بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

مقدمه:

منبع تغذیه یا پاور، مظلوم‌ترین قطعه کامپیوتر است که معمولا بودجه آن فدای قطعات دیگر می‌شود. بسیاری از ما، هنگام خرید سیستم، آنطور که باید و شاید، به خرید یک پاور خوب و مناسب بها نمی‌دهیم. در اغلب موارد وقتی نوبت به خرید پاور می‌رسد، اطلاع کافی برای انتخاب پاور مناسب وجود ندارد، و یا اگر هم کاربر اطلاع نسبی در مورد پاور کامپیوتر داشته باشیم، پيش از آن همه ی بودجه ی خود را صرف خرید پردازنده، کارت گرافیک و مادربرد کرده ایم و دیگر پولی باقی نمانده تا برای تهیه پاور مناسب، هزینه کنیم. البته در بیشتر اوقات چاره ای هم نداریم. اما وقتی بودجه برای پاور کم است، آیا می‌توان مدلی را در بازار یافت که حداقل استانداردها را داشته باشد؟ پاسخ شرکت پردیس صنعت سیاره سبز GREEN به این سوال مثبت است. امروز در لابراتوار سخت افزار، به بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1 می‌پردازیم که قیمت آن به نسبت بقیه پاور‌ها مقرون به صرفه تر است، مجهز به حداقل استاندارد‌های محافظتی است، و از همه مهمتر، در واتیج‌های کاملا مناسب برای سیستم‌های خانگی و اداری عرضه می‌شود. البته تقاضا برای خرید پاور‌های مقرون به صرفه محدود به کاربران نیست و در بازار تقاضای بسیار زیادی برای خرید پاورهای ارزان قیمت کلاس اداری هم وجود دارد، که این مدلها را می‌توان توصیه کرد.

اما یک منبع تغذیه خوب و استاندارد، باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

  • استاندارد 80 Plus واقعی داشته باشد
  • مجهز به استاندارد‌های ایمنی محافظتی باشد
  • نسخه استاندارد ATX12V آن حداقل 2.31V و یا بالاتر باشد
  • برند معتبری داشته باشد (آن برند مشهور به تولید پاور باشد)
  • تولید آن به روز باشد (مدل‌های EOL شده را وارد بازار نکند)
  • از نظر توان، قدرت آن همواره بیشتر از میزان مصرف سیستم باشد
  • دارای مدار ACTIVE PFC باشد (مجهز به تصحیح کننده فعال ضریب توان پاور)
  • دارای گارانتی معتبر و مدت زمان آن نیز طولانی باشد (نشان از اطمینان سازنده به محصول خود)

با این توصیف، به سراغ منبع تغذیه GREEN GP500A-ECO Rev3.1 می‌رویم تا ببینیم چه میزان از این خصوصیات را دارد. همراه ما باشید.

معرفی محصول:

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

در حال حاضر پاور‌های شرکت گرین شامل 8 خانواده می‌شود که سری OCDG و OCPT بخش High End محصولات گرین را شامل می‌شوند و دارای استاندارد مصرف بهینه پلاتینیومی‌هستند. پاور‌های سری HP Evo و UK Plus در بخش Mid-Range محصولات عرضه شده توسط گرین هستند و مجهز به استاندارد مصرف بهینه طلایی می‌باشند.

بخش Entry Level پاور‌های گرین شامل سه خانواده EUD، ESD، و HED می‌شوند که چند ماهی است همگی از مدل‌های سابق (EU، ES، و HE) ارتقا یافته و به مدار مبدل DC-DC مجهز شده اند، و به همین خاطر حرف D در انتهای اسم مدل آنها اضافه شده است. این گروه از پاور‌ها به استاندارد مصرف بهینه برنزی 80 پلاس مجهز می‌باشند.

و اما پاور‌های خانواده Eco، همانطور که از نامش پیداست، اقتصادی ترین و بیسک ترین سری از پاورهای گرین است که در 5 مدل 300، 350، 400، 450 و 500 وات به بازار عرضه شده است. البته دو مدل 450 و 500 وات نسبت به بقیه مدلها کمی‌بهتر هستند که جلوتر به آن اشاره خواهیم کرد. سری Eco دارای استاندارد مصرف بهینه 80 پلاس سفید است، که به معنای بازدهی پاور تا حداکثر 86% است. مدل مورد بررسی ما، 500 واتی است که پرچمدار خانواده ECO به شمار می‌رود.

مشخصات فنی:

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین اگر چه در کلاس پایین رده دسته بندی می‌شود، اما شرکت گرین برای آن چیزی کم نگذاشته است. اصلی ترین موئلفه‌های محافظتی یا به اصطلاح Protection‌های حیاتی پاور، شامل OVP/UVP/OCP/OPP/SCP/SIP در این مدل به کار گرفته شده است. برای دو مدل 450 و 500 واتی سری Eco، شرکت گرین از یک چیپ Supervisor مدرن تر و با امکانات بیشتر برای نظارت بر تمامی ‌فعل و انفعالات انجام شده در پاور استفاده کرده است و این موضوع باعث محافظت دقیق تر نسبت به دیگر مدلها و نمونه‌های قدیمی‌تر می‌شود، بنابراین بدون کوچکترین ترسی می‌توان آن را برای سیستم‌های گران قیمت امروزی استفاده کرد.

همچنین پروفایل گردش فن مورد استفاده در این مدل، طوری تنظیم شده است که تا سقف 70% میزان توان اسمی، نویز بسیار کمی‌داشته باشد و عملا شنیده نشود. به همین خاطر در اغلب زمانهای استفاده از سیستم در حالت اداری، صدایی از آن به گوش نمی‌رسد و هیچ  مزاحمتی برای کاربر ندارد.

از نظر میزان مصرف بهینه، این پاور با برق 230 ولت بین 83 تا 86 درصد بهینه مصرف می‌کند و این بدان معنا است مثلا برای در اختیار قرار دادن 250 وات توان به سیستم، حدود 290 وات برق در ساعت مصرف می‌شود. این میزان مصرف بهینه، علی الخصوص برای سیستم‌های اداری و خانگی، کاملا مطلوب است.

این پاور همچنین از استاندارد اروپایی ERP 2013 نیز پشتیبانی می‌کند تا در زمان خاموشی سیستم، میزان مصرف آن کمتر از 0.5 وات در ساعت باشد.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

در مورد تنوع و تعداد کابل‌ها، پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین دارای یک کابل 24 پین برق مادربرد، یک کابل 4+4 پین برق پردازنده، یک کابل 2+6 پین برق گرافیک، دو کابل برق ساتا که بر روی هر کدام 3 سوکت برق ساتا قرار دارد، و در انتها یک کابل برق مولکس که سه سوکت مولکس و یک سوکت برق مخصوص فلاپی دیسک بر روی آن قرار دارد.

به غیر از کابل 24 پین برق مادربرد که اسلیو شده است، مابقی کابل‌ها بدون روکش اسلیو و تماما از نوع فلت و مشکی رنگ ساخته شده اند تا مدیریت کابل کشی راحت تر و زیبایی سیستم در نظر گرفته شود. فاصله بین سوکت‌ها و همچنین طول کابل‌ها برای بستن سیستم در اغلب کیس‌های Mid-Tower کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

آنباکس و خصوصیات سخت افزاری:

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین در یک جعبه کارتنی عرضه می‌شود و مهمترین شاخصه‌های اشاره شده بر روی پاور شامل شش حالت پروتکشن‌ها، استاندارد ATX12V 2.31، واتیج 500 واتی، 37 ماه ضمانت و علامت استاندارد 80 پلاس سفید، می‌شود.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

داخل جعبه، پاور، یک کاتالوگ کاغذی و سیم برق قرار دارد.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

نمای اصلی پاور که در سمت کاربر قرار می‌گیرد بدین صورت است. مشخصات اصلی توان خروجی هر ریل، در این بخش آمده است.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

همانطور که مشاهده می‌کنید، این پاور فول رنج نیست و صرفا با ولتاژ 200 تا 240 ولت، استاندارد برق ایران/اروپا ساخته شده است. بنابراین علامت 80 پلاس سفید آن هم در همین ولتاژ تست شده است. این پاور در ریل 12 ولت حداکثر 432 وات توان خروجی دارد. بنابراین حداکثر کارت گرافیکی که ما توصیه می‌کنیم برای این پاور کنید، کارتهای GTX 1650 و GTX 1650 Super است. در ریل‌های 3.3 ولت و 5 ولت نیز مجموعا 120 وات را در اختیار سیستم قرار می‌دهد که میزان مناسب و به اندازه ای است.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

در پشت پاور یک کلید روشن و خاموش قرار دارد.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

تمام کابل‌ها از نوع فلت و کیفیت آنها و سکوت‌هایشان کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

سمت فن پاور طراحی خاصی ندارد، اما خوشحالیم رنگ پروانه پاور یک دست با بدنه، مشکی انتخاب شده است.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

در پشت پاور المان خاصی وجود ندارد به غیر از برچسب گارانتی. دقت کنید این برچسب ممکن است بعدا بیفتد، دقت کنید گم نشود.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

در سمت دیگر، مجددا برچسب قرار دارد. خوشبختانه برچسب طرف دوم پاور به گونه ایست که می‌توان آن را دو طرفه (فن به سمت بالا) نیز در سیستم اسمبل کرد و برچسب در هر دو حالت، در جهت صحیح قرار خواهد گرفت.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین از فن آوری مبدل Double Forward استفاده می‌کند. این فن آوری از بهره وری بالا و نرخ خرابی بسیار پایینی برخوردار است.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

شرکت گرین از فیلترینگ دو مرحله ای در بخش ورودی پاور استفاده کرده تا حامل‌های EMI/RFI ایجاد شده توسط ماسفت‌ها و سوئیچ‌های بخش ورودی به شبکه برق شهر نفوذ نکند. همچنین به واسطه دو قطعه NTC Thermistor و MOV (Metal Oxide Varistor) تعبیه شده در این بخش، این پاور در برابر جریان‌های هجومی‌اولیه (Inrush Current) و Spike‌های شدید ولتاژ برق شهر مقاوم است.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

شرکت گرین تمام خازن‌های این پاور را از نوع 105 درجه استفاده کرده است. بخش‌های ورودی و خروجی همه به خازنهای 105C فوق العاده باکیفیت و درجه 1 ساخت کمپانی خوش‌نام SamXon مجهز شده‌اند. این خازن‌ها به دلیل فرآیند ساخت مدرن و متریال درجه 1 به کار رفته آن‌ها عمری به مراتب بیشتر از نمونه‌های مشابه دارند.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

طراحی حرفه ای مدار چاپی، فاصله خوبی را بین قطعات ایجاده کرده است تا گردش هوای مناسبی بین آنها برقرار باشد.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

کیفیت سینک‌های خنک کننده به کار رفته در این مدل، کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

چیپ ناظر کنترل محافظت پاور را مشاهده می‌کنید که در این بخش قرار دارد. این چیپ با پارت نامبر GR8329N وظیفه کنترل Trigger قطعی پاور در زمان بروز اختلال در خروجی‌های هر سه ریل 3.3، 5 و 12 ولت را بر عهده دارد.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

مشخصات فنی چیپ را در تصویر datasheet آن ملاحظه می‌فرمایید.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

فن مورد اسفاده گرین در این پاور، از نوع Brushless سایز 12 سانتیمتری ساخت شرکت Poweryear است.

سیستم تست:

 سیستم تست لابراتوار مجله سخت افزار
پردازندهINTEL CORE I7 8700K
مادربردMSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON
کارت گرافیکGIGABYTE GTX 960
رمG.SKILL TRIDENT Z 3600 CL 16 2X8G
اس اس دی NVMeADATA XPG SX8200 Pro 256G
اس اس دی SATASAMSUNG 860 EVO 250G
کولرGREEN GLACIER 360-EVO
پاورGREEN GP500A-ECO Rev3.1
کیسGREEN OC STATION
هاب USBUSB 3 ORICO MH4PU
فنCOOLER MASTER MF120R ARGB 3in1
نورپردازیDEEPCOOL RGB 350 LED STRIP
مانیتورLG 27UD69-W 4K UHD IPS 27” LED
خمیر سیلیکنGREEN GT-4 PREMIUM

بررسی:

تست پاور نیاز به تجهیزات دقیق آزمایشگاهی دارد، اما ما در حد توان با استفاده از خوانش‌های نرم افزاری، به بررسی این پاور می‌پردازیم. از آنجایی که پاور 500 واتی موضوع بررسی، برای کارت گرافیک 3060 سیستم تست ما مناسب نبود، ما از یک کارت گرافیک قدیمی‌GTX 960 استفاده کردیم که برای تغذیه نیاز به یک پاور 450 واتی دارد. برای تست نوسان ریل‌ها و ولتاژ پاور، از نرم افزار OCCT استفاده کردیم.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

تصویر فوق در حالت بی کاری، نوسان خاصی را در ریل‌ها نشان نمی‌دهد. ولتاژ نمایش داده شده در ریل 12 ولت، برابر 12 ولت (مستطیل زرد)، ولتاژ ریل 5 ولت برابر 4.92 ولت (مستطیل صورتی)، و ولتاژ ریل 3.3 ولت نیز برابر 3.3 ولت (مستطیل سبز) است.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

حال تست پاور OCCT را استارت می‌کنیم تا سیستم کاملا تحت فشار قرار گیرد؛ پس از حدود یک دقیقه، به ثبت ولتاژ‌ها می‌پردازیم. ولتاژ ریل 12، به 11.8 ولت (مستطیل زرد)، ولتاژ ریل 5 ولت به 4.88 ولت (مستطیل صورتی) و ولتاژ ریل 3.3 ولت، به 3.28 ولت (مستطیل سبز) کاهش پیدا کرد.

یک پاور درست درمون و استاندارد نباید تحت فشار، بیش از 3% اختلاف ولتاژ را در ریل‌های اصلی خود داشته باشد و خوشبختانه افت ولتاژ ریل‌های پاور GREEN GP500A-ECO Rev3.1 تحت شرایط لود به 3% نمی‌رسد، بنابراین نمره قبولی را از این تست دریافت می‌کند.

از بابت نوسان هم مورد خاصی مشاهده نگردید و ثبات ریلی خوبی را از این پاور شاهد بودیم.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

در مورد تست راندمان انرژی، ضریب توان و عملکرد فن، به دلیل نیاز به تست توسط دستگاه‌های آزمایشگاهی، به نمایش نمودارهای رسمی، اکتفا می‌کنیم.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1

یکی از خصوصیات مهم در پاور، Hold Up Time است و به اصطلاح مدت زمانی است که در صورت قطعی لحظه ای برق، پاور بدون اختلال، با استفاده از ذخیره انرژی درون خود برای ادامه برق رسانی سالم به سیستم استفاده می‌کند. این مدت زمان باید به اندازه ای طولانی باشد که فرصت کافی به سیستم‌های Back up و UPS‌ها داده شود تا با ورود به سیستم از قطع برق و خاموشی جلوگیری کنند. صد البته، صحبت از میلی ثانیه است. پاور‌های رده بالا همواره بیش از 16 میلی ثانیه توانایی نگهداری از سنگر برق رسانی را دارند. اما به اندازه کافی به اهمیت این موضوع در پاور‌های پایین رده توجه نمی‌شود. یکی از مشکلاتی که عدم توجه به Hold Up Time استاندارد بوجود می‌آورد، احتمال خاموشی سیستم حتی با وجود UPS است و این موضوع در ادارات و شرکت‌هایی که نباید در آنها سیستم خاموش شود، اهمیت دوچندان پیدا می‌کند. شرکت گرین با طراحی مناسب و استفاده از خازن‌های مرغوب، میزان Hold Up Time این مدل پاور را به 12 میلی ثانیه رسانده است که با توجه به سیستم استاندارد 50Hz و 220 ولتی برق ایران، مدت زمانی بسیار مناسب و کافی است تا سیستم Back Up برق و UPS‌ها در شرکت‌ها و ادارات؛ وارد جریان شبکه شوند. بدین ترتیب از خاموشی کامپیوتر پیشگیری می‌شود.

نتیجه گیری:

معمولا شرکت‌های سازنده قطعات کامپیوتر، اغلب، محصولات خوب و رده بالای خود را برای بررسی به رسانه‌ها می‌دهند تا از کسب امتیاز و رتبه خوب مطمئن باشند؛ اما در این میان هستند شرکت‌هایی که با رفتار حرفه‌ای‌تر، و با اطمینان از کیفیت خوب تمام محصولات خود، حتی محصولات Entry Level را هم برای نقد و بررسی به رسانه‌ها ارسال می‌کنند. شرکت گرین، یکی از همین معدود شرکت‌های حرفه‌ای است که با اعتماد کافی نسبت به کیفیت مطلوب محصولات خود، حتی مدلهای پایین رده را نیز با روی باز، برای نقد و بررسی ارسال می کند. از این رو باید به این شرکت آفرین گفت.

پاور GREEN GP500A-ECO Rev3.1 اگرچه یک پاور کاملا اقتصادی در سبد محصولات گرین به شمار می‌رود، اما خصوصیات مهم و حداقلی یک پاور استاندارد قابل قبول را دارد. وجود این پاور در بازاری که قیمت پاورهای مرغوب در آن سر به فلک می‌کشد و پاور‌های ارزان قیمت هم، از حداقل امکانات استاندارد بی بهره هستند، یک موهبت به شمار می‌آید.

وجود 6 پروتکشن حیاتی در این مدل، چیزی نیست که بتوان در دیگر مدلهای هم قیمت و یا هم رده در دیگر برندها به راحتی یافت. از این نظر، عملکرد محافظتی این پاور، کامل و مورد تایید است. همچنین، وجود خازن های 105 درجه برند تایوانی SamXon، که یکی از تولید کنندگان مشهور خازن برای پاور های Mid-Range در دنیاست، ویژگی مثبت دیگری است که در پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین یافت می شود.

پاور قلب تپنده و ضامن سلامت سیستم است، و همواره توصیه ما بر این است که برای پاور کم نگذارید. اما اگر بودجه ی شما مناسب نبود و یا به هر دلیلی نتوانستید پاور بالا رده و یا میان رده مناسب تهیه کنید، توصیه می‌کنیم بر روی پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین سرمایه گذاری کنید و این مدل را به عنوان “کف” و حداقل استاندارد قابل تعریف قرار دهید، چون به نفع شماست که از این خط قرمز پایینتر نروید و به هیچ وجه سراغ پاور‌های No Brand، فیک و یا آشغالهای بی نام و نشان وارداتی که با برند های من در آوردی برچسب ساخت ایران بر آنها می زنند، نروید.

برای دوستانی که به دنبال پاور مناسب سیستم اداری هستند، باید گفت که این مدل از سری Eco، بیشترین نسبت کارایی به قیمت را ارائه می‌کند. اگرچه می‌دانیم مامورین محترم خرید شرکت‌ها صرفا به دنبال ارزانترین گزینه‌ها هستند، اما پشتیبانی خوب شرکت گرین، گارانتی 37 ماهه و خدمات پس از فروش 5 ساله آن را نباید فراموش کرد. خرید این سری از پاور‌ها در درازمدت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، و با احتمال خرابی پایین، پشتوانه خوبی برای سیستم‌های هر شرکتی می‌تواند باشد.

قیمت پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین در حال حاضر حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است و هم اکنون یکی از گزینه‌های خوش قیمت و مطمئن بازار به شمار می‌رود. خرید آن را برای کلیه سیستم‌های اداری و خانگی پایه که کاربران آنها بودجه محدودی دارند، توصیه می‌کنیم. همچنین در پایان، با توجه به کارایی مناسب، خصوصیات و راندمان مطلوب پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین، نسبت به قیمتی که دارد، نشان بهترین ارزش خرید را به آن اهدا می‌کنیم.

بررسی پاور گرین مدل GREEN GP500A-ECO Rev3.1
مزایا:
  • ضمانت 37 ماهه گرین
  • دارای ACTIVE PFC
  • مجهز به تک ریل 12 ولت
  • مجهز به استاندارد ERP 2013
  • دارای استاندارد ATX12X 2.31
  • مجهز به کابل‌های تمام مشکی و فلت
  • دارای استاندارد مصرف بهینه 80 پلاس (سفید)
  • استفاده از خازن‌های 105C شرکت SamXon
  • مجهز به تمامی‌پروتکشن‌های حیاتی پاور OVP/UVP/OCP/OPP/SCP/SIP
معایب:
  • با توجه به وجود یک کابل برق کارت گرافیک و احتمال استفاده از آن در سیستم‌های خانگی گیمینگ رده پایین، شکل ظاهری محصول می‌توانست جذاب تر طراحی شود.
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • دوستانی که سیستم‌های اداری و پایه دارند اما بودجه آنها به پاور‌های گران قیمت نمی‌رسد، اما دلشان می خواهد از یک پاور مطمئن استفاده کنند، می‌توانند روی پاور GP500A-ECO Rev3.1 گرین حساب کنند.
7.8امتیاز8.2پرفورمنس7امکانات7.5کولینگ و فن8.1نوع کابل ها7طراحی ظاهری7مصرف بهینه8.5پروتکشن‌ها7.5کیفیت ساخت9.5ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

17 دیدگاه

  1. Avatar ariyaaa08 گفت:

    سلام
    دوتا رم 8 گیگ باس 2666
    سی پی یو i5 11400
    مادربورد h 510 گیگابایت
    ی هارد اس اس دی و ی هارد اچ دی دی
    گرافیکمم انبوردع, الان اگه این پاور رو بخرم واسه این سیستم تا چ گرافیکی میتونم بندازم!؟
    ممنون

  2. Avatar مسلم گفت:

    ممنون از نویسنده محترم، مطلب مفید و کاربردی بود. پاورهای گرین عالی هستن واقعا جای خوشحالی داره این شرکت در ایران فعالیت می کند

  3. Avatar m.zarkoob گفت:

    گرین کلا همه اجناسش در حدر درجه 3 و 4 خوب و عالی بود نسبت به قیمتشون ، ولی الان داره قیمتاش برابری میکنه با برندهای درجه یکه ایسوس و کورسیر و ای وی جی ای …
    کی میاد پول یه پاور کورسیر که واسش کم کم 15 سال تو حالت خوب پاوره رو بده به گرین ؟ باید قیمتاش رو بکشه پایین باز

  4. Avatar حسین گفت:

    کلا گرین پاوراش خوبه
    من خودم سریukزرد رو دارم 550 واتش رو
    قیافه ظاهریش که شیکه منتها میره زیر قاب پاور استاندارد گلد هم که داره دیگه عالیه

  5. Avatar jam گفت:

    گرین تو کیفیت معروفه. این سری از نظر قیمت هم خیلی خوبه

  6. Avatar Reanimator گفت:

    سلام آقای ابیشی وقتتون بخیر. از راهنمایی دیروزتون ممنونم. من پاور……. رو خریدم

    یه نکته که خواستم بگم و تا حالا نمیدونستم اینه که پاور ها از نظر کابل sata به دو دسته تقسیم میشن
    1- دسته ای که پاور برای نصب تو بالای کیس هستن و جهت ساتا ها طبق اونه
    2- دسته ای که پاور برای کیس هایی که پایینشون پاور نصب میشه ساخته شده و جهت ساتا طبق اونه
    البته مشکلی برای نصب نیست خصوصا اگر فقط یه درایوی که برق ساتا بخواد رو بزنیم ولی من که سه تا درایو ساتا داشتم به زور چرخوندن کابل وصلشون کردم

  7. Avatar سید محمد مجتبی موسوي گفت:

    آرمین جان من همین پاور رو روی یه سیستم با مشخصات زیر گذاشتم داره عین ساعت کار می کنه و تا حالا باهاش هیچ مشکلی نداشتیم
    i5 8600k
    b365m-A
    16G 2*8 3000
    Asus Dual RX580 4G
    750 EVO 120G
    HDD Blue 2T
    کیس گرین آریا + دوتا فن RGB گرین

    • Avatar آرمین گفت:

      بسیار هم عالی جناب موسوی عزیز

      • Avatar seyed گفت:

        .rx580 ۱۸۰وات قابلیت مصرف داره
        احتمال زیاد یا باید پاور کم بیاره و قدرت گراف رو کم کنه یا به پاور فشار بیاد
        یا به گرافیک وات با نوسان برسه و به گرافیک بعداضربه بزنه
        درست نیست؟

        • Avatar آرمین گفت:

          به طور کلی من برای RX 580 کمتر از 600 وات پیشنهاد نمیدم، اما کارت گرافیک ایشون مدلش Asus Dual RX580 4G هست و اگر به وبسایت ایسوس مراجعه کنید پاور 500 واتی را پیشنهاد کردند. صد در صد لب مرزی است اما چون از سیستم راضی هستند و مشکلی هم نیست، ما هم حرفی نزدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.