بررسی ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ دیپ کول DeepCool KB500

استفاده از یک کیبورد خوش ساخت و با کیفیت برای کاربران حرفه ای و گیمر ها اهمیت زیادی دارد. متاسفانه اغلب کیبوردهای مکانیکی بازار قیمت بالایی دارند، اما در این میان، ‌کیبورد مکانیکی گیمینگ دیپ کول DeepCool KB500 یک گزینه خوش قیمت با امکانات مناسب است که امروز به تست و بررسی آن می پردازیم.

شرکت دیپ کول در پی گسترش سبد محصولات خود در بخش لوازم جانبی کامپیوتر، کیبورد KB500 را در سال 2022 به بازار عرضه کرد. این کیبورد اقتصادی جزو اولین کیبوردهای ساخت دیپ کول است که به بازار عرضه شد. کیبورد مکانیکال KG500 از نوع TKL است و به سیستم نورپردازی RGB و همچنین کلید های قابل برنامه ریزی مجهز است.

‌کیبورد مکانیکی گیمینگ دیپ کول DeepCool KB500 با ضمانت رسمی 24 ماهه شرکت الماس رایان ایرانیان در اغلب فروشگاه های کامپیوتر در بازار ایران در دسترس قرار دارد. همراه ما باشید با این بررسی.

خصوصیات فنی:

ابعاد355x127x37mm
وزن713 g
رنگمشکی
چینش80% TKL
زبانانگلیسی
اتصالUSB 2.0
نوع سوییچOutemu Red
Actuation TypeLinear
Actuation Force50 g
Switch Travel Distance4 mm
کلید های قابل برنامه ریزیAll Keys
نرخ به روز رسانی1000 هرتز
کابل1.8 متر اسلیو شده
نوع کیکپABS دابل شات
حافظه داخلی32KB
سیستم نورپردازیPer-key RGB

کیبورد KB500 دیپ کول مجهز به سوییچ های قرمز ساخت شرکت Outemu است که از نوع خطی Linear محسوب می شود. تمام کلید های این کیبورد قابل برنامه ریزی و Remappable است و نرخ به روز رسانی آن 1000 هرتز است.

از نظر ساختار کلید، خوشبختانه کیبورد KB500 استاندارد ANSI دارد و کاملا برای تایپ فارسی مناسب است.

سایز کیبورد TKL از نوع 80% است و تعداد 88 کلید بر روی آن قرار دارد.

آنباکسینگ:

جعبه ‌کیبورد دیپ کول رنگ سفید دارد. البته متاسفانه جعبه ای که به دست ما رسید، برای عکاسی چندان جالب نبود اما به هر صورت، هولوگرام شرکت الماس رایان ایرانیان نماینده رسمی محصولات دیپ کول در ایران بر روی جعبه خودنمایی میکند.

در پشت جعبه مشخصات فنی کیبورد نوشته شده است.

‌ساختار بدنه کیبورد KB500 دیپ کول فلزی است. طراحی ظاهری کیبورد جدی و حرفه‌ای است. نوشته ها بدون نیاز به نور پس زمینه کاملا خوانا و واضح دیده می شوند. ابعاد کیبورد KB500 دیپ کول کاملا کامپکت، برابر 35.5 در 12.7 در 3.7 سانتیمتر است.

ردیف کلید ها و شکل کیکپ ها طوری ساخته شده است تا ساختاری ارگونومیک به کیبورد KG500 دهد.

با بلند کردن پایه های زیر کیبورد، می توان زاویه آن را نسبت به دستها کمی بالا آورد.

کیکپ ها از جنس ABS هستند و دوام خوبی دارند. تایپ بر روی آنها راحت است. تنها موردی که باید در نظر داشت، اینکه این نوع پلاستیک به مرور زمان پس از یکی دو سال، حاله ای شفاف به خود می‌گیرد و جای انگشت بر روی آن نمایان می‌شود.

فاصله کلید ها از هم کاملا استاندارد است و به عنوان یک کیبورد گیمینگ مطمئن باشید کلید مجاور را اشتباها فشار نخواهید داد.

در بخش فوقانی محل اتصال کابل به کیبورد است. کابل این کیبورد اتصال دائم دارد و جدا نمی شود.

در زیر کیبورد، دیپ کول از لاستیک های ضد لغزش بهره گرفته است.

پایه های بلند شونده زیر کیبورد نیز مجهز به لاستیک ضد لغزش هستند.

کابل کیبورد به طول 1.8 متر به رنگ مشکی، از نوع غلاف دار بافته شده است که بخش فلزی USB آن، طلایی است.

کیبورد مکانیکی KB500 دیپ کول تک مدل است و صرفا از کلید‌های مکانیکی قرمز ساخت شرکت Outemu در آن استفاده شده است.

کلید‌های مکانیکی Outemu قرمز با طول عمر 50 میلیون کلیک ساخته می‌شوند. این کلید ها، برای عملکرد نیاز به 50 گرم فشار دارند و مسافت مورد نیاز برای عملکرد آنها 4 میلیمتر است. بدنه کلید‌های مکانیکی ساخت Outemu شفاف است و نور RGB زیر کلید‌ها با شدت بسیار مناسبی کلید‌ها را روشن ‌می‌کند.

تست صدای کلید های کیبورد KB500 را می توانید در ویدیو فوق مشاهده کنید.

نورپردازی RGB کیبورد KB500 از جمله بهترین بخش های این ‌کیبورد مکانیکی است. دیپ کول سابقه قدرتمند و تخصصی در زمینه نورپردازی محصولات دارد. بنابراین تمرکز خاصی بر روی عملکرد بی نقص، زیبا، و دلربای نورپردازی پس زمینه این کیبورد داشته است.

در تاریکی و در روشنایی، نور RGB کیبورد KB500 دیپ کول به اندازه کافی پر نور و جذاب است. کیفیت و تفکیک نوری هر کلید فوق العاده است. به راحتی کلید‌ها قابل تشخیص هستند.

افکت‌های نوری گسترده شامل رقص نور سینک با موسیقی، الگو های متنوع نورپردازی و همچنین پخش نور وسیع در سطح کیبورد، از جمله امکانات نورپردازی این کیبورد به شمار می‌روند.

به لطف نرم افزار همراه این کیبورد، قابلیت برنامه ریزی و دستوردهی برای نورپردازی به تک تک کلید‌ها امکان پذیر است.

تغییر نورپردازی و هم چنین عملکرد کلید ها، فقط نرم افزاری نیست و می‌توان بدون نیاز به نرم افزار با کمک کلید های ترکیبی FN، تغییر الگو نورپردازی را اعمال کرد. همچنین برای عملکرد کلید های F، می‌توان از ترکیبات فوق بهره گرفت.

نرم افزار:

دیپ کول به همراه ‌کیبورد یک نرم افزار برای مدیریت نورپردازی هم ارائه ‌می‌کند که از سایت ‌‌دیپ کول قابل دانلود و نصب است. به کمک این نرم افزار، تعداد 14 افکت متنوع RGB در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

این نرم افزار همچنین امکان ذخیره سازی پروفایل شخصی سازی شده برای نورپردازی RGB و همچنین ضبط حرکات ماکرو را به کاربر می‌دهد. عملکرد کلی نرم افزاری دیپ کول رضایت بخش است.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

بخش بزرگی از کاربران به کیبوردهای کامل نیازی ندارند. برای اغلب کاربری ها یک کیبورد TKL می تواند گزینه ای ایده آل باشد. گیمرها، و تولید کنندگان محتوی خریداران اصلی این نوع از کیبوردها هستند. از نظر اقتصادی نیز، همه به دنبال بالاترین میزان کارایی نسبت به قیمت هستند.

این جایگاهی است که کیبورد KB500 دیپ کول دارد. به لطف وجود این کیبورد، با قیمت زیر 2 میلیون تومان می توان به امکاناتی نظیر نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی، عملکرد Any-key rollover، رقص نور زیبای RGB، سوییچ های مکانیکال، امکان ذخیره سازی حرکات مایکرو در ابعادی کامپکت و به اندازه دست یافت.

عملکرد کیبورد KB500 به هنگام بازی و کار تایپ رضایت بخش بود. ما به مشکل خاصی برخورد نکردیم. فاصله کلید ها، و همچنین بازخورد آنها مناسب ارزیابی شد.

سوییچ های مکانیکال قرمز Outemu برای گیمینگ در کلاس اقتصادی مناسب هستند و در اغلب برندهای تولید کننده کیبورد در این سطح از قیمت مورد استفاده قرار گرفته و جواب خود را به خوبی پس داده اند.

شرکت دیپ کول، با ساخت بدنه ای فلزی برای KB500، کیفیت و حس خوبی را به کاربر منتقل می کند، و همچنین عملکرد نرم افزاری همراه نیز، کاملا راضی کننده است.

پلاستیک ABS کیکپ ها ممکن است در طول سه – چهار سال کمی‌ براق شود، اما این مسئله برای همه ی کیبورد های مجهز به این نوع از کیکپ است.

این کیبورد مجهز به فن آوری N-Key Rollover است و از نظر نرم افزاری، دیپ کول پکیج کاملی را همراه آن ارائه می‌دهد.

قیمت جهانی این ‌کیبورد حدود 60 دلار و در بازار ایران با قیمت زیر 2 میلیون تومان با ضمانت رسمی 2 سال الماس رایان ایرانیان در دسترس قرار دارد. علی رغم افزایش قیمت دلار در این روزها، یکی از دلایل قیمت بسیار مناسب این کیبورد، فروش خوب دیگر محصولات دیپ کول است که باعث شده، فروشندگان تمایلی به افزایش قیمت کیبوردهای دیپ کول نداشته باشند و در کف ترین قیمت ممکن آنها را به کاربران عرضه کنند. از این نظر خرید کیبورد KB500 ارزش خرید بسیار بالایی در بازار فعلی ایران دارد. در پایان، بابت عملکرد مناسب و کیفیت خوب این محصول، نشان پیشنهاد شده توسط سایت سخت افزار و برای قیمت مناسب و ارزش خرید بالا، نشان ارزش خرید را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • ضمانت 24 ماهه الماس رایان ایرانیان
  • سایز کوچک و قابل حمل
  • سیستم نور پردازی مستقل
  • نرخ به روز رسانی 1000Hz
  • الگوهای نورپردازی RGB زیبا
  • مجهز به فن آوری N-Key Rollover
  • کابل بلند 1.8 متری اسلیو از نوع Type C
  • نورپردازی پر نور و قدرتمند حتی در روشنایی
  • مجهز به کلید‌های مکانیکی قرمز ساخت Outemu
معایب:
  • فاقد استراحتگاه مچ دست
  • عدم امکان جدا کردن کابل از بدنه
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیبورد KB500 دیپ کول یک گزینه ایده آل برای گیمر ها و کاربرانی است که یک کیبورد مکانیکال استاندارد و خوش قیمت می خواهند.
8.6امتیاز8.5عملکرد گیمینگ8عملکرد در تایپ9کیفیت قطعات8.3امکانات جانبی8.7امکانات نرم افزاری8.5طراحی9.5ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

4 دیدگاه

  1. Avatar آریا گفت:

    تنها کیبورد من توی این رنج قیمت پیشنها میکنم XPG SUMMONER chery max هست بقیه کیبوردا نصبت به این کیبورد کیفیت خیلی پایینی دارن

    • Avatar آرمین گفت:

      کجا این رنج قیمت دوست خوبم، اون کیبوردی که فرمودین 2.600 هزینه اشه، کیبوردی که بررسی کردم به قیمت 1.750 عرضه شده. یک میلیون اختلاف قیمت این وسطه.

  2. Avatar عباس قلاوندی گفت:

    مثل همیشه عالی بود 👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.