بررسی کیس کامپیوتر گرین مدل ARIA

 برای بررسی این هفته به سراغ یکی از پر فروش ترین کیس‌های بازار ایران می‌رویم. کیس GREEN ARIA در حال حاضر، اقتصادی ترین گزینه برای سیستم‌های خانگی و گیمینگ است. این کیس در کلاس Entry Level محصولات گرین قرار دارد و خوشبختانه با توجه به نسبت بالای امکانات به قیمت خوبی که دارد، استقبال خوبی از آن می‌شود. بدون معطلی به سراغ بررسی می‌رویم.

مشخصات فنی

کیس آریا گرین ابعاد بسیار کوچکی دارد. با تنها 40 سانتیمتر درازا، فضای بسیار کمی ‌بر روی میز کاربر اشغال می‌کند. اما خپل است، بدین معنا که عمق تقریبا 22 سانتیمتری آن، از نظر پهنا آن را بزرگ کرده است. به هر شکل اما، می‌توان آن را یک کیس مناسب میزهای کوچک در نظر گرفت.

آریا ظاهری بسیار زیبا و تا حدی محاجم دارد. یک فن در جلو، یک فن در عقب، هر دو 12 سانت و مجهز به نورپردازی ARGB، کولینگ مناسبی را برای هر نوع کانفیگ تا سطح نیمه حرفه ای را پاسخ می‌دهد. صد البته از نظر امکانات توانایی‌های جالب توجهی دارد. پشتیبانی از انواع مادربرد‌های Mini-ITX، Micro-ATX و ATX در کنار پشتیبانی از کارتهای گرافیک تا حداکثر طول 30 سانتیمتر، امکان پذیرایی از حداکثر 8 فن و 2 رادیاتور در بخش‌های مختلف، نورپردازی ARGB فنها با کنترلر مستقل کیس، و یا امکان همسان سازی نورپردازی با مادربرد‌های مجهز به خروجی ARGB. پشتیبانی از امکان نصب 3‌هارد دیسک و یا 5 عدد اس اس دی، از جمله امکانات این کیس کوچک به شمار می‌رود. کیس آریا مجهز به گارد روی پاور است که یک پنجره برای نمایش مشخصات برچسب کناری پاور دارد، بنابراین دوستانی که میخواهند برند و مدل پاور خود را نمایان کنند، نیازی به برداشتن گارد پاور ندارند تا هم بخش توزیع سیم‌ها از دید مخفی بماند و هم پاور نمایش داده شود. پشتیبانی از ایرکولر‌ها تا ارتفاع 16 سانتیمتر و وزن بسیار سبک 3.5 کیلوگرمی، از خصوصیات جالب توجه GREEN ARIA است.

جنس پنل کیس آریا از آکریلیک شفاف اما دودی رنگ است. از نظر کیفیت، پنل آکریلیک مورد استفاده از پنل کیس Z4 بهتر است اما با حداکثر کیفیتی که از آکریلیک سراغ داریم، کمی‌ فاصله دارد. چهار پیچ در چهار طرف پنل آن را به بدنه کیس متصل می‌کند.

بخش Mesh در جلوی فرانت پنل کیس ثابت است، بنابراین در صورت تجمیع گرد و غبار باید کل فرانت پنل را از زیر جدا کنید و زیر آب بگیرید. صد البته می‌توان با تمییز کردن هفتگی فرانت پنل از دفعات جداسازی و شستشوی مداوم پیشگیری کرد. بج GREENN ARIA به زیبایی در پایین بخش مش کیس نصب شده است. این کیس تنها 2 فن 12 سانتیمتری به صورت پیش فرض دارد که یکی در جلو بخش ورودی هوا به کار گرفته شده است.

نمایی که کاربر از کیس بر روی میز می‌بیند بسیار شکیل و زیباست. بدنه بخش فرانت پنل از پلاستک سخت است. در بخش فوقانی دو حاشیه مجهز به نوار نورپردازی ARGB نیز قرار دارد که زیبایی کیس را دو چندان می‌کند.

تصویر پنل سمت راست را از زاویه سمت چپ در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

دکمه‌ها و I/O پنل کیس بر روی حاشیه سقف کیس قرار دارد. شاید وقتی کیس را روی میز قرار می‌دهید دسترسی به دکمه‌های روی سقف مشکل به نظر رسد اما در سه کنج دکمه بزرگ پاور قرار دارد که پیدا کردن بسیار راحت است.

علاوه بر دکمه پاور، دکمه تغییر افکت نورپرازی، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 نیز در این بخش قرار دارند. جک‌های صوتی HD Audio برای ورودی میکروفون و خروجی هدست نیز مابین دو پورت USB 2.0 قرار گرفته است. برای این کلاس از کیس، از نظر تعداد و تنوع درگاه‌ها رضایت داریم، اما، جای خالی دکمه ریستارت بشدت حس می‌شود. اگرچه در اغلب مادربرد‌های جدید امکان تعبیه عملکرد ریستارد در دکمه پاور فراهم است، اما، وجود دکمه مجزا برای ریستارت به نظر نگارنده همیشه لازم است.

بر روی سقف کیس فیلتر گرد و غبار آهنربایی قرار دارد که به سادگی می‌توان برای تمیز کردن آن را جدا کرد.

در این تصویر عمق و پهنای کیس مشخص است. تقریبا جایگاه نصب رادایتور در سقف تا حد ممکن به جلوی پنل متمایل است تا تداخلی با مادربرد نداشته باشد. کیف توری ضد گرد و غبار نیز مطلوب ارزیابی می‌شود. سقف کیس امکان پذیرایی از 2 عدد فن 12 سانتیمتری و یا یک رادیاتور 24 سانتیمتری را داراست.

در زیر کیس، بخش پاور مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار است. فیلتر سلولوزی با لبه‌های فلزی در جای خود قرار گرفته و با دست می‌توان آن را به راحتی از کیس جدا کرد. البته شاید برای این کار لازم باشد کمی ‌کیس را بلند کنید. تعداد 4 پایه ثابت تقریبا با ارتفاع 3 سانتیمتری در زیر کیس قرار دارد که با لاستیک‌های ضد لغزش پوشانده شده اند. به واسطه این پایه‌های قد بلند، میتوان این کیس را بر روی زمین هم قرار داد و استفاده کرد. شکل پایه‌ها و طول آنها کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

تهویه خروجی پشت کیس توسط یک فن 12 سانتیمتری تامین می‌شود. تعداد اسلات‌های PCIe کیس 7 عدد است. فن نصب شده در پشت کیس حداکثر سرعت 1200RPM دارد و به دلیل اتصال مستقیم به پاور از طریق کنترلر ARGB، به صورت دائم در حداکثر توان خود روشن است.

کیس آریا از نظر فضای درونی عمیق است اما زیاد بزرگ نیست. از لحاظ قدرت پذیرایی، می‌توان حداکثر تا مادربرد‌های ATX را در آن نصب کرد. اگر مادربرد ATX درون این کیس نصب کنید هیچ فاصله ای بین لبه مادربرد تا محافظ روی پاور وجود نخواهد داشت و دوست داشتیم حداقل فاصله 2 سانتیمتری بین لبه مادربرد تا گارد روی پاور را شاهد باشیم. به نظر تناسب بهتر این کیس با مادربرد‌های Micro-ATX است. بدنه کیس تمام استیل و یک دست به رنگ مشکی است.

در بخش فوقانی هم فاصله کافی تا سقف چندان زیاد نیست اما چون فنهای روی سقف با فاصله چهار سانتیمتری از سینی کیس به سقف نصب می‌شوند، نگرانی از بابت فضای لازم برای نصب فن و یا رادیاتور بر روی سقف نیست.

با توجه به کلاس و جایگاه کیس، از پوشش‌های لاستیکی در سوراخ‌های محل عبور کابل خبری نیست و البته طبیعی است.

در کیس ARIA گرین می‌توان 2 عدد اس اس دی از نوع 2.5 اینچی را به صورت خوابیده در کف سینی مادربرد نصب کرد. این کار زیبایی سیستم را دو چندان می‌کند.

گارد روی پاور مشبک است، و بر روی آن یک سینی با قابلیت نصب 2 عدد اس اس دی 2.5 اینچی نصب شده است. این سینی ماژولار است و می‌توان آن را خارج و به جای آن 2 عدد فن 12 سانتیمتری در این بخش نصب کرد.

از این براکت همچنین می‌توان برای نصب یک عدد‌هارد دیسک 3.5 اینچی مانند تصویر فوق استفاده کرد.

این نمای پشت فرانت پنل کیس است. قابلیت نصب 3 فن 12 سانتیمتری و یا یک رادیاتور 36 سانتیمتری در این بخش وجود دارد. البته اگر رادیاتور 36 سانتیمتری نصب کنید پشتیبانی از طول کارت گرافیک به حداکثر 25 سانتیمتر تقلیل می‌یابد. فنهای کیس پین‌های مخصوص به خود را دارند و امکان اتصال آنها به مادربرد وجود ندارد. حداکثر قدرت فنها 1200RPM است که این میزان قدرت برای فن کیس کاملا کافی است.

نمای کلی طراحی گردش هوا و نصب فنها و رادیاتور‌ها را می‌توان در این تصویر از دفترچه همراه، مشاهده کرد. در مجموع، سیستم گردش هوای کیس آریا کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود.

پشت سینی کیس فضا تقریبا کافی برای عبور کابل تعبیه شده است؛ البته فضای آنچنان زیادی نیست اما بقدری هست که یک اسمبلر حرفه ای بتواند مدیریت کابل کشی درستی را پیاده سازی کند. بنابراین با توجه به رنج قیمتی، آنچه که از مدیریت کابل کشی انتظار داریم، کیس ARIA گرین برآورده می‌کند.

پشت مادربرد یک پنجره مربع شکل بزرگ برای راحتی نصب انواع براکت ایرکولر و واترکولر بدون نیاز به خارج کردن مادربرد تعبیه شده است.

در پایین سینی مادربرد، فضای جایگاه پاور امکان پذیرایی از پاور‌ها تا حداکثر طول 17 سانتیمتر را فراهم می‌کند. البته در این رنج قیمتی بهینه ترین حالت ممکن استفاده از پاور‌هایی با طول حداکثر بین 15 تا 16 سانتیمتر است. در جلوی پاور یک محفظه برای نصب 2 عدد‌هارد دیسک قرار دارد. این محفظه ماژولار طراحی شده است و می‌توان آن را به طور کامل خارج کرد.

در صورتی که از پاورهای بزرگتر استفاده می‌کنید و یا اگر رادیاتور 36 سانتیمتری در جلوی کیس نصب می‌کنید، می‌توانید با برداشتن کامل براکت‌هارد دیسک از فضای بیشتری در این بخش بهره برداری کنید.

قابلیت کشویی محفظه‌هارد و همچنین نحوه نصب دو عدد‌هارد دیسک و یا یک‌هارد دیسک و یک SSD در تصویر فوق نمایان است.

درایور ARGB فنها در پشت کیس پیچ شده است. این درایور با یک کابل برق ساتا تغذیه می‌شود. کانکتور فنها و همچنین کانکتور دو عدد ریسه LED روی فرانت پنل به این درایور وصل می‌شود. این درایور ده‌ها مدل رقص نور در خود دارد و در کنار آن، می‌توانید با اتصال کابل ورودی سه پین ARGB آن به خروجی نورپردازی ARGB مادربرد، از قابلیت همسان سازی نورپردازی ARGB نیز استفاده کنید. این سیستم با سیستم نورپردازی تمامی‌برند‌های مادربرد سازی سازگاری دارد.

نحوه اتصالات این درایور در دفترچه همراه کیس به روشنی و واضح توضیح داده شده است.

بررسی کارایی و نتیجه گیری

به هنگام اسمبل در کیس GREEN ARIA مشکل خاصی مشاهده نشد. سوراخ‌های عبور کابل برق پردازنده در دو طرف بخش فوقانی مادربرد به اندازه کافی بزرگ تعبیه شده بود. برای نصب کارت گرافیک و اس اس دی نیز به مشکل خاصی بر نخوردیم. از نظر عملکرد گردش هوا، هرچه کیس کوچکتر باشد تونل باد کوتاه تری درون آن تشکیل می‌شود اما از آنجایی که فنهای این کیس به صورت دائم روی حداکثر دور خود هستند، گردش هوا به صورت بهینه انجام می‌شود.

از نظر طراحی و زیبایی ظاهری، کیس ARIA برای استفاده خانگی و گیمینگ مناسب است. پنل شفاف آکریلیک آن کمابیش از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و می‌توان سخت افزار‌های گران قیمت را از داخل آن به خوبی تماشا کرد.

پذیرایی از 8 فن، قابلیت نصب رادیاتور تا سایز 36 سانتیمتر، در کنار پشتیبانی از ایرکولر‌ها تا ارتفاع 16 سانتیمتر و طول کارت گرافیک تا 30 سانتیمتر از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های این کیس اقتصادی است. کیس آریا، فقط 3.6 کیلوگرم وزن دارد و اگرچه سایز آن کوچک است اما وزن کم، نشان از ضخامت به نسبت کمتر بدنه است. این موضوع در کنار فقدان دکمه ریستارت شاید تنها انتقادات ما از آریا باشد. اما در کل به هنگام اسمبل، ضعف مشهودی از بدنه مشاهده نکردیم. ضمن اینکه دوستانی که مادینگ کیس انجام میدن، به راحتی می‌توانند با اعمال تغییرات فیزیکی مورد نظرشان در این کیس، آن را به اشکال گوناگون ماد کنند و این موضوع در کنار قیمت قابل قبول آن، کیس آریا را می‌تواند به گزینه مطلوب دوستان علاقمند به مادینگ تبدیل می‌کند.

در مورد نورپردازی همه چیز عالی است. وجود درایور مستقل با امکان همسان سازی با نورپردازی ARGB مادربرد از طریق نگه داشتن کلید LED روی کیس، ویژگی مطلوبی است که کیس ARIA ارائه می‌کند. اما به دلیل ناسازگاری هدر فنها، امکان اتصال فن به مادربرد برای مدیریت کنترل گردش فنهای روی کیس وجود ندارد، و نکته منفی این موضوع، وصل بودن فنها به پاور و گردش آنها در حداکثر دور 1200RPM است. با توجه به اینکه اغلب سیستم‌های خانگی بیشتر زمان خود در حالت بیکاری هستند، این موضوع می‌تواند سبب جمع شدن گرد و خاک زیادی به داخل کیس شود. همچنین گردش فنها در حداکثر دوران خود کمی ‌به نویز خروجی از کیس اضافه می‌کند که مطلوب نیست. اما به هر جهت، این یک کیس اقتصادی است و امکاناتی که ارائه می‌کند در حد خود قابل قبول و در مجموع بیش از نقاط ضعف آن است.

از بابت قیمت، حدودا این کیس بین 1.4 تا 1.6 میلیون تومان در بازار ایران فروخته می‌شود که با توجه به اینکه در کلاس Entry Level قرار نیست کسی RTX 3090 در آن نصب کند، قیمت بسیار خوبی دارد. حتی، در مقام مقایسه، نسبت امکانات بالایی به قیمت در این کیس وجود دارد. به همین جهت نشان بالاترین ارزش خرید را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • ابعاد توپولی و جمع و جور
  • مجهز به نورپردازی ARGB
  • نسبت بالای امکانات به قیمت
  • طراحی ظاهری مطلوب گیمینگ
  • امکان نصب رادیاتور تا طول 36 سانتیمتر
  • مناسب برای فضای خانگی و میزهای کوچک
  • امکان نصب کارت گرافیک تا طول 30 سانتیمتر
  • بسیار سبک و حمل و نقل آسان توسط بچه‌ها
  • وجود فیلتر گرد و غبار در تمامی‌بخش‌های ورودی
  • ماد پذیری بالا برای اعمال تغییرات فیزیکی در بدنه
  • طراحی ماژولار محفظه‌هارد دیسک و سینی SSD‌ها
  • مجهز به پنل آکریلیک دودی برای نمایش قطعات داخلی
  • وجود فضای کافی برای مدیریت کابل کشی در پشت سینی مادربرد
  • وجود دو فن به صورت پیش فرض درون کیس برای گردش هوای مطلوب
  • وجود کنترلر مستقل ARGB در کنار امکان همسان سازی نورپردازی با تمام مادربرد‌ها
معایب:
  • دکمه ریستارت ندارد
  • امکان نصب درایو نوری ندارد
  • تعداد درگاه‌های USB 3.0 فرانت پنل کم است
  • فیلتر ضد گرد و غبار بخش پاور اگر از نوع آهنربایی بود، بهتر می‌شد
  • سرعت فنهای داخل کیس تمام مدت روی حداکثر دور است و آن را نمی‌توان تغییر داد
  • برای شست شوی فیلتر گرد و غبار جلو، مجبور به از جا بیرون کشیدن کل فرانت پنل هستیم
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیس GREEN ARIA یک گزینه خوب و اقتصادی برای سیستم‌های پایه و نیمه حرفه ای است که امکانات خوبی را به کاربر ارائه می‌کند. ابعاد کوچک و وزن سبک از خصوصیات خوب این کیس کامپیوتر است.
8.1امتیاز8طراحی9.6مادپذیری9ارزش خرید8.5آپشن اضافی7تنوع اتصالات7استحکام بدنه8امکانات استاندارد7.2مدیریت کابل‌کشی7.7استاندارد جایگاه‌ها8کولینگ پیشفرض8.5سیستم گردش‌هوا8.9پشتیبانی از انواع‌کولینگ
امتیاز: 4.3 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

57 دیدگاه

  1. Avatar Nima گفت:

    سلام ببخشید روی هاب فن کیس گرین اریا یه سوکت به اسم data هست و مادربرد من h610ma و argb ساپورت میکنه و یه کابل vdg داره که ۴ پینه ۵ ولته و تا هاب کشیده شده ,در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۶۰‌تا افکت با سوییچ ریستارت کیس میشه وارد کرد اکه سوییچ ریستارت رو از هاب جدا کنم و این vdg رو وصل کنم میشه از طریق aura sync کاستوم کرد ؟ باید با ارموری کریت کاستوم کرد از بخش aura اگه میشه توضبح بدید ممنون

  2. Avatar Nima گفت:

    سلام ببخشید روی هاب فن کیس گرین اریا یه سوکت به اسم data هست و مادربرد من h610ma و argb ساپورت میکنه و یه کابل vdg داره که ۴ پینه ۵ ولته و تا هاب کشیده شده ,در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۶۰‌تا افکت با سوییچ ریستارت کیس میشه وارد کرد اکه سوییچ ریستارت رو از هاب جدا کنم و این vdg رو وصل کنم میشه از طریق aura sync کاستوم کرد ؟

  3. Avatar کوروش ذاکری گفت:

    سلام من خودم این رو از دیجی کالا گرفتم با قیمت مناسب واقعاً اَزش راضی ام و دور فن هاش هم خوبه نه خیلی زیاده نه خیلی کم همه چی به خوبی داخلش جا گرفت تازه تونستم داخل ۳ تا کارت گرافیک بزرگ رو روش نصب کنم جای ۶ تا فن هم داره که برای من کار رو راحت کرده و نگران گرما نیستم واقعاً آلیه

  4. Avatar امیرحسین گفت:

    سلام یه سوال خیلی مهم داشتم که واقعا برام مهمه اگه جواب بدید ممنون میشم.
    من میتونم داخل همین کیس یعنی گرین مدل اریا کارتگرافیک
    RTX 3050 gigabyte سه فن رو بزارم جا میشه ؟ مناسب هست ؟

  5. Avatar حمید رضا گفت:

    من خودم کیس آریا خریدم و واقعا راضی هستم
    فقط در مورد نصب واتر کولینگ برند گرین مدل 240 Evo در قسمت جلوی پنل راهنمایی دقیق بفرمایید، چون گفته شده فن های واتر کولینگ و رادیاتور آن در دو طرف سینی جلو قرار بگیره، یعنی فن ها در بیرون سینی جلو و رادیاتور در درون سینی جلو چرا؟ لطفا راهنمایی دقیق تر بفرمایید

  6. Avatar مهیار گفت:

    سلام من میخواستم بدون ویندوز چنده لطفا جواب بدیین

  7. Avatar علی گفت:

    سلام. خیلی ممنون از بررسی تان. به نظر شما green z2+ hero بهتر از این هست؟ یا حدود قیمت z2 کیس جایگزینی بهتری هست؟
    پردازنده ومادربورد این را می خوام بگیرم.و کارت گرافیک فعلا موجودی:
    Intel Core i5-12600K Processor
    Asus PRIME Z690-P D4
    quadro m4000
    این مشخصاته (بعدا کارت گرافیک جدیدتر مثل سری ۳۰۶۰ می گیرم)
    برای تدوین ویدیو و بازی استفاده خواهم کرد.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      علی جان، G6 از همه ی اینها بهتره.

      کیس green z2+ hero کیس بدی نیست، یه کم قدیمیه، اگر درایو نوری DVD رایتر داری که همون Z2 خوبه، اما اگر نداری به نظرم روی G6 سرمایه گذاری کن.

      • Avatar علی گفت:

        خیلی ممنون که پاسخ دادید. بودجه من برای کیس زیر 1.8 میلیونه😅 چون باید بیشتر روی بودجه مانیتورم سرمایه گذاری کنم به خاطر کارم
        هم از قیافه g6 خوشم نمیاد 😅
        به هرحال خیلی ممنون که سریع پاسخ دادید 🙏

  8. Avatar MaNan گفت:

    سلام من کیس ام آریا هست . اوایل ک خریدم نورهایARGB کار میکرد . ولی الان وقتی کیس روشن میکنم به مدت ۱۰ثانیه اول یه نور صورتی میاد . بعد دیگه روشن نمیشه کلید lED رو میزنم هیچ اتفاقی نمی افته ممنون میشم کمک کنید

  9. Avatar علی گفت:

    سلام
    رو این سیستم مچ میشه?و اینکه پاور green 530 ولت مناسبه واسه این سیستم؟

    Core i5 10400
    Ram 2×16=32 2666
    Motherboard h410 mk v3
    Rtx 3060 12 gb ghost

  10. Avatar yasin گفت:

    سلام من میخواستم بدونم چه مادربردی بندازم کارت گرافیک چی بندازم cpu کلا میخواستم بدونم این کیس با چه چیز هایی سازگار تره

    • Avatar آرمین گفت:

      دوست خوبم در جدول مشخصات دقت بفرمایید اطلاعات هست.

      تمام مادربرد های سایز ATX و M-ATX سازگار هستند با این کیس. همچنین تمام کارتهای گرافیک تا طول 30 سانتیمتر.

  11. Avatar محمد گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم بازی جی تی ای وی رو بالا میاره این کیس و سوال بعدی اینه که مانیتور من از اون قدیمی هاست که مانند تلویزیون هستن تو این مانیتور بازی میاد یا مانیتور جدید بخرم

  12. Avatar Mobin گفت:

    سلام من این کیس رو خریدم ولی فقط نور قرمز میده.چجوری عوض میشه 😐

  13. Avatar علی گفت:

    سلام لطفا بررسی z1 ario هم بزارید

    • Avatar نوب😂 گفت:

      سلام

      من می‌خوام این کیس رو تو دی جی کالا بخرم خب من زیاد اطلاعات ندارم باید خودم روش هارد و رم این چیزا بزارم یا خودش داره

      • Avatar آرمین گفت:

        این کیس حالی هست، وقتی میخرید باید بقیه قطعات رو بهش اضافه کنید. روی خودش فقط دو تا فن داره. همین.

    • Avatar مهدی گفت:

      ما همین ویسو دارم ولی ال ای دیو میزنم نورش عوض نمیشه
      راحل بگیذ

  14. Avatar علیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر بین ایشون و کیس g2 کدوم رو توصیه میکنین؟

  15. Avatar ستار گفت:

    Dear Mr. Armin, the border between love and hate is like a thin hair
    But I still love you

  16. Avatar ابوالفضل گفت:

    سلام و درود خدمت آقای ابیشی ، کیس کولر مستر h500m ارزش خرید داره با قیمت 6.1 میلیون؟ اگه ارزش خرید نداره کیس جایگزین پیشنهاد می دید

  17. Avatar سروش گفت:

    گرین محصولاتش رو بسیار گران قیمت داره عرضه میکنه و اصلا نسبت به این کیفیت ارزش خرید ندارد !! تو همین رنج قیمت میشه کیس های خارجی خرید , واقعا نمیدونم این شرکت چی پیش خودش فکر کرده !! من خودم کیس گرین دارم افتضاح محض هست شاید باورتون نشه آهنربای زیر توری ضد گرد و غبار کنده میشه و باید با چسب قطره ای بچسبونیش !! و جالب اینجاست که قیمت های بالایی دارن گرین !! اگر با قیمت پایینی عرضه میشد قابل قبول بود ولی متاسفانه گرین خودش رو با کوگار مقایسه میکنه ! شما یه کیس کوگار x6 رو از نزدیک ببینی
    متوجه میشی کیس های گرین به درد منقل کبابی میخوره !

    • Avatar آرمین گفت:

      1. کیس های خارجی مگه ارزون عرضه میشن؟
      2. ارزون ترین کیس خارچی حدود 450 هزار تومن گرونتره. بنابراین میره تو رنج 2 میلیون.
      3. همینکه این کیس فروشش بالاست، نشون میده این شرکت درست فکر میکرده. یه توکه پا برین نظرات مردم در بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور مطالعه کنید.
      4. حالا مگه قیمت کیس کوگار مگه ارزونه؟

      دوستان بعضا نظراتی میدن و یه حرفهایی میزنن که انگار قیمت ها دستتشون نیست. بحث خوب بودن یک محصول در بازه ی قیمتی خودشه که مشخص میشه، وگرنه کیس 3 میلیون تومنی معلومه از کیس 1.5 میلیون تومنی بهتره.

      • Avatar ستار گفت:

        کیسی که من معرفی کردم تو رنج 1میلیون و خورده ای هست
        و خیلی از این کیس بهتره
        چرا نظرم منتشر نمیشه؟

        • Avatar آرمین گفت:

          مقالات در بخش بررسی، منحصرا مربوط به شرکتی است که محصولش موضوع آن بررسی است. این مقاله مرتبط با کیس گرین هست و هر سوال، نظر و مطلبی در رابطه با کیس آریا گرین و یا محصولات مرتبط با برند گرین دارید من در خدمتم. برای کیس های برند های دیگه، اگر سوال یا مسئله ای وجود داره میتونید در مقاله مرتبط با همون برند مطرح بفرمایید من در خدمتم.

          همچنین برای مشاوره خرید کیس، در این بخش در خدمت شما هستیم.

      • Avatar محمد گفت:

        سلام میشه رو این کیس هیچی نصب نکرد یعنی همونجوری که میخریم وصل کنیم و استفاده کنیم

  18. Avatar علیرضا گفت:

    سلام آقای ابیشی شما 4750G یا 3400G برای شروع کار با افترافکتس و سینما 4D پیشنهاد میکنید یا برم سراغ 1650 و 11400

  19. Avatar پیمان گفت:

    درود ممنون برای بررسی این کیس بنظر منم هم این کیس در شرایط کنونی مملکت واقعا عقلانی بنظر میرسه.
    یه سوال داشتم اقای ابیشی این سیستم مورد نظرم هست
    10100f
    Gigabyte H410M S2H
    Gigabyte 8GB 2666 * 2
    Geil Zenith Z3 512G
    ORAMAN Plus
    ASUS DUAL GTX 1660 SUPER O6G EVO
    پاور پیشنهادی شما با حداقل قیمت با بیشترین کارایی
    و این که بنظرتون کیسی که خودم در نظر گرفتم مناسب هست یا همین کیس اریا بهتره دلیل انتخاب اورمن هم داشتن جایگاه درایو نوری بوده و اگر با کیس اورمن کار کردین بنظرتون ارزش خرید داره یا نه بنظرتون کیس اریا بخرم بعدا هم یه درایو نوری اکسترنال تهیه کنم؟

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام، نه دیگه اورامان واسه سیستم اداریه که قراره زیر میز تو اداره لگد بخوره. شما همون آریا بگیر بعدا خواستی درایو نوری اضافه کن.
      برای پاور 580 وات EUD خوبه.

  20. Avatar مجید گفت:

    حالا کیس به کنار اینکه کلا گرین برای اولین بار تونسته یه محصول با هماهنگی سیستم های سینک مادربوردای معروف بسازه خودش یه دستاورد بزرگه 😁

    ، اگه بتونه خودش هم یه نرم افزار بسازه و خودش بتونه حالتای مختلف نورپردازی رو تو اون نرم افزار بذاره هم خیلی دستاورد مهمی میشه ، چون این کنترل های سخت افزاری ضایع واقعا تو این دوره زمونه حتی برای گرین هم خجالت آوره ، کلیت کار هم خیلی سخت نیست .

  21. Avatar Matin گفت:

    بعد دوسال کامنت میخوام بزارم
    اخه این چه سمی بود 😂😂😂😂😂😂
    چرا این شکلیه 😂

  22. Avatar محسن گفت:

    آدم باید …. باشه کیس گرین اونم با این قیمت بخره. اگر زیر 1تومن می بود، شاید. ….. بخرین سری MITX هاش خوش قیمتن، حداقل فن خوبی بهتون میده.

    • Avatar آرمین گفت:

      آقا محسن جهت اطلاع شما، این کیس از پر فروش ترین کیس های بازار کشوره. بنابراین نظر شما محترم، اما در عمل این کیس در رنج قیمتی خودش عالیه.

    • Avatar Farzam گفت:

      عزیز شما تو این روزگار از این خوش‌قیمت‌تر و به‌صرفه‌تر پیدا کن اگه اون چیزی که نوشتی نیستی!

      • Avatar jam گفت:

        سیستم های ایرانی رو چشم بسته میشه تشخیص داد. یه چیز خیلی گرون در کنار یه چیز خیلی ارزون
        مادربرد اکثرا پرایم ایسوس – اصرار به حفظ دی وی دی درایو تا سال 2077 – کولر استوک برای سیستم قوی و واترکولر برای آی تری و پنتیوم گلد – کیس در شیشه ای گیمینگ برای سیستم اداری یا کیس قدیمی با قطعات گیمینگ – رم فرکانس پایین و تاخیر بالا تا حد ممکن چون فقط به حجم اهمیت میدن – اس اس دی نهایتا 250 گیگ اونم از نوع sata – پاور های گرین – کیبل منیجمنت ضعیف و ابتکارات عجیب و غریب مثل نصب فن روی کارت گرافیکی که پسیو کولینگه با کمک چسب حرارتی و..

        • Avatar Farzam گفت:

          موافقم 👍🏼😂

        • Avatar محسن گفت:

          عین حقیقت رو نوشتی.
          همچنان نظرم روی کیس و فن های گرین بشدت منفیه (به نسبت قیمت با کیس های معروف خارجی)

        • Avatar آرمین گفت:

          جمله اتون رو من اصلاح می کنم، کاربرانی که مشاوره نمیگیرند و بر اساس نظر فروشنده ها سیستم می بندند، رو چشم بسته میشه تشخیص داد. وگرنه من و بسیاری از دوستانی که پیش من اومدن و بر اساس مشاوره ای که بهشون دادم سیستم بستندد، چنین مشکلی ندارند. یا ما ایرانی نیستیم، یا این بحث ربطی به ملیت ما نداره و داستان برمیگرده به مشاوره صحیح و تخصصی، پیش از بستن سیستم. نه اینکه بری درب مغازه بگی سیستم میخوام.

          • Avatar jam گفت:

            دقیقا. البته من از روی شوخی گفتم و چیزی بود که تو اکثر عکس هایی که تو سایت های مختلف از کیسشون میذارن گفتم
            بعضی از کسایی که اولین بارشون هست سیستم میبندن اینطوری میشه یا مثلا طرف دوست داره حتما ظاهر کیسش گیمینگ و دارای rgb باشه و هزینه ای که میشد صرف قطعات اصلی کرد رو پای اونا میذاره. یا ظرفیت بالای رم رو فدای کیفیت و سرعت میکنه

            شما هم خیلی لطف داشتین و در مورد پاور و رم به من کمک کردین

      • Avatar علی گفت:

        خدمت اونایی که ………….میدونن ولی همیشه زیر نظر دیگران کامنت میذارن و نخود هر آشی میشن عارضم
        ……..

      • Avatar ستار گفت:

        کیس کولر مستر MASTERBOX MB320L ARGB

    • Avatar Mixer_tabull گفت:

      میشه پابجی و کلاف بهاش بازی کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.