بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

شرکت DeepCool در حال حاضر یکی از تولید کنندگان مطرح لولزم جانبی و سیستم‌های کولینگ کامپیوتر است که ظرف 10 سال گذشته از یک تولید کننده تجهیزات Entry level به یکی از شرکت‌های شاخص در زمینه تولید محصولات High End در بازار تبدیل شده است. خوشبختانه محصولات دیپ کول در ایران طرفداران بسیار دارد و محصولات این شرکت کمابیش در دوره‌های مختلف در بازار ایران همواره موجود بوده است. امروز در لابراتوار سخت افزار به بررسی یکی از واتر کولر‌های High End و رده بالای این شرکت می‌پردازیم که امیدواریم در بازار ایران نیز موجود شود. واتر کولر Deepcool Castle 240EX White همانگونه که در اسم آن پیداست به رنگ سفید، مخصوص کاربرانی است که دوست دارند قطعات خود را با تم رنگ سفید ست کنند. با ما در این بررسی همراه باشید.

معرفی محصول:

مدلDeepcool Castle 240EX White
سوکت‌های قابل پشتیبانی  AMDTR4/AM4/AM3+/AM3/AM2+/AM2/FM2+/FM2/FM1
سوکت‌های قابل پشتیبانی  INTELLGA20XX/1200/1151/1150/1155/LGA1366
ابعاد پمپ86×75×71 میلیمتر
ابعاد رادیاتور282×120×27 میلیمتر
طول شلنگ31 سانتیمتر
جنس رادیاتورآلومینیوم
کانکتور پمپ3 پین
ابعاد و تعداد فن‌هادو فن 12 سانتیمتری
سرعت گردش فن‌ها500-1800RPM±10%
میزان جریان هوای فن‌ها64.4CFM
نوع فن‌هاHydro Bearing
سرعت پمپ خنک کننده2550RPM±10%
پوشش نورپردازیفقط پشت بلاک پردازنده از نوع ARGB
سازگاری ARGBAsus, MSI, Gigabyte, Asrock, Razer
درایور مستقل ARGBدارد
عمر مفید پمپ120 هزار ساعت
میزان نویز فن32.1dB(A)
میزان نویز پمپ17.8dB(A)
وزن خالص1400 گرم

واتر کولر Castle 240EX یکی از محصولات موفق سال 2019 دیپ کول به شمار می‌رود که مجهز به فن آوری اختصاصی ضد نشتی است. این فن آوری شامل پوشش چند لایه ای لاستیکی EPDM (مخفف ethylene propylene diene monomer) است که از یک طرف به هوا و از طرف دیگر توسط مایع کولانت احاطه شده است. زمانی که فشار داخلی واتر کولر از فشار جوی اطراف آن بیشتر می‌شود، این لاستیک منقبض شده تا با ایجاد خلع، حجم رادیاتور را افزایش دهد، و بدین ترتیب با کاهش فشار داخلی، ریسک نشتی از واتر کولر به صورت کامل از بین رود. این واتر کولر همچنین به یک پمپ سه فاز مجهز است که به ادعای دیپ کول، با تولید حداقل نویز، کارایی بسیار بالایی در انتقال مایع کولانت در واتر کولر دارد. در زمینه نورپردازی، بلاک این واتر کولر به LED‌های دیجیتالی ARGB مجهز است و قابلیت اتصال و Sync شدن با اکو سیستم‌های نورپردازی تمامی‌ شرکت‌های مادربرد سازی را دارد. اگر هم مادربرد شما خروجی نورپردازی نداشته باشد، شرکت دیپ کول یک عدد درایور ARGB به همراه این واتر کولر قرار داده است تا سیستم شما بدون نورپردازی باقی نماند.

جعبه گشایی و مشخصات فنی:

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

عکس واتر کولر به همراه نشان‌های اختصاصی نورپردازی سازندگان مادربرد بر روی جعبه محصول خود نمایی می‌کند. در پشت جعبه مشخصات فنی و ابعاد واتر کولر تشریح شده است.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

قطعات، شامل واتر کولر، 2 عدد فن، و جعبه محتوی براکت‌ها به طور منظم در جعبه قرار داده شده اند.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

مجموع پیچ‌ها و براکت نصب سوکت AMD و INTEL، به همراه یک عدد کنترلر ARGB برای دوستانی که مادربرد آنها فاقد اتصال نورپردازی ARGB است همراه واتر کولر است.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

این هم خود واتر کولر Deepcool Castle 240EX White، به رنگ سفید. البته شلنگ‌ها مشکی است و دوست داشتیم آنها هم سفید باشند. اما به هر صورت، بخش اعظم واتر کولر سفید رنگ است.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

رادیاتور آلومینیومی‌24 سانتیمتری از متریال کیفیت ساخته شده است.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

اتصال شلنگ به بدنه رادیاتور توسط سر شلنگ‌های فلزی صورت گرفته است. شیر تخلیه نیز برای رادیاتور تعبیه شده است.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

در سمت دیگر رادیتور دریچه ای برای پر کردن و هواگیری رادیاتور قرار دارد.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

بلاک واتر کولر استوانه ای شکل است و ارتفاعی به اندازه 4 انگشت دارد. این بلاک فوق العاده زیبا توسط یک پوشش آینه مانند پوشیده شده است. نورپردازی ARGB در زیر این پوشش آینه مانند قرار دارد.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

با برداشتن درپوش شیشه ای، بخشی شیری رنگ قرار دارد که در وسط آن آرم دیپ کول است. البته دیپ کول یک طلق جداگانه ساده دیگر هم برای کاربر قرار داده است تا طرح دلخواه خود را بر آن حک کند و در وسط بلاک قرار دهد. این بخش می‌چرخد بنابراین نگران صاف بودن آن پس از نصب نباشید.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

پشت بلاک تمام مسی است و روکشی از خمیر سیلیکن برای یک بار استفاده بر روی آن قرار دارد. اینکه شرکت دیپ کول خود نسبت به الصاق پوشش سیلیکن اقدام کرده کاری مثبت است اما کاربر تنها برای یک بار می‌تواند از آن استفاده کند و برای نصب مجدد باید حتما خمیر سیلیکن تهیه کند.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

شلنگ‌ها ثابت نیست و کمابیش به سمت بالا و پایین انعطاف دارند.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

شرکت دیپ کول از اتاقک‌های مجزا در بلاک و موتور سه فاز با طول عمر بالا برای واتر کولر استفاده کرده است. بخش بلاک مسی 25% شیار‌های بیشتری برای عبور مایع کولانت دارد و می‌تواند IHS انواع پردازنده‌های اینتل و AMD را به خوبی خنک کند.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

2 فن 12 سانتیمتری به نام TF120S با حداکثر گردش 1800RPM وظیفه خنک سازی رادیاتور این واتر کولر را دارند. این فنها بسیار پر قدرت هستند و در حداکثر گردش خود به طور واضح شنیده می‌شوند. می‌توان برای تقویت بیشتر این واتر کولر از فنهای 2500RPM و یا بالاتر نیز استفاده کرد، اما فنهای مورد استفاده دیپ کول به اندازه کافی قدرتمند هستند.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

فنها از نوع PWM هستند و کانکتور 4 پین دارند.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White

به نظر نگارنده، اگر دیپ کول از فنهایی با پروانه سفید رنگ و مجهز به نورپردازی استفاده می‌کرد، زیبایی این واتر کولر دو چندان می‌شد.

سیستم تست:

قطعهمشخصات
پردازنده INTEL CORE i7 8700K و i9 9900K
مادربرد MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBONمادربرد گیمینگ از ام اس آی با کیفیت ساخت بالا و امکانات عالی برای راه اندازی یک سیستم گیم قدرتمند. استفاده از سوکت 1151 و چیپ ست Z390 به همراه فرکانس حافظه 4466 مگاهرتز در حالت اورکلاک، سینک های حرارتی کارآمد، وجود خروجی ها و ورودی های کامل، نرم افزارهای جانبی کامل برای مدیریت بهتر سیستم، نورپردازی زیبا، قابلیت اورکلاک بالا و دریافت بیش از 20 جایزه و نشان برتر تنها بخشی از ویژگی های این مادربرد است.
کارت گرافیک GIGABYTE RTX 2060 GAMING OC PROاین اولین RTX2060 مورد تست در لابراتوار سخت افزار است که پس از بررسی متوجه شدیم به دلیل قدرت خوب و اورکلاک پذیری بالای آن، بی تردید با یکی از بهترین RTX2060 های دنیا مواجه هستیم که می توان سرعت حافظه آن را تا 16Gbps افزایش داد و فرکانس GPU آن را تا 2130 مگاهرتز بالا برد. این پتانسیل بالای اورکلاک در دیگر 2060 ها کمتر دیده شده است. نویز فوق العاده پایین فنهای آن، و خنکی عملکردش به واسطه کولر قدرتمندی که گیگابایت برای این کارت استفاده کرده است، بی نظیر است. این کارت از طرف دفتر محترم شرکت گیگابایت برای سیستم تست سخت افزار ارسال گردیده است که از ایشان سپاسگذاریم.
حافظه G.SKILL TRIDENT Z 3600 CL 16 2X8Gاین سری از حافظه های جی اسکیل برای دست یابی به فرکانس بالا بهینه شده است. کیت مورد استفاده 2 ماژول 8 گیگابایتی DDR4 است که با فعال کردن XMP از حداکثر فرکانس کاری 3600 مگاهرتز با زمان تاخیر CL16 بهره می برد. این ماژول ها از جی اسکیل تایوان به دست وب سایت سخت افزار مگ رسیده است.
درایو ذخیره سازی ADATA XPG SX8200 Pro 256Gاس اس دی ADATA XPG SX8200 Pro 256G با سرعت بسیار بالا مجهز به پروتکل NVME 1.3 است و به درگاه M.2 متصل می شود. سرعت خواندن و نوشتن متوالی این SSD به ترتیب 3500MB و 1200MB است. سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی آن برابر 220K IOPS و 290K IOPS است. شرکت ADATA از حافظه Micron 64-layer 3D TLC NAND در این درایو بهره برده است. این درایو از طریق شرکت محترم آونگ در اختیار سیستم تست سخت افزار قرار گرفته است.
درایو ذخیره سازی SAMSUNG 860 EVO 250Gاس اس دی مورد استفاده برای تست درگاه SATA III، آخرین نسل از درایو های خانواده EVO سامسونگ است که به لطف کنترلر قدرتمند MJX، و حافظه های 3D TLC NAND، و کش DDR4، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی 550MB و 520MB را در اختیار سیستم قرار می دهد. سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی بر روی این درایو به ترتیب 98K IOPS و 90K IOPS می باشد.
منبع تغذیه GREEN GP1050B-OCDGاین منبع تغذیه فول ماژولار، نسل سوم پاور های پلاتینیومی خانواده Overclocking Evo شرکت گرین است که از یک ریل پرقدرت 12 ولت بهره می برد. سری OCDG به ترانسفورماتورهای پر بازده با سیم‌های از نوع تخت Flat Wire مجهز شده‌اند. پاور 1050W مجهز به دو خازن 680uF (1360uF) فوق‌العاده با کیفیت سری MXH ساخت کمپانی ژاپنی Rubycon است. مدیریت و کنترل برخط تمامی پارامترهای منابع تغذیه سری OCDG توسط یک میکروکنترلر اختصاصی انجام می‌شود. این کنترل دیجیتال در نهایت باعث بهبود واکنش گذرا ولتاژهای خروجی، افزایش بازدهی مصرف انرژی، کاهش ریپل و نویز و تثبیت هر چه بیشتر سطح ولتاژ شاخه‌های خروجی می‌شود. حالت Fan-Less بودن و استفاده از قطعات صنعتی برای افزایش طول عمر، فن خنک کننده با عملکرد بهینه و نویز بسیار کم از دیگر امکانات آن به شمار می رود. این پاور توسط شرکت گرین برای سیستم تست در اختیار ما قرار داده شده است.
خمیر سیلیکون GREEN GT-4 PREMIUMبرای تست پردازنده از خمیر سیلیکن جدید گرین GT-4 Premium استفاده کردیم. این خمیر سیلیکن با ضریب انتقال حرارت 5.0W/m.K، قابلیت استفاده در پردازنده و کارت گرافیک را در دامنه دمایی منفی 40 تا 240 درجه سانتی گراد، داراست. شرکت گرین با فرمولاسیون جدید و استفاده از مواد با کیفیت این خمیر سیلیکن را برای استفاده های حرفه ای تولید کرده، و آن را در اختیار آزمایشگاه تست مجله سخت افزار قرار داده است که از ایشان سپاسگذاریم. به لطف این خمیر خوب توانستیم پردازنده ی 9900K را تا 5 گیگاهرتز به صورت استیبل اورکلاک کنیم.
هاب USB 3 ORICO MH4PUاین هاب بسیار زیبا برای انتقال اتصالات پشت مادربرد به سطح جلوی کیس Open Frame سیستم تست مورد استفاده قرار گرفته است و آن را شرکت چهارفصل در اختیار سیستم تست سخت افزار قرار داده است که از ایشان سپاسگذاریم.
کیس گرین SUNBEAM UV BLUE ACRYLIC TECH STATIONکیس GREEN OC STATION یکی از بهترین کیس های Open Frame برای تست قطعات الکترونیکی است که شرکت محترم سیاره سبز گرین آن را در اختیار مجموعه سخت افزار قرار داده است، این کیس خوش ساخت و زیبا از کلیه مادربرد های سایز ATX پشتیبانی می کند و می توان از آن در تست های سخت افزاری بهره برد. این کیس توسط بچه های سخت افزار با روکش فیبر کربن ماد شده است و ستاره ی درخشان کلیه تست ها و بررسی های لابراتوار سخت افزار به شمار می رود. از شرکت سیاره سبز – گرین – برای در اختیار قرار دادن این کیس سپاسگذاریم.

بررسی:

برای تست این واتر کولر ابتدا از پردازنده 8700K سیستم تست استفاده کردیم. به هنگام تست دمای اتاق 27.5 درجه سانتیگراد است.

Deepcool Castle 240EX White + Core i7 8700Kحالت بیکاریحالت پردازشی (حداکثر لود)
فرکانس دیفالت3366
فرکانس 4.8 گیگاهرتز تمام هسته‌ها3576
فرکانس 4.9 گیگاهرتز تمام هسته‌ها3685

برای تست دوم از یک Core i9 9900K قرضی استفاده کردیم. به هنگام تست همچنان دمای اتاق حدودا 27.5 درجه سانتیگراد است. این پردازنده یکی از داغترین پردازنده های اینتل به شمار می رود.

Deepcool Castle 240EX White + Intel Core i9 9900Kحالت بیکاریحالت پردازشی (حداکثر لود)
فرکانس دیفالت3172
فرکانس 4.9 گیگاهرتز تمام هسته‌ها3788
فرکانس 5 گیگاهرتز تمام هسته‌ها4098

نتیجه گیری:

واتر کولر Castle 240EX White بدون شک یکی از محصولات با کیفیت و قابل تقدیر شرکت دیپ کول است. اگرچه کمی‌دیر این محصول برای بررسی به دست ما رسیده است، اما همچنان در تست‌هایی که از آن داشتیم، کارایی بسیار بالا از خود نشان داد. در مجموع دمای بدست آمده از پردازنده های تست، در بازه قابل قبولی قرار دارند و می توان از عملکرد کولینگ این محصول، رضایت کافی داشت. بلاک این واتر کولر در عین داشتن ظاهری زیبا، عملکری بی صدا دارد، و رنگ سفید آن در کیس، بخصوص اگر دیگر قطعات شما نیز سفید باشند، به خوبی ست می‌شود. شما همچنین می‌توانید لوگوی مورد علاقه خود را جایگزین لوگوی دیپ کول در وسط بلاک واتر کولر نمایید.  

 فنهای TF120 دیپ کول به خوبی از پس جابه جا کردن هوا از میان رادیاتور بر می‌آیند، اما در لود 100% نویز به نسبت بالایی دارند. از نظر نورپردازی خیلی بهتر می‌شد اگر دیپ کول این فنها را نیز به نورپردازی مجهز می‌کرد و رنگ پروانه‌ها را نیز سفید در نظر می‌گرفت. قیمت این محصول در بازار‌های جهانی حدود 130 دلار و در صورت موجودی در ایران احتمالا قیمتی حدود 7.5 میلیون تومان خواهد داشت.

در مجموع، عملکرد این واتر کولر قابل تحسین است و به همین سبب، نشان پیشنهاد شده توسط سایت سخت افزار به آن اعطا می‌شود.

بررسی واتر کولر Deepcool Castle 240EX White
مزایا:
  • نویز پایین پمپ
  • وجود درایور مستقل ARGB
  • پشتیبانی از تمام سوکت‌های پردازنده
  • وجود نورپردازی ARGB در بلاک کولر
  • نورپردازی قابل همسان سازی با مادربردها
  • پشتیبانی از نورپردازی Razer Chroma RGB
  • پرفورمنس و عملکرد عالی در خنک سازی پردازنده
  • پشتیبانی از سیستم ضد نشت اختصاصی دیپ کول
  • رنگ سفید (مناسب ست کردن قطعات با تم سفید رنگ)
معایب:
  • فنها فاقد نورپردازی هستند
  • پروانه فنها و شلنگ‌ها به رنگ مشکی
  • صدای فن در حداکثر دور کاملا شنیده می‌شود
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • واترکولر Deepcool Castle 240EX White یک انتخاب حرفه ای برای سیستم‌های حرفه ای و رده بالاست که می‌تواند به خوبی از پس خنک کردن پردازنده‌ها هر دو تیم سرخ و آبی بر آید.
8.9امتیاز9.2راندمان8.8امکانات8.9طراحی8.6ارزش خرید
امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

16 دیدگاه

  1. Avatar امير گفت:

    سلام و ممنون از سايت خوبتون
    يك سوال فني داشتم آيا واتركولر glacier green 360 argb برا سي پي يو i712700k مناسب هست؟
    آخه قيمت واتركولر ها خيلي گرون شده تو ميري يه سي پي يو ١٢٧٠٠ ميخري ١٣ تومن واتر كولر راگ خودش به تنهايي ١٣ تومنه ولي قيمت واتر كولر گيرين خيلي مناسبه ولي فقط سوال من اينه كه آيا براي اين سي پيو مناسب هست يا خير؟ ممنون ميشم اگر جواب بديد

  2. Avatar فرزاد گفت:

    از لحاظ ظاهری یه افتضاح به تمام معناس و اینکه کشته مرده اخرین جمله نویسنده شدم گفت تو بازار جهانی 130 دلار بیاد ایران می شه 7500 !!!!!!!!!!!! فیکس با دلار 45 تومن حساب کرده نمی دونم چرا

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      دوست خوبم،

      از لحاظ ظاهری من واتر کولر رو دوست داشتم حالا ممکنه سلیقه شما نباشه، نظر شما محترم، اما به هر صورت، اینو من بررسی کردم و قشنگه.

      در مورد قیمت، همین الان واتر کولر Deepcool GamerStorm CAPTAIN 240PRO V2 در بازار ایران موجوده که قیمت جهانیش حدود 130 دلاره اما در ایران به قیمت 7.5 میلیون تومان به فروش میرسه. ما هم مثل شما نمیدونیم چرا؟ ما فقط حدس زدیم چون این مدل هم 130 دلاره، پس بنابراین در صورت موجودی با همین قیمت 7.5 میلیون در ایران فروخته خواهد شد. اگر شما دلیلش رو پیدا کردین به ما هم خبر بدین.

  3. Avatar ᗩTᗩ گفت:

    سلام و عرض ادب
    آرمین جان بررسی جامع و کاملی بود خسته نباشید واقعا دستمریزاد داره
    آقا سیستم تستتون یه چیز دیگست ، مجلسی و لوکس
    از وب سایت سخت افزار مگ هم بابت مطالب خوبشون تشکر و قدردانی میکنم

  4. Avatar Saeed گفت:

    تشکر بابت بررسی و خسته نباشید
    امیدوارم در بررسی بعدیتون اخرین نسل کولر گرین مد نظر قرار بدین و همینطور یک چارت جهت مقایسه های خودتون به بررسی اضافه کنید.
    من کولر گرین 360 سری دوم دارم
    پردازنده 9900k هست مین گیگا Z390
    دمای سی پی یو تو گیم هایی که بیشترین فشار دارن روی 50_60 هست مثل AC یا BF
    و در موقع نصب بازی فشرده که تقریبا کل سی پی یو درگیر میکنه دما نهایت 75 هست و در تست AIDA64.Extreme بعد از ده دقیقه دما روی 80 میمونه
    البته پروفایل cpu در این حالت تنظیم شده که ولتاژ v.core از 1/250 بیشتر نره و فرکانس برای تمام هسته ها 4/8 (پیشفرض 4/7) هست.
    و در نهایت برای تست اورکلاک خودم با ولتاٰژ 1/320 تمام هسته به 5 گیگاهرتز رسوندم دمای عملیاتی در تست AIDA64.Extreme بعد از ده دقیقه که بسیار سنگبن 92 بود و به جرئت میگم انتظار همچین کارایی از کولر گرین نداشتم و خیلی دوست دارم نسل اخرش که Full Argb شده بخرم الیته بعد از دیدن بررسی و مقایسه شما.
    این تجربه شخصی من بود ممنون که وقت گذاشتین و خوندین.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام آقا سعید عزیز،

      راستش من خودم دلم میخواست کامل تر از این در خدمت شما بودیم. متاسفانه نشد چارت بزنم براش، و همچنین فرصت نشد روی پلتفرم های مختلف از جمله پلتفرم AMD تستش کنم. چند تا مشکلی که من دارم برای زدن چارت، یکیش اینه که تعداد بسیار کمی واتر کولر برای بررسی به دست ما رسیده، و برای زدن جدول نیازمند تعداد بیشتری کولر برای تست و مقایسه هستیم. مشکل بعدی تهیه چارت، بحث دمای محیطه، خودتون وارد هستید، باید دمای محیط رو در یک دمای مشخص نگه داشت و عملکرد کولر های مختلف رو تست گرفت. نمیشه یک واتر کولر در زمستان و دیگری در تابستان تست کرد و نتایجون رو مقایسه کرد. باید دمای محیط ثابت باشه و متاسفانه تجهیزات گرمایش/سرمایش دقیق لازمه که مثلا دمای محیط رو در یک دمایی ثابت نگاه داشت تا همه ی دستگاه ها تحت دمای واحد محیط تست بشن تا نتایج در جدول منصفانه باشه. که اینم نداریم. به هر شکل تلاش می کنیم فکری به حال خودمون بکنیم با این وضع گرونی. 😀

      در مورد واتر کولر گرین، نتایجی که داشتین فوق العاده است. تا جایی که متوجه شدم نسل جدیدتر واترکولر گرین از نظر فنی مشابه همون نسل دوم هست و همون میزان پرفورمنسی که نسل دوم داره در نسل ARGB هم ثابت باقی مانده و صرفا ARGB اضافه شده. ممنون که نتیجه تست روی سیستم خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین، قدر پردازنده اتون رو بدونید، هر پردازنده 9900K نمیتونه با 1.320 روی همه ی هسته هاش 5 گیگاهرتز رو بزنه، از این جهت پردازنده خوبی دارید.

      • Avatar Saeed گفت:

        بله کاملا در مورد نحوه تست حق با شماست امیدوارم سایت خوبتون مثل همیشه این شرایط سخت اقتصادی(که برای همه هست) پشت سر بذاره و مثل قدیما همه خوشحال باشیم.
        و از بابت توصیه خوبتون در مورد پردازنده هم بسیار ممنونم.

  5. Avatar علیرضا گفت:

    سلام
    بین ایشون ، کولرمستر و ایسوس ryujin کدومشون از نظر کارایی ، نویز و ظاهری برتری داره؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      از نظر قیافه که سلیقه اییه. بعدش باید مدل با مدل رو مقایسه کرد نه برند. اگر صحبت از قوی ترین محصول باشه:

      در حال حاضر قوی ترین واتر کولر دنیا Cooler Master MASTERLIQUID ML360 SUB-ZERO است که فقط با سوکت LGA1200 و سازگاری داره.
      در رده دوم قوی ترین محصول ایسوس ASUS ROG RYUJIN 360 است که نسخه دومش به زودی میاد.
      و قوی ترین محصول دیپ کول هم DEEPCOOL CASTLE 360EX است.

      • Avatar علیرضا گفت:

        منظورم تو رده قیمتی زیر 10 میلیون بود و کولرهای نرمال بود
        مثلا اون ساب زیرو کولرمستر که فوق العاده گرون هست و مصرف برق عجیب غریبی هم داره به خاطر همین عملا مقایسه اش بنظرم با سایر کولرها اشتباهه
        تو همون رنج 10 تومن کدوم رو توصیه میکنین؟

  6. Avatar علیرضا گفت:

    کولر های جدید deepcool خیلی خوبن . من تقریبا همه مدل هاشون رو بستم هم 240 هم 360 . روی 8700ک و 9700ک و 9900ک و 10700ک . دما روی همه خوب بوده و اورکلاک خوبی هم میشه ازشون گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.