بررسی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

در بازار کامپیوتر امروز ایران، خرید قطعات جانبی رده بالا مانند موس و ‌کیبورد، کاری بسیار دشوار است. تنوع محصولات بسیار کم، حق انتخاب بسیار محدود، و قیمت‌ها بسیار بالاست. در سالهای نه چندان دور، شما ‌می‌توانستید به راحتی در خرید موس و ‌کیبورد High End اشتباه کنید و به راحتی پس از چند هفته، یک موس و ‌کیبورد دیگر برای خود تهیه کنید. اما با قیمت‌هایی که امروز در بازار ایران وجود دارد، کوچکترین اشتباه در انتخاب موس و ‌کیبورد مساوی ضرر مالی بسیار بالا است. از این نظر، دقت در انتخاب، مراجعه به بررسی‌ها، و تحقیق کافی در مورد محصول مورد نیازتان، اهمیت زیادی دارد. ‌کیبورد کامپیوتر، علی رغم ساختار به ظاهر ساده ای که دارد، به جهت سازگاری با انواع نیاز‌های کاربر، باید دارای خصوصیات مهم و ویژگی‌های منحصر به فردی باشد تا ساعت‌ها کار با کامپیوتر را آسان و لذت بخش کند. امروز در لابراتوار سخت افزار، ‌کیبورد بسیار جالب توجه و ویژه ای در اختیار داریم که در کلاس گیمینگ ساخته شده است، و در عین زیبایی در طراحی، از کیفیت بالا و قیمت مطلوبی برخوردار است. همراه ما باشید با بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر KeyPro.

معرفی برند اسکپتر Sceptre:

شرکت Sceptre Inc یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت مانیتور و لوازم جانبی الکترونیکی در بازار آمریکا است که تاریخچه ای 30 ساله دارد و از جمله مهمترین تولیدات آن، مانیتور، تلویزیون LCD، و اسپیکر است. شرکت اسکپتر در سالهای اخیر با ورود جدی تر به بازار لوازم جانبی کامپیوتر، دست به تولید کیس و ‌کیبورد گیمینگ هم زده، و در این میان شرکت آماتیس در ایران با همکاری مستقیم با کارخانه اصلی تولید کننده محصولات اسکپتر در چین، اقدام به سفارش و واردات محصولات این برند به ایران کرده است. کلمه اسکپتر Sceptre در لغت به معنای “عصای سلطنتی” است که پادشاهان به هنگام جلوس بر تخت سلطنت به دست خود ‌می‌گرفتند. نحوه تلفظ صحیح این لغت “سِپتِر” است، اما در بازار ایران تلفظ اسکپتر برای این برند جا افتاده و ما هم به همین منوال آن را اسکپتر ‌می‌خوانیم. محصولات برند اسکپتر راندمان بسیار بالای کارایی نسبت به قیمت را ارائه ‌می‌کنند، و همین موضوع در سال 2018 باعث شد که اسکپتر پر فروش ترین برند تلویزیون در فروشگاه‌های معروف زنجیره ای Walmart آمریکا شود. در زمینه مانیتور نیز، محصولات این شرکت کامنت‌های مثبت قابل توجهی را در فروشگاه‌های آنلاین مانند Amazon از طرف کاربران و گیمر‌ها دریافت کرده است. و حال در ایران، اسکپتر محصولات خود را، شامل مانیتور، کیس، ‌کیبورد، و موس پد ارائه کرده و به زودی محصولات دیگری از این برند محبوب را در بازار ایران خواهیم داشت. با این مقدمه، به سراغ جعبه ‌کیبورد گیمینگ اسکپتر ‌می‌رویم.

آنباکسینگ و ویژگی‌های فنی:

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

جعبه ‌کیبورد اسکپتر تم مشکی و قرمز کلاسیک گیمینگ دارد. به نکات مهم فنی در پشت جعبه ‌کیبورد اشاره شده است.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

مشخصات اشاره شده در پشت جعبه ‌کیبورد شامل:

  • استفاد از کلید‌های با کیفیت و با دوام Double-Shot که حروف انگلیسی به جای هک، در ساختار کلید قالبگیری شده
  • استفاده از کلید‌های مکانیکی قهوه ای ساخت شرکت OUTEMO (احتمالا منظور شرکت OUTEMU است)
  • کلید‌های RGB که به صورت مستقل از هم قابل برنامه ریزی
  • امکان تعویض Hot-Swap برای کلید‌ها
  • دارای 6 کلید قرمز و 6 کلید آبی
  • نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی
  • کابل اسلیو شده
بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

‌کیبورد Sceptre KeyPro از ساختار محکم تمام آلومینیو‌می‌ درخشان با روکش برس خورده بهره ‌می‌برد. بنابراین بدنه اصلی این ‌کیبورد تمام فلزی است و Layout آن استاندارد 104 کلیدی است. اگر چه دکمه‌های اختصاصی Media در این ‌کیبورد قرار ندارد، اما ‌می‌توان به لطف وجود عملکرد دو گانه کلید FN، از کلید‌های F1-F12 برای کنترل دستورات در نرم افزار‌های پخش Media بهره گرفت. کلیه حروف فارسی چاپ لیزری هستند و کمرنگ نشده و با مرور زمان از بین ‌نمی‌‌روند. لیبل حروف فارسی از مبدا کارخانه فارسی هک شده و ساخت کارخانه اصلی اسکپتر است. کلید‌ها در هنگام خاموشی نور پس زمینه ‌کیبورد کمی‌ محو به نظر ‌می‌رسند اما پیدا کردن آن اصلا کار دشواری نیست و ‌می‌توان جای آنها را به خوبی بر روی ‌کیبورد مشاهده کرد. فونت انگلیسی مورد استفاده در کیبرد سایز بزرگ و تیپ گیمینگ دارد. فاصله بین کلید‌ها، سایز کلید‌ها، دستورات روی آنها همه استاندارد است و دوستانی که از ‌کیبورد‌های استاندارد استفاده ‌می‌کنند به خوبی در مدت زمان کوتاهی به این ‌کیبورد عادت ‌می‌کنند.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

بریدگی‌های حاشیه ‌کیبورد که به جهت زیبایی در طراحی و سهولت حمل ایجاد شده اند، اصلا برّنده نیستند و با خیال راحت ‌می‌توان از هر سمتی ‌کیبورد را به دست گرفت. به عنوان یک ‌کیبورد گیمینگ، من حیث المجموع طراحی ظاهری ‌کیبورد را ‌می‌پسندیم و امتیاز خوبی را در این بخش به آن اعطا ‌می‌کنیم. فاصله کلید‌ها از کف ‌کیبورد کاملا استاندارد است و نمای کلی میز کامپیوتر، به لطف زیبایی این ‌کیبورد، دوچندان ‌می‌شود.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

کف تمام آلومینیو‌می‌‌ کیبورد، ضمن استحکام بخشی، نور پردازی حاصل از کلید‌ها را به خوبی منعکس و زیبایی RGB ‌کیبورد را دو چندان ‌می‌کند. کف آلومینیو‌می‌ باعث ‌می‌شود آشغالهایی که معمولا لابه لای کلید‌ها نفوذ ‌می‌کنند، وارد ساختار اصلی ‌کیبورد نشود و به راحتی بتوان آن را تمییز کرد. این ‌کیبورد، پایه‌های بزرگ دو مرحله ای دارد، که در زیر آنها لاستیک‌های ضد لغزش قرار دارد، و به کمک آنها ‌می‌توانید ارتفاع ‌کیبورد را به دلخواه خود تنظیم کنید.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

پشت ‌کیبورد، پلاستیکی است، جایگاه پایه‌ها، وجود لاستیک‌های ضد لغزش در لبه جلویی، به همراه قرار دادن مسیر عبور سیم که ‌می‌توان از سه جهت آن را مدیریت کرد، همه نشان از طراحی با فکر و دور اندیشی مهندسین طراح اسکپتر است. جایگاه کلید Key-Cap Remover در پشت ‌کیبورد قرار دارد.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

نمایی دیگر از طراحی زیبای ‌کیبورد Sceptre KeyPro را ‌می‌توان از لبه فوقانی ‌کیبورد مشاهده کرد. طراحی ارگونو‌می‌ و رعایت شیب ملایم در سطح ‌کیبورد مشخص است. این شیب ‌می‌تواند با بازگردن پدال‌های زیر ‌کیبورد کم یا زیاد شود تا نسبت به دست کاربر در وضعیت مناسبتری قرار گیرد.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

یک Key-Cap Remover به رنگ زرد برای جدا سازی سر کلید‌ها و یک Switch Remover از جنس فلز مثل انگشتر همراه ‌کیبورد است تا بتوانید سوئیچ‌های اصلی ‌کیبورد را به صورت Hot-Swap با کلید‌های زاپاس تعویض کنید. کابل USB ‌کیبورد از نوع USB 2.0 است و کاملا اسلیو شده و روکش طلا دارد.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

‌کیبورد Sceptre KeyPro تک مدل است و صرفا از کلید‌های مکانیکی Brown ساخت شرکت OUTEMU در آن استفاده شده است. کلید‌های مکانیکی Outemu نسبت به کلید‌های Cherry، طول عمر کمتری دارند، اما از نظر قیمت بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه تر هستند.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

کلید‌های مکانیکی قهوه ای راهکاری میانه برای گیمینگ و تایپ است. این کلید‌ها به نسبت بی صدا اما حسی Tactile هستند. بدین مفهوم که پیش از فشردن کلید تا آخر، کاربر در میانه ی راه، یک ضربه ریزی در زیر کلید حس ‌می‌کند تا وی را از عملکرد کلید مطلع سازد. حس آستانه عملکرد کلید، علی الخصوص در هنگام تایپ، برای کاربر لذت بخش است. کلید‌های قهوه ای ساخت Outemu برای عملکرد نیاز به فشار معادل 55 گرم دارند و تقریبا حدود 10 گرم سنگین تر از کلید‌های قهوه ای ساخت Cherry هستند. ‌کیبورد‌های مجهز به کلیدهای قهوه ای، برای محیط‌های اداری هم قابل استفاده هستند، این کلیدها تقریبا یک راهکار میانه برای ‌کیبورد مناسب هر دو دنیای گیم و تایپ ‌می‌باشند.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

به همراه ‌کیبورد اسکپتر تعداد 6 عدد سوئیچ مکانیکی قرمز و 6 عدد سوییچ مکانیکی آبی، همگی ساخت Outemu ارائه ‌می‌شود که کاربر بر اساس نیاز و دلخواه خود، ‌می‌تواند کلید‌های اصلی بازی مورد علاقه خود را با آنها تعویض نماید. کلیدهای قرمز صرفا برای گیم ساخته شده اند، و کلیدهای آبی بیشتر با هدف تایپ طراحی شدند. کلیدهای قهوه ای هم در حد فاصل این دو گروه، راهکاری میانه بین گیم و تایپ به حساب ‌می‌آیند. فرایند تعویض سوییچ‌ها شاید کمی‌دشوار باشد، بخصوص اینکه در این زمینه در دفترچه همراه ‌کیبورد اطلاعات کافی داده نشده است.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

بدنه کلید‌های مکانیکی ساخت Outemu شفاف است و نور RGB زیر کلید‌ها با شدت بسیار مناسبی کلید‌ها را روشن ‌می‌کند.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

نورپردازی RGB بهترین بخش این ‌کیبورد است. بیشترین لذت ‌از کیبورد‌های RGB را ‌می‌توان با این ‌کیبورد اسکپتر تجربه کرد. افکت‌های نوری گسترده و متنوع به همراه پخش نور وسیع، چشم نواز است. همچنین وجود نرم افزار قابل برنامه ریزی و دستور دهی برای نورپردازی به تک تک کلید‌ها، از امکانات خوب RGB این ‌کیبورد به شمار ‌می‌رود. وقتی چراغهای اتاق روشن باشد نور RGB به اندازه کافی پر نور و جذاب است، بنابراین به هنگام تاریکی، زیبایی آن دوچندان ‌می‌شود.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

کیفیت و تفکیک نوری هر کلید فوق العاده است. به راحتی کلید‌ها قابل تشخیص هستند. اما به دلیل اینکه لیبل‌های فارسی هک لیزری هستند، فاقد نورپردازی ‌می‌باشند بنابراین برای تایپ فارسی باید چراغهای اتاق همواره روشن باشند.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

 چند عدد از افکت‌های نوری اصلی را ‌می‌توان به کمک Arrow Key‌ها بدون نیاز به نرم افزار تعویض کرد، اما بیشترین امکانات نورپردازی، در دل نرم افزار این ‌کیبورد نهفته است.

نرم افزار:

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

اسکپتر به همراه ‌کیبورد یک نرم افزار برای مدیریت نورپردازی هم ارائه ‌می‌کند که از وبسایت رسمی‌ اسکپتر ایران قابل بارگزاری و نصب است. این نرم افزار، تعداد 18 افکت RGB بعلاوه 4 افکت مخصوص گیم‌های FPS، MMO، MOBA، و RTS را در اختیار کاربر قرار ‌می‌دهد. این نرم افزار همچنین امکان ذخیره سازی تعداد 6 حالت شخصی سازی برای نورپردازی RGB گیمینگ به کاربر ‌می‌دهد. این نرم افزار، همچنین تعداد 3 پروفایل کلی برای ذخیره افکت نوری و میزان Refresh Rate با 4 سطح، از 125 هرتز تا 1000 هرتز را در اختیار کاربر قرار ‌می‌دهد. یک امکان جالبی که در این کیبرد وجود دارد، حالت Remappable بودن دکمه هاست، بدین معنا که می توانید مثلا با جابه جایی عملکرد دکمه ها به صورت نرم افزاری از بخش ماشین حسابی (Numpad) برای گیمینگ استفاده کنید. این حالت ها را می توانید در پروفایل های نرم افزار برای استفاده ذخیره سازی کنید.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

در بخش ماکرو این نرم افزار، کاربر ‌می‌تواند، ترکیب کلید‌های دلخواه مورد نیاز خود را در بازی ذخیره سازی نماید. عملکرد کلی نرم افزاری اسکپتر قابل قبول است. باگ خاصی در نرم افزار‌ها مشاهده نشد، اما به وضوح امکان توسعه نرم افزاری بیشتر برای دقت بالاتر آنها به چشم ‌می‌خورد. برای مثال دقت رنگ‌ها در تنظیم نور RGB خوب بود، اما در برخی طیف‌های نوری، رنگ نور نمایش داده شده نسبت به رنگ نور انتخابی در نرم افزار، دقت کافی را نداشت، اما در کل قابل قبول بود.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

تقریبا به مدت یک هفته تمام این ‌کیبورد را برای تایپ و بازی تست کرده ایم. در زمینه گیمینگ باید اذعان کرد با هیچ مشکل عجیب و خاصی رو به رو نشدیم، البته به لطف نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی ‌کیبورد، تفاوت محسوسی را برای زمان عملکرد دکمه‌ها، نسبت به ‌کیبورد‌های بسیار گران قیمت تر بازار مشاهده نکردیم. بنابراین قطعا این ‌کیبورد صرفا یک ‌کیبورد RGB نیست و باید آن را در کلاس ‌کیبورد‌های گیمینگ دسته بندی کرد. عملکرد دکمه‌های قهوه ای ساخت Outemu نیز بدون مشکل ارزیابی شد و حس Tactile بودن آنها کمابیش قابل دریافت بود. کلید‌ها از ساختار کمابیش مطلوبی برخوردار بوده و اصلا سست نیستند. از نظر نگارند، این ‌کیبورد مکانیکی، ‌می‌تواند جایگزین خوش قیمت تر ‌کیبورد‌های مکانیکی معروف بازار باشد و ‌می‌توان با آن مثل ‌کیبورد‌های مکانیکی Cherry به خوبی بازی کرد. از نظر قدرت بدنه و دوام، ‌کیبورد Sceptre KeyPro برای گیمینگ ساختار خوبی دارد. امکانات نرم افزاری آن هم قابل قبول است اگرچه نرم افزار آن نیازمند توسعه بیشتر است. به لطف نرم افزار نورپردازی این ‌کیبورد ‌می‌توان در بازی‌های FPS، MMO، MOBA، و RTS صرفا کلید‌های حرکات اصلی را بر روی صفحه کلید روشن نگاه داشت.

در مورد عملکرد N-Key Rollover در گیمینگ، در دفترچه توضیح داده نشده است، اما به گفته نماینده اسکپتر در ایران این امکان در سطح سخت افزاری در این کیبرد وجود دارد و از ترکیب زدن دکمه ها FN+PS امکان 6Keys-Rollover فعال می شود، و با ترکیب دکمه های FN+PB امکان N-Key Rollover برای تمام دکمه ها فعال خواهد شد. خاصیت Remappable بودن دکمه ها هم این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا مثلا دکمه های بخش Numpad را برای اجرای دستورات بازی به کار گیرد. همچنین ضبط حرکات Micro با این ‌کیبورد به راحتی امکان پذیر است.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro

در زمینه تایپ انگلیسی عملکرد کیبرد کاملا استاندارد و در حد انتظار عالی بود. برای تایپ فارسی هم، در دفترچه همراه ‌کیبورد اطلاعات جالب و خوبی ارائه شده بود که در اینجا قرار دادیم. اصلاح نیم فاصله در قرار دادن ترکیب شیفت و اسپیس نکته خوبی در ‌این کیبورد است، اما جابه جایی ویرگول از T به عدد 7 ‌می‌تواند برای دوستان تایپیست دردسر زا باشد. اما به هر صورت این کلید‌ها در نرم افزار‌های تایپ مانند Word قابل جایگزینی هستند. مقاله پیشین بررسی را کاملا با این ‌کیبورد تایپ کرده‌ایم، و در مجموع عملکرد تایپ ‌کیبورد هم، بسیار راضی کننده بود. شما همچنین می توانید به لطف وجود نرم افزار و امکان ذخیره سازی پروفایل، از ترکیب دکمه ها برای اجرای برنامه های مورد نظر خود، Shortcut بسازید که وجود چنین امکانی بسیار جالب و در خور توجه است.

قیمت جهانی این ‌کیبورد را نتوانستیم در فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنیم اما ‌می‌توان حدود قیمتی 80 دلار را برای آن در نظر گرفت. این ‌کیبورد در ایران به قیمت 1.500.000 تومان و با ضمانت 24 ماهه عرضه ‌می‌گردد. با توجه به وجود امکانات خوب در ‌کیبورد، ساختار فلزی آن، وجود سوییچ‌های مکانیکی قهوه ای، امکان Hot-Swap تعداد 12 کلید، نورپردازی RGB با افکت‌های فوق العاده، کابل بلند، وجود لیبل لیزری فارسی، و نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی، در مجموع، نشان پیشنهاد شده توسط سخت افزار را به ‌کیبورد Sceptre KeyPro اعطا ‌می‌کنیم.

بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر Sceptre KeyPro
مزایا:
  • قیمت مناسب
  • دارای لیبل فارسی
  • کیفیت مطلوب محصول
  • مقاوم در برابر پاشش آب
  • ساختار محکم آلومینیومی
  • سیستم نور پردازی مستقل
  • کابل بلند 1.8 متری اسلیو شده
  • امکان به روز رسانی Firmware
  • طراحی ارگونومیک و فوق العاده زیبا
  • تعداد بسیار زیاد الگوهای نورپردازی RGB
  • نورپردازی پر نور و قدرتمند حتی در روشنایی
  • مجهز به کلید‌های مکانیکی قهوه ای ساخت OUTEMU
  • امکان تعویض کلید‌های دلخواه به صورت Hot-Swap
  • دارای 6 کلید زاپاس آبی و 6 کلید زاپاس قرمز برای تعویض
  • نرخ به روز رسانی 1000Hz (قابلیت تنظیم در 4 سطح)
  • امکان ذخیره سازی حرکات Macro به صورت نرم افزاری
  • دارای Layout اصلاح شده برای تایپ فارسی (امکان ست کردن نیم فاصله)
  • امکان شخصی سازی نور پردازی تک به تک کلید‌ها به صورت مجزا و تمام RGB
  • امکان Remappable بودن دکمه ها و ساخت Shortcut و امکان ایجاد دستورات Combo
معایب:
  • فاقد استراحتگاه مچ دست
  • فقدان افکت Music برای نورپردازی
  • عدم امکان Sync شدن با اکو سیستم نور پردازی سازندگان مادربرد
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • ‌کیبورد Sceptre KeyPro از امکانات بسیار خوب برای گیمینگ برخوردار است که آن را به تما‌می‌کاربران، بخصوص گیمر‌های عزیز پیشنهاد ‌می‌کنیم. این ‌کیبورد مکانیکی، ضمن داشتن طراحی زیبا و کاربر پسند، به یکی از زیباترین نورپردازی‌های RGB مجهز ‌می‌باشد. با توجه به وجود لیبل فارسی در سطح ‌کیبورد، و استفاده از کلید‌های مکانیکی قهوه ای، این ‌کیبورد در زمینه تایپ نیز ‌می‌تواند گزینه خوبی باشد.
8.9امتیاز8.8عملکرد گیمینگ9عملکرد تایپ9.2کیفیت قطعات8.8امکانات جانبی8امکانات نرم افزاری9.3طراحی9ارزش خرید
امتیاز: 4.8 از 5 (19 رای)
کمی صبر کنید...

16 دیدگاه

  1. Avatar مهدی گفت:

    با نرم افزار ماکرو رو ست کردم اما نمیدونم چطوری میتونم روی کیبورد استفاده کنم؟

  2. Avatar مهدی گفت:

    لطفا اگر نرم افزار مدیریت کیبورد را دارید بگذارید در سایت فروشنده کیبورد نبود با سرچ هم نتونستم پبدا کنم
    ممنون

  3. Avatar hossain12 گفت:

    چطور میشه دکمه ای برای ماکرو رکورد شده ثبت کرد رو توضیح ندادین😅

  4. Avatar Ali گفت:

    سلام اقای ابیشی کیبورد های motospeed ck82 ارزش خرید دارند؟
    در مقایسه با v500pro رپو

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      دوست خوبم راستش تجربه ای از Motospeed ندارم اما V500 Pro رپو دستم بوده کیفیت قابل قبولی نسبت به قیمتش داشت.

  5. Avatar aladargtr گفت:

    عالی.

  6. Avatar arshammaster گفت:

    منم دلم خواست 😌😌😌😌

  7. Avatar hamid گفت:

    با سلام قیمت این کیبورد چنده و از کجا میشه خرید؟!

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      قیمت در بخش پایانی بررسی آمده است و از بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور ایران میتوانید تهیه کنید.

  8. Avatar متین گفت:

    اون قسمت که گفتید
    لبه هاش تیز نیست نمیبره
    یاد ایفون ۱۲ افتادم

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      کلا موضوع “کات” در لبه قطعاتی که استراکچر فلزی/آلومینیومی دارند خیلی مهمه.

      • Avatar متین گفت:

        بله درسته
        کلا دو چیز تو تیزی مهمه
        پرداخت و زاویه دولبه
        مثلا چاقو کمتر از ۱ درجه است
        برای لبه های میز مثلا یا ایفون
        ۹۰ درجس که با پرداخت و این حرفا
        بیشتر از ۹۰ درجش میکنن حدود از لحاظ چشمی ۹۰ هست اما باطن ۱۰۰ ایناس
        پخی موضعی یجورایی
        لب شیشه هم همینطوز

  9. Avatar Mostafa98 گفت:

    کلمه sceptre در واقع سپتر خونده میشه!

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      اگر متن بررسی رو بخونید خودمون میدونستیم و تو مقاله در بخش معرفی اسکپتر نوشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.