بررسی واتر کولر گرین مدل GREEN GLACIER 360 STREAM-ARGB

مقدمه: شرکت پردیس صنعت سیاره سبز، گرین در تابستان امسال خنک کننده آبی جدیدی را وارد بازار ایران کرده است که از بسیاری جهات دارای ویژگی‌های جذاب و جالب توجهی است. امروز به سراغ بررسی واتر کولر گرین مدل GLACIER 360 STREAM-ARGB می‌رویم که هم اکنون پرچمدار واترکولرهای گرین به شمار می‌رود.

واترکولر GLACIER 360 STREAM-ARGB را می‌توان چهارمین نسل از واترکولرهای شرکت گرین به شمار آورد که از نظر فنی نسبت به نسل‌های پیشین خود، حسابی ارتقا یافته است. همراه ما باشید در این بررسی.

معرفی محصول و مشخصات فنی:

مدلGREEN GLACIER 360 STREAM-ARGB
سوکت‌های قابل پشتیبانی  AMDAM4, AM3+, AM2+, FM2+, FM1, sTR4
سوکت‌های قابل پشتیبانی  INTELLGA2066, 2011-v3, 1700, 1200, 115X
ابعاد پمپ52×74×90 میلیمتر
ابعاد رادیاتور27×120×397 میلیمتر
طول شلنگ47 سانتیمتر
جنس رادیاتورآلومینیوم
کانکتور پمپسه پین
ابعاد و تعداد فن‌هاسه فن 12 سانتیمتری
سرعت گردش فن‌ها600~1800RPM±10%
میزان جریان هوای هر فن71.1CFM
میزان فشار هوای تولید شده توسط فن2.26mmH2O
نوع فن‌ها
پوشش نورپردازیپروانه فنها و پشت بلاک از نوع ARGB
امکان Sync شدن ARGBASUS, MSI, GIGABYTE, ASROCK
درایور مستقل ARGBدارد
عمر مفید فن160.000 ساعت
عمر مفید پمپ100.000 ساعت
حداکثر میزان نویز فن28dB(A)
حداکثر میزان نویز پمپ18dB(A)
توان خنک کنندگی285W

خنک کننده آبی GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین فقط به رنگ سفید و در دو مدل مجهز به رادیاتور 24 و 36 سانتیمتری عرضه می‌شود. مدل مورد بررسی ما رادایتور 36 سانتیمتری دارد، بنابراین در حال حاضر پرچمدار واترکولر‌های گرین به شمار می‌رود.

اقلام همراه:

جهبه واتر کولر GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین، تم مشکی و سبز دارد. نمایی از واترکولر بر روی جعبه آن نمایان است.

در پشت جعبه، اطلاعات کاملتر فنی شامل ابعاد رادایاتور و سوکت‌های مورد پشتیبانی ذکر شده است.پ

در حاشیه جعبه تصویر قطعات و اقلام همراه مشخص شده است.

وسایل همراه شامل تجهیزات و پیچ و مهره‌های مربوط به مکانیزم نصب، براکت پشت مادربرد، دستگاه درایور ARGB و یک عدد کابل Y برای توسعه هدر PWM فن، کابل یک به شش نورپردازی ARGB، و کابل‌های مربوط به کنترلر می‌شود. خوشبختانه رنگ تمام کابل‌ها سفید است. شرکت گرین به همراه این واترکوالر از خمیر سیلیکن جدید GREEN GT-6 استفاده کرده است که توانایی فوق العاده ای در انتقال حرارت دارد.

جای خالی قطعات سفید رنگ در اغلب اوقات در  سبد محصولات گرین حس می‌شود. بسیار خوشحالیم که این خنک کننده به رنگ سفید تولید شده تا تقاضای بازار برای محصولات سفید رنگ را پاسخ دهد.

 واتر کولر GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین مجهز به شلنگ ضخیم است که البته ضخامت آن بیشتر به دلیل پوشش نورپردازی دور آن است.

پشت بلاک با طراحی آینه طور، مجهز به نورپردازی Infinity است. طول عمر واترپمپ این دستگاه 100 هزار ساعت است، و از نظر نویز عملکرد عالی دارد و می‌توان گفت صدایی از آن شنیده نمی‌شود.

کف بلاک تمام مسی و صاف است. خود بلاک نیز مکعب مستطیل است بنابراین از نظر ابعادی بسیار شبیه پردازنده‌های نسل 12 به بعد اینتل، مستطیل طور است. کیفیت ساخت بلاک مناسب ارزیابی می‌شود.

کابل نورپردازی شلنگها از بخش فوقانی کنار رادیاتور بیرون آمده است تا مدیریت کابل کشی برای کاربر راحت تر شود.

فن‌های واتر کولر GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین از نوع جدید است و برای اولین بار است که با این فنها مواجه می‌شویم. قاب محکم پلاستیکی به همراه لاستیک‌های ضد ارتعاش در کنار جایگاه‌های پیچ در حاشیه قاب آن به چشم می‌خورد.

از هرکدام از این فنها 2 کابل اسلیو شده مشکی، یکی 4 پین PWM برای گردش فن و دیگری 3 پین ARGB برای اتصال نورپردازی خارج شده است.

حداکثر سرعت این فنها به 1800RPM میرسد. این فنها به نسبت در عملکرد خود، کاملا بی صدا هستند.

در وسط پروانه این فنها حالت آینه طور است و در مرکز نیز مجهز به نورپردازی اینفینتی هستند. طول عمرفنها آنها 160 هزار ساعت است.

سیستم تست:

1403سیستم تست لابراتوار مجله سخت افزار
پردازندهINTEL CORE I7 13600KF
مادربردGIGABYTE Z790 AORUS PRO
کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 4080 SUPER GAMING OC
رمADATA XPG
واتر کولینگGREEN GLACIER 360 STREAM-ARGB
اس اس دیFDK B5 SERIES M.2 1TB
پاورGREEN GP1300B-EDGE
کیسGREEN OC STATION

بررسی:

این خیلی خوبه که شرکت گرین آپشن اتصال سیستم نورپردازی این واترکولر به شیوه یونیورسال طراحی کرده است تا کاربر بتواند به راحتی هر قطعه را به دلخواه خود به سیستم نورپردازی مادربرد، یا هر کنترلر استاندارد دیگر متصل کند.

اما خب، واقعیت برای چنین آپشنی حجم زیادی از کابل برای مدیریت باقی می‌ماند که نقطه ضعف این شیوه است. بنابراین کاربران باید از نظر مدیریت کابل کشی، توانمندی خوبی داشته باشند تا این حجم از کابل را به صورت مناسبی مدیریت کنند.

ما برای تست عملکرد خنک کنندگی این واتر کولر، از پردازنده 13600KF استفاده کردیم.

در حالت پیش فرض، یک بار تست Cinebench R23 را اجرا کردیم و دمای پردازنده حداکثر به 77 درجه رسید.

در حالت اورکلاک هسته‌های P تا فرکانس 5.4 گیگاهرتز، و هسته‌های E تا فرکانس 4.1 گیگاهرتز، دمای پردازنده ما 83 درجه ثبت شد که بسیار عالی است.

خنک کننده آبی GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین در هر دو فرکانس دیفالت، و اورکلاک به خوبی از پس خنک سازی 13600KF بر آمده و رضایت کامل را از عملکرد آن در این حالت داریم. در تست اورکلاک بدون Throttle توانست توان خنک کنندگی خوبی ارائه کند و عملکرد آن در اورکلاک Core i5 نسل 13 نیز، قابل قبول ارزیابی می‌شود.

از نظر صدا و نویز، در طول مدت تست‌ها، صدایی از پمپ شنیده نشد و این درحالی بود که تمام مدت بر روی حداکثر دور کار می‌کرد. فنها نیز در گردش‌های 1400RPM و کمتر از آن، نویزی ندارند، و در حداکثر دور نیز، اگرچه صدای آنها شنیده می‌شود اما صدا مربوط به گردش هوا است و طبیعی است.

نتیجه گیری:

واترکولر GLACIER 360 STREAM-ARGB یک محصول خوش ساخت و توانمند از شرکت گرین است که می‌توان به راحتی برای کلیه پردازنده‌های ضریب باز نسل 12، و همچنین پردازنده‌های ضریب بازی Core i5 نسل 13 و 14 مورد استفاده قرار گیرد و حتی با کمک آن نسبت به اورکلاک پردازنده اقدام کرد.

برای Core i7 نسل 13 و 14 نیز در صورتی که تنظیمات بایوس و تغذیه، مطابق با دستورات اینتل تنظیم شود، این واترکولر می‌تواند در حالت پیش فرض از پس خنک کردن این پردازنده‌ها برآید.

این واترکولر هم اکنون با حدود قیمت 5 میلیون تومان در بازار ایران با ضمانت 25 ماهه گرین برای تهیه در دسترس قرار دارد. در پایان، ضمن ابراز رضایت از عملکرد و امکانات خنک کننده آبی GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین، به دلیل قیمت بسیار مناسب آن، نشان بهترین ارزش خرید، و از بابت ظاهر جذاب و تناسب آن برای استفاده در سیستم‌های گیمینگ، نشان منتخب گیمر‌های سایت مجله سخت افزار را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • رنگ سفید
  • کابلهای سفید
  • قیمت مناسب
  • ضمانت 18 ماهه گرین
  • پمپ کم صدا
  • تیوب‌های مجهز به نورپردازی
  • نورپردازی از نوع ARGB بر روی پروانه فنهای و همچنین آینه infinity در مرکز
  • پشتیبانی از تمامی‌سوکت‌های جدید و قدیم پردازنده‌های اینتل و AMD
  • پشتیبانی از اکو سیستم نورپردازی تمام سازندگان مادربرد (GIGABYTE, ASUS, MSI)
  • کف بلاک مستطیل شکل برای پشتیبانی از پردازنده‌ها با IHS وسیع مانند نسل 12 و13 و 14 و تردریپر
معایب:
  • حجم زیاد سیم‌ها ممکن است مدیریت کابل کشی را برای کاربران تازه وارد تبدیل به یک چالش کند.
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • خنک کننده آبی GLACIER 360 STREAM-ARGB گرین یک گزینه ایده آل برای پردازنده‌های ضریب باز i7 نسل 12 و i5 نسل 13 و 14 است. کاربرانی که به دنبال کولینگ با رنگ سفید و قیمت مناسب هستند، این واترکولر جدید گرین پیشنهاد می‌شود.
9.1امتیاز9.2پرفورمنس8.7امکانات8.5طراحی10ارزش خرید
امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

15 دیدگاه

  1. Avatar پیمان گفت:

    ممنون اقای ابیشی عزیز برای بررسی کامل و جامعه ولی بنظرم یکم آسون گرفتی قضیه رو خود گیرین ادعا دفع گرمای 280W داره بعد شما یه سی پی یو که حتی با کولر های بادی هم میشه خنکش کرد تست انجام دادی در حالت حداکثری این سی پی یو نباید بیشتر از 170W گرما تولید کنه باید با i7-13700KF قضیه رو چالشی میکردی یا بالا تر .
    در کل بنظرم خشگله ولی جلفه من دوست ندارم از وقتی فن های لیان لی اومده فن های شرکت های دیگه از چشمم افتاده.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      پیمان جان، درسته من 13700K ندارم اما عیار این کولر با همین پردازنده 13600KF دستم اومد و در متن هم نوشتم که میتونه i7 ها رو در حد تنظیمات استاندارد در حالت پیش فرض خنک کنه، اما جایگاهش به عنوان واتری که بشه باهاش اورکلاک کرد، همین Core i5 سری K است.

      و آسون هم نگرفتم سطح اورکلاک بالاتر از این میزان رو جواب نمیداد.

  2. Avatar مسعود گفت:

    من همیشه یک سوال برام پیش اومده که این خنک کننده ها کجا تولید شده آیا واقعا کار خود گیرین هست یا فقط با نام برند گرین میاد بیرون شبیه همین فن رو در برندهای دیگر هم میشه پیدا کرد مثل یکی از برندهای وطنی که دقیقا مادربرد برند کالرفول رو استفاده میکنه فقط با رنگ دیگری خیلی هم قشنگ زده تولید ایران البته که گیرین رو نمیشه با محصولات دیگر آی‌تی تو ایران مقایسه کرد واقعا شرکت قدیمی و با تجربه ای هست و تولیداتش انصافا کیفیت خوبی دارن البته نه تمام سبد محصولاتش

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      هیچ کسی در داخل ایران قادر به ساخت کولرهای AIO نیست.

      • Avatar مسعود گفت:

        بله حدس میزدم فقط میخواستم 100درص مطمعن بشم چون فن های لیکویید محصولات حساسی هستن و به احتمال زیاد متریالشو تکنولوژیش رو ما نداریم معمولا هم برای پردازنده های پرمصرف و داغ استفاده میشن خیلی مهمه کجا و کی میسازه اینهارو من یک تجربه تلخ در حین بستن یک لیکویید گیرین argb نسل قبل داشتم گرچه عادت ندارم یک محصول خراب رو نسبت بدم به تمام محصولات یک شرکت ولی دل چرکین شدم تقریبا برای مشتریهای که دارم خارجی میبندم البته باز هم میگم این محصول جدیده و بررسی شما رو در عملکرد اولیه مستند میدونم

      • Avatar نوید محمدی گفت:

        آقا آرمین میشه محصولات بیشتری از گرین رو بررسی کنید؟

    • Avatar احمد گفت:

      احتمالا مال کوگار هست ولی فکر نمیکنم در گرید A سفارش گذاری شده باشه.

    • Avatar مهمان گفت:

      گرین بین این شرکتها خوبه کار خودشو می‌کنه اگر کارش نهایت لیبل زنی هست ولی دنبال انحصار و قیمت نجومی نیست ، یه قیمتی میده که مردم خودشون بخرم
      ولی امان از این جدیدها مثه همینی که اسم آوردین، میان همون جنس خارجی رو میارن فقط یه لیبل میزنن و شاید برای ایجاد رانت و انحصار میگن تولید داخل ه، فقط انگار دنبال رانتن

  3. Avatar محمد رضا گفت:

    سفید بودنش رو دوست دارم اما با لوله های RGB حال نمیکنم

  4. Avatar آرش گفت:

    گرین همیشه ثابت کرده میتونه با وجود تحریم‌ها بالاترین کیفیت رو با قیمت مناسب به ایرانیان ارائه بده.

  5. Avatar mz گفت:

    از نظر پرفورمنس با مدل eco فرق داره یا فرقشون فقط rgb هس؟

  6. Avatar آرمین ابیشی گفت:

    دوستان این بررسی در تاریخ 16 فروردین ماه انجام شده، در آن زمان هنوز جدول جدید برای سیستم تست که در آن زمان به تازگی تهیه شده بود، نداشتیم و البته اینکه می بینید تنظیمات مخصوص پیشگیری از آسیب رسیدن به پردازنده نسل 13 اعمال نشده، به دلیل اینه که آن زمان اصلا چنین مشکلی مطرح نبوده و پردازنده به صورت کاملا Unlimited تست شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.