نشان منتخب گیمر‌ها را اهدا می‌کنیم.

مزایا:
  • سیم بلند 2 متری
  • وزن سبک تنها 79 گرم
  • عملکرد عالی در گیمینگ
  • نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی
  • شتاب 30G و سرعت 220IPS
  • سنسور قابل تنظیم تا 6200DPI
  • امکان ثبت و اجرای حرکات مایکرو
  • پشتیبانی نرم افزاری خوب از ماوس
  • طراحی ارگونومیک و مناسب هر دو دست
  • پشتیبانی از نورپردازی Aura Sync ایسوس
  • سیستم ماژولار کلید‌ها و وجود قابلیت تعویض
  • مجهز به کلید‌های Omron با طول عمر 50 میلیون کلیک
معایب:
  • سیم ماوس بهتر بود بافته (Sleeved) باشد
  • سایز کوچک ماوس امکان Palm-grip ندارد و برای دستان بزرگ مناسب نیست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • ماوس گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix Impact II Electro Punk یک انتخاب عالی برای دختر خانم‌های گیمر است. این ماوس با قدرت 6200DPI قابل تنظیم و نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی یک گزینه عالی برای انواع کاربری‌ها است.
8.8امتیاز9.5راندمان کلی8کیفیت قطعات9عملکرد گیمینگ8.3طراحی9.5عملکرد نرم افزاری8.9امکانات جانبی8.7ارزش خرید

بررسی ماوس پد گیمینگ ایسوس مدل ASUS ROG SHEATH Electro Punk

ماوس پد Asus ROG Sheath Electro Punk یک محصول با دوام و عمری است. نام Sheath در لغت به معنای “نیام” شمشیر است. ابعاد بسیار بزرگ 90 در 44 سانتیمتر، به خوبی فضای جلوی کاربر را پر می‌کند و به راحتی می‌توان کیبورد و ماوس را به راحتی روی آن قرار داد. خوبی ماوس پد‌های بزرگ در این است که دیگه نگران خروج ماوس از پوشش روی پد نیستید و با خیال راحت می‌توانید مانور دهید.

آنباکس و مشخصات فنی:

بواقع ماوس پد Sheath یکی از زیباترین پد‌هایی است که می‌توان برای هر سیستمی‌ تهیه کرد. جعبه آن طراحی جذابی دارد و تم غالب آن صورتی و مشکی است.

ماوس پد ایسوس Sheath از نظر کیفیت در نوع خود بهترین است. کیفیت پارچه، دوخت حاشیه، و همچنین کیفیت رنگ به کار رفته در آن بسیار دلپذیر و جذاب است.

در حاشیه صورتی رنگ براق این پد، واژه Republic of Gamers و Join the Republic به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و به زیبایی چاپ شده است. ارتفاع این پد، تنها 3 میلیمتر است و زیر آن تماما لاستیک ضد لغزش کار شده است.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

در تست‌های ما، ماوس پد Asus Sheath عملکرد فوق العاده عالی و دقت پیکسلی در استفاده روزمره و گیمینگ از خود نشان داد. بی هیچ شکایتی آن را به تمام کاربران توصیه می‌کنیم. ایسوس برای تست این ماوس پد 250 کیلومتر حرکت مداوم ماوس بر روی آن را تست کرده است. همچنین در معرض دمای منهای 30 تا مثبت 60 درجه درا ظرف 57 ساعت مورد تست قرار داده تا از دوام آن تحت شرایط گوناگون اطمینان حاصل کند.

بدون اغراق این محصول خوش ساخت ایسوس را به تمام گیمر‌ها، کاربران خوش سلیقه، و همچنین کاربران حرفه ای که نیازمند دقت بالا در حرکت ماوس خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم. ماوس پد Sheath در 4 رنگ عرضه شده است که از نظر نویسنده مدل Electro Punk آن بدون شک از همه زیبا تر است. این ماوس پد در خارج از ایران به قیمت 30 دلار و در ایران به قیمت حدود 1 میلیون تومان عرضه می‌شود.

در پایان نشان منتخب سردبیر را به آن اهدا می‌کنیم.

مزایا:
  • وسیع
  • با دوام
  • قابل شستشو
  • ضد حساسیت
  • کیفیت ساخت عالی
  • عملکرد بی نظیر در گیمینگ
  • طراحی ظاهری جذاب و دلربا
  • وجود لاستیک ضد لغرش سراسری در زیر پد
معایب:
  • قیمت بالا در ایران
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • ماوس پد Asus ROG Sheath Electro Punk یکی از ماوس پد‌های درجه یک گیمینگ حال حاضر دنیا است.
9.1امتیاز10عملکرد7امکانات جانبی10کیفیت ساخت10طراحی8.5ارزش خرید

بررسی هدست گیمینگ ایسوس ASUS ROG STRIX GO 2.4 Electro Punk

هدست گیمینگ ASUS ROG STRIX GO 2.4 Electro Punk یکی از محصولات زیبا و خوش ساخت ایسوس است که برنده جایزه طراحی RedDot award 2020 شده است. این هدفون بی سیم قابلیت اتصال به گوشی موبایل از طریق دانگل USB Type-C را داراست. همچنین می‌توان آن را به پلی استیشن 4 و 5، و همچنین نینتندو سوییچ نیز متصل کرد و از آن بهره گرفت. این هدست همچنین می تواند کیفیت High Res را با اتصال سیمی جک 3.5 میلیمتری را ارائه کند، بنابراین هم می توان آن را به صورتی سیمی و هم بی سیم مورد استفاده قرار داد. میکروفون این هدست همه کاره مجهز به جدید ترین فن آوری Noise Cancellation ایسوس برای میکروفون است و به هنگام پخش صدای شما، صدای محیط اطراف را تا جای ممکن حذف می‌کند. همراه ما باشید با این بخش از بررسی.

بسته بندی و اقلام همراه:

جعبه هدست با تم مشکی و صورتی مزین شده است. مشخصات مهم شامل امکان اتصال به دستگاه موبایل و نینتندو سوییچ به همراه گواهی سازگاری بالا با دیسکورد و TeamSpeak از دیگر مشخصات روی جعبه هدست Asus ROG Strix Go 2.4 است. در پشت جعبه، ویژگی‌های عمده ذکر شده شامل سیستم حذف نویز هوشمند، میکروفون دوگانه، سبکی دستگاه، طول عمر باطری بالا و وسایل همراه، می‌شود.

وسایل همراه هدست شامل کیف چرمی‌بسیار با کیفیت، کابل جک Combo برای اتصال موبایل و کامپیوتر، کابل شارژ USB، دانگل USB Type C برای برقراری ارتباط وایرلس 2.4 گیگاهرتزی، و میکروفون استریو جدا شونده از هدست می‌شود. طول کابل جک 3.5 میلیمتری کومبو 1.2 متر و طول کابل شارژ USB Type C برابر یک متر است.

طراحی و مشخصات فنی:

بدون شک هدستی که برنده Award RedDot شود از نظر ظاهری و طراحی بهترین است. هدست گیمینگ ROG Strix Go 2.4 Electro Punk ایسوس از ترکیب رنگی مشکی و صورتی برخوردار است. بدنه بیرونی پلاستیکی است اما در درون حلقه دور سر، ایسوس از استراکچر فلزی استفاده کرده است. بخش فلزی تنظیم ارتقاع گوشی نیز به رنگ صورتی است و آرم ROG بر روی آن نمایان است. هدست به راحتی به لطف بالشتک روی حلقه که روکش چرم مصنوعی ضد حساسیت دارد، بر روی سر بدون سر خوردن به خوبی قرار گیرد.

در بخش بالای دستگاه، نشان Republic Of Gamers بر روی پوششی از چرمی‌هک شده است.

پوشش کاپهای هدست ROG Strix Go 2.4 Electro Punk ایسوس از جنس چرم ضد حساسیت است و الیاف آن گوش را به خوبی پر می‌کنند تا حالت آکوستیک بوجود آورند. البته کمی‌ فضا بسته است و ممکن در طولانی مدت گوش کمی‌ عرق کند. میزان فشار روی گوش زیاد نیست و قابل تحمل است. بالشتک‌ها نیز بسیار نرم و با کیفیت ساخته شده اند و به خوبی روی گوش را می‌پوشانند.

کنترلر‌های اصلی، شامل تنظیم میزان صدا، روشن و خاموش شدن نورپردازی، بر روی کاپ سمت راست تعبیه شده است. میکروفون روی کاپ قابل جدا سازی است و کیفیت بسیار خوبی دارد.

بررسی و نتیجه گیری:

در حالت وایرلس با استفاده از دانگل 2.4 گیگاهرتزی، به هنگام گیمینگ این هدست وضوح صدای خوبی داشت و صدای پاها، سمت و سوی حرکت اشیاء به لطف حالت 7.1 صدای 360 درجه مجازی به خوبی قابل تشخیص بود. عملکرد درایور‌های 40 میلیمتری نئودینیومی‌در بازی کاملا ستودنی بود. اما این هدست به هنگام پخش موسیقی در حالت وایرلس آنچنان که باید در حد کیفیتی که انتظار داریم عمل نکرد. به همین جهت ایسوس حالت Hi-Res را برای گوش دادن به موسیقی در حالت استفاده سیمی‌در این هدست در نظر گرفته است. در حالت بی سیم پاسخ فرکانسی هدست 20 ~ 20000 هرتز است و در حالت استفاده سیمی‌این میزان به 20 ~ 40000 هرتز افزایش می‌یابد.

پشتیبانی نرم افزاری ایسوس از این هدفون به لطف نرم افزار Armoury II صورت می‌پذیرد. کاربر می‌تواند تمام بخش‌ها، ائم از تنظیمات اکولایزر، قدرت، جزییات صدا و همچنین نورپردازی را به وسیله این نرم افزار کنترل کند.

در مورد موسیقی، در هنگام پخش فرکانس‌های پایین مانند صدای بیس، کوبش متوسطی را شاهد هستیم. اما این موضوع با ذات گیمینگ هدست ROG Strix Go 2.4 Electro Punk ایسوس همخوانی دارد چرا که اگر هدفونی بیس زیاد داشته باشد، خیلی مناسب بازی نیست، و اگر بیس کمی‌ داشته باشد خیلی برای موسیقی جذاب نیست. به همین دلیل ایسوس یک راهکار میانه را برای این هدست برگزیده است تا با تمرکز بر وضوح صدا بهترین عملکرد گیمینگ را ارائه دهد.

میکروفون هدست ROG Strix Go 2.4 Electro Punk ایسوس قابلیت جدا سازی دارد. این میکروفون با قدرت فرکانسی 100 ~ 8000 هرتزی، مجهز به سیستم هوشمند Noise Cancelling است تا صدای اطراف به صورت اتوماتیک حذف و تنها صدای گوینده پخش شود.

در مورد مدت زمان دوام باطری ایسوس میزان 25 ساعت استفاده مداوم را از هدست ذکر کرده است، اما ما در استفاده عالی از هدست، پس از یک هشت روز استفاده عادی از سیستم به هنگام گیمینگ نیاز به شارژ مجدد پیدا کردیم.

از نظر قیمتی این هدست 200 دلاری با برچسب 5.5 میلیون تومانی در ایران ارائه می‌شود. در پایان، هدست ROG Strix Go 2.4 Electro Punk ایسوس تنها با 290 گرم وزن یکی از سبک ترین هدست‌های حرفه ای گیمینگ است که آن را به تمام گیمر‌ها پیشنهاد می‌دهیم و نشان منتخب گیمر‌ها را نیز به آن اهدا می‌کنیم.

مزایا:
  • استراکچر فلزی
  • صدای آکوستیک
  • بسیار سبک و زیبا
  • مناسب برای استریم
  • مناسب برای بازی‌های FPS
  • روکش چرم پروتئینی ضد حساسیت
  • درایور‌های 40 میلیمتری نئودینیومی
  • صدای فراگیر 7.1 مجازی برای گیمینگ
  • کاپ‌های هدست با قابلیت فولد شدن
  • امکان استفاده به دو شکل سیمی‌و بی سیم
  • پشتیبانی نرم افزاری عالی به لطف Armoury Crate
  • مجهز به کیف چرمی‌با کیفیت برای حمل و نقل آسان
  • کیفیت Hi-Res (البته صرفا با اتصال جک 3.5 میلیمتری)
  • با طراحی زیبای Electro Punk مناسب دختر خانم‌های گیمر
  • پشتیبانی از Fast Charge (15 دقیقه شارژ = 3 ساعت استفاده)
  • میکروفون مجهز به Noise Cancellation هوشمند و جدا شونده
  • امکان استفاده به صورت بی سیم (2.4Ghz RF) از طریق دانگل USB Type C
  • دوام بسیار خوب باطری بیش از 8 روز استفاده عادی و 25 ساعت استفاده مداوم
  • پشتیبانی از کامپیوتر‌های شخصی، موبایل، کنسول PS4 و PS5 و همچنین نینتندو سوییچ
معایب:
  • قیمت بالا
  • فاقد RGB
  • فاقد ارتباط Bluetooth
  • فضای بسته کاپ‌ها ممکن است در استفاده طولانی مدت باعث تعریق شود
  • کیفیت پخش موسیقی Hi-Res صرفا با اتصال جک 3.5 میلیمتری کومبو هدست امکان پذیر است
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • برای گیمر‌های عزیز، و دوستانی که استریم می‌کنند: هدست ROG Strix Go 2.4 Electro Punk ایسوس یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.
8.8امتیاز9.2کیفیت صدا9.1امکانات9کیفیت ساخت8.5راحتی هدفون8ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

7 دیدگاه

  1. Avatar omid گفت:

    اها مچکرم بابت راهنماییتون یک سوال دیگه هم داشتم میخواستم بدونم کیبورد تمام مکانیکال برای گیم تو رنج قیمتی بین 3 الی 3.5 شما چی پیشنهاد میکنید

    • Avatar آرمین گفت:

      ADATA XPG SUMMONER
      هم کلید قرمزش هست هم کلید silver

      • Avatar omid گفت:

        اها مچکرم بعد کدوم رنگش بهتر از نظر شما؟؟؟ من کلا دنبال یک کلیدی هستم که هم سرعت داشته باشه همم صدا یک چیزی تو مایه های کلید قهوه ای

        • Avatar آرمین گفت:

          کلید های Silver مثل RED هستند منتها مسافت کوتاه تری دارند. هم مسافت خود کلید کوتاه تره و هم آستانه عملکرد کوتاه تری دارند. این باعث میشه در گیمینگ سریعتر عمل کنند و همچنین هنگام تایپ به اندازه RED خسته کننده نباشند. اما مثل قرمز سرو صدا ندارند. برای کلید قهوه ای تو رنج 3.5 من کیبوردی که Cherry MX باشه پیدا نکردم و گرونتره همه اش. کیبورد Cooler Master CK550 V2 Brown Switch موجود هست که حدود 3.1 میلیون قیمتشه ولی کلید هاش ساخت Cherry نیست و مال شرکت TTC هست. کلید های قهوه ای TTC کمی نرم تر از کلید های قهوه ای Cherry هست و صدا و طول عمرش کمتره

  2. Avatar omid گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از بررسی کامل و عالی شما من یک سوال داشتم این ست قیمتش در ایران چقدر خواهد بود؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.