بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

مقدمه:

مودم روتر /VDSL+ADSL2 نتربیت مدل NSL-224 یکی از مودمهای جدید شرکت آونگ است که بر اساس مدل DSL-224 شرکت دی لینک ساخته و در ایران عرضه می‌شود. این مودم در کلاس اقتصادی است که برای مصارف خانگی و اداری کوچک مناسب است. در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی:

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

مودم Neterbit NSL-224 در کلاس Wireless N طبقه بندی می‌شود که دو آنتن دارد و سرعت آن به 300Mbps می‌رسد. این مودم از تنظیمات امنیتی بی سیم WPA2-PSK پشتیبانی می‌کند و برای یک منزل یا محل کار با مسافت 80 تا 90 متر مربع، پوشش مناسبی دارد. ورودی‌های LAN این مودم از نوع یک گیگابیتی نیست و صرفا 10/100 است. البته با توجه به اینکه مودم در کلاس پایه عرضه شده، انتظار زیادی نمی‌توان داشت. این مودم با ضمانت 3 ساله آونگ در ایران عرضه شده است.

جعبه گشایی:

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

جعبه مودم تم آبی رنگ دارد و تصویری از مودم به همراه مشخصات اصلی بر روی آن خود نمایی می‌کند. از جمله مهمترین خصوصیاتی که بر روی جعبه آمده است می‌توان به وجود 4 خط LAN، پشتیبانی از IPv6، مجهز بودن به آنتن‌ها 5dBi، استفاده از سیستم WPS، و سرعت 300Mbps برای اتصال بی سیم اشاره کرد. در پشت جعبه، اطلاعات بیشتری از دستگاه و همچنین اهمیت استفاده از استاندارد N وایرلس و نحوه اتصال دستگاه‌های مختلف به مودم اشاره شده است. کلمه “ساخت ایران” به فارسی در پشت جعبه نمایان است.

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

اقلام داخل جعبه شامل دستگاه مودم، یک کابل LAN، یک آداپتور، اسپلیتر تلفن، سیم تلفن، و دفترچه‌های راهنما می‌شود.

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

مودم Neterbit NSL-224 را می‌توان هم به شکل رومیزی و هم به صورت دیواری استفاده کرد. بدنه مودم از پلاستیک سخت و مشکی رنگ ساخته شده است.

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

یک ردیف چراغ LED در بخش پایین مودم قرار دارند که وضعیت‌های مختلف مانند اتصال به اینترنت، ارتباط بی سیم، و وضعیت شبکه بی سیم را نشان می‌دهد.

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

آنتن‌های مودم محکم و ضخیم هستند و در جای خود می‌توان آنها را حرکت داد. البته از نوع جدا شونده نیستند.

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

در زیر مودم شبکه ای از سوراخ‌ها برای عبور هوا از زیر دستگاه قرار دارد. دکمه ریست  و همچنین دو سوراخ برای پیچ رول پلاک به جهت نصب روی دیوار در زیر قرار دارد.

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

در بخش پشت مودم، دکمه ی پاور اصلی دیده می‌شود. مجموع 4 خروجی LAN را می‌توان به این دستگاه متصل کرد اما این پورتها از نوع گیگابیتی نیستند. دکمه WPS نیز در این بخش تعبیه شده است.

بررسی سخت افزاری:

بررسی مودم روتر VDSL/ADSL2+ نتربیت مدل NSL-224

مودم Neterbit NSL-224 نتربیت از یک پیکر بندی موفق در اغلب مودم‌های Entry Level استفاده می‌کند. چیپ‌های ساخت Realtek بخش اعظم مدیریت دستگاه را بر عهده دارند. چیپ اصلی دستگاه RTL8685 ساخت Realtek است.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

مودم Neterbit NSL-224 یک محصول خوب از شرکت آونگ است که تمامی‌‌امکانات لازم را برای اتصال به اینترنت ADSL و VDSL را فراهم میکند.

این روزها به خاطر گرانی اینترنت 4G، اقبال مردمی‌به ارتباط اینترنت از طریق VDSL بیشتر شده است. ارتباط VDSL از طریق فیبر نوری مخابرات در ایران میسر می‌شود. برای داشتن این ارتباط، 2 کار باید انجام داد، یکی اینکه می‌بایستی به مرکز مخابراتی خود مراجعه، و ثبت درخواست کنید. دوم اینکه مودم VDSL تهیه کنید.

مودم Neterbit NSL-224 یک مودم خوب و سازگار با شبکه فیبر نوری مخابرات ایران است که می‌تواند تمام نیازهای شما به داشتن یک اینترنت پرسرعت را برآورده کند. به لطف این مودم سقف دریافت دیتا از اینترنت بین 70 تا 100 مگابیت در ثانیه خواهد رسید که سه تا چهار برابر بیشتر از ADSL2+ است.

مودم  Neterbit NSL-224از سرویس‌های داخلی شبکه شخصی داده‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر امکان اتصال به دیوار، خوشبختانه پشت مودم دارای سوراخ‌های لازم برای اتصال به شیوه رولپلاک است.

این مودم بورد خوبی دارد و می‌تواند خانه‌هایی با مسافت حداکثر تا 100 متر مربع را پوشش دهد. برای تست Wi-Fi مودم Neterbit NSL-224، با فاصله 30 متری و یک دیوار در وسط به سرعت 21Mbps بر روی باند 2.4 گیگاهرتز رسیدیم.

حداکثر سرعت ارتباط LAN نیز حدود 84Mbps با کابل 5 متری بدست آمد. از نظر ارزش خرید مودم Neterbit NSL-224 با حدود قیمت 720 هزار تومان به فروش می‌رسد. گارانتی سه ساله آونگ نیز این روتر را ضمانت می‌کند.

مودم Neterbit NSL-224 نتربیت یک دستگاه قابل اعتماد برای مدیریت شبکه ی داخلی اینترنت خانگی و یا یک دفتر کوچک اداری است. این دستگاه با پوشش خوب اینترنت می‌تواند پاسخ گوی نیاز‌های یک خانواده باشد.

مزایا:
  • مودم VDSL
  • اینترنت بدون دردسر
  • مجهز به دو آنتن قوی 5dBi
  • تنظیم و ست آپ آسان و سریع
  • سرویس کیفیت خدمات (QoS)
  • پشتیبانی از شبکه مجازی خصوصی داده‌ها
  • استاندارد بی سیم Wireless N 300Mbps
معایب:
  • فاقد اتصال USB-sharing
  • اتصالات LAN از نوع گیگابیتی نیست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • یک مودم خوب برای استفاده روز مره خانواده
8.1امتیاز8.2پرفورمنس8.1رابط کاربری8امکانات شبکه8کیفیت ساخت8سیستم بی سیم8طراحی ظاهری8.5ارزش خرید
امتیاز: 3.4 از 5 (12 رای)
کمی صبر کنید...

22 دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    تنظیمات رو که میزنم، همه چراغ ها روشن میشه اما اتصال اینترنت ندارم. همش مینویسه اتصال بدون اینترنت. راه حل چیه؟ ایا مودم مشکل داره؟

  2. Avatar غلی گفت:

    مودم مزخرف کلا قطع و وصل میشه:|

  3. Avatar پژمان گفت:

    من دو تا از ابن مودم را گرفتم . ساده تر از آنی که فکر کنید کانفیگ میشه و برد وای فای عالی و بدون هیچ مشکلی .

  4. Avatar کامبیز گفت:

    من یه مودم تی پی لینک داشتم روزی چند با قطع وصل میشد بعد از پیگیریهای مکرر از خدمات تینترنتی گفتند مشکل مودم هست و من هم نتربیت ۲۲۴ رو بخاطر قیمتش خریدم خیلی عالی بدون قطی سرعت بالا پیداری عالی نمیدونم چرا دوستان گلایه میکنن توضیح اینکه وقتی مودم رو خریدم قبل از راه اندازی ابدیتش کردم نرم اعزارش رو هم از سایت اونگ برداشتم

  5. Avatar علی گفت:

    این مودم هم مشکل اتصال به اینترنت داره هم در صورت اتصال اخطار امنیتی میده .واقعا اعصاب خورد کن شده پشیمان شدم از خریدش.

  6. Avatar خلیل رحیمی گفت:

    سلام
    این یک کپی دقیق از مودم‌های D-Link زده. دستش درد نکنه

  7. Avatar H1485 گفت:

    سلام من مودم رو گرفتم راه اندازی هم شده اما هیچ سایتی رو باز نمیکنه و خطای امنیتی میده dns رو چک کردم نمیشه dns هایی ک روش هست رو پاک کنم بعد از زدن ذخیره به حالت اول برمیگرده کسی میدونه مشکلش کجاست؟

    • Avatar مهدی گفت:

      سلام. منم دقیقاً همین مشکلو دارم. ولی تنظیمات dns رو پیدا نمی‌کنم. کسی راهکاری داره؟

      • Avatar مهدی گفت:

        سلام من هم همین مشکلو دارم . مشکل از خوده مودمه که تنظیماتش هر روز خود به خود تغییر میکنه. زنگ زدم مخابرات گفتن که باید ببری از همون جایی که خریدی تا آپدیتش کنن و گرنه هر روز باید ریستش کنین تا کار کنه.

  8. Avatar فرشاد گفت:

    چه سمی بود
    اخه چرا باید قاب لوگوی دی لینک رو عوض کنن و منوشو فارسی کنن
    من چند روز پیش میخواستم دی لینک این مدل رو بگیرم ولی حتی سایت اصلی دی لینک هم این مدل رو نداشت رو سایتش منصرف شدم از خریدش

  9. Avatar امیر گفت:

    سلام وقت بخیر.قدرت هر آنتنش ۵ دسی بل هست(مجموعا ۱۰ دسی بل) یا قدرت هر آنتنش ۲.۵ دسی بل هست(جفتش با هم ۵ دسی بل)؟ تفاوت مهمیه،ممنون میشم از راهنمایی دقیقتون

  10. Avatar داریوش رشتی نژاد گفت:

    سلام
    من برای تنظیمات مشکل دارم کسی میتونه راخنمایی کنه

  11. Avatar سجاد گفت:

    در مورد فریمور و تنظیمات این مودم چیزی نگفتید. اگه میشه یه پست برای این مورد بذارید.

  12. Avatar ALFARED گفت:

    اینو دی لینکشو دارم وای فای واقعا ضعیفه قشنگ برای وصل شدن باید تو دو متریش باشی وصل بشه

  13. Avatar علی گفت:

    سلام این همان دی لینک است.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      بله همونه.

      • Avatar کمالی گفت:

        سلام روی مدم VDSL نوشته
        اما با شرکتی که گرفتیم فقط ADSL داشته … حالا برای ان که VDSL بگیریم باید از شرکت قبلی خارج بشیم یا نیازی نیست و میشه با شرکت دیگر VDSL بگیریم …………
        و نیاز به فیبر نوری یا لازم نیست …….البته چند سالی که از اینترنت ADSL استفاده نمی کنیم و نیاز حتما خارج بشیم و برای خارج شدن از شرکت قبلی هم چی کار میشه کرد ….

        • Avatar آرمین ابیشی گفت:

          VDSL در انحصار مخابراته، صرفا میتونید به مخابرات درخواست بدین، اگر لازم باشه خط ADSL قبلی جمع بشه مخابرات بهتون راهنمایی میکنه.

    • Avatar امیر گفت:

      آونگ سه سال ضمانت.اگر توانستید بعد از خراب شدن زود هنگام مودم که ۸۰ درصد برای داغ کردن و پارازیت های جزئی اطراف خراب میشه.یک نفر مسئول پیدا کنی جوابتو بده که این مودم رو کجا دور بندازیم جایزه دارید.خیلی ضعیف و بیخود نخرید که جنگ اعصاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.