بررسی منبع تغذیه کامپیوتر فاطر مدل FATER TX1000M

شرکت فاطر داده‌ پردازی راحیل که در سالهای دور، با برند تجاری فیوچر فعالیت می‌کرد، در ماه‌های اخیر طیف گسترده ای از محصولات جانبی و قطعات کامپیوتر را، مانند ماوس، کیبورد، کیس، پاور، مادربرد و مانیتور را در بازار ایران عرضه کرده است. این شرکت در تلاش برای خودکفایی در عرضه محصولات سخت افزاری مرتبط با کامپیوتر ساخت داخل، کارخانه تولیدی خود را در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاسیس کرده است.

شرکت فاطر همچنین در نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک – الکامپ 1402 حضور پر رنگ و قدرتمندی داشت و به نوعی می‌توان گفت غرفه این شرکت در سالن 31B میلاد، مرکز توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. به شخصه تنها دلیلی که امسال برای حضور در نمایشگاه الکامپ داشتم، دیدار از غرفه زیبا و دیدنی محصولات فاطر بود.

شرکت فاطر به لطف استفاده از جوانان پر استعداد و توانمند ایرانی توانسته است تاکنون محصولات جالب توجهی را وارد بازار کشور کند. جذابیت کیس‌های فاطر در میان کاربران روز افزون است و این شرکت به لطف فروش خوبی که در بازار داشته، در پی گسترش تنوع محصولات خود است.

ساخت منبع تغذیه، از جمله محصولات مهم شرکت فاطر به شمار می‌رود. در سبد محصولات این شرکت، تاکنون سه خانواده از پاور عرضه شده است. پاورهای کلاس VS که کاملا اقتصادی هستند و در سطح Entry Level این شرکت به شمار می‌روند. پاور‌های سری RMX که در کلاس میان رده اقتصادی قرار می‌گیرند. و در آخر پاورهای TXM این شرکت که پاور‌های میان رده و فعلا پرچمدار منابع تغذیه شرکت فاطر محسوب می شوند که 84 ماه ضمانت تعویض دارند.

امروز برای این مقاله تصمیم داریم منبع تغذیه کامپیوتر فاطر مدل TX1000M را بررسی کنیم. پاور TX1000M فاطر همانطور که از نامش پیداست، 1000 وات توانایی خروجی دارد، فول ماژولار است و از نظر مصرف بهینه مجهز به استاندارد طلایی 80Plus است. امیدوارم که از این بررسی لذت ببرید. بریم به سراغ بخش جذاب آنباکس.

جعبه:

کارتن محصول به رنگ مشکی و نارنجی است. از جمله مشخصه‌های اصلی که بر روی کارتن عنوان شده است: وجود تک ریل 12 ولت، PFC فعال، و آرم 80Plus طلایی است.

در پشت جعبه تعداد کابل‌ها، نوع آنها و همچنین سه جدول مشخصات توزیع آمپراژ روی ریل‌ها بیان شده است!

اگرچه قابل درک است که طراحی و چاپ جعبه بدون اشاره به مدل خاص برای یک خانواده واحد از محصولات که شامل چند مدل است، می‌تواند باعث کاهش هزینه تولید کارتن شود؛ اما پاور یک قطعه عمومی‌ نیست و از نظر نگارنده قلب یک سیستم است و لایق داشتن جعبه با مشخصات اختصاصی خود است تا کاربر به اشتباه نیفتد.

به همین جهت خیلی بیشتر می‌پسندیدیم اگر که جدول مشخصات پشت جعبه منحصرا مربوط به مدل 1000 واتی باشد، نه اینکه جداول هر 3 مدل 850، 1000 و 1250 وات حاضر در خانواده TXM در پشت آن دیده شود.

به هر شکل از پشت و روی جعبه نمی‌توان به مدل پاور داخل جعبه رسید. اما در حاشیه کناری جعبه، سه مدل TXM نام برده شده است و یک برچسب زرد رنگ در کنار TX1000M نشان دهنده مدل درون جعبه است. بنابراین فقط از کنار جعبه می‌توان متوجه مدل درون آن شد.

مشخصات فنی:

منبع تغذیه مدل TX1000M فاطر مبتنی بر پلتفرم پایه اما به روز رسانی شده CWT ساخته و سفارشی شده است. این پاور مجهز به 3 پروتکشن اصلی OVP، OPP، و SCP است. همچنین مدار محافظی برای برق ورودی پاور برای آن در نظر گرفته شده است تا از آسیب به پاور به هنگام نوسان برق پیشگیری شود.

اگرچه مطابق با استاندارد ATX 2.32 اینتل که این پاور بر اساس آن ساخته شده، منبع تغذیه مدل TX1000M فاطر مجهز به 3 پروتکشن اصلی پیشنهادی اینتل است، اما با توجه به اهمیت پروتکشن‌های ششگانه، علاقمند بودیم شاهد حضور حداقل 6 پروتکشن در این پاور میان رده باشیم.

در حالیکه عموم پاور‌های 1000 واتی، معمولا طول 19 سانتیمتری دارند، طول منبع تغذیه TX1000M فاطر فقط 16 سانتیمتر است. از این نظر، با خیال راحت می‌توان از این پاور در کلیه کیس‌های کوچک نیز بهره گرفت.

خوشبختانه پاور TX1000M فاطر از یک فن 14 سانتیمتری برای خنک سازی خود بهره می‌برد، اما توجه داشته باشید که فاقد فن آوری فنلس است و فن آن دائم در حال گردش می‌باشد.

وجود استاندارد طلایی 80Plus Gold بدین معناست که این پاور می تواند در 50 درصد لود خود تا 90 درصد بهینه کار کند.

از نظر خدمات نیز با 7 سال ضمانت تعویض، شرکت فاطر به خریدار پاور TX1000M اطمینان خاطر می‌دهد که با خیال راحت می‌تواند از این مدل استفاده کند. با ذکر این نکته که این پاور فول ماژولار است به سراغ کابل‌ها می‌رویم.

اقلام خاصی به همراه پاور درون جعبه قرار ندارد. صرفا خود پاور و کابل‌های اتصال دهنده همراه هستند.

تمامی‌‌کابل‌های این پاور فلت و مشکی رنگ می‌باشند. تنوع آنها برای اغلب سیستم‌ها کافی است. این پاور مجهز به دو کابل EPS برق پردازنده است، از این رو می‌توان آن را برای مادربرد‌های High End مجهز به دو ورودی برق پردازنده مورد استفاده قرار داد.

از نظر طول کابل‌ها، تقریبا، می‌توان گفت به راحتی برای مدیریت کابل کشی درون یک کیس Full-Tower هم مناسب است. یک عدد کابل PCIe هشت پین که فقط یک سوکت 8 پین در انتهای کابل دارد، به هر چه تمیزتر درآوردن کابل‌های متصل به کارت گرافیک کمک شایانی می‌کند.

از نظر ضخامت کابل، شرکت فاطر مطابق با استاندارد ATX 2.32 اینتل عمل کرده است. اما بسیاری از پاور‌های به روز تر، پا را فراتر گذاشته و مثلا برای کابل‌های برق پردازنده و گرافیک از کابل با ضخامت 16AWG استفاده کرده اند که این موضوع می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

به همین جهت با وجود کابل‌های 18AWG نوع PCIe توصیه می‌کنیم در صورتی که از کارتهای گرافیک گشنه مانند 3090 و 3090Ti استفاده می‌کنید، حتما برای هر سوکت 8 پین کارت گرافیک از یک کابل مستقل PCIe پاور استفاده کنید (سر هر کابل 2 سوکت 8 پین است، اما فقط از سوکت اول استفاده کنید) تا با توزیع فشار بر روی هر کابل از برق کشی اضافی روی یک کابل پیشگیری شود.

و البته برای 4090 که تا 600 وات توان نیاز دارد به هیچ وجه استفاده از پاور با کابل برق PCIe به ضخامت 18AWG پیشنهاد نمیکنیم.

پاور TX1000M فاطر مجهز به 8 سوکت برق ساتا و 4 سوکت برق مولکس است. خوشبختانه فاصله سوکت‌های ساتا 15 سانتیمتر است که می‌تواند مدیریت کابل کشی راحت تر کند.

کیفیت کابل‌ها و سوکت‌ها برای این کلاس از پاور قابل قبول است.

در زیر پاور یک گارد فلزی بر روی فن پاور نصب شده است تا از فن محافظت کند.

با مراجعه به جدول توزیع آمپراژ منبع تغذیه TX1000M فاطر مشخص می‌شود که این پاور قدرتمند مجهز به تک ریل 83 آمپری 12 ولت است. در ریل‌های 3.3 و 5 ولت نیز، شاهد خروجی 20 آمپری هستیم. علاقمند بودیم که برای این کلاس از پاور حداقل خروجی 25 آمپری را بر روی این دو ریل ثانویه مشاهده کنیم.

منبع تغذیه TX1000M فاطر فول ماژولار است. تعداد، تنوع و وضعیت قرار گیری سوکت‌ها را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

بر رو سقف پاور المان خاصی وجود ندارد.

در پشت پاور صرفا یک سوییچ روشن و خاموش برق دیده می‌شود.

با بازکردن محفظه پاور، ابتدا نگاهی به فن می‌اندازیم. شرکت فاطر از فن 14 سانتیمتری ساخت BOK مدل BDM14025B استفاده کرده است. این فن سقف گردش 1800RPM دارد و گردش هوای مناسبی را برای محفظه پاور به ارمغان می‌آورد.

این فن مجهز به بلبرینگ‌های توپی است که یکی از با دوام ترین مکانیزم‌ها برای فن‌های مناسب پاور به شمار می‌رود.

تصویری از کامپوننت‌ها و برد درون پاور را مشاهده می‌کنید. منبع تغذیه TX1000M فاطر بر اساس پلتفرم به روز شده ساخته شده است. متخصصین فاطر بخش‌های مختلف این پلتفرم را ارتقا دادند و با اعمال تغییرات گسترده، آن را به روز رسانی کرده اند.

از جمله مواردی که به روز رسانی شده است، ارتقای استاندارد ساخت آن از ATX 2.3 به ATX 2.32 است. همچنین شرکت فاطر با تعویض و ارتقای ماسفت‌ها، توانمندی و دوام این پاور را نسبت به مدل پایه بهبود بخشیده است.

شرکت فاطر همچنین خازن‌های بخش اولیه منبع تغذیه TX1000M را از نوع بهترین خازنهای دنیا از برند ژاپنی روبیکن Rubycon با درجه طاقت 105 سانتیگراد انتخاب کردند که نسبت به مدل پایه CWT، چند پله ارتقای درست و حسابی محسوب می‌شود.

معمولا خازن‌های MXH برند روبیکن ژاپن در High End ترین پاور‌های دنیا استفاده می‌شود.

تنها انتقاد ما به این بخش، مجموع ظرفیت این دو خازن است. این دو خازن هر کدام 330µF میکروفاراد ظرفیت دارند که مجموع آنها 660 میکروفاراد می شود. این میزان برای پاور های 750 وات معمولا به کار می رود. عموما پاور‌های 1KW مجموع ظرفیت خازنی بیش از 1000µF میکروفاراد دارند. هرچه واتیج و توان پاور بالاتر می‌رود، می‌بایستی ظرفیت بخش اولیه خازن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

افزایش ظرفیت خازن‌های بخش اصلی باعث می‌شود پاور بتواند Hold Up Time بهتری داشته باشد. در این مدل ظرفیت خازنی اولیه پاور کمتر از نمونه‌های مشابه دیگر پاور‌های 1KW روز دنیاست بنابراین، احتمالا حدس میزنیم هولد آپ تایم آن از حد استاندارد کمتر خواهد بود. (هرچند ما در لابراتوار دستگاهی برای تست هولد آپ تایم نداریم.)

البته از یاد نبریم که با کاهش ظرفیت خازنی در مدار اولیه، Inrush Current پاور بهتر کنترل می‌شود. بنابراین شاید وجود ظرفیت پایین در مجموع خازن‌های مدار اصلی، کنترل و مدیریت هجوم جریان اولیه پاور در سطح مناسبی باشد.

دومین برند خازنی که در پاور حضور دارد، برند Teapo تایوان است. خازن‌های تیاپو در دسته Tier B خازن‌ها قرار دارند و در اغلب بخش‌های ثانویه پاور TX1000M فاطر حضور دارند. خازن‌های تیاپو از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و در اغلب پاور‌های میان رده دنیا یافت می‌شوند.

سومین برند خازنی که در ساختار مدارهای ثالث پاور مورد استفاده شرکت فاطر قرار گرفته، برند CapXon است. خازن‌های کپسزان در دسته Tier C قرار دارند و اصولا خازن‌های بدی نیستند و در شراط مناسب دوام کاملا مطلوبی دارند. اما کاپسزان ها بیشتر در پاور‌های Entry Level دنیا حضور دارند.

با توجه به اینکه پاور TX1000M یک پاور میان رده است، انتظار حضور این برند از خازن‌ها را نداشتیم هرچند، مشکل خاصی ندارند.

پاور TX1000M فاطر مجهز به IC سوپروایزر Sitronix ST9S313-SAG ژاپنی است. این تراشه هوشمند وظیفه مراقبت از ریل‌های خروجی پاور و سیگنال PWR-Good را بر عهده دارد.

چهار سیستم محافظتی شامل محافظت از افزایش توان خروجی ریل‌ها بیش از میزان قابل تحمل OPP، مدار محافظت از کاهش شدید ولتاژ UVP، مدار محافظت از افزایش شدید میزان جریان OCP، مدار محافظت از افزایش شدید میزان ولتاژ OVP، و مدار محافظت از اتصالی یا SCP بر عهده این تراشه هوشمند است.

البته طبق اطلاعات روی جعبه و وبسایت فاطر، این پاور فاقد سیستم محافظت از کاهش شدید ولتاژ UVP است، اما این تراشه مجهز به این امکان هست، و شاید این پاور این سیستم محافظتی را داشته باشد.

می توان حدس زد احتمالا به دلیل درجه اهمیت پایینتر UVP نسبت به دیگر موارد در سال 2014 که این پلتفرم معرفی شد، از ذکر آن در مارکتینگ چشم پوشی شده است. اما به هر شکل ملاک ما برای اعلام امکانات این پاور، جعبه محصول و وبسایت رسمی‌ شرکت فاطر است که در هیچ کدام صحبتی از UVP نشده است.

پاور TX1000M فاطر یک تک ریل قدرتمند 12 ولت دارد، و برای گرفتن خروجی 3.3 ولت و 5 ولت از دو مدار مبدل DC-DC استفاده کرده است. از جمله نکاتی که در مدار چاپی این پاور به چشم می خورد، تاریخ به روز رسانی این مدل است که برج 8 سال 2021 ذکر شده است.

کیفیت عایق کاری‌ و لحیم کاری‌ها در تصاویر فوق مشخص است.

معرفی سیستم تست :

1402سیستم تست لابراتوار مجله سخت افزار
پردازندهINTEL CORE I7 12700K
مادربردGIGABYTE Z690 AORUS PRO
کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 3060 Ti MASTER
رمADATA XPG LANCER RGB 2X16G 5200MHz CL38
واتر کولینگDEEPCOOL LT720
اس اس دیADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 1TB
پاورFATER TX1000M

بررسی:

از آنجایی که بررسی فنی یک پاور نیاز به تجهیزات خاصی دارد که در دسترس همگان نیست، ما برای تست ثبات ولتاژ و قدرت پاور، به تست OCCT بسنده می‌کنیم و گراف بدست آمده از نتیجه ی خوانش ریل‌ها را در داخل نرم افزار OCCT در این بخش قرار می‌دهیم.

البته سیستم تست ما فقط تا سقف 450 وات توانست این پاور را تحت لود ببرد که تقریبا نیمی‌ از توان آن را شامل می‌شود. به هر جهت، کلیه ریل‌ها در قبل و بعد از تست کاملا با ثبات و نوسان غیر استانداردی نداشتند.

نتیجه گیری:

در مورد عملکرد منبع تغذیه TX1000M فاطر می‌توان با دیدگاه سختگیرانه، انتقاداتی را مطرح کرد. یکی از آنها، صدای فن و گردش بالای آن است. بدون شک خنک نگهداشتن پاور یکی از مهمترین وظایف فن پاور است. پاور‌هایی که فنهای بزرگ 14 سانتیمتری دارند، عموما پاور‌های ساکتی هستند.

اما منبع تغذیه TX1000M فاطر زیاد ساکت نیست و صدای فن آن در همه حالی شنیده می‌شود. مگر آنکه درب کیس را ببندید و آن را زیر میز قرار دهید. در فضاهای اداری به دلیل سرو صدای زیاد، وجود صدای فن پاور اصلا موضوعیت ندارد، بنابراین این مدل می‌تواند یک گزینه خوب برای فضاهای اداری باشد.

شرکت فاطر از عملکرد و توانایی منبع تغذیه TX1000M خود اطمینان کامل دارد. به همین جهت این مدل دارای 7 سال ضمانت تعویض است. بسیاری از شرکت‌ها و ادارات دولتی که سیستم‌های پر مصرفی دارند، می‌توانند به اتکای این ضمانت از این مدل پاور برای سیستم‌های خود بهره بگیرند.

وجود خازن‌های ژاپنی روبیکن در مدار اولیه پاور، سیستم کابلی فول ماژولار، و همچنین وجود دو کابل برق EPS پردازنده امکان استفاده از این پاور را بر روی سیستم‌های اداری مدرن در شرکت‌ها می‌دهد.

مزایا:
  • تمام ماژولار
  • مجهز به تک ریل 12 ولت
  • ضمانت 7 ساله تعویض فاطر
  • مجهز به کابل‌های فلت تمام مشکی
  • ارتقای ماسفت‌ها نسبت به مدل پایه
  • مجهز به فن خنک کننده 14 سانتیمتری
  • وجود دو کابل برق 8 پین برای پردازنده
  • مجهز به ‌پروتکشن‌های OVP/OPP/SCP
  • پلتفرم ارتقا یافته و به روز شده نسبت به مدل پایه
  • وجود سیستم محافظت از نوسان برق ورودی برای پاور
  • مجهز به استاندارد مصرف بهینه طلایی 80Plus Gold
  • استفاده از خازن‌های 105C شرکت ژاپنی Rubycon در بخش اولیه
معایب:
  • حالت فنلس ندارد
  • طراحی ظاهری پاور بسیار ساده است
  • صدای فن پاور تمام مدت شنیده می‌شود
  • سرعت گردش فن حتی در زمان بیکاری سیستم بالاست
  • پلتفرم پایه مورد استفاده قدیمی‌ است اگرچه تاجای ممکن به روز رسانی و ارتقا یافته است
  • انتظار داشتیم به عنوان پاور 1KW حداقل 25 آمپر در ریل 5 و 3.3 ولت خروجی داشته باشد
  • استفاده از خازن‌های ساخت CapXon در بخشهای ثالث یک پاور میان رده کمی ‌دور از انتظار است
  • مجموع ظرفیت خازن‌های اولیه برای پاور کلاس 1KW میبایستی خیلی بیشتر از 660 میکروفاراد باشد
  • اگرچه ما امکان تست میزان هولد آپ تایم نداریم، اما مجموع ظرفیت پایین خازن‌ها در بخش اولیه، دورنمای جالبی از زمان هولد آپ تایم مناسب نمی‌دهد
  • وجود فقط 3 پروتکشن اصلی OVP/OPP/SCP برای پاورهای مدرن، محافظت حداقلی محسوب می‌شود، هرچند شرکت فاطر سیستم محافظت از نوسان برق را نیز به این مدل اضافه کرده است
  • با توجه به وجود قطعات پر مصرف مدرن در این کلاس کاربری، ضخامت کابل‌های PCIe و CPU بهتر بود حداقل 16AWG باشد. اگرچه این میزان ضخامت فراتر از استاندارد ATX 2.32 تعریف می‌شود
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • با توجه به مدت ضمانت 7 ساله تعویض، منبع تغذیه کامپیوتر فاطر مدل FATER TX1000M برای سیستم‌های اداری پر مصرف گزینه مناسبی است.
7.6امتیاز8.5پرفورمنس7.5امکانات6کولینگ و فن8.6نوع کابل ها7طراحی ظاهری8مصرف بهینه6پروتکشن‌ها8کیفیت ساخت8.5ارزش خرید
امتیاز: 4.8 از 5 (208 رای)
کمی صبر کنید...

110 دیدگاه

  1. Avatar علی اکبر نامجور گفت:

    من کیس اسمبل شدهFSG-Designing1 رو از فاطر تهیه کردم بیشترِ قطعاتش برای شرکت فاطره و از سیستمم راضی هستم.
    درضمن این پاوری که بررسی کردین در سیستمم استفاده شده. کارت گرافیکم رو هم اورکلاک کردم وپاور عملکرد خوبی در برق رسانی داشته

  2. Avatar محسن گفت:

    چین بیست سال کپی کاری کرد تا تونست فن اوری بدست بیاره ما تو ایران تازه اول راه هستیم و تعجبی نداره

  3. Avatar نگین گفت:

    سلام من میخام مانیتور 24 اینچ F24-144B فاطر رو بگیرم به نظر شما ماینتور خوبیه واسه فوتوشاپ؟

    • Avatar علی شکری گفت:

      همین که دقت رنگ یا sRGB 100% داره، برای طراحی و تدوین توی این رنج قیمتی مناسبه. فریمش هم اینقدر کم هست که در کنارش از یک مانیتور دیگه هم استفاده کنید. حتی فناوری هایی مانند HDR 2084 هم داره که می تونید ازش استفاده کنید.

    • Avatar آرمین گفت:

      هنوز تجربه استفاده از مانیتور های برند فاطر رو نداشتم دوست خوبم. اگر برای بررسی بدن حتما بررسی خواهیم کرد.

  4. Avatar punk گفت:

    قطعا ملیون ها پول برای این بررسی داده شده است

    • Avatar آرمین گفت:

      آره باهاش لامبورگینی خریدیم.

    • Avatar javad j گفت:

      نه دادش گلم این بشر این مدلی ادم نیست اونا بلاگران که اینکارو میکنن و بعدشم خودم اگه خدای نکرده صاحب این شرکت بودم یکی که محصول مو بررسی کنه و تعداد نکات منفیش با مثبتش یه اندازه باشه بهش
      رقم میلیونی نمیدم اصلا این بندگان خدا اگه پول داشتن مستقیم میرفتن مثلا با همون CWT قراردادی یا نمی دونم جوینونچری مییبستن که الان نییان بگن ما بیست سال تحقیق شبانه روزی میکنیم ما هممون مشکلمون اینه این اقایون میرن با یه شرکت های شخص سومی قرارداد می بندن مثلا موس TM2018Nتسکو با انواع و اقسام مارکها وجود داره وگرنه اینا کلی وام های قرض الپس نده میگیرن وخدای نکرده فردا روز یه تحریمی شدییم یا چیزی اینا کلی هزینه کردن واسه دستگاه ها من کاربر هم یه قطعه دارم که مثلا به مشکل خورده تو یوتوب یا فروم های خارجی که هرچی بخوام بزنم درمورد مشکلش چیزی نمیاد برا راهنمایی الان همین پاور هم درسته بروز رسانی شده ولی تحت سفارش این اقایون نیست خودم دارم تو سایت های چینی میچرخم که این محصول با مارکهای دیگه میشه پیدا کرد.اینا ادمهای روراستی نیستن وگرنه محصول بدن ولی باعث نشه فردا روز مثلا مارکهای دیگه منع واردات بخوره اونوقت هیچ مشکلی نیست و خودشون هم بیان روراست همه چیز بگن مثلا شرکتهایی که داخلی هستن بیشترشون مسئولیت کارشون قبول نمیکنن واسه همین کسی بهشون اعتمادی نداره اینا بیان یه تعهد بدن که به این دلایل ما با باقی فرق داریم نه که به دروغ بیست سال پیش که یه کار دیگه میکردن بزنن به سابقه ساخت پاور یا حالا مادربرد خوب ملت گارد میگیرن مقابلش واسه همین ترس همه ما اینه که اره واسه فروش قطعات چون ما تولید داخل داریم و دیگه…و باز ما مجبور شیم

  5. Avatar امید گفت:

    شما بهترین هستید من هیچ سایتی ندیدم اینقدر ریزبینانه بررسی کنه اکثر سایتها صرفا تعریف میکنن و بیشتر کسایی هم که به اسم بررسی فعالیت میکنن فروشگاهن که سود میبرن از تعریف و تمجید
    سایت سخت افزار مگ جزو تک و توک سایت هایی است که همچنان حرفه ای به سخت افزار کامپیوتر می پردازه

  6. Avatar افشین گفت:

    جالب بود لطفا بقیه محصولات فاطر رو هم بررسی کنید

  7. Avatar سعید رضایی گفت:

    بررسی جالبی بود لذت بردم

    مرسی از بچه های باحال سایت سخت افزار مگ

  8. Avatar میعاد گفت:

    از سخت افزار مگ واقعا تشکر میکنم تعداد بررسی ها و کیفیت مطالب این سایت فوق العادست. خسته نباشید همگی

  9. Avatar سهند خواجویی گفت:

    با تشکر از آقا آرمین و سایت سخت افزار میشه مانیتور فاطرهم بررسی کنین من میخام بخرم دو دل هستم اگر میشه مانیتورهاشم بررسی کنید

    • Avatar آرمین گفت:

      خوشحالم آقا سهند عزیز که مطلب مورد توجهتون قرار گرفته. اگر امکان بررسی مانیتور هم فراهم بشه حتما.

  10. Avatar اسماعیل محمدی گفت:

    آقا آرمین خسته نباشید به نظر من این مقاله منصفانه بود به نکات مثبت و منفی درست پرداخته شده بود

  11. Avatar علی حبیبی رضی آباد گفت:

    من دقیقا همین پاور رو در تاریخ 20 اسفند 1402 از دیجی کالا خریداری کردم
    سیستمم گیمینگه و گرافیکم هم 3080 هست
    بسیار بسیار راضی هستم از این پاور و در بخش نظرات هم به عنوان خریدار نظر خودم رو ثبت کردم
    همچنین قبل تر از این هم یک کیس از این شرکت خریده بودم و بعد متوجه شدم کارت گرافیکم توش جا نمیشه با اینکه کیس رو باز کرده بودم و با بی دقتی هم که کرده بودم روی پنل جلوش خط و خش افتاده بود، وقتی به گارانتی فاطر مراجعه کردم با احترام زیادی با من برخورد شد و کیس رو با همون شرایط از من پذیرفتن و گفتن هر مدلی که دوست دارم رو انتخاب کنم خوبیش این بود که اونجا همه کیس هاشون باز شده هست و از نزدیک میشه دید من یک مدلی انتخاب کردم و همونجا با پرداخت تفاوتش تحویلش گرفتم
    حقیقا این برخورد بسیار خوب و این سطح از پشتیبانی باعث شد که پاورم هم از همین برند با خیال راحت تهیه کنم و الان با خواندن این نقد و بررسی با توجه به نکات مثبتی که ذکر شد بیشتر به انتخابی که کردم اطمینان پیدا کردم.

    • Avatar آرمین گفت:

      علی جان، ممنونم از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی. خوشحالم راضی هستی.

    • Avatar مهسا موگویی گفت:

      تو باید پیش یه پزشک حاذق ویزیت بشی که اون همه پول ۳۰۸۰ میدی، ولی ۲ تومن بیشتر نمی‌ذاری یه پاور شناخته شده بگیری

  12. Avatar javad j گفت:

    فقط یه سوال از خود شما دارم پارسال تو یه لایو یکی از شما در مورد به مانیتور ساخت ایران پرسید شما نطرتون منفی بود و گفتین هر کسی به کار خودش دنیا با رابطه و بده بستان و منظورتون این بود هر کشور به کار خودش حالا چیزی که من فهمیدم شما الان نظرتون اینه که این شرکتها به مرور پییشرفت میکنن حالا من میگم شما اون روز نطرتون این بود کسی با شما مخالفت نکرد الانم من فکر میکنم بیشتر کسایی که نظر منفی دادن از این شرکتها رفتار یا کالا خوبی ندیدن واسه همین به کل این شرکتها اعتماد ندارن شما هم به نظر من یه بررسی کردین نکات منفی و مثبت گفتین به نطر من بازم میگم به نظر من شما به زور و با اطمینان دارین میگین که این شرکتها پیشرفت میکنن که این خوب نیست (شاید حرفتون درست باشه ولی من خودم دوست ندارم ارمین ابیشی بیاد به زور از یه صننف با گروهی که بیشتر هم صنفاشون هیچ خدمتی نکردن و فقط کم کم دارن بازار انحصاری میکنن طرفداری کنه)من این نطر و دوستانه دارم میگم وا واقعا چه این سایت و چه سایت همسایه رو قلبا دوست دارم(امیدوارم نطرمو دوستانه رسونده باشم)

    • Avatar آرمین گفت:

      جواد جان، برادر از نظراتی که دادی ممنونم و نگرانی هایی که شما داری من هم دارم. چند مورد هست که دوست دارم با شما در میون بگذارم. اول اینکه مطالبی که من در لایو در اینستاگرام مطرح کردم نظرات شخصی خودم بوده. هنوز هم اون نظرات رو دارم و بهشون معتقد هستم. بالاخره من به عنوان یک شخص، میتونم علایق، سلیقه و نظرات خودم رو داشته باشم و در بیان اونها آزاد باشم.

      اما، علایق شخصی من نمیتونه و نباید معیار یک بررسی بی طرفانه در مجموعه سخت افزار مگ باشه. اصولا شما در مقام داور نمی توانید در صورت دخالت دادن علایق شخصی خودتون، بی طرف باشید. من ممکنه شخصا از محصولات یک یا دو برند خوشم بیاد اما در مقام داور نمیتونم فقط چیز هایی که خودم دوست دارم رو بررسی کنم و یا فقط به قطعاتی که خودم می پسندم اهمیت بدم.

      در مقام ادیتور بی طرف، باید خود محصول معیار قضاوت من باشه، فارق از اینکه من چه چیزی دوست دارم، و اینکه کجا و توسط چه شرکتی تولید شده. وقتی پاوری به دست من میرسه برای بررسی، من دیگه کاری ندارم برندش چیه و کجا تولید شده، میام بررسی می کنم، و نظراتم رو میگم.

      اینجا هم نظراتم رو در مورد این پاور در بخش نتیجه گیری، امتیازات و مزایا و معایبش عنوان کردم. به وضوح مشخص کردم از نظر من چه کسی باید این پاور را تهیه کند. شرکت‌ها و ادارات دولتی. بابت این موضوع هم دلیل دارم. چه من و شما دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، این قانون کشور ماست که سازمان ها و ادارات دولتی میبایستی حتما از محصولات تولید داخل استفاده کنند. بنابراین من به عنوان بررسی کننده، این پاور را به شرکت ها و سازمان ها پیشنهاد دادم. در همین چهارچوب هم من پاسخگو هستم.

      در مورد مانیتور، زمانی که مانیتور ایسوس ساخت ایران به من دادند، من آن را هم بررسی کردم و همانجا هم در نتیجه گیری گفتم این مانیتور به درد تبلیغات محیطی برای نصب روی درو دیوار میخورد. بدرد استفاده کاربر نمیخورد. تعارف نداریم. یا یک محصول مناسب و درخور استفاده کاربر هست، که فبها – ما بررسی می کنیم، پیشنهاد می دهیم امتیاز خوب می دهیم، و حتی اوارد هم می دهیم.

      اگر هم از نظر من در حدو اندازه استفاده کلاس کاربری نباشد، که خیلی از محصولات از دیگر برند ها هم نیستند، آن را به شرکت ها و سازمان های دولتی که محدود به استفاده از محصولات ایرانی هستند پیشنهاد می دهیم. آنهم تصمیم ما نیست، قانونی است که خودشان تصویب کردند.

      در مورد اینکه گفتم این شرکت‌ها پیشرفت می کنند، راهی جز این ندارند. یعنی شاید شما دقت نکردین یا من نتونستم موضوع رو باز کنم. اینکه شرکت X برای بررسی محصولش اقدام کرده از نظر من گام مثبتی است و انتقاداتی که مطرح کردم انشاالله ترتیب اثر داده خواهد شد. چون اگر نشود و مثلا در نسل آینده محصول همچنان مشکلاتی که من عنوان کردم را داشته باشد، قطعا نمیتوانم مجدد امتیاز 7.6 بدم.

      اگر قرار باشد شرکتی در جا بزند، قبل از من، خود بازار آن را کنار خواهد زد. یعنی این قانون بازاره، اگر محصول رقابتی عرضه نکنید، راهی برای موفقیت ندارید. الحمد الله فعلا بخش پاور انحصار ندارد و برند های داخلی و خارجی در این بخش حضور دارند. پس مثل دیگر صنایع (ایرانخودرو و سایپا) نیست. در یک بازار رقابتی اگر پیشرفت نکنید قافیه را می بازید و سهم خود را واگذار می کنید.

      این حرف من نیست، بازار همین است و اینکه گفتم پیشرفت – اگر اتفاق نیفتد – رقبا به سرعت آن شرکت را کنار خواهند زد. من در هر صورت هر قطعه ای که برای بررسی به مجموعه سخت افزار مگ ارائه شود را بررسی خواهم کرد، نگاه بی طرفانه – به عنوان یک کاربر – به محصول خواهم داشت و تصور خواهم کرد اگر من نوعی بخواهم آن محصول را تهیه کنم، چه مزایا و چه معایبی خواهد داشت و آن را صادقانه با مخاطب خودم در میان می گذارم.

      اینکه کاربری بخواهد یا نخواهد محصولی را که بررسی کرده ام و خوب و بدش را گفته ام را بخرد یا نخرد، دیگر تصمیم خودش خواهد بود. به قول گفتنی، من آنچه شرط بلاغ است با تو گویم، تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال.

  13. Avatar k1 گفت:

    تبریک میگم ،،،، بعد مافیای خودرو و لوازم خانگی حالا سرو کله مافیای لوازم کامپیوتری هم پیدا شده تا با رانت و روابطی که دارن کم کم بساط برند های معتبر رو از ایران جمع کنند و بشن یکی دیگه از مافیای رانت خوار و به بهانه حمایت از تولید ملی به ریش ملت بخندن و بعد از مدتی هم بگن نه ما خودمون مخالف انحصاریم ، ما هدفمون فقط رقابت با برند های بزرگه ، اما بعدش برن اون پشت بشینن زدو بند کنن ریشه رقابت سالم رو از بیخ و بن بزنن ، جدا از این بحث ها من موندم سخت افزار چطور جرات کرده سیستم نازنینش رو به همچین زباله ای وصل کنه ، زباله ای که صرفا یه جنس بنجل چینی درجه چهاره با لیبل برندی که مثلا قراره ایرانی باشه اما حتی اسمش هم ایرانی نیست .

    • Avatar اسمائیل براتی گفت:

      ااا سلام مافیا بازیه اینجا
      آقای من همین اول به کیوان تارگت میزنم به نظرم مافیاست خودش احتمالا هم گادفادر هست که انقدر جوش میزنه
      فعلا تارگت دیگه ای نمیزنم دست بچرخه صحبت هارو بشنوم تا بقیه تارگت هامم بزنم
      فقط دکتر منو سیو کنه شب منو نزنن

    • Avatar علی شکری گفت:

      مگه شرکت های ایرانی مانند گرین، تسکو، مسترتک و … که چندین ساله در بازار ایران هستند، باعث شدند که واردات پاور یا کیس یا …، ممنوع بشه که الان با ورود برند فاطر، نگران جمع شدنِ بساط برندهای خارجی هستید؟

      • Avatar k1 گفت:

        دقیقا قضیه همینه ، مگه زمانی که الجی و سامسونگ و سونی تو ایران نمایندگی داشتن و لوازمشون بود اسنوا و امرسان و هیمالیا و …. کار نمیکردن ؟ الان اونها کجان ؟ میگی تحریم شدیم و اونا خودشون رفتن . خیلی خب باشه پس چرا نمیزارن درست و درمون همون برند ها وارد بشن ؟ چون همین مافیای لوازم خانگی داخلی با لابی گری مانع ورودشون میشن ، اگه آشنا داری تو تعمیر کارهای لوازم خانگی ازشون بپرس که برند های ایرانی که قبل از ممنوع شدن واردات کالاهای با کیفیت خارجی کار میکردن چقدر داشتن خوب پیشرفت میکردن و نسبت به کالا های خارجی با اینکه به گرد پاشون نمیرسدن اما کیفیت قابل قبولی داشتن ، الان ازش بپرس تا بهت بگن که همون لوازم خانگی ایرانی که قبلا کیفیت خوبی داشتن حالا به چه زباله های تبدیل شدن ، چرا ؟ چون رقیب رو برای انحصار خودشون از میدون به در کردن . بحث لوازم جانبی کامپیوتر هم همینه تا چند وقت دیگه خواهی دید که با لابی گری همین برند های که گفتی ورود قطعات برند های خارجی رو ممنوع میکنن ، به چه بهانه ای ؟ ( چون نمونه داخلیش داره تولید میشه ، پس واردات جنس با کیفیت خارجی ممنوعه ) این خط و این هم نشان ، و اون موقع خواهی دید همین برند های داخلی چه کثافتی به بازار قطعات کامپیوتر میزنن ، همونطور که به خودروسازی و لوازم خانگی زدن ، دوست عزیز اینی که دارم بهت میگم پیشگویی نیست ،،، قبلا تو این مملکت بارها اتفاق افتاده .
        جواب اون ” اسمائیل براتی ” رو هم لازم نمیدونم بدم ، چون درواقع سیرکی که تو این مملکت به راه افتاده کاملا خوشایند همین افراده ، مشکل اینجاست که وقتی میای راجب یک موضوع جدی صحبت کنی همیشه یه سری نادان شروع به دلقک بازی و چرت و پرت گفتن میکنن ، که بعید هم نیست که از کارمندان همین شرکت مذکور باشند .

  14. Avatar رضا اروند پیشه گفت:

    تجربه بیش از 30 ساله من در بازار کامپیوتر نشان داده برند هایی که تا این حد جریان ساز میشن و با این پتانسیل بالا سرش بحث و جدل میشه آینده خیلی خیلی روشنی در آینده خواهد داشت چون نشان دهنده این است که در ابتدای کار بسیار مورد توجه قرار گرفته که انقدر مورد نقد قرار میگیرد. محصولی که مهم نباشه همه از کنارش بیتفاوت رد میشوند.
    ممنون جناب آرمین امیدوارم بررسی های بیشتری از این دست از سوی شما منتشر شود تا سکوی پرتابی برای تولید کننده های زحمت کش ایرانی گردد. به ویژه بخاطر شرایط بد اقتصادی که در آن گرفتار شده ایم و باعث شده محصولات خارجی با اعداد و ارقام بسیار نامعقول و بالاتر از ارزش به داخل وارد شود.

    • Avatar آرمین گفت:

      خواهش میکنم دوست خوبم. ما هم امیدواریم.

    • Avatar ناصر عرفانی پور گفت:

      اتفاقا تجربه ثابت کرده اینجور برندها که بدون هیچ گونه سابقه و بر پایه دروغ وارد بازار میشن خیلی دووم بیارن یکی دو ساله !! بعد از مدتی کم کم محو میشن! الان دیگه مردم همه به جریان اطلاعات و اینترنت و .. کموبیش دسترسی دارند! مردم عقل و شعور دارن کلی برای پولی که به زحمت درمیارن ارزش قایل هستن. تا برندهای با سابقه و درجه 1 خارجی در بازار هست سراغ این محصولات درجه چندم و بی نام نشان نمیرن. این شرکت حتی زحمت نکشیده یه مدل تجاری منحصر به فرد برای پاورهاش و این مدل بسازه!! اومده از مدل های تجاری کپی از Corsair برای پاورهاش استفاده کرده!! شما که 30 ساله تو بازار کامپیوتر هستی نمی دونی TX , VS , RM بیش از 10 ساله مدل های تجاری پاورهای برند آمریکایی CORSAIR هستش!!؟؟! این یعنی نهایت بی شرمی و چیپ بودن!

      • Avatar حسن جورچی گفت:

        ناصر داداش نگران نباش corsair به این راحتی ها از بازار ایران حذف نمیشه
        اگرم شد اشکالی نداره میری یه برند دیگه میاری این همه برند تو چین هست تو که راهشو بلدی خو بورو بجای کورس ایر پاور عرفانی بیار روشم بزن 99plus اورانیوم روی اینارو کم کن چرا خون خودتو برای یک برندی که خودت میگی یکی دوساله از بازار حذف میشه کثیف میکنی

  15. Avatar رضا گفت:

    مجانی هم باشه اینارو رو سیستم نمیذارم

  16. Avatar علی نوایی گفت:

    من این کالا رو تهیه کردم کیفیت بسیار عالی داشته
    از لحاظ صدا فن کاملا بی صدا بوده و واقعا دلیل این کم لطفی نسبت به این پاور رو نمیدونم
    اصلا اشاره ای به قیمت خوب نسبت به کیفتی که داره رو نداشتین !

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام دوست عزیز،

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. واقعیتش خیلی خوشحالم که از این پاور راضی هستین. اما به عنوان ادیتور ارشد بخش کامپیوتر مجموعه مجله سخت افزار مطمئن باشید هیچگونه کم لطفی در هیچ بررسی نسبت به هیچ برندی انجام نداده و نخواهیم داد.

      جهت اطلاع شما کلیه شرکت هایی که در زمینه بررسی قطعات سخت افزاری با مجموعه ما همکاری می کنند، همه در بازار رقیب یکدیگر هستند. اینکه علی رغم این رقابت تمام این شرکت ها در بخش بررسی با ما همکاری می کنند، خود نشان از عملکرد حرفه ای، بی طرفانه، و دقیق لابراتوار مجموعه سخت افزار مگ است.

      بنابراین چه شما که صحبت از کم لطفی می کنید و چه دوستانی که برخلاف نظر شما از برچسب چاپلوس برای ما استفاده می کنند، هر دو نشان دهنده عملکرد صحیح و درست مجموعه در زمینه ارائه بررسی بی طرفانه است.

      در مورد ارزش خرید این پاور در بخش پایانی امتیاز 8.5 از 10 دریافت کرده که نمایانگر قیمت خوب این پاور است.

  17. Avatar رضا اشراقی گفت:

    با سلام
    ممنون از دوست و برادر و همکار عزیزم آرمین جان بابت بررسی خوب و منصفانه این پاور.😍😍
    و با آرزوی موفقیت برای مجموعه محترم فاطر در این راه بسیار سخت و پر چالش .
    امیدوارم در ادامه راه و با پیشرفت روز افزون و استفاده از نقدهای منصفانه و بی طرفانه جامعه کاربران حرفه ای و همجنین رسانه های محترم سخت افزاری، طی سالهای آینده به جایی رسند که محصولاتشون سهم خیلی بیشتری در بررسی ها و دریافت انواع Award های رسانه ها و قرار گرفتن در لیست پیشنهادی برای انواع سیستم ها و لیست پیشنهادی مقالات راهنمای خرید داشته باشه و کاربران محترم با دیدن پیشرفت محصولات برند فاطر با اطمینان خاطر پاورهای این برند رو بخرند و به دیگران هم توصیه به خرید کنند.🌹🌹
    با احترام

    • Avatar آرمین گفت:

      ممنونم رضا جان از نظر خوبی که دادی. واقعیت موضوع اینه به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشیم یک شرکت در اولین ارائه محصولات خودش – بهترین باشه. هیچ کسی در اولین بارهای خودش بهترین نیست. مگه بقیه شرکت ها که برای اولین بار پاور عرضه کردند، بهترین بودند که ما انتظار داشته باشیم شرکت فاطر یک محصول همه چیز تمام ارائه کند. اصلا اینگونه نیست، هیچ شرکتی در اولین بارهای خودش بهترین نیست.

      حتی من خودم وقتی به عقب نگاه می کنم، آیا منی که 7 سال پیش برای اولین بار بررسی از یک کیبورد نوشتم از نظر کیفیت با بررسی که الان از کیبورد می نویسم یکیه؟ نه، اصلا قابل مقایسه نیست من خودم اگر داور و قاضی باشم به بررسی 7 سال پیش خودم نمره قبولی نمیدم. مطمئن هستم 10 سال دیگه، شرکت فاطر هم وقتی به عقب برگرده و محصولات ابتدایی خودش رو ببینه متوجه راهی که برای رشد طی کرده خواهد شد.

      رشد و پیشرفت در طی زمان، با گوش دادن به مخاطب، توجه به نظرات منتقدین، آموزش دانش روز و کسب تجربه از اشتباهات قبلی بوجود میاد. بله در طی این سالها من بهتر شدم اما هنوز Perfect نیستم چون این راه تمامی ندارد، مهم اینه که پس از هر شکست یا تجربه، ازش یاد بگیریم، و سعی کنیم در آینده بهتر بشیم. هیچ آدمی کامل نیست و هیچ قطعه ای هم Perfect نیست. هیچ قطعه ای امتیاز 10 از 10 نخواهد گرفت.

      من مطمئن هستم شرکت محترم فاطر هم هدفش از دادن محصولات برای بررسی، پیدا کردن نقاط ضعف محصولاتش بوده. غیر از این نمیتونه باشه. تمام شرکت ها هدفشون از دادن محصول برای بررسی – ضمن دیده شدن – محک زدن کیفیت محصولشون توسط یک منتقد خبره و همچنین بازخوردش در میان مخاطبین بوده.

      قطعا شرکت فاطر تلاش خواهد کرد در نسل های آینده محصولات خودش بهتر باشه، ایرادات رو برطرف کنه، امکانات رو بهتر کنه، و بدین ترتیب با فروش بیشتر جایگاه و رتبه بهتری در میان مخاطبان خودش جلب کنه. همه ی شرکت ها همین مسیر رو رفته اند و خواهند رفت.

  18. Avatar سورنا گفت:

    پاور ایسوس خریدم.مثل ساعت سویسی کار می کنه.

  19. Avatar رادمهر علی گفت:

    عجیب است …. این محصولات تغییر برند داده شده به اصطلاح ایرانی در طولانی مدت باعث آسیب به مارکت سخت افزار خواهند شد و ممکن است جلوی واردات محصولات استاندارد با کیفیت خارجی گرفته شود . این را در مودم ADSL و دسته بازی دیدیم که چقدر به ضرر کاربران شد . همین شرکت فاطر مادربرد شرکت کالر فول چین را به نام اولین مادربرد هوشمند ایرانی معرفی نموده است .
    ایرانی بودن خوب است ولی باید بستر و زیر ساخت آن با صنایع پایه ایجاد شود نه این که با ریبرند کردن محصولات چینی نام ساخت ایران را بد نام کنیم .

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود و تشکر بابت نظر کارشناسی شما
      متاسفانه این عادت ایرانی ها است که برچسب فعالیت یک مجموعه دیگه ای را روی یک مجموعه دیگه میگذارند.
      این که فلان شرکت مودم ADSL و یا دسته بازی خود را بجای کالای ایرانی به شما انداخته اند دلیل نمیشود تمام تولید کننده های ایرانی کلاه بردار باشند.
      در همه جای دنیا خوب و بد وجود دارد و نمیتوان برچسب یک برند را بروی مجموعه دیگری بدون تحقیق و بررسی زد فقط بخاطر اینکه شما یک بار کلاه سرتان رفته است و میخواهید تلافی آن با زیر سوال بردن بقیه در بیاورید. اینکه چند مجموعه وارد کننده برند خارجی به دلیل اینکه مجموعه فاطر موفق به تولید مادربرد برای اولین بار در ایران شده است، منافع خود را در خطر دیده اند و بدون دلیل و استدلال علمی و مستند در شبکه های اجتماعی اظهار میکنند که فاطر مادربرد شرکت کالر فول چین را به نام اولین مادربرد هوشمند ایرانی معرفی نموده است دلیل نمیشود واقعیت داشته باشد. مجموعه فاطر برای تولید مادربرد پروانه بهره برداری دارد و اولین شرکتی است که در ایران موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده است و پروانه بهره برداری را بدون اثبات تولید به کسی نمیدهند.
      تمام محصولات فاطر حاصل تلاش های شبانه روزی و چندساله یک تیم بزرگ نخبه کشوری میباشد که شما بدون سند و مدرک سعی در زیر سوال بردن آن دارید
      خوشبختانه نظرات خریداران محصولات فاطر در فروشگاه های مختلف نشان دهنده کذب بودن این موضوع است و 14 روز ضمانت عدم رضایت فاطر به عنوان تنها برند ایرانی سرویس دهنده این خدمت مهر تائید بر کیفیت بالای محصولات این برند است. یکی از دلایل عدم پیشرفت محصولات داخلی همین یک طرفه به بازی رفتن ها، دلسرد کردن ها، دل شکستن ها و تحت تاثیر بازی و موج های ایجاد شده از سوی رقبا میباشد که تولید کننده ها و سرمایه گذاران را از فعالیت در ایران باز میدارد.

      • Avatar جواد گفت:

        شما به جا اینکه این همه زخمت بکشین توضیح بدین از مجلات دعوت کنید مخصوصا به اون واحد که تلاش های شبانه روزی و چند ساله کردن برا ساخت مادربرد

        • Avatar نیما ناپلیان گفت:

          با سلام و درود
          بروی چشم این کار هم بزودی انجام خواهد شد.
          ممنون از شما

      • Avatar علی گفت:

        سلام دوست عزیز ای کاش قبل از صحبت سمتت رو تو شرکت فاطر اعلام میکردی که کاربرا متوجه بشن کی داره نطق میکنه

        • Avatar نیما ناپلیان گفت:

          با سلام و درود فراوان
          من یک آبدارچی ساده و زحمت کش هستم مهم سمت نیست مهم این است که بدون توهین و جهت گیری نقد صادقانه و سازنده کنیم
          اینکه فقط نقاط ضعف یک کار بزرگ انجام شده رو بدون در نظر گرفتن نقات قوت آن تنها ملاک انتقادات همراه با توهین قرار دهیم، بسیار بهتر است که با انتقادات معقول و عادلانه و کاملا محترمانه خود را به یکدیگر منتقل کنیم.

      • Avatar رادمهر علی گفت:

        سلام نیما جان (کارشناس محترم شرکت فاطر)
        تشکر از توضیحات شما
        این که مادربردی که به نام فاطر در بازار داخلی فروخته میشود دقیقا همان کالر فول است . هیچ تغییری هم روی مادربرد انجام داده نشده فقط دو تا برچسب لیبل روی هیت سینک قرار گرفته است .
        مثل هر ایرانی دیگر آرزوی من ساخت محصولات با کیفیت ایرانی است نه ریبرند کردن یک محصول چینی .
        برای ساخت محصولات های تک نیاز به صنایع زیر ساخت است و هیچوره نمیشه دوپینگ کرد و به تولید مادربرد رسید .
        به جای تعریف و تمجید از شرکت خود بهتر است یک گزارش از خط تولید مادربردها منتشر کنید و رسانه ها را دعوت کنید.
        یک سوال در خط تولید خود از چه دستگاه SMT استفاده میکنید ؟
        لینک محصولات شرکت کالرفول
        https://en.colorful.cn/en/home/productlist?mid=84

        • Avatar نیما ناپلیان گفت:

          با سلام و درود خدمت جناب رادمهر عزیز
          ممنون از لطف شما
          بلا فاصله پس از عرضه مادربرد ها تصاویر و اطلاعات آن منتشر خواهد شد و به راحتی با یه مقایسه ساده میتوان به تفاوت های آن پی برد. همچنین این مادربرد جهت نقد بررسی به زودی در اختیار سخت افزار مگ نیز قرار خواهد گرفت.
          خدمت شما عارض هستم که دستگاه های پیشرفته مختلفی برای این موضوع وارد شده است از دستگاه های فول اتوماتیک BGA گرفته تا سیستم های مونتاژ تمام اتوماتیک که در سالن های ایزوله کار میکنند.
          قطعا بزودی با حضور مدیا ها از جمله سخت افزار مگ برنامه بازدید و گزارش گیری از کارخانه انجام خواهد شد تا تمام ابهامات و سو زن ها برطرف گردد.
          البته قرار بود این موضوع خیلی زودتر اتفاق بیفتد و ما تابستان گذشته سمیناری برای لانچ هر محصول داشته باشیم اما با توجه به اتفاقات اخیر که مستحضر هستید تمام برنامه های جشن گونه ما برای خدشه دار نکردن مردم عزیز کشورمان متوقف شد. همچنین مشکلات متعددی در بخش تجهیز کارخانه اتفاق افتاد که پروسه فعالیت های ما را به تاخیر انداخت

          • Avatar رادمهر علی گفت:

            ممنون نیما جان
            دستگاه BGA تمام اتوماتیک برای تعمیر استفاده میشه نه تولید . من جوابم را نگرفتم دستگاه SMT که تهیه کردید و قیمتش حدودیش رو بهم بگید ممنون میشوم .
            یک سوال اگر واقعا بخواهیم خط تولید به فرض محل راه بندازیم با توجه به اینکه باید تمام قطعات را از چین وارد کنید امکان رقابت از نظر قیمت دارید ؟
            در حال حاضر هر وسیله یا دیوایسی که ساخت ایران هست باعث شده جلوی ورود با قطعات کیفیت خارجی گرفته شود و این خودش باعث انحصار و کاهش کیفیت ساخت شده است . در لوازم خانگی دیدیم چه اتفاقی افتاد . هر چند آنها هم دقیق همه قطعاتشون از چین میاد و فقط اسم تولید داخل دارند .
            ما باید راه چین را در پیش بگیریم از صنایع پایه شروع کنیم نه با دوپینگ بریم سراغ های تک

      • Avatar امیر گفت:

        چند درصد پورسانت فروش از محصولات این شرکت دریافت میکنید؟

  20. Avatar حمید رضا گفت:

    آقا آرمین واقعا تشکر میکنم من مدت ها بود دنبال این موضوع بودم که پلتفرم پاور های فاطر چیه و شما در این بررسی اطلاعات کامل پاور و امکاناتی که داره گذاشتین. بهترین بررسی ها رو همیشه سایت سخت افزار مگ داره.

  21. Avatar دکتر صالح درخشان گفت:

    ” سیستم تست ما فقط تا سقف 450 وات توانست این پاور را تحت لود ببرد” مهندس یه سوال – کلمپ زدی کابل ورودی برق رو یا نرم افزاری راهی هست بشه فهمید ؟!

    • Avatar آرمین گفت:

      دکتر جان همون نرم افزار OCCT بالاش رو نگاه کنی زده چند وات پردازنده زیر لوده و چند وات کارت گرافیک. مجموع اینا رو گرفتم.

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود
      بله دستگاه تستی برای موضوع وجود دارد که مجموعه فاطر موفق شد علی رقم تحریم ها آن را بالاخره خریداری و به ایران منتقل کند.
      بزودی این دستگاه به محض ترخیص در اختیار مدیا های بی طرف مختلف از جمله سخت افزار مگ قرار خواهد گرفت تا بتوانند تمام پاورهای موجود برند های مختلف را توسط آن راستی آزمایی کنند و مشخص شود توانی که روی بسته بندی چه برندهایی درج میشود به عدد واقعی نزدیک تر است.
      همچنین این دستگاه در بازه های زمانی مختلف در پاساژ های اصلی کامپیوتر قرار داده خواهد شد تا خریداران بتوانند پاور هایی از برند های مختل را خریداری میکنند تست کنند.

  22. Avatar علی گفت:

    سلام انشاالله این شرکت موفق شود تا بتونه رقیب گرین باشه تا نتونه هر پاوری رو با هر قیمتی به مردم بدهد. فکرشو می کنم به هیچ شکل نمیشه به گرین سخت گرفت. انحصاری کار می کنه

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود
      مجموعه محترم گرین از همکاران ما و در بخش فرهنگ سازی تولید ملی زحمت زیادی را در بازار ایران کشیده اند
      فاطر به هیچ وجه خود را رقیب برند های ایرانی نمیداند و بازار هدف اصلی ما بازار های بین المللی و رقابت با محصولات برتر خارجی جهت صادرات میباشد.
      چنانچه استحضار دارید فروش کالای تولیدی به ریال به دلیل جهش های مکرر و عموما یر ب یر شدن با قیمت مواد اولیه تهیه شده خارجی چندان مقرون به صرفه نیست و سرمایه گذاری کلان در این خصوص در حال حاظر چندان توجیه اقتصادی ندارد.
      نبرد ما با برند های خارجی برتر دنیاست و اگر در حال توزیع این کالا در ایران نیز میباشیم به دلیل عرق ملی و احساس تعهد مدیر و سرمایه گذار مجموعه میباشد که میتوانست به راحتی با سرمایه گذاری در سایر بازار هایی همچون ملک چندین و چند برابر سود بدست آورد و یا با مهاجرت و سرمایه گذاری در خارج کشور شرایط بسیار مساعدت تری را داشته باشد.

      • Avatar javad j گفت:

        خواهشا ابن عرق ملی رو برامون خرج نکنید ما همون این ایسوس وکولر مستر و گیگا ووو اینجور مارکهای درجه۳ و ۴ بیشتر دوست داریم فقط اگه ملک درست کردین مثل این پاور نباشه

  23. Avatar javad j گفت:

    و گل سر سبدشون مسترتک

  24. Avatar javad j گفت:

    خریدن از هر کدوم ار این مارکها مثل همین فاطر و گرین و تسکو و بیاند اشتباهی که دودش تو چشم خودمون میره نمونش هفته پیش ییه موس green g605 خریدم نگاش میکنم حالم از خودم بهم میخوره اینقدر که بی کیفیته

  25. Avatar محمد حسن گفت:

    آخه من موندم این شرکت با این نام جدید و تولید جدید و کیفیت ناقص اخه این چه قیمتایی هست که داره. من حدود ۱۷ سال پاور گرین میخریدم تا پارسال که بدلیل افزایش قیمت نسبت به برندهای خارجی دیگه ارزش خریدش خیلی کم شده و من کولر مستر خریدم با ۲۰ درصد قیمت کمتر و سیمهای بیشتر. دیگه چه برسه به این برند فاطر با این قیمتا. پس با این حساب گرین و فاطر فکر کنم فقط اجبار خرید شرکتهای دولتی باشه!

  26. Avatar سهند گفت:

    پاور قطعه بسیار بسیار مهمی در سیستم هست که هرچه قطعات قویتر و حساس تری داشته باشید اهمیت پاور دوچندان میشه، در ایران فقط و فقط گرین تهیه کنید که واقعا خودشو اثبات کرده، مخصوصا اگر کانفیگ متوسط به بالا دارید اصلا سمت این پاورها نرید که ممکنه یدفه لنگتون بذاره.
    برندهای خارجی هم که با گارانتی معتبر بگیرید خیالتون راحته.
    اینم بگم که استایل جعبه و کابلها و ظاهر این پاور اصلا در حد 600 وات به بالا نیست و اگر کمی تجربه سخت افزار داشته باشید کاملا مشخصه متاسفانه

  27. Avatar مسعود گفت:

    از دیدگاه من اتفاقا بررسی کردن محصولات مختلف خیلی خوبه چه ایرانی چه خارجی و به کاربران کمک بزرگی میکنه تو انتخاب کالا و این باعث میشه برند مذکور که ایرانی هست دقت بیشتری تو ساخت و خدمات بکنه

  28. Avatar علی گفت:

    سلام خسته نباشید حیف وقت شما و اعتبار این سایت که برندهایی مثل فاطر و تسکو رو بررسی کنید.

    • Avatar آرمین گفت:

      بررسی کردن اشکالی نداره دوست خوبم، اگر یک بررسی صادق باشه و به خریدار آگاهی بده تا در انتخاب درست قطعه راهنماییش کنه، چه مشکلی میتونه داشته باشه؟

      • Avatar علی گفت:

        کاملا حق با شماست یکم تند رفتم البته اصلا منضورم این نبود که بررسی صادقانه شما مشکلی داره بیشتر منضورم نکوهش این برند بود که شما با ادبیات قشنگ و پاسخ منطقیتون بازم یه چیزی رو بهم آموزش دادین …
        پایدار و استوار باشید.

      • Avatar javad j گفت:

        در اینکه شما تو بررسی تون وجدان به خرج میدین شکی ندارم ولی این مارکها اصلا ارزشی ندارن چون هیچ مسئولیتی ندارن در عوض یه مارکی مثل orico اگه هزار تا مثل اون بررسی بشه و بیاد تو بازار بازم کمه

        • Avatar آرمین گفت:

          برادر اوریکو هم از روز اولش که اوریکو نبوده. هر شرکتی در ابتدای کار خودش محصولاتش کامل و Perfect که نبوده. همه به تدریج راه پیشرفت و توسعه رو پیمودن. یک شبه نه اوریکو اوریکو شده و نه بقیه. این راهی است تدریجی. و انجام بررسی حرفه ای به تولید کننده کمک خواهد کرد در صورت لزوم، ایرادت رو رفع کنه و محصول بهتری تولید کنه.

          • Avatar javad j گفت:

            من از شما سوال دارم تو این مدت تسکو تسکو شده یا گرین گرین شده اینا تو ساده ترین چیزها هم روراست نیستن منظورم چیز دیگس

          • Avatar javad j گفت:

            من خودم قبلا بررسی های سایت از زمان پناهی میخوندم ولی هیچ وقت کامن نمیزاشتم ولی تا اینکه بررسی دانگل بلوتوث اوریکو دیدم دقیقا همون چیزی بود که شما توشتین حقیقتا همین خیلی به من مزه داد ولی وجدانا اگه قراره اینا این مدلی رفتار کنن چرا که نه ولی تو صنایع غذایی مثل بیسکوییت طرح oreo نادری با خود oreo یا صنایع خودروسازی یا ماشین سازی تبریز(که شغل من در همین مورد) وگرنه کی بهتر از هم وطن من دلسوز من باشه

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود
      ممنون از نظری که دادید
      زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و خوشحالم که این نظرات تا این سایت پا بر جاست باقی خواهد ماند.

  29. Avatar محمد آدمیرال گفت:

    من green رو ترجیح میدم با 10 سال گارانتی

  30. Avatar پیمان گفت:

    رورو برم سنگ پا قزوینه والا گرین با این همه سابقه و اوازه هنوز 80 پلاساشو قبول نداریم بعد این شرکت نیومده برچسب 80 پلاس زده فاکتور که نمیدازه هر کی هر کی باشه اقا 80 پلاسه.
    در مورد گارانتی که اقای ابیشی هم روش تاکید داره خدمتون عرض کنم اگه من کارت 3080 رو با این پاور ساپورت کنم تو بلند مدت زیر فشار نوسان ایجاد بشه کارتم بسوزه گارانتی برام چی کار میکنه 7 سال گارانتیش بدرد خودشون هم نمیخوره پاور خودش نمیسوزه میزنه قطعات اصلی رو میسوزونه.
    در اخر نظر شخصیم اگر این پاور اخرین پاور کره زمین هم باشه باز تهیهش نمیکنم.

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام آقا پیمان عزیز، اگر نتیجه گیری بررسی رو خونده باشی متوجه میشی پاور به شرکت ها و ادارات دولتی پیشنهاد شده. نه شما.

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود
      دوست عزیز استاندارد های 80 پلاس براحتی قابل آزمایش است و هیچ شرکت دارای آدرس و شماره تلفنی نمیتواند از خودش برچسب 80 پلاس روی محصول خود بزند
      توجه داشته باشید که ماه هرگز پشت ابر نمی ماند و حقایق همیشه برملا شده رو سیاهی آن بجا میماند.
      این که شما تماسل ندارید محصولات برند فاطر را تجربه کنید برای بسیار قابل احترام است اما توقع احترام متقابل را نیز داریم دلیل نمیشود اگر فردی محصول یا فردی را به هر دلیلی دوست ندارد به آن توهین کند چرا که آن فرد یا محصول ممکن است برای اشخاصی مهم باشد و شما با این عمل هیچ چیزی جز دل شکاندن دیگران بدست نخواهید آورد.
      خوب است که یاد بگیریم اگر دوست نداریم و یا اگر حضور یک برند به نفع منافع شخصی ما نیست به جای آن که به آنها توهین کنیم به راحتی آن را نخریم و به دیگران هم توصیه نکنیم.

      • Avatar آندرس گفت:

        ممنون از نظرات فنی و سلیقه ای دوستان، دوستی که خودش رو از کارمندان شرکت فاطر معرفی کرده که من ممنونم صادقانه رفتار کردن و جالا توضیحاتی دادن، و عزیزانی که نظرات و نقدی دارن بیان کردن، من اطلاعاتی‌که جسته و گریخته سرچ کردم و شنیدم این شرکت ادعا و اعلام کرده محصولات با کیفیت میده و هدفش چیز دیگریست که این به خودی خود بد نیست، اما گویا اگر درست باشه گفته محصولات این شرکت رو هرکسی به هرشکل و در لابراتواری بخوان میتونن تست کنن و نظرشون رو اعلام کنن، دقیقا با این جمله من دیدم، پس چه کاری بحث بشه میشه تست کرد تا همه چی مشخص بشه، من هم دوست دارم ببینم چه نتیجه ای میده و جایی دیگه گفتن بیاین سیستم جمع کنید با ۱۲۹۰۰k و گرافیک ۳۰۹۰ هرطور هم خواستین تست بگیرین اگر‌اتفاقی برای سیتمتون افتاد ما خسارت میدیم و جایزه ای هم میدیم به اون شخص، البته این رو اون دوستمون که تو این شرکت هستن میتونن تایید یا رد کنن، به هر صورت زمان همهوچیز رو مشخص میکنه این شرکت که ادعای تولید داره و فعلا هم آوازش تو تلوزیون و خبرگزاری ها سرچ کنید میبینید، چه سرنوشتی واسش رقم میخوره، ممنون از همتون، من مشتاق به تست شخصی خودم با روش خودم روی این پاور هستم،

  31. Avatar مهدی گفت:

    ممنون از بررسی خوبتون
    از ظاهر خیلی سادش که آدمو یاد اون پاورهایی که روش میزنه 1000 وات و اندازه 200 وات هم نباید روش حساب کنی بگذریم.اگر قرار باشه پاور 1000 واتی بخریم که اندازه 750 واتی بشه روش حساب باز کرد و نشه از اون برای کارت 4090 استفاده کرد خب چه کاریه همونو یه پاور 750 واتی بروزتر و با استاندارد های بیشتری میگریم ،قطعا با هزینه کمتری پاورهای بهتری در دسترس هستند.برای پاور ترجیح میدم برند بهتری بگیرم

  32. Avatar مسعود گفت:

    ساده و طرح برچسب بسیار ابتدایی هست بعدش این دیگه تولید داخل محسوب نمیشه از یک پلت‌فورم خارجی معروف استفاده شده حالا یه ارتقایی دادن بعد من میخوام ببینم این 80پلاس که درواقع استانداردی واسه خودش محسوب میشه چه جوری وقتی که به آزمایشگاه هاش نمیره و تست نمیشه رو ایرانی ها روی پاورهاشون میزنن بعد اگر واقعا قیمتش 6 تومن باشه جای رقابت نداره اصلا من دوست دارم برندهای وطنی پیشرفت کنن ولی این شکلی فایده نداره البته اینم میدونم خیلی از برندهای خارجی پاور های تولیدی رو درواقع برون سپاری میکنن ولی خوب دست یک شرکت پاور زن درست درمون

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود
      ممنون از نقد سازنده ای که داشتید و بسیار سپاس گذارم که این موضوع مطرح کردید.
      خدمت شما عارض هستم پلنتفرم های بسیاری از قطعات کامپیوتر مانند، مادربرد، پاور، کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه های SSD، پنل مانیتور و غیره همگی تحت انحصار چندین شرکت شناخته شده هستند که این شرکت ها تعیین کننده استاندارد و پروتکل هایی برای این محصولات هستند و سایر شرکت های تولیدی تحت لیسانس این برند ها اقدام به طراجی تولید محصولات خود میکنند. برای مثال در خصوص کارت گرافیک مثلا 3080 RTX مشخصا تمام شرکت ها از جمله Asus، Gigabyte و ده ها برند دیگر کارت های گرافیک 3080 خود را تحت پلتفرم ارائه شده توسط Nvidia تولید میکنند اما آیا همه آنها کپی کار هستند؟ آیا کارت های گرافیک تولید شده توسط برند های مختلف چون همگی از پلتفرم Nvidea استفاده کرده اند یکی است و تفاوتی در کیفیت، پرفورمنس و غیره با یکدیگر ندارند؟ قطعا دارند
      ما هم از این غائله مستثنی نیستم و برای طرح پایه باید از یک پلتفرم با استادارد جهانی پیروی کنیم و پس از آن با توجه به نیاز های بازار خود اقدام به طراحی و مهندسی محصول نهایی کنیم. ما اعتقاد داریم قیمت محصولات ما در مقابل محصولات هم لول و هم کیفیت خود بسیار رقابتی میباشد توجه داشته باشید ترمالتیک بهترین، معتبر ترین و شناخته شده ترین برند در این زمینه است و تولید محصول ارتقا یافته آن کار کوچکی نیست و تغییر و ارتقا در محصولات های تکی مانند پاور و مادر برد و امثال آن نیاز به دانش و فناوری بالایی دارد
      این را مرور زمان توسط عرقی که در بین مصرف کنندگان محصولات فاطر ایجاد خواهیم کرد به کمک کیفیت بالای ارائه شده در محصولات خود به اثبات خواهیم رساند.
      البته هیچ وقت مدعی بی عیب و نقص بودن محصولات خود نبوده ایم و نیستیم و اعتقاد داریم نقد های سازنده شما دوستان و هموطنان گرامی است که باعث رشد و پیشرفت و رفع نواقص احتمالی محصولات ما خواهد شد تا بتوانیم بزودی به یک برند شناخته شده جهانی تبدیل گردیم.

  33. Avatar مجدد همون آرین پایینی گفت:

    TX ،RM/x ،VS … حتی نام‌گذاری مدل‌ها که چهارتا حرف و عدده از روی کورسیر کپی شده (سخت‌افزاری‌ها آشنا هستن با این سری [قدیمی] پاورهای کورسیر)

  34. Avatar آرین گفت:

    خود ترمالتیک Toughpower iRGB Plus 1000W از این قیمت کمتری داره با امکانات اضافه‌تر!

    • Avatar مریم سلطانی گفت:

      سلام
      دوست عزیز قیمت پاور فاطر که به تائید دوستان مدل ارتقا یافته و با امکانات بیشتر از Toughpower 1000W GOLD است فقط 6.600 تومان است در صورتی پاور Toughpower 1000W GOLD ترمالتیک اگر اورجینال باشد و غیر ریفربیش و ریسرتیفای، که نیمه ماژولار هم هست حدود 210 دلار معادل 10.5 میلیون تومان قیمت دارد.
      رفرنس نمونه: https://www.adamant.com/corsair-rm850-850w-power-supply

      • Avatar ناصر عرفانی پور گفت:

        اوه اوه … خب خانوم محترم این مدلی که شما لینک دادی (PS-TPD-1000MPCG) سال 2014 معرفی شده توسط ترمالتیک !!! مال 9 سال پیشه!!!! بوی تعفن تاریخ مصرف قدیمیش همه جا رو برداشته!! چرا خودزنی می کنید!؟! یه مثلی هست که میگن “خلارو هرچی هم بزنی گندش بیشتره”. پیشنهاد من به شما و سایر کارکنان این شرکت اینه که بیشتر از این بهم نزنیدش!! سکوت کنید و بزارید مردم خودشون قضاوت کنند.

  35. Avatar Mohammad گفت:

    به عنوان شروع ساخت محصولات داخلی چیز خوبیه، اگه بتونه در آینده مشکلاتش رو بر طرف کنه محصولی با ارزش خرید ۱۰ از ۱۰ میشه‌.

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      سپاس فراوان

    • Avatar آرمین گفت:

      دقیقا نگاهی که باید به این پاور باشه به همین صورت درسته که شما فرمودین آقا محمد عزیز. انشاالله در آینده شاهد رشد و پیشرفت محصولات فاطر خواهیم بود.

  36. Avatar ASM گفت:

    با سپاس فراوان از دوست خوبم مهندس آرمین عزیز؛
    پاور خیلی بدی نیست اما خیلی هم خوب نیست با قیمت ۶ میلیون قطعا گزینه های بسیار بهتری از برندهای با سابقه مثل گرین ترمالتیک دیپ کول و امثال این‌ها میشه تهیه کرد.

    • Avatar علی شکری گفت:

      توی ترب و ایمالز، قیمت همین پاور فاطر، 6.280 هست. توی این رنج قیمتی از برندهای گرین و کولر مستر و گیگابایت، 750 یا 850 وات میشه تهیه کرد. این امکاناتی که این پاور میده، نسبت به قیمتش خوبه.

    • Avatar آرمین گفت:

      ممنونم از شما دوست خوبم که نظرتون رو با ما در میان گذاشتین.

  37. Avatar ناصر عرفانی پور گفت:

    یه آشغال به معنی واقعی کلمه! پلتفرم مال حداقل ۱۰ سال پیشه! آخه مگه پاور ۱۰۰۰ وات بدون پروتکشن OCP و OTP میشه؟!!

    • Avatar نیما ناپلیان گفت:

      با سلام و درود فراوان و ممنون از ادبیات بسیار زیباتون
      دوست عزیز 10 سال پیش ATX نسخه 2.32 رو در فضاپیما مشاهده کرده بودید شما؟ خوشا به سعادتتون ما متاسفانه ماشین زمان نداریم

      • Avatar ناصر عرفانی پور گفت:

        آقا نیمای عزیز که مشخصه از کارکنان این شرکت فاطر هستید. نسخه ATX 2.32 مال سال 2008 هست. یعنی مال 15 سال پیش. نیاز به ماشین زمان نیست. 2023 رو منهای 2008 کنی میشه 15. پاورهای مدرن بر اساس استاندارد ATX با ویرایش 2.4 به بالا ساخته شده اند. بازم میگم با کمال احترام این پاور یه آشغاله از رده خارج هستش.

        • Avatar ارمغان نادری گفت:

          ATX12V v2.3
          Effective March 2007. Recommended efficiency was increased to 80% (with at least 70% required) and the 12 V minimum load requirement was lowered. Higher efficiency generally results in less power consumption (and less waste heat) and the 80% recommendation brings supplies in line with new Energy Star 4.0 mandates.[26] The reduced load requirement allows compatibility with processors that draw very little power during startup.[27] The absolute over-current limit of 240 VA per rail was removed, allowing 12 V lines to provide more than 20 A per rail.[citation needed]

          ATX12V v2.31
          This revision became effective in February 2008. It added a maximum allowed ripple/noise specification of 400 millivolts to the PWR_ON and PWR_OK signals, requires that the DC power must hold for more than 1 millisecond after the PWR_OK signal drops, clarified country-specific input line harmonic content and electromagnetic compatibility requirements, added a section about Climate Savers, updated recommended power supply configuration charts, and updated the cross-regulation graphs.

          ATX12V v2.32
          This the unofficial name given to the later revisions of the v2.31 specifications were published in May 2020 [28]

          ATX12V v2.4
          The ATX12V 2.4 specifications were published in August 2021. It is specified in Revision 1.31 of the ‘Design Guide for Desktop Platform Form Factors’, which names this as ATX12V version 2.4.[29]
          نسخه 2.32 مربوط به می سال 2020 است
          رفرنس : https://en.wikipedia.org/wiki/ATX#ATX12V_v2.32

          • Avatar ناصر عرفانی پور گفت:

            برادر جان تو همین متنی که شما گذاشتی هم نوشته که این استاندارد (2.32) یه ویرایش غیر رسمی از استاندارد v2.31 هم که مربوط به سال 2008 هستش. پاورهای بروز و مدرن دارای استاندارد طراحی 2.4 , 2.52 و 2.53 و جدیدا ATX 3.0 هستند. شما تولیدات روز و جدید شرکت های تولید کننده پاور رو که چک کنید متوجه منظور من میشید.

    • Avatar علی شکری گفت:

      آقای آرمین، نمره 7.6 رو به این پاور داده. بعد شما به این پاور میگید آشغال.
      این حرف شما، یعنی اینکه ایشون شعور بررسی پاور رو نداره و اصلاً از پاور، چیزی حالیشون نیست که چنین نمره ای داده. با این حرفتون دارید به مجله سخت افزار توهین می کنید.
      به نظر من نمره 7.6 برای شرکتی که برای اولین بار، یک محصولی رو تولید می کنه، نمره قابل قبولیه.

  38. Avatar Seyed گفت:

    خسته نباشین
    خیلی زیادی سادست آدم یاد پاور های فیک میفته :-/
    یا پاور مارک های قدیمی ای سی بل و بقیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.