بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

  بازار کیس‌ها در رده Mid-Range و Entry-Level همیشه شلوغ و متنوع بوده است. اغلب برند‌های مطرح کیس ساز در دنیا تلاش می‌کنند این بخش از بازار را از آن خود کنند. شرکت معظم Cooler Master نیز، به عنوان یکی از بزرگترین OEM‌های تولید کیس و قطعات جانبی در دنیا، همیشه از موفق ترین بازیگران رنج متوسط و سطح پایه بازار بوده است. محصولات کولر مستر با طراحی جوان پسند و زیبا، عموما پیشرو، نوآور، کاربردی و با کارایی بسیار بالا هستند. خوشبختانه موفقیت و کارایی کیس‌های کولر مستر ثابت شده است و طرفداران کیس‌های این برند، تمام سطوح کاربری را شامل می‌شوند. در ایران نیز، شرکت کولر مستر و نمایندگی محترم آن همیشه حضور جدی و دائمی‌ داشته است، و محصولات آن طرفداران پرو پا قرصی دارد. امروز همراه شما دوستان هستیم با بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh. این کیس در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود و از جمله مدلهای سطح متوسط کولر مستر است که با ویژگی‌های خاص، و طراحی زیبا، می‌تواند به القوه یکی از پر فروش ترین کیس‌های کولر مستر باشد.

مشخصات فنی:

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

 کیس MasterBox TD500 Mesh در عین داشتن ظاهری جالب، از نظر امکانات توانایی‌های در خور توجهی دارد. پشتیبانی از تمام انواع مادربرد‌ها و کارتهای گرافیک، امکان پذیرایی از حداکثر 7 فن و 3 رادیاتور در بخش‌های مختلف، نورپردازی ARGB فنهای جلو با امکان اتصال به ریموت کنترل مستقل کیس. امکان اتصال فنها و نورپردازی آنها به صورت مستقیم به مادربرد‌ و پشتیبانی از امکان نصب 2‌هارد دیسک و یا 4 عدد اس اس دی، از جمله امکانات فوق العاده این کیس به شمار می‌رود. کیس TD 500 Mesh همچنین مجهز به گارد روی پاور است که یک پنجره برای نمایش مشخصات برچسب کناری پاور دارد، بنابراین دوستانی که میخواهند برند و مدل پاور خود را نمایان کنند، نیازی به برداشتن گارد پاور ندارند تا هم بخش توزیع سیم‌ها از دید مخفی بماند و هم پاور نمایش داده شود. وزن کیس تقریبا 7 کیلو است که با جدا سازی شیشه حرارت دیده آن بسیار کمتر هم می‌شود، بنابراین جابه جایی آن آسان و راحت است.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

جنس پنل شیشه‌ای کناری کیس از نوع حرارت دیده و ضخیم سکوریت دودی رنگ است که تعدادی حاشور بر روی خود دارد. در تصویر فوق پلاستیک روی شیشه کنده نشده است اما شکل حاشور‌ها مشخص است. این حاشورها در امتداد خطوط شکسته فرانت پنل کیس ایجاد شده اند تا ضمن حفظ یکنواختی طراحی ظاهری، به شیشه پنل حالت کریستالی اعطا کنند. بدون شک حاصل توجه به جزئیات ریزی مانند حفظ امتداد حاشور‌ها، جلوه بصری فوق العاده‌ای را برای این کیس به ارمغان آورده است. در مجموع طراحی شیک این کیس را می‌پسندیم و زیبایی آن را کاملا مناسب برای استفاده در فضای خانه ارزیابی می‌کنیم. مطمئنا علاقمندان به رعایت فضای دکوری در منزل، زیبایی این کیس را خواهند ستود.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

طراحی کریستالی مانند کیس در بخش فرانت پنل هم رعایت شده است، اما به جای شیشه کولر مستر از Mesh یک تکه سراسری بهره گرفته است. این بخش که عملا در نقش یک فیلتر ضد گرد و غبار هم عمل می‌کند، ضمن ریز بافت بودن، نمایی از فنهای فرانت پنل را می‌توان در آن مشاهده کرد. فنها مجهز به نورپردازی هستند و از پشت Mesh نمایی فوق العاده دارند. بخش Mesh ثابت است، بنابراین در صورت تجمیع گرد و غبار باید کل فرانت پنل را از زیر جدا کنید و زیر آب بگیرید. صد البته می‌توان با تمییز کردن هفتگی فرانت پنل از تعدد جداسازی و شستشوی پیشگیری کرد. اما به هر حال، در این رنج قیمت مهم است که برای بخش ورودی هوا یک فیلتر مناسب در نظر گرفته شود که کولر مستر با به کارگیری یک Mesh سراسری، به خوبی از عهده این کار بر آمده است. این کیس تنها 3 فن 12 سانتیمتری به صورت پیش فرض دارد که هر سه آنها در بخش فرانت پنل به کار گرفته شده اند.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

این هم نمایی نزدیک تر از فرانت پنل و آرم کولر مستر که به زیبایی درون Mesh تعبیه شده است.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

در بخش فرانت پنل، کیس TD500 Mesh به دو اتصال USB 3.0، جک‌ها میکروفون و هدفون HD، و دکمه رستارت و پاور مجهز است. حاشیه دور دکمه پاور مجهز به نورپردازی سفید رنگ است. اگرچه دوست داشتیم تعداد اتصلات بیشتری را در این کیس شاهد باشیم اما حداقل میزان استاندارد اتصالات و دکمه‌ها در کیس رعایت شده است.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

سقف کیس امکان پذیرایی از 3 فن 12 سانتیمتری و یا 2 فن 14 سانتیمتری را داراست. شما همچنین می‌توانید واترکولر‌های مجهز به رادیاتور تا طول 28 یا 36 سانتیمتر را بر روی سقف نصب کنید. فن و یا رادیاتور در نزدیکی پنل شیشه‌ای نصب می‌شوند و تقریبا بخش فوقانی مادربرد را پوشش می‌دهند. کولر مستر این کیس را تا جای ممکن عمیق ساخته است تا هیچ مانعی برای نصب رادیاتور در سقف کیس نباشد. این بخش به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی مجهز است، هرچند اگر فنها به صورت خروجی نصب شوند نیازی به وجود این فیلتر نیست.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

پنل سمت راست از نوع فلزی و ساده است. مهندسی برش و دقت در بسته شدن تمامی‌منافظ کیس TD500 Meshفوق العاده بالاست.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

خروجی پشت کیس توسط یک فن 12 سانتیمتری تامین می‌شود که همچنین می‌‌تواند از رادیاتور‌های 12 سانتیمتری نیز پشتیبانی کند. تعداد اسلات‌های PCIe کیس 7 عدد است. تعدادی منافظ عبور هوای لانه زنبوری هم در سمت راست اسلاتهای PCIe قرار دارد تا گردش هوا اطراف کارت گرافیک در جریان باشد.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

در زیر کیس، بخش پاور مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار است. البته فیلتر با لبه‌های فلزی در جای خود قرار گرفته و با دست می‌توان آن را به راحتی از کیس جدا کرد. مشکل خاصی تا اینجا نیست، اما زمانی که این فیلتر را قرار باشد پس از شستشو سر جای خود قرار دهید، بدون دیدن زیر کیس، پیدا کردن لبه‌های فلزی با دست مشکل است و شاید مجبور باشید برای چند لحظه زیر کیس را بلند کرده و فیلتر را جا بزنید. اگر در این بخش هم از یک فیلتر آهنربایی به مانند سقف کیس استفاده می‌شد، خیلی خیلی مناسبتر بود. اما به نظر میاد کولر مستر تا جای ممکن از هزینه‌ها کاسته است. تعداد 4 پایه ثابت تقریبا با ارتفاع 3 سانتیمتری در زیر کیس قرار دارد که با لاستیک‌های ضد لغزش پوشانده شده اند. به واسطه این پایه‌های قد بلند، میتوان این کیس را بر روی زمین هم قرار داد و استفاده کرد. شکل پایه‌ها و طول آنها کاملا مناسب ارزیابی می‌شود. در بخش فرانت پنل، پوشش کامل است و از ورود هوای بدون فیلتر به درون کیس به خوبی پیشگیری می‌شود.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

جدا سازی پنل شیشه‌ای کار راحت و دلپذیری است. البته کدری تصویر شیشه به علت برنداشتن پلاستیک محافظ دو طرفه روی شیشه است. پنل تنها با 2 عدد پیچ به بخش فوقانی کیس متصل شده است و بخش پایینی شیشه با یک شیار فلزی به بدنه اصلی وصل است. خوشبختانه به محض باز شدن پیچ‌های فوقانی شیشه از جای خود بیرون نمی‌افتد اما به حالت هنگ Hang از بدنه کمی‌فاصله می‌گیرد تا شیشه را بتوانید از جای خود بلند کنید. کولر مستر اولین شرکتی بود که از شیشه حرارت دیده در کیس‌های کامپیوتر استفاده کرد، و همچنین تا به امروز بهترین شرکتی است که مکانیزم‌های چفت شدن شیشه به بدنه فلزی را ابداع کرده است. مکانیزم بسته شدن شیشه کیس TD500 Mesh و قرار گرفتنش در جایگاه بدون خطر افتادن نیز بسیار جالب و زیرکانه است.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

فضای درونی کیس تمام استیل به رنگ مشکی و بسیار جا دار است. تقریبا همه نوع مادربردی را می‌توان در این کیس نصب کرد. فاصله لبه مادربرد تا محافظ روی پاور بسیار کم است و دوست داشتیم حداقل فاصله 2 سانتیمتری بین لبه مادربرد تا گارد روی پاور را شاهد باشیم. در بخش فوقانی هم فاصله تا سقف چندان زیاد نیست، البته چون فنهای روی سقف با فاصله چهار سانتیمتری از سینی کیس به سقف نصب می‌شوند، نگرانی از بابت فضای لازم برای نصب فن و یا رادیاتور بر روی سقف نیست. این را هم دقت داشته باشید، می‌توان بر روی سقف از 2 فن 14 سانتیمتری استفاده کرد اما احتمالا به دلیل فاصله کم مادربرد تا سقف، شاید نتوان از رادیاتور‌های 28 سانتیمتری برای سقف بهره برد، به همین جهت در مشخصات کیس، صحبتی از امکان نصب رادیاتور 28 سانتی بر روی سقف نیست، ولی می‌توان رادیاتور 28 سانتی را در بخش فرانت پنل نصب کرد.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

فضای بالای مادربرد ممکن است امکان نصب 6 فن به جهت Push-Pull رادیاتور‌های 36 سانتیمتری را در سقف محدود کند، اما این مورد فراگیر نیست و اگر مادربردی داشته باشید که سینک‌های مرتفعی نداشته باشد، و یا رادیاتور شما اگر 24 سانتی باشد، بسیار بعید است برای Pull Push به مشکلی خاصی برخورد کنید.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

پلاستیک‌های محافظ دریچه‌های عبور کابل‌ها از جنس مناسب و با دوام ‌است. دریچه‌ها نیز به اندازه کافی بزرگ هستند. در بخش فوقانی سینی کیس هم در سمت چپ و هم در سمت راست دریچه‌هایی برای عبور کابل برق CPU فراهم شده است. این موضوع باعث می‌شود اگر از مادربرد‌های TRX40 جدید استفاده می‌کنید که سوکت برق ورودی پردازنده آن در سمت راست مادربرد است، همچنان به خاطر وجود دریچه عبور کابل در سمت راست به راحتی بتوانید کابل برق پردازنده را از پشت به محل مناسب روی مادربرد برسانید. دو فن بالای کیس با پیچ و فن پایین با پین‌های پلاستیکی به فرانت پنل بسته شده اند. دلیل استفاده از پین پلاستیکی برای فن پایین راحتی آزاد کردن پینها از پشت است. این پین‌ها قابل استفاده مجدد می‌باشند.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

فنها از نوع 3 پین با قدرت 1200RPM است. این میزان قدرت برای فن کیس کاملا کافی است و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را با کمک تبدیل 1 به 3 درون کیس به کانکتور فن PWM مخصوص شاسی (Chassis Fan) مادربرد متصل کنید تا صرفا به وقت نیاز روشن شوند. هرچه کمتر روشن باشند هم طول عمر بیشتری خواهند داشت و هم احتمال ورود گرد و غبار کمتر می‌شود. از نظر صدا، نویز آنها شنیده نمی‌شود و حتی در حداکثر دور نیز عملکردی بی صدا دارند. در مورد نورپردازی فنها، هر کدام مجهز به اتصال 3 پین استاندارد ARGB هستند و فارق از گردش پروانه نورپردازی می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از درایور ARGB همراه کیس، و کابل تبدیل ARGB 3 به 1 درون کیس، این فنها را مانند تصاویر زیر به مادربرد خود (در صورت پشتیبانی از نورپردازی دیجیتالی ARGB) به صورت مستقیم متصل کنید.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

نحوه اتصال کابل PWM فنها به رنگ قرمز و نحوه اتصال کابل ARGB فنها به درایور به رنگ آبی و بخش اتصال درایور ARGB به مادربرد، به رنگ سبز در تصویر فوق نمایان است.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

شرکت کولر مستر، استاد پیاده سازی کانال برای مدیریت کابل کشی است. کیس TD500 Mesh نیز برای عبور کابل‌ها، دارای محل‌های متعدد و خار‌های فلزی برای زدن بست زیپی است. پشت این کیس برای مدیریت کابل کشی تنها 1.9 سانتیمتر عمق دارد که در صورت استفاده از کابل‌های ضخیم بر روی هم، ممکن است، بستن پنل سمت راست را دشوار کند. هرچند برای داشتن یک فضای ایده آل برای مدیریت کابل کشی حداقل نیاز به 3 سانتیمتر عمق است، اما اسمبلر اگر کننده ی کار باشد، با 1.9 سانتیمتر عمق هم می‌تواند مدیریت کابل کشی قابل قبولی را در این کیس انجام دهد. به هر صورت کولر مستر برای کاهش هزینه‌ها مجبور به کم کردن از فضای پشت کیس بوده است.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

کیس TD500 از پاور‌ها تا سایز 18 سانتیمتر پشتیبانی می‌کند، اما در صورتی که پاور انتخابی شما دارای کابل‌های ثابت و یا کابل‌های متعدد ضخیم زیادی باشد، ممکن است به فضای بیشتری نیاز باشد، از این رو به جهت راحتی، شما می‌توانید با برداشتن یکی از دیوار‌های قفسه‌هارد دیسک‌ها، فضای بیشتری را برای پاور اختصاص دهید.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

در زمینه نصب SSD و‌هارد دیسک، به طور رسمی‌ می‌توان تعداد 2 عدد‌هارد دیسک در بخش قفسه جلوی پاور نصب کرد، و همچنین تعداد 2 عدد SSD را بر روی گارد پاور و یا در پشت سینی مادربرد نصب کرد. برای نصب SSD‌ها تعداد 8 عدد بوش و پیچ همراه کیس عرضه شده است، بنابراین تنها می‌توان 2 عدد اس اس دی را با استفاده از این 8 بوش و پیچ بر روی کیس نصب کرد، یا بر روی گارد پاور – یا در پشت سینی. ولی اگر اس اس دی‌های شما 4 عدد باشد، به نظر می‌رسد می‌توانید، در صورتی که برای هر اس اس دی تنها 2 بوش و 2 پیچ استفاده کنید، 2 عدد را در جلو و 2 عدد را هم در پشت سینی مادربرد نصب کنید.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh
دو تصویر از نمونه نمای اسمبل در این کیس را می‌توانید مشاهده کنید.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

 کیس TD500 Mesh کولر مستر یکی از بهترین کیس‌هایی است که در رنج قیمتی متوسط می‌توان تهیه کرد. البته این کیس در خارج از ایران در کلاس کیس‌های زیر 100 دلار قرار می‌گیرد، اما در ایران با توجه به قیمت بالای کیس‌ها، می‌توان آن را در زمره کیس‌های متوسط قلمداد کرد. کیس TD500 را در مدت زمانی که در اختیار داشتیم از لحاظ سازگاری با قطعات و همچنین کولینگ کاملا بررسی کردیم و به نظر می‌رسد یک بار دیگر کولر مستر یک محصول خوب و با-فکر-طراحی-شده را وارد بازار کرده است. این کیس شاید از نظر تعداد نصب‌ درایو ذخیره سازی، فقط محدود به 2 عدد هارد دیسک و 4 عدد SSD باشد، اما سیستم‌های مدرن بیشتر از این تعداد نیز به‌ هارد دیسک و SSD نیازی ندارند. اغلب سیستم‌ها مجهز به یک‌ هارد دیسک، و یک اس اس دی عموما از نوع M.2 هستند.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh

این دو تصویر تبلیغاتی وبسایت کولر مستر نشان میدهد که قطعات High End و واتر کولر‌های Open-loop را هم می‌توان درون این کیس به راحتی نصب کرد، و هیچ نگرانی از بابت عدم پشتیبانی از قطعه خاص در این کیس وجود ندارد. البته دوستانی که چنین سیستم‌هایی دارند، از نظر بودجه قطعا می‌توانند از کیس‌های رده بالاتر کولر مستر تهیه کنند، اما به هر صورت، توانایی TD500 Mesh فراتر از کلاس و جایگاه قیمتی خودش است و از این بابت باید به کولر مستر تبریک گفت.

ارتفاع پایه‌های کیس، تقریبا خوب و مناسب است و می‌توان از آن هم بر روی زمین و هم بر روی میز استفاده کرد. امکان نصب 3 رادیاتور مجزا و 7 فن، بیانگر توانمندی بالای این کیس در بخش کولینگ است. کولر مستر همراه کیس، 3 فن در فرانت پنل به صورت پیش فرض عرضه می‌کند، که در جای خود بسیار عالی است، اما خیلی بیشتر خوشحال میشدیم که اگر یک فن دیگر، مانند فنهای فرانت پنل، در پشت کیس به صورت پیش فرض ارائه می‌کرد، تا هم کاملا ست باشند و هم سیستم گردش هوای کیس تکمیل شود. به هر شکل همه می دانیم در ایران، قطعات جانبی و اضافی کیس‌های کولر مستر به راحتی یافت نمی‌شود و از آنجایی که کولر مستر خیلی از امکانات اضافی را به شکل اکسسوری‌های اضافی مستقل عرضه می‌کند، ممکن است در زمان خرید کیس، فن مشابه فنهای فرانت پنل، در دسترس نباشد.

کولر مستر تا جای ممکن کیس TD500 را سبک ساخته است، اما از استحکام بدنه کیس صرفه نظر نکرده و محکمی‌ آن قابل قبول است. در پنل سمت راست، با عمق 1.9 سانتیمتری روبه رو هستیم که اگرچه مدیریت کابل کشی را همچنان میسر می‌سازد اما فضا کمی‌ تنگ است و انتظار می رود اسمبل کننده، سلیقه و دقت بیشتری در نظم دهی به کابل‌ها داشته باشد.

از نظر نورپردازی، کولر مستر یک درایور ARGB مستقل به همراه کابل‌های لازم برای فنها در نظر گرفته است. از این بابت با یک کیس مجهز از نظر نورپردازی مواجه هستیم که قابلیت همسان سازی با مادربرد را نیز داراست.

کولر مستر برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل کیس، در تمامی‌ مبادی ورودی هوا از فیلتر‌ استفاده کرده است. در فرانت پنل که اصلی ترین مدخل ورودی هواست، Mesh روی فرانت پنل نقش فیلتر کردن گرد و غبار را دارد و به نظر می‌آید اگر هفتگی با یک دستمال مرطوب روی آن را دست بکشیم، نیاز به بیرون کشیدن کل فرانت پنل برای پاکسازی کمتر می‌شود. بر روی سقف کیس یک فیلتر سراسری آهنربایی وجود دارد که در صورت نصب فن به شکل خروجی عملا نیازی با آن نیست. در زیر کیس، فیلتر پاور از نوع ساده است و حتی آهنربا هم ندارد، به نظر می‌آید، بخش اعظم صرفه جویی اقتصادی در کیس به یک باره بر سر فیلتر پاور وارد شده است. به هر صورت برای پاور تنها یک فیلتر خالی که به گوشه‌هایی از بدنه متصل می‌شود وجود دارد که راحت بیرون می‌آید و برای جا زدن آن، شاید مجبور باشید زیر کیس را بلند کرده و نگاه کنید. وجودش لازم است اما حداقل اگر آهنربایی بود، استفاده از آن، و تمییز کردن آن راحت تر بود.

از نظر تنوع درگاه اتصالات، این کیس تنها 2 درگاه USB 3.0 دارد که عموما این میزان کافی است، هرچند دوست داشتیم حداقل 2 درگاه USB دیگر نیز بر روی فرانت پنل حضور می‌داشت.

کیس TD500 Mesh در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده است که رنگ مشکی آن در حال حاضر در آمازون به قیمت 85 دلار به فروش می‌رسد. با توجه به قیمت کیس‌های کولر مستر در بازار ایران، می‌توان تخمین زد، در صورت موجودی کیس TD500 Mesh، برچسب قیمتی حدود 4 میلیون تومان خواهد داشت. در ایران قیمت کیس‌ها به صورت کلی بشدت بالاست. امیدوار هستیم در آینده با توجه به دورنمای مثبت آینده اقتصادی کشور، احتمال کاهش قیمت دلار و آزاد سازی واردات و لغو تحریم‌ها، قیمت کیس‌ها به صورت کلی در بازار ایران نیز به مرور مناسبتر شود، و موجودی کیس‌های کولر مستر نیز بیشتر شود.

استفاده کولر مستر از یک پنل شیشه‌ای طرح دار برای کیس TD500 Mesh، اگرچه در صنعت ساخت کیس در دنیا، یک حرکت و طرحی نو به شمار می‌رود، اما برای ما ایرانی‌ها، که استاد هنر آینه و شیشه کاری در جهان هستیم، چنین تغییراتی در شیشه، آنچنان که باید و شاید به چشم نمی‌آید. ولی از دید جهانی این موضوع مهمی‌ است، و به قول گفتنی، نقش و نگار شیشه کیس شبیه کریستال شده است، از این بابت به این کیس کولر مستر، بابت ابتکاری که در طراحی شیشه به کار برده است، نشان نوآوری سایت سخت افزار را اعطا می‌کنیم. در پایان، می‌توان با اطمینان گفت اگر این کیس را تهیه کنید، به یکی از طرفداران پرو پا قرص کولر مستر تبدیل می‌شوید.

بررسی کیس گیمینگ Cooler Master MasterBox TD500 Mesh
مزایا:
  • طراحی جذاب بدنه
  • بدنه محکم و سبک
  • پشتیبانی از نصب 3 رادیاتور مجزا
  • امکان نصب حداکثر 7 فن در کیس
  • پشتیبانی از رادیاتور تا طول 36 سانتیمتر
  • دارای پنل شیشه‌ای حرارت دیده طرح دار
  • مجهز به درایور نورپردازی ARGB مستقل
  • ابعاد مینیمالیستی و وزن سبک و قابل حمل
  • مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی در سقف
  • دارای گارد محافظ پاور با پنجره مخصوص نمایش
  • پشتیبانی از انواع ایرکولر‌ها تا ارتفاع 16.5 سانتیمتر
  • کیفیت پورت‌های فرانت پنل کیس کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود
  • مجهز به 3 فن بی صدا دارای نورپردازی ARGB به صورت پیش فرض
معایب:
  • امکان نصب درایو نوری ندارد
  • تنوع درگاه‌های فرانت پنل کم است
  • فیلتر ضد گرد و غبار بخش پاور اگر از نوع آهنربایی بود، بهتر می‌شد
  • دوست داشتیم حداقل چهار فن به صورت پیش فرض همراه کیس عرضه می‌شد
  • برای شست شوی فیلتر گرد و غبار جلو، مجبور به از جا بیرون کشیدن کل فرانت پنل هستیم
  • در صورت استفاده از رمهای شانه بلند، مانند دامینیتور کورسیر، امکان نصب رادیاتور 360 در سقف وجود ندارد و مجبور هستید رادیاتور را در جلو ببنیدید که در این حالت هم به دلیل حضور گارد پاور، امکان عبور لوله های رادیاتور از پایین وجود ندارد.
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیس Cooler Master MasterBox TD500 Mesh را به کاربرانی که به دنبال یک کیس زیبا برای منزل خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.
8.5امتیاز9طراحی8.8مادپذیری8.4ارزش خرید8.5آپشن اضافی7تنوع اتصالات8استحکام بدنه8.5امکانات استاندارد8.5مدیریت کابل‌کشی8.5استاندارد جایگاه‌ها9کولینگ پیشفرض9.5سیستم گردش‌هوا8پشتیبانی از انواع‌کولینگ
امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

31 دیدگاه

  1. Avatar میثم گفت:

    شماها همتون پولدارین ینی؟ 😫

  2. Avatar Arash Mahmoudi گفت:

    جناب ابیشی ، از بین این 2 مدل مادربرد کدومشون برای سیستم من بهتره ؟
    Asus ROG STRIX B560-F GAMING WIFI
    Asus TUF GAMING Z590-PLUS WIFI
    همه فروشگاه ها B560-F رو پیشنهاد میدن ولی خودم تو سایتهای خارجی که میگشتم دیدم بیشتر سری Z590 رو برای i7 11700K پیشنهاد میدن ، حالا موندم چیکار کنم

  3. Avatar Arash Mahmoudi گفت:

    سلام جناب ابیشی ممنون از برسی خوبتون ، میشه من رو راهنمایی بکنین
    من رنگ سفید این کیس رو میخوام بگیرم ولی تو شهر ما نیستش و مجبورم اینترنتی خرید بکنم
    میخواستم بدونم بدنه کیس براق هستش یا مات ؟ رنگ سفیدش بنظرتون قشنگه ؟ سفید یا مشکی کدومشون کثیفی و خط و خش رو بیشتر نشون ؟

    سیستمی که میخوام جمع بکنم این مشخصات رو داره :
    CPU : INTEL Core i7 11700K box
    MB : Asus ROG STRIX B560-F GAMING WIFI
    RAM : CORSAIR VENGEANCE PRO RGB (2×8) 16GB 3600
    COOLING : DEEPCOOL GAMMAXX L360 A-RGB
    HDD : WD INT 2TB BLUE
    SSD : SAMSUNG 980 PRO M.2 NVME 500GB GEN4
    PSU : COOLERMASTER 750W WHITE
    CASE : COOLER MASTER TD500 MESH

    فعلا پول ندارم برای خرید گرافیک ، برای کار ترید میخوام تا 5-6 ماه دیگه پول دستم اومد اون موقع 3060 بخرم و استفاده گیمینگ بکنم
    این مشخصات خوبه ؟ من اینده نگری کردم گفتم الان قطعات رو خوب ببندم تا اون موقع گرافیک خریدم مشکل جابجایی و ضعف قطعات نداشته باشم
    از نظر قابلیت ارتقاء برای چندسال دیگه خوبه ؟ نظرتون درباره مادربرد چیه ؟

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام آقا آرش عزیز، بله سفیدش بهتره منم پیشنهاد میکنم سفیدش رو تهیه کنید و کم کم قطعات رو در آینده همه رو سفید کنید. سفید خیلی قشنگه.

      قطعات انتخابی همه عالی هستند. این سیستم حداقل برای سه چهار سال دیگه جوابه. مادربرد هم عالی البته مدل E رو اگر بگیرید بهتره ولی همینم خوبه.

      • Avatar Arash Mahmoudi گفت:

        خیلی لطف کردین ممنون ، فقط برای رنگ سفید چندتا فروشگاه مادربرد GIGABYTE Z590 VISION G پیشنهاد دادن برای زیباتر شدن کیس ، حالا نظر شما نسب به این مادربرد چیه ؟ برد گیم میخوره ؟

        • Avatar آرمین گفت:

          Vision G هم خیلی خوبه ولی Wi-Fi نداره. مادربرد Asus Z590 Strix A رو هم نگاه کن. به سفیدی Vision D نیست ولی یه بخش هاییش سفیده خوب میشه تو کیس سفید. من هر دو مادربرد Vision G و Strix A رو تایید میکنم. ببین حالا در آینده مثلا کارت گرافیک کدوم برند رو ممکنه بخری، اگر گیگابایت ممکنه برداری الان هم Vision G بردار اگر بعدا ایسوس ممکنه برداری Strix A

          خلاصه سفید کن سیستمو

          • Avatar Arash Mahmoudi گفت:

            ببخشید دیگه همش مزاحم شما میشم ، بله الان دیدم عکساشو ، مادربرد ROG STRIX Z590-A GAMING WIFI رنگش نقره ای هستش قشنگه ولی به Vision G نمیرسه 😁 و از نظر قدرت خیلی بهتر از Vision G هستش فقط یه چیز عجیب بود اینکه مادربرد Vision G حداکثر فرکانس رم قابل ساپورت 3200 مگاهرتز هستش که به نظرم نسبت به قیمتش ضعف حساب میشه، قابلیت Wi-Fi و بلوتوث تو مادربرد خیلی مهمه ؟ من یه 6-7 سالی هستش سیستم ارتقاء ندادم از نظر اطلاعاتی زیاد بروز نیستم ، نظر شخصی شما چیه ؟

          • Avatar آرمین گفت:

            من خودم برام بلوتوث و وایرلس خیلی مهمه چون هدست من بلوتوثیه و اینترنتم هم وایرلس حالا باز خودتون ببینید برای شما کدومش مهم تره.

          • Avatar Arash Mahmoudi گفت:

            نمی‌دونم چه حکمتیه که قطعات رنگ سفید تفاوت قیمت ملیونی داره ، برگام ریخت قیمت هارو دیدم
            اینجوری پیش بره باید 40 تومن که کل بودجه هستش رو فقط بزارم کنار برای قطعات سفید تازه بجز گرافیک 😂

          • Avatar آرمین گفت:

            قطعات سفید گرون هستن چون هزینه تولیدشون زیاده، خواهانشون هم زیاده و کم تولید میشن.

  4. Avatar سینا گفت:

    سلام. مادربورد h310 plus r2.0 خروجی 3 پین نداره. اگه با تبدیل به خروجی 4 پین وصلش کنم، باز هم نور rgb میده و میتونم با نرم افزار asus aura نورش رو کنترل کنم؟

  5. Avatar sina گفت:

    سلام. من دقیقا نحوه اتصالات رو نفهمیدم. میشه فن های جلوی کیس رو به h310 plus r.2 وصل کرد؟

  6. Avatar Behnam گفت:

    سلام آرمین جان ممنون بابت بررسی مثل همیشه عالی بود👌 کیس خیلی خوبیه ولی یا ابوالفضل قیمت چی میگه!!! کیس deepcool kendomen Ti که کیس خیلی خوبیه و تقریبا در همین حده، خریدم 180 تومن اوایل سال ۹۵… الان پول یک کیلو گوشته. خداوکیلی چه گناهی کردیم تو ایران به دنیا اومدیم😑

  7. Avatar مصطفی گفت:

    من برج 9 پارسال یه 1060 شیش گیگ دست دو گرفتم فیکس دو تومن، الان یه کیس شده چار تومن!
    دیگه جامه دریدن جواب نمیده، باید به یه حرکت دراماتیک تر فکر کنم
    ولی الحق خیلی خوشگله

  8. Avatar Farzam گفت:

    کولر مستر شده‌ی کیس Stricker گرینه به‌نظرم.

  9. Avatar مجید گفت:

    معایب:
    امکان نصب درایو نوری ندارد

    این دیگه این روزها عیب حساب نمیشه و شده یه استاندارد و من خیلی وقته ندیدم شرکتی همچین کیسی بزنه .

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      آقا مجید عزیز،

      یه جورایی حق با شما است اما راستش در ایران طبق چیزی که دیدم، هنوز این موضوع خواهان داره، پکیج های آموزشی کنکور، آموزش های نرم افزاری، و واقعیتش هنوز درایور های اکثر قطعات مانند مادربرد ها روی DVD داخل جعبه اشون ریلیز میشن. اما یه کاری می کنم، یه نظر سنجی روی سایت میگذارم راجب این موضوع، بر اساس نتیجه اون نظر سنجی، اگر درصد زیادی دیگر به ODD نیازی نداشته باشند، چشم، دیگر این موضوع رو جزو معایب قرار نمیدم. ممنونم از اینکه نظرتون رو گفتین دوست خوبم.

      • Avatar سعید مداحی گفت:

        بله،در کشور ما،قطعا به دی وی دی درایو اینترنال،نیاز است.یکی از مزایای کیس های فول تاور هم همین است دیگر(هنوز اینرا حفظ کرده اند.)…الان بنده می خواهم ویندوز ده را از پکیج…نصب کنم(غیراریجینال)؛معلومه که به درایو dvd نیاز دارم.

  10. Avatar مجید گفت:

    من کیسم Sharkoon TG5 همین فیلتر های ضد گرد غبار رو دقیقل مثل همین کیس داره و باز هم پر میشه از گرد و خاک فقط اون پوشش های کناری دولایه هست که واقعا گرد و خاک رو میگیره چون حفره هاش ریزه .

    دقیقا زیر کانال کولره و هر تابستون کلی گرد و خاک وارد کیسم میشه برای همینم با دستمال کاغذی بالای کیسم رو بستم کلا و هیچ تاثیری هم تو دما نداشت .

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      یک واقعیتی که هست، ما در ایران بی آبو علف بیابانی زندگی می کنیم، و با توجه به حجم زیادی از گرد و خاک و کثافتی که در آلودگی هوا وجود داره، هرچی هم دور کیس ببندی بازهم گرد و خاک واردش میشه. تصور سازندگان فیلتر ضد گرد و غبار، زندگی در یک کشور اسکاندیناوی پاک و تمییزه که شبهاش کهکشان راه شیری از تو آسمونش پیداست. اما در اینجایی که ما زندگی می کنیم، اسمش خاورمیانه است و از ورود گرد و غبار به داخل کیس نمیشه جلوگیری صد در صدی کرد، اما بازهم فیلتر ها یه درصدی از گرد و غبار رو میگیرند.

      این داستان جبر جغرافیایی حتی در مورد کولر ها و واتر کولر ها هم وجود داره، مثلا میری داخل یک سایت در اروپای شمالی، ریویو یک واتر کولرو بخونی، می بینی تا خرخره اورکلاک کرده سیستمو و آخ نمیگه، میگی به به چه پرفورمنسی، همون واتر کولرو میاری ایران، وسط خرما پزون تابستون میبینی مجبوری پردازنده رو Downclock کنی.

  11. Avatar محقق زنجیره های بلوک (بلاکچین) گفت:

    آرمین جان سپاس بیکران بابت وقتی که گذاشتین و اینقدر عالی بررسی کردین.
    لذت بردم ، امیدوارم حداقل یه مقداری قیمت ها تعدیل بشه که بتونیم خریداری کنیم ، والا با کیس دوران پدربزرگ هاشون خیلی ها دارن زندگی میگذرونن متاسفانه!

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام دوست عزیز،

      ما هم امیداریم قیمت ها حداقل در سال آینده به نصف قیمت های فعلی برسه.

  12. Avatar پیمان گفت:

    ممنون برای این بررسی دقیق خیلی دوست دارم اقای ابیشی این کیس رو بررسی کنن MasterBox Q500L

  13. Avatar امیر گفت:

    سلام آقای ابیشی
    کیس تا 3 میل چی خوبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.