بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

اگرچه در ماه‌های اخیر، سرعت اینترنت و پهنای باند بین الملل بشدت کاهش یافته است، اما همچنان آب باریکه ای برای ارتباط با دنیا وجود دارد که به لطف آن می‌توان از مواهب اینترنت بهره‌مند شد. در این میان، خدمات اینترنت سیم کارت یا همان 4G در ایران، با تمام ضعفی که در ساعات شلوغی دارد، همچنان محبوب‌ترین، و سهل الوصول‌ترین راه اتصال به اینترنت جهانی است. امروز در اتاق تست سخت افزار به بررسی مودم روتر 4G مدل NWR-M920 نتربیت می‌پردازیم، که یکی از جدیدترین محصولات شرکت نتربیت در ایران به شمار می‌رود. این مودم 4G، ساخت ایران است و با گارانتی رسمی ‌سه ساله شرکت محترم آونگ عرضه می‌شود. از نظر سخت افزاری این مدل مشابه DWR-M920 برند دی‌لینک است که تحت لیسانس آن شرکت، در کارخانه‌جات آونگ به اسم نتربیت تولید می‌شود. همراه ما باشید در این بررسی.

مشخصات فنی:

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

مودم NWR-M920 نتربیت مجهز به 4 آنتن ثابت – اما با قابلیت چرخش است. هر 4 آنتن از نوع 5 دسی‌بل است تا پوشش بسیار خوبی را برای مودم فراهم کنند. تعداد 2 عدد از این آنتها مخصوص دریافت امواج 4G موبایل است و دو تای دیگر مخصوص ارسال امواج وایرلس Wi-Fi در باند 2.4 گیگاهرتزی است. این مودم از استانداردهای 802.11b/g/n با سقف پهنای باند 300Mbps پشتیبانی می‌کند.

از بابت باند مورد پشتیبانی LTE، این مودم از باندهای B1/B3/B7/B8/B20/B28 برای FDD LTE و باند‌های B38/40/41 برای TDD LTE پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه این مودم کاملا آنلاک و رجیستر عرضه می‌شود و با سیم کارتهای ایرانسل، همراه اول و رایتل به خوبی سازگار است.

پشتیبانی از شبکه خصوصی مجازی، امکان استفاده به شکل روتر با قابلیت WAN fail over، قابلیت Port forwarding، کنترل کیفی QoS، و مجهز بودن به سیستم فایروال SPI و NAT از دیگر ویژگی‌های این مودم است.

یکی از خصوصیات جالبی که مودم NWR-M920 نتربیت به آن مجهز است و مدل اصلی D-Link فاقد آن می‌باشد، بحث پشتیبانی از پروتکل امنیتی WPA3 است که شرکت آونگ به لطف تیم قوی فنی خود، پشتیبانی از آن را در فیرمور مودم اضافه کرده است.

بسته بندی و اقلام همراه:

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

جعبه مودم به رنگ قرمز و مشکی است. مشخصات اصلی به فارسی و انگلیسی در پشت جعبه نوشته شده است. خصوصیاتی مانند  پشتیبانی از سرعت دانلود 150Mbps و سرعت وایرلس 300Mbps بر روی استاندارد N از ویژگی‌های مهم این مودم است.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

یکسری دیگر از اطلاعات فنی مودم، شامل پروتکل‌های مورد پشتیبانی، مشخصات آنتن‌ها و استاندارد‌های Wi-Fi در کنار جعبه نوشته شده است.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

اقلام داخل جعبه شامل یک آداپتور، دفترچه راهنما، مودم، و یک کابل LAN می‌باشد.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

از لحاظ طراحی ظاهری، مودم NWR-M920 نتربیت عینا مشابه مودم M920 دی‌لینک است و هیچ تفاوتی ندارند. بدنه تمام مشکی که جنس آن پلاستیک سخت است و آرمی‌شبیه به ستاره مرسدس بنز بر روی آن قرار دارد.

چراغ‌های نشانه گر LED بر روی لبه ی جلویی مودم قرار دارند که شامل LED‌های روشن و خاموش، اتصال به اینترنت، فعالیت Lan‌ها، اتصال Wi-Fi، و سه LED نشان قدرت دریافت امواج LTE از جمله آنهاست.

تمام دکمه‌ها و اتصالات در پشت مودم قرار دارند. دکمه Reset، و دکمه WPS، شیار سیم کارت، و 4 اتصال LAN از نوع 10/100 که سمت راستی در نقش WAN نیز می‌تواند ظاهر شود، بدین صورت که شما می‌توانید با اتصال مودم ADSL و یا VDSL از این دستگاه در حالت Access Point یا روتر نیز استفاده کنید. این امکان همزمان با استفاده از اینترنت سیم کارت 4G به کاربر قابلیت WAN-Fail Over میدهد، بدین معنا که در صورت قطع شدن ADSL و یا 4G، دستگاه بلافاصله اینترنت را بر روی آن یکی به صورت اتوماتیک سوییچ می‌کند.

یک ردیف LED آبی به صورت خطی در پایین از سمت چپ به راست، چراغ پاور مودم، چراغ برقراری ارتباط وایرلس 2.4 گیگاهرتزی، چراغ برقراری ارتباط 5 گیگاهرتزی، چراغ ارتباط WAN و چراغ ارتباط LAN می‌باشد.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

در پشت مود، شیار‌های متعدد برای تهویه مودم و هم چنین برچسب مشخصات قرار دارد. مودم NWR-M920 نتربیت را می‌توان هم به صورت رومیزی و هم به صورت نصب بر روی دیوار استفاده کرد. سوراخ‌هایی برای رولپلاک در پشت آن وجود دارد. در زیر مودم پایه‌های پلاستیکی قد بلندی هم برای سر نخوردن مودم بر روی میز در نظر گرفته شده است.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

از نظر تجهیزات داخلی مودم، موارد فنی بین D-Link M920 و Neterbit M920 کاملا یکسان است. هر دو مدل از چیپ‌های ریلتک RLT8197FH-VG5-CG و Marvell 1802S استفاده می‌کنند.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

از جمله بخش‌های مهم مودم NWR-M920 نتربیت فیرمور و رابط کاربری آن است که به خوبی توسط تیم شرکت آونگ به روز رسانی شده است. در همان ابتدای ورود به منو می‌توانید کانفیگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

یکی از مهمترین خصوصیات این مودم پشتیبانی از پروتکل امنیتی WPA3 است. سیستم وایرلس از طریق امواج رادیویی 2.4 گیگاهرتز ارتباط برقرار می‌کند. برای حفظ امنیت این ارتباط، یکسری پروتکل امنیتی برای آن تعریف شده است. مهمترین پروتکل امنیتی WPA مخفف Wi-Fi Protected Access است که آن را با نسخه‌های مختلف می‌شناسند. نسخه WPA 2.0 در حال حاضر همچنان متداول‌ترین پروتکل مورد استفاده است. اما این پروتکل در برابر خطرات روز دیگر موثر عمل نمی‌کند چرا که به راحتی قابل هک شدن و شکسته شدن است. پروتکل WPA 3.0 جایگزین WPA 2.0 شده است و از نظر امنیتی سطح آن بالاتر رفته و قابلیت رمز گذاری آن 192 بیتی و بشدت پیچیده تر و نیرومند تر شده است تا از ارتباط کاربران با مودم به خوبی محافظت کند.

در مودم M920 دی‌لینک، سقف پروتکل WPA2 است که به راحتی قابل هک شدن است. اما شرکت آونگ با اعمال تغییرات در فیرمور M920 نتربیت، پروتکل WPA3 به آن اضافه کرده است.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

پس از تنظیم اولیه، مودم سریعا به شبکه موبایل متصل شد و ارتباط اینترنت 4G به خوبی برقرار شد.

مودم NWR-M920 نتربیت امکان دریافت و ارسال SMS را نیز دارد. همچنین سطح امکانات شبکه خصوصی مجازی مودم در تصویر فوق مشخص است. به دلایل معلوم امکان توضیح مفصل تر آن میسر نیست. در همین حد اشاره کنیم می‌توانید در صورت نیاز، از طریق مودم به شبکه‌های خصوصی مجازی متصل بشوید.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

مطابق با استاندارد 4G، مودمهای 4G باید بتوانند بر روی کاغذ سرعت 150Mbps یا معادل 18.75 مگابایت در ثانیه سرعت دانلود داشته باشند اما این موضوع، به شرایط بسیار زیادی مانند سرعت اینترنت کشور، خلوتی شبکه، کیفیت آنتن دهی محلی که مودم قرار دارد، و هم چنین سخت افزار فرستنده و گیرنده وابسته است.

بنابراین در شرایط معمول با توجه به تجهیزات متوسط، آنتن دهی متوسط و شلوغی شبکه، همینکه سرعت دانلود بتواند به 20Mbps یا 2.5 مگابایت در ثانیه برسد، یک مودم 4G نمره قبولی دریافت می‌کند.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

برای تست سرعت اینترنت، از استیم شروع به دانلود بازی می‌کنیم. حداکثر سرعت دریافت شده به حدود 6.8 مگابایت در ثانیه می‌رسد.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920

همچنین یک تست دانلود از سایت سافت 98 با سرور‌های داخلی گرفتیم که حداکثر سرعت قابل دریافت به 7.3 مگابایت بر ثانیه رسید.

سرعت‌های ثبت شده برای این مودم فوق العاده است و تصور می‌کنیم کشش شبکه اینترنت 4G ایران بیش از این نباشد، حداقل در محلی که این تست انجام شده است. بنابراین سقف سرعت ممکن برای یک کاربر عادی را با مودم NWR-M920 نتربیت تجربه کردیم. خوشبختانه پس از روزها روشن بودن مودم، هیچ مشکل قطعی و یا حرارت اضافی در بدنه وجود نداشت. مودم با هر دو سیم کارت همراه اول و ایرانسل تست شده و هیچ گونه ناسازگاری مشاهده نشد.

از لحاظ سرعت رد و بدل کردن اطلاعات در شبکه داخلی، میزان سرعت برای باند 2.4GHz تقریبا حدود 55Mbps در فاصله 3 متری از مودم بود. مودم را در یک اتاق با فاصله 20 متری قرار دادیم و سپس تست‌ها را در اتاق دیگر با یک دیوار تکرار کردیم، و به سرعت 37Mbps برای باند 2.4 گیگاهرتز رسیدیم.

از نظر سرعت ارتباط LAN، تجربه بد نبود، فقط حیف که LAN‌ها از نوع گیگابیتی نیست. به هر شکل، از نظر پوشش Wi-Fi این مودم به راحتی برای یک واحد 100 متری را پاسخ می‌دهد و بهترین حالت استفاده از آن، نصب در یک مکان مرتفع بر روی دیوار در وسط منزل یا دفتر کار است.

ما با این مودم چند ساعتی هم مشغول بازی CS:GO شدیم، و سرعت پینگ، در حالت استفاده به صورت Wi-Fi حدودا بین 50 تا 70 ثبت شد که برای کاربری که از ایران بازی می‌کند، کاملا ایده آل بود. بنابراین این مودم را برای بازی‌های آنلاین نیز مناسب می‌دانیم.

تنها انتقادی که به نظر می‌توان به این مودم وارد دانست، قدیمی‌بودن اتصلات LAN است که از نوع گیگابیتی نیست. خوشبختانه سرویس اس ام اس به شکل محدود با حافظه 8 مگابایتی داخلی برقرار است.

شاید با کمی ‌سخت گیری دو بانده نبودن و فقدان درگاه USB را هم بتوان جزو انتقادات مطرح کرد، اما خوب، با توجه به قیمت مودم، نباید چنین انتظاراتی را داشت. صحبت از قیمت شد، مودم اصلی M920 دی‌لینک در کشور امارات حدودا بین 40 تا 45 دلار قیمت دارد. با توجه به اینکه مودم M920 نتربیت از فیرمور به روز تر و مجهز تری بهره می‌برد، می‌توان حدود قیمت 50 دلار را برای آن در نظر گرفت.

قیمت مودم M920 دی‌لینک در بازار ایران با گارانتی‌های شرکتی حدودا 1.5 میلیون تومان است و مودم M920 نتربیت هم به همین ترتیب با حدود قیمتی 1.5 میلیون تومان عرضه می‌شود. خوشبختانه به لطف زحمات و تلاشهای شرکت معظم آونگ، که خود نماینده محصولات دی‌لینک در ایران است، این مودم به صورت بومی‌در کشور ما ساخته شده است.

شاید احساس کنیم چون این مودم در ایران ساخته شده، پس لابد باید حتما قیمت تمام شده آن ارزانتر از مودم دی‌لینک اصلی باشد، اما چنین انتظاری نادرست است. از نظر نگارنده این بررسی، همینکه تولید کننده محترم توانسته است، قیمت تمام شده محصول تولیدی اش در ایران تقریبا مساوی قیمت محصول مشابه وارداتی باشد، و از لحاظ کیفی محصولی در حد مدل خارجی ارائه کند، خود به تنهایی حرکتی قابل دفاع از نظر اقتصادی است.

واردات مودم از سال 1397 در ایران ممنوع شده است که امیدواریم هر چه زودتر این ممنوعیت برداشته شود. اما نکته مهمی‌ که ما در لابراتوار مجله سخت افزار به آن معتقدیم این است که حتی با آزادسازی واردات مودم، کیفیت، و قیمت محصولات برند نتربیت در ایران، به حدی است که حتی در صورت وجود محصول مشابه خارجی، در رنج قیمتی برابر، مردم به محصولات نتربیت، اقبال بیشتری نشان خواهند داد.

وجود فیرمور به روزتر این مدل، نسبت به مدل اورجینال دی‌لینک، نوید بخش آینده روشن توسعه نرم افزاری مودمها در ایران است، و این موضوع اگر توسط آونگ به صورت جدی دنبال شود، قطعا در آینده اقبال عمومی ‌به محصولات این شرکت را بیشتر خواهد کرد.

ظرف یک سال گذشته، شخصا به دنبال خرید یک مودم 4G با کیفیت، سرعت بالا و قیمت مناسب بودم، که مدل مناسبی را در بازار پیدا نکردم. حال پس از این بررسی، تصمیم به خرید مودم NWR-M920 نتربیت گرفتم. بنابراین به شما دوستان نیز این مدل را توصیه می‌کنم. خدا وکیلی کجا با 1.5 میلیون تومان می‌توان مودمی‌ با این امکانات پیدا کرد که از WPA3 هم پشتیبانی کند؟

در مجموع، از سرعت و پرفورمنس Neterbit NWR-M920 راضی هستیم. گارانتی سه ساله شرکت آونگ که در صورت خرابی در سال اول مودم تعویض می شود، در کنار فیرمور به روز و ایمن، اطمینان خاطری است برای خریدار، و در آخر قیمت مناسب آن، مارا بر آن داشت تا دو نشان ارزش خرید، و پیشنهاد شده توسط سایت سخت افزار را به آن اعطا کنیم.

بررسی مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920
مزایا:
  • قیمت مناسب
  • امکان نصب بر روی دیوار
  • پشتیبانی از Dual WAN
  • امکان ارسال و دریافت SMS
  • پشتیبانی از دستورات USSD
  • گارانتی خوش نام سه ساله آونگ
  • پوشش خوب Wi-Fi باند 2.4GHz
  • سرعت بالای اتصال به شبکه موبایل
  • پشتیبانی از پروتکل امنیتی پیشرفته WPA 3.0
معایب:
  • اتصالات LAN از نوع گیگابیتی نیست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • اگر به دنبال یک مودم 4G خوب و با قیمت مناسب هستید، مودم NWR-M920 نتربیت، به روز‌ترین، در دسترس‌ترین و مطلوب‌ترین گزینه اقتصادی موجود در بازار ایران است.
8.6امتیاز8.7پرفورمنس8.9رابط کاربری8.5امکانات شبکه8کیفیت ساخت8سیستم بی سیم8طراحی ظاهری10ارزش خرید
امتیاز: 4.5 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...

34 دیدگاه

  1. Avatar حسین گفت:

    میخواستم بپرسم نحوه رمز گذاشتن.روی مودم چطوری است..چون رمز نداره همه میتونن وصل بشوند..

  2. Avatar پویا گفت:

    سلام من هم این مودم نتربیت رو برای
    dvr خریدم
    ولی هر روز بعد از چند ساعت هنگ میکنه و آفلاین میشه و باید ریست کرد
    ؟

  3. Avatar سعید گفت:

    این مودم تو بدترین جاهایی که موبایل آنتن نداره جوری دیتا و نت بهتون میده که باورتون نمیشه،من خریدم کاملا راضی ام،دوستانی که مشکل دارن فکر میکنم برند دیلنک رو استفاده میکنند،این دوتا کاملا شبیه به هم هستن

  4. Avatar محمد رضا قربانی گفت:

    سلام . من این مودم رو ۸ ماه پیش خریداری کردم .با اینکه گفته شده در سال اول اگر خراب شد تعویض می‌شود خراب شد و بعد از یکماه آنرا درست کردن و برای من فرستادن و دوباره بعد از دو ماه استفاده خراب شد و اینقدر اذیتم کردن که آنرا بایگانی کردم و دنبال مودم دیگه میگردم در صورتیکه هنوز گارانتی دارد . خواهشا این دروغها که در صورت خرابی در سال اول تعویض می‌شود رو نگید ..من به عنوان یک مشتری اصلا توصیه به خرید نمیکنم

  5. Avatar کیوان گفت:

    سلام
    چراغ اینترنت مودم من خاموش است
    اما به اینترنت وصل هستم
    آیا امکان دارد بدون روشن شدن چراغ اینترنت به شبکه جهانی اینترنت وصل باشد و در حال حاضر مودم من چطور وصل می باشد؟

  6. Avatar حمیدرضا جان بزرگی گفت:

    ازتوضیحات کامل شما سپاسگزارم
    درصورت امکان تماس جهت راهنمایی برای نصب وراه اندازی ویا اشکالات لطف بفرمائید

    • Avatar مهدی گفت:

      سلام مدل nwr-m920گرفتم خط رایتل گذاشتم بسته هایی که خریدم چند ساعته تموم میشن حتی اگر وقت نباشم رفتیم تو سایت هیدن کردیم شارژ کردم رفتیم بیرون فرداش اومدیم بسته نداشت،دلیلیش چیه؟دوم اینکه پشتش جای فیش خط تلفن نداره چطور مستقیم بزنم به ای دی ای ال خونه یا همون خط تلفن روش با شبکه ی های وب شارژم

  7. Avatar محسن گفت:

    من این مودم را برای منطقه ای که حتی آنتن هم وجود ندارد و در برخی نقاط بصورت تصادفی فقط میتوان پیامک فرستاد نصب کردم و حیرت آور بود چون سرعت اینترنتی ک ارایه کرد از داخل شهر با گوشی میان رده سامسونگ و خط LTE بیشتر و بهتر بود
    باورم نمیشد بتونم مشکل اینترنتم در کوههای اراک رو حل کنم ک خداروشکر با این مودم حل شد

  8. Avatar بابك گفت:

    و شماره اي از پشتيبانيش پيدا نكردم

  9. Avatar بابك گفت:

    من اين دستگاه رو تهيه كردم و متاسفانه LAN ش روي دستگاه xvr بنده كار نكرد ولي دي لينكش كار كرد

  10. Avatar مجید گفت:

    کاملا مشخصه تبلیغاتی (در حد آماتور) و طرفدارانه (در بحث کامنت ها)این مطلب گذاشته شده .

    • Avatar LoRD گفت:

      این بررسی طنز رو هرکی بخونه میفهمه یه تبلیغ خالص فقط :))

      • Avatar مهران گفت:

        سلام اصلا این مودم را نخرید. روی هیچ سیمکارتی خوب نیست. بعد از چند دقیقه وای فای از کار میفته. فقط از کابل میشه استفاده کرد که اونم اینقدر ضعیفه نمیشه اسمش گذاشت استفاده. متاسفم برای هزینه الکی که شد. امیدوارم شرکت سازنده یه مقدار وجدان داشت و از عدم اطلاعات دیگران سو استفاده نمیکرد.

  11. Avatar Mohammed Javad گفت:

    مرسی نقد و بررسی جامع و خوبی بود 👌

  12. Avatar مهرداد گفت:

    هلاک رپرتاژآگهیتم دوست عزیز نویسنده شرکت جاندار نیست که میگی شرکت محترم …. یا بنویس شرکت …. یا مثلا مدیریت محترم شرکت ….

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      تو رپرتاژ آگهی نقاط ضعف گفته نمیشه آقا مهرداد، همچنین رپرتاژ آگهی اصلا تست و بررسی و باز کردن دل و روده قطعه نداره! شما که اینقدر واردی که باید فرق بین رپرتاژ آگهی و بررسی رو بدونی دیگه. در مورد بحث نگارش هم، من شیوه نگارشم همینه که هست. 😀

      • Avatar رضا گفت:

        درست می فرمایید. شیوه نگارش شما به خودتان مربوط است، ممکن است شخصی خوشش بیاید و شخص دیگری نپسندد همچنانکه این لحن و شیوه نگارش و پاسخگویی به یک انتقاد کوچک را من نمی پسندم ولی صحیح نوشتن و رعایت قواعد زبان در هر نوشته ای باید حتما رعایت شود مگر اینکه به درست نویسی اعتقادی نداشته باشید..

        • Avatar آرمین ابیشی گفت:

          الان شما آقا مهردادی یا آقا رضا؟ چون پاسخی که به آقا مهرداد دادم مربوط به خود ایشون بود.
          اگر همون آقا مهردادی، که همچنان شیوه نگارشم همینی که هست، تشخیص درست و غلطش با خودمه.

          اگر شخص دیگری هستید، وسط دعوای ما چیکار میکنی؟ 😀 هر وقت ایشون متوجه فرق بین رپورتاژ آگهی با بررسی شدند، بنده هم متوجه موضوعات دیگر می شوم.

  13. Avatar ناصر گفت:

    سلام
    این مودم 4.5G هست؟

  14. Avatar پمیدی گفت:

    مرسی از مطلب خوبت آرمین‌جان

  15. Avatar کیاوش گفت:

    من این مودم رو پارسال برای باغ یکی از دوستان خریدم برای دوربین مدار بسته ش
    خیلی اذیتم کرد خیلیییییییی رو سیم کارت ایرانسل که هر سه روز هنگ میکرد و هنگش هم طوری بود که حتمن باید پاور دستگاه قطع میشد و از طریق اوتو ریبوت دستگاه بر اساس زمان ثابت هم نمیشد کاری کرد چون وقتی این مشکل رو دیدم مجبور شدم در تنظیماتش طوری تنظیم کنم که مودم هر شب ساعت 12 شب یکبار ریبوت بشه که باز مشکلم حل نشد ولی روی سیمکارت همراه اول این هنگ کردن به حدود ده روز یکبار تقلیل پیدا کرد ولی در کل باعث ابروریزی من شد و من رو حساب دیلینک بودنش خریدم که برند معروفیه

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      شما این مدل رو نخریدید، شما مدل دی لینک رو تهیه کردید، و دقیقا همین مشکلی که شما فرمودین مدل دیلینک داره، اما این مودم نتربیت با فیرمور مخصوص ارائه شده و هیچ ایرادی نداره، 10 روز مداوم تستش کردم با هر دو سیم کارت و هیچ ایرادی نداشت. نتربیت بخرید، دیلینک رو نخرید که به اون مشکل برخورد نکنید.

      • Avatar حسن گفت:

        این مدل تا سه طبقه جواب میده یا نه

        • Avatar آرمین گفت:

          😐
          داداش برای پشتیبانی از 3 طبقه باید مودم های صنعتی بگیری، از اینایی که توی هتل ها استفاده میکنند. این مودم خانگیه، فقط یک طبقه حدود 90 الی 100 مترمربع رو پاسخگو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.