بررسی گوشی P40 Pro هوآوی

بررسی گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی طبق روال همیشگی خود، سال 2020 را با معرفی پرچمداران سری P آغاز کرد. این خانواده این بار شامل سه عضو متشکل از P40 استاندارد، P40 Pro و P40 Pro+ بود. امسال برای اولین بار است که شاهد نسخه پرو پلاس هستیم، یک گوشی لوکس با بدنه سرامیکی و امکاناتی برتر از برادران دیگر. اما از آن جایی که این گوشی کمی دیرتر از دو عضو دیگر راهی بازار شده و تعداد آن نیز به فراوانی دو گوشی دیگر نیست، همچنان P40 Pro پرچمدار مورد توجه هوآوی به حساب می‌آید. این گوشی اولین عضو از سری جدید گوشی‌های بالارده هوآوی است که در بازار ایران نیز رونمایی شده است. از همین رو قصد داریم در این مطلب به بررسی گوشی P40 Pro هوآوی بپردازیم.

حرف P که در ابتدای نام گوشی‌های این سری قرار می‌گیرند، برداشت شده از کلمه Photography است و همین موضوع نشان دهنده آنست که چرا کیفیت عکاسی در این گوشی‌ها بالا است. هوآوی در محصولات این خانواده همواره از جدیدترین تکنولوژی‌های کشف شده برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می‌کند و اگر بخواهیم منصفانه به گذشته نگاه کنیم، گوشی‌های سری P مانند P20 Pro و P30 Pro از جنبه تصویربرداری و فیلمبرداری از بهترین‌های زمان خود بوده‌اند. با چنین وضعیتی از P40 Pro هم انتظارمی‌رود که در کنار تمامی قابلیت‌های موجود در یک گوشی پرچمدار، از جنبه دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بررسی گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی برای این دستگاه 4 دوربین در قاب پشتی و دو دوربین در در جلو در نظر گرفته است. جدیدترین سخت‌افزار در کنار نمایشگر باکیفیت و امکانات دیگر بر روی کاغذ P40 Pro را به یک پرچمدار شایسته تبدیل کرده است. اما برای اینکه ببینیم این دستگاه در دنیای واقعی چه حرف‎هایی برای گفتن دارند، تصمیم گرفتیم در با یک بررسی تخصصی به آن بپردازیم.

جعبه گشایی

همانطور که در ویدئوی جعبه گشایی گوشی P40 Pro هوآوی مشاهده کردید، در بسته‌بندی آن هیچ مورد عجیبی پیدا نشد. نکته مثبت ماجرا وجود شارژر سریع 40 واتی دستگاه درون جعبه است. به غیر از آن کابل شارژر و هدفونی با پورت USB-C در درون جعبه جای گرفته‌اند. درون جعبه پی40 پرو یک قاب ژله‌ای نیز قرار داده شده است.

طراحی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، هوآوی همواره توجه ویژه‌ای به بخش دوربین گوشی‌های سری P داشته است. از همین جهت بیشتر تغییرات اعمال شده در بخش طراحی گوشی P40 Pro در مقایسه به نسل قبل در این بخش بوده است. برخلاف سال گذشته که P30 Pro دارای یک ناچ قطره‌ای در قسمت وسط بالای نمایشگر بود، امسال دوربین سلفی به حفره‌ای درون نمایشگر و به سمت چپ منتقل شده است. البته یک دوربین IR TOF سه‌بعدی هم به کمک دوربین سلفی آمده است که در وقتش به بررسی قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

گوشی P40 Pro هوآوی

به غیر از دو دوربین سلفی که در کنار سنسور نور محیطی فضای نسبتاً زیادی از پنل جلو را به خود اختصاص داده‌اند، قسمت جلو گوشی تمام و کمال در اختیار نمایشگر دستگاه قرار گرفته است. دو دوربین با فاصله نسبتاً زیادی از هم قرار گرفته‌اند و بازخورد کاربران در اولین برخورد با این دوربین‌ها چندان رضایت بخشی نبود. با این حال، باید دید که آیا عملکرد خوب این دوربین‌ها ارزش فداکاری لازم را داشته یا خیر. حاشیه‌های اطراف نمایشگر در باریک‌ترین حالت ممکن طراحی شده است. این نمایشگر که 91.6 درصد از فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده از چهار طرف دارای خمیدگی است. این انحنا در عین حال که زیبایی بسیار چشم نوازی به ظاهر گوشی داده‌اند، کار کردن با آن را کمی سخت کرده است. در اولین روزهای کار با گوشی لمس ناخواسته لبه‌های نمایشگر برای شما کمی آزاردهنده خواهد بود، اما با گذشت زمان، به این طراحی و ساختار گوشی عادت خواهید کرد.  

گوشی P40 Pro هوآوی

در لبه سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و پاور دستگاه جای گرفته‌اند که کلید پاور با طرحی قرمز رنگ از لبه گوشی متمایز شده است. در لبه بالایی دستگاه میکروفون حذف نویز و فرستنده مادون قرمز جای گرفته‌اند. در لبه سمت چپ گوشی هم به غیر از خطوط آنتن که در چهار لبه پخش شده‌اند، هیچ گزینه دیگری در نظر گرفته نشده است. در نهایت در لبه پایین گوشی بلندگوی اصلی دستگاه، پورت USB-C، میکروفون مکالمه و شیار هایبرید سیم‌کارت جای گرفته‌اند. شیاری که برای سیم‌کارت تعبیه شده کوچکتر از حالت نرمال است و سیم‌کارت‌ها و یا کارت حافظه در دو طرف آن قرار می‌گیرند. جنس فریم دور گوشی که قاب شیشه‌ای پشت و جلو را به هم متصل می‌کند، آلومینیومی است و همانطور که مشاهده می‌کنید در هیچ سمت آن خبری از جک هدفون 3.5 میلیمتری نیست.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، ساختار دوربین‌های اصلی در قاب پشتی گوشی در مقایسه با نسل قبل دستخوش تغییر شده است. با وجود ثابت بودن تعداد دوربین‌ها در مقایسه با نسل قبل، حالا یک محفظه مستطیلی شکل نسبتاً بزرگ در قسمت بالای سمت چپ قاب پشتی، پذیرای دوربین‌های دستگاه شده است. دوربین‌های اصلی، فلش LED، سنسور مادون قرمز، میکروفون و سنسور دمای دستگاه در این محفظه قرار گرفته‌اند. ارتفاع این قاب کمی بلند است (نه به اندازه Galaxy S20 Ultra) و در زمان قرار گرفتن بر روی سطح صاف باعث لق زدن گوشی می‌شود. اما نکته جالب‌تر ماجرا وزن دوربین‌ها است که باعث برهم زدن تعادل دستگاه و سنگین‌تر بودن بخش بالایی نسبت به پایینی آن شده است.

در قاب پشت به غیر از دوربین‌ها، تنها لوگوی HUAWEI در پایین دستگاه حک شده است. جنس بدنه گوشی P40 Pro شیشه‌ای است و هوآوی آن را در پنج رنگ نقره‌ای (Silver Frost)، طلایی (Blush Gold)، سفید (Ice White)، آبی (Deep Sea Blue) و مشکی راهی بازار کرده است. نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفت، رنگ Silver Frost این گوشی بوده که بدون اغراق یکی از زیباترین رنگ‌ها به حساب می‌آید. این رنگ برخلاف اکثر گوشی‌های امروز مات است و در شرایط نوری متفاوت از طیف رنگی نقره‌ای روشن تا خاکستری تیره تغییر خواهد کرد. یک رنگ کلاسیک با حداقلِ تمایل به جذب اثر انگشت!

طراحی گوشی P40 Pro هوآوی

ابعاد این گوشی 158.2×72.6×9 میلیمتر است و 209 گرم وزن دارد. باوجود آنکه ابعاد P40 پرو به طرز قابل توجهی بالا نیست، وزن گوشی به واسطه ساختار دوربین‌های قدرتمند آن بالا است. هرچند که هوآوی تلاش کرده با ثابت نگه داشتن ظرفیت باتری، از افزایش بی‌رویه وزن آن جلوگیری کند، با این حال در استفاده طولانی مدت از این گوشی دستان شما خسته خواهد شد. این گوشی دارای گواهینامه IP68  است و می‌تواند تا مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

در دست گرفتن گوشی P40 Pro به شما حس استفاده از یک محصول گرانقیمت  را منتقل خواهد کرد. لبه‌های خمیده پشت و جلو ارگونومی خوبی به دستگاه بخشیده است. جنس مات قاب پشتی (در نسخه نقره‌ای و طلایی) این گوشی و زیبایی آن در عین سادگی، ابتکار خلاقانه هوآوی در بخش طراحی بود. البته در صورتیکه تمایلی به این سبک طراحی نداشته باشید، می‌توانید نسخه براق این گوشی در سه رنگ دیگر را خریداری کنید. با وجود جایگاه بزرگی که برای دوربین‌های سلفی در نظر گرفته شده، این گوشی فاقد LED مخصوص نوتفیکیشن‌ها است. نبود این LED و جک 3.5 میلیمتری هدفون در کنار وزن نسبتاً بالای دستگاه از ایراداتی هستند که در این بخش به پرچمدار هوآوی واردند.

نمایشگر

نمایشگر گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی برای گوشی P40 Pro یک نمایشگر 6.58 اینچی با تکنولوژی OLED در نظر گرفته است. رزولوشن این نمایشگر 1200×2640 پیکسل بوده و چگالی پیکسل آن 441 ppi است. این گوشی اولین محصول هوآوی است که نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر از حد معمول، یعنی 60 هرتز دارد. نمایشگر پی40 پرو که 91.6 درصد از سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده، دارای نرخ نوسازی 90 هرتز است و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

پنل OLED این گوشی با نسبت ابعاد 19.8:9 از لبه‌های خمیده بوده و در مقایسه با نسل قبل این خمیدگی محسوس‌تر است. یکی از مشکلاتی که ما در  بررسی گوشی P30 Pro تجربه کرده بودیم، لمس ناخواسته نمایشگر به دلیل خمیدگی لبه‌های آن بود، با خمیده‌تر شدن این لبه‌ها در P40 Pro کار برای ما سخت‌تر هم شد. همانطور که پیش‌تر در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، بریدگی نسبتاً بزرگی در این نمایشگر به دوربین سلفی و سنسور IR ToF و سنسور نور محیطی اختصاص داده شده است. با این وجود، از آنجاییکه این بریدگی تقریباً در گوشه نمایشگر جای گرفته، مزاحمت چندانی در زمان کار با دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

نمایشگر گوشی P40 Pro هوآوی

بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت تنظیم دستی 425 نیت است که برای یک گوشی پرچمدار رقم ایده‌الی به نظر می‌رسد. با این حال، در زمان تنظیم خودکار روشنایی، این رقم به 531 نیت افزایش پیدا می‌کند که این حتی نزدیک به آنچه که پیش‌تر در پرچمداران هوآوی دیده بودیم هم نیست. هر چند که این موضوع در استفاده روزمره از گوشی تأثیر چندانی نخواهد گذاشت، اما قرار گرفتن آن در کنار نسل قبلی، تفاوت‌ها را به وضوح نشان خواهد داد. با این حال، کمترین میزان روشنایی این نمایشگر 1.8 نیت بوده که این یک رقم عالی است.

گوشی P40 Pro هوآوی

در منوی تنظیمات نمایشگر دو حالت برای تنظیم رنگ در نظر گرفته شده است؛ Vivid  و Normal. همانطور که مطلع هستید، حالت Vivid  فضای رنگی DCI-P3 و نرمال فضای رنگی sRGB  را تحت پوشش قرار می‌دهند. در هر کدام از این گزینه امکان تغییر و تنظیم رنگی نیز در نظر گرفته شده است. در حالت پیش‌فرض تنظمیات نمایشگر گوشی بر روی حالت Vivid  قرار دارد که در آن دقت رنگ‌ها و کیفیت بسیار عالی است. با این حال، در صورت قرار دادن تنظیمات نمایشگر در حالت نرمال، دقت رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

از دیگر تنظیماتی که در منوی نمایشگر گوشی در نظر گرفته شده، Eye Comfort است که میزان نورهای آبی نمایشگر را کاهش می‌دهد. در بخش Screen Resolution امکان انتخاب دقت تصویر میان 2640×1200 و 1760×800 وجود دارد، البته در صورت فعال کردن گزینه Smart Resolution نمایشگر جهت مصرف بهینه باتری به صورت خودکار با محتوای در حال پخش رزولوشن را تنظیم می‌کند. در بخش Screen Refresh Rate هم امکان انتخاب ریفرش ریت میان 60 و 90 هرتز وجود دارد. در صورت فعال کردن حالت 90 هرتز، تمامی انیمیشن‌ها و حرکات در گوشی، منوها، وبگردی، بازی و … روان‌تر از حالت استاندارد خواهد شد. اما همانطور که به خوبی مطلع هستید، فعال بودن ریفرش ریت بالاتر، نقش بسیار مهمی در میزان مصرف باتری دارد.

نمایشگر P40 Pro یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرها در میان گوشی‌های موجود در بازار است. هوآوی با فعال کردن نرخ نوسازی بالاتر در این نمایشگر آن را در سطح بالاتری در مقایسه با نسل قبلی خود قرار داد. کیفیت رنگ‌ها، دقت تصاویر، زاویه دید و حتی روشنایی در این نمایشگر کاملا مناسب و قابل قبول است. شاید تنها ایراداتی که بتوان به این نمایشگر وارد دانست، کم بودن روشنایی بالاترین سطح در مقایسه با رقیبان باشد. البته این موضوع مشکل‌ساز نخواهد بود و حتی ممکن است هوآوی بتواند با آپدیت‌های نرم‌افزاری میزان آن را ارتقاء دهد.

سخت‌افزار

اپ سخت افزار در گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی به روال همیشگی خود از همان پردازنده‌ای در گوشی‌های سری P40 استفاده کرده که در پرچمداران سری دوم سال قبل‌تر، یعنی Mate 30 استفاده کرده بود. Kirin 990 5G در حال حاضر قوی‌ترین چیپست ساخت دست HiSilicon، بخش زیرمجموعه هوآوی است. این تراشه مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای (2 هسته 2.86 گیگاهرتزی Cortex-A76، 2 هسته 2.36 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی Cortex-A55) است.

بازی کالاف دیوتی در گوشی P40 Pro هوآوی

Kirin 990 5G با معماری 7 نانومتری پلاس طراحی شده و در حال حاضر این پیشرفته‌ترین نوع معماری در چیپست‌های موبایلی است. پردازنده گرافیکی دستگاه از نوع Mali-G76 MP16 بوده و هوآوی 8 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 برای P40 Pro در نظر گرفته است. البته با وجود شیارت کارت حافظه نانومموری، به جای استفاده از سیم‌کارت دوم، می‌توان فضای داخلی گوشی را تا 256 گیگابایت افزایش داد. هوآوی همچنین برای چیپست پرچمدار خود یک واحد پردازش عصبی (NPU) نیز در نظر گرفته که متشکل از 2 هسته بزرگ و یک هسته کوچک است.

بر روی کاغذ، پی40 پرو از نظر مشخصات سخت‌افزاری یک پرچمدار کامل به نظر می‌رسد. با این حال باید این نکته را در نظر داشته باشید که پردازنده این گوشی تقریباً یک سال پیش معرفی شده و پس از آن شاهد معرفی پردازنده‌های موبایلی جدید از رقبا بودیم. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که حداقل در تست‌های بنچمارک این گوشی حرف اول را بزند. نتایج تست‌های بنچمارک معتبر نیز این موضوع را تا حد زیادی تأیید می‌کند.

باوجود اینکه امتیازات کسب شده توسط این گوشی در برخی از تست‌های بنچمارک کمتر از امتیاز گوشی‌ها با چیپست‌های اسنپدراگون است، اما این به هیچ وجه به معنای ضعف سخت‌افزاری گوشی نیست. P40 Pro بدون شک یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار است که از پس اجرای هر بازی و برنامه‌ای برمی‌آید. جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی مانند Asphalt 9 و Call of Duty: Mobile در بالاترین سطح کیفیت در این گوشی اجرا می‌شوند و نمایشگر 90 هرتز آن نیز لذت اجرای بازی را دو چندان می‌کند.

در زمان انجام عملیات روزمره و حتی پردازش‌های سنگین شاهد هیچگونه کندی یا افت سرعت در گوشی نبودیم. البته در اجرای برنامه‌های سنگین مانند بنچمارک‌های پردازنده و بازی‌ها به مدت طولانی شاهد گرم شدن دستگاه بودیم که شدت آن چندان زیاد نبود و مشخصاً به عملیات انتقال گرما از داخل به بیرون گوشی مربوط می‌شد. برای انجام عملیات سنگین با کیفیت بالاتر هوآوی یک حالت اختصاصی تحت عنوان Performance Mode در نظر گرفته است که آن را در تقریباً در تمامی گوشی‌های این شرکت می‌بینیم. در P40 Pro نیز فعال کردن آن باعث بهبود عملکرد آن می‌شود و این به خودی خود جالب است، البته اگر گرم شدن دستگاه و بالارفتن سرعت مصرف باتری برای شما آزاردهنده نباشد.

بازی آسفالت گوشی P40 Pro هوآوی

به‌طورکلی و از نظر عملکرد سخت‌افزاری عملکرد P40 Pro بهترین در بازار نیست، اما فاصله بسیار اندکی با بهترین‌ها دارد. این گوشی در تمامی تست‌های بنچمارک در اندازه یک پرچمدار واقعی ظاهر شد و در کاربری واقعی و اجرای بازی و برنامه‌های سنگینی کوچکتری ضعفی از خود نشان نداد. البته به دلیل تغییراتی که در گوشی‌های جدید هوآوی اعمال شده و این محصولات بدون سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) راهی بازار می‌شوند، برای ورود به اکانت‌های قبلی بازی خود که پیش‌تر با اکانت گوگل سینک شده‌اند، باید از روش‌های جایگزین استفاده کنید. درخصوص این موضوع، در بخش نرم‌افزار توضیحات کامل‌تری ارائه خواهیم کرد.

P40 Pro دارای دو روش برای احراز هویت بایومتریک است؛ تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت. همانطور که در بخش طراحی اشاره شده؛ به دوربین سلفی دستگاه یک سنسور IR ToF نیز اضافه شده است که این سنسور هم برای تشخیص عمق در دوربین سلفی و هم برای تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه استفاده خواهد شد. به لطف این سنسور، امنیت دستگاه در زمان تشخیص چهره بسیار بالاتر رفته است. سرعت عکس‌العمل دوربین تشخیص چهره نیز بسیار خوب و حتی در شرایط تاریک رضایت بخش است. سنسور اثر انگشت اپتیکال P40 Pro هم در مقایسه با نسل قبل کمی بزرگتر شده و از سرعت خوبی نیز برخوردار است.

حسگر اثر انگشت گوشی P40 Pro هوآوی

صدا

بلندگوی اصلی این گوشی در لبه پایینی آن جای گرفته است و بلندگوی مکالمه مانند نسل قبل از نوع ارتعاشی بوده و با نمایشگر دستگاه یکپارچه شده است. ابتکار هوآوی در استفاده از بلندگوی لرزشی برای طراحی نمایشگر تمام صفحه در نوع خود جالب است و باید قبول کنیم که کیفیت این بلندگو هم تفاوت چندانی با مدل‌های استاندارد ندارد. اما این سبک طراحی یک ایراد بزرگ دارد و آن استریو نبودن بلندگوها است. این یعنی در زمان تماشای ویدئو و یا بازی، صدا تنها از بلندگویی که در لبه پایین دستگاه قرار گرفته، خارج خواهد شد و این یعنی نه تنها صدا فراگیر نیست، بلکه زمانیکه دست شما به اشتباه بر روی بلندگو قرار بگیرد، تقریباً هیچ صدایی از دستگاه خارج نخواهد شد.

P40 Pro درون جعبه خود هدفون با پورت USB-C دارد و این یعنی این گوشی هم فاقد جک 3.5 میلیمتری هدفون بوده و امکان استفاده همزمان از شارژر و هدفون باسیم برای آن در نظر گرفته نشده است. باوجود آنکه حذف جک هدفون این روزها به یک روتین در میان پرچمداران تبدیل شده، اما هنوز به عقیده بسیاری از جمله ما نبود آن یک ایراد است. با این حال، هدفون درون جعبه P40 Pro از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و سری‌های آن به شکل خوبی درون گوشی قرار می‌گیرد و مزاحمتی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد.

نرم‌افزار

پرچمدار جدید هوآوی با سیستم عامل اندروید 10 که با رابط کاربری اختصاصی این شرکت، یعنی EMUI 10.1 شخصی سازی شده راهی بازار شده است. همانطور که پیش‌تر بارها در خبر اعلام کرده‌ایم و در حتی در بررسی گوشی Y7p هوآوی به آن پرداخته‌ایم، محصولات جدید هوآوی بدون سرویس‌های موبایلی گوگل راهی بازار می‌شوند و هوآوی سرویس اختصاصی موبایلی خود، یعنی HMS را جایگزین آن کرده است.

اندروید در گوشی P40 Pro هوآوی

سرویس‌های موبایلی گوگل در رأس آنها Google Play Store و Google Play Services قرار دارد و شامل برنامه‌های دیگر مانند Gmail، YouTube، Chrome، Maps، Keep، Calendar  و … می‌شود. باوجود آنکه برنامه‌های GMS به طور پیش‌فرض بر روی گوشی‌های هوآوی نصب نیست، امکان نصب برخی از آنها مانند مپس، کروم، جیبورد، مترجم و … در آنها وجود دارد. البته در صورت قبول این شرایط در گوشی‌های هوآوی و یا عدم تمایل به نصب برنامه‌های گوگل می‌تواند از برنامه‌های پیش‌فرضی که هوآوی بر روی گوشی‌های خود ارائه کرده، مانند Email، Calendar  و یا Browser  استفاده کنید و یا جایگزیننان دیگری از مارکت‌های موجود پیدا کنید.

App Gallery اولین و اصلی‌ترین مارکت موجود در P40 Pro و در واقع مارکت رسمی هوآوی است. از اپ گالری شما می‌توانید بخش بزرگی از برنامه‌های مورد نیاز خود را دانلود کنید. با این حال می‌توان از مارکت‌های ثالث دیگری همچون کافه بازار و APK Pure هم برای دریافت برنامه‌ها و بازی‌هایی که در اپ گالری موجود نیستند استفاده کرد. تقریبا با ترکیب این سه مارکت، کاربر می‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر خودش را دریافت کند. به غیر از این موارد، هوآوی یک راهکار جدیدی هم عرضه کرده که Petal Search نام دارد و به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مورد نیاز خود را در این محیط جستجو کنید، سپس مارکت‌هایی که این برنامه‌ها را ارائه کرده‌اند را به شما معرفی خواهد کرد.

اپ گالری

باوجود این راهکارها ما موفق شدیم تا در زمان بررسی P40 Pro، تمامی برنامه‌های مورد نیاز خود را دانلود کنیم. در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها در گوشی‌های HMS هوآوی از جمله P40 Pro دو نکته وجود دارد. به یکی از آنها در بخش سخت‌افزار اشاره کردیم، دیگری مربوط به برنامه‌های مبتنی بر موقعیت مکانی است.

برنامه های قابل نصب گوشی P40 Pro هوآوی

بسیاری از بازی‌های بزرگ اندرویدی معمولاً از کاربران درخواست می‌کنند تا از طریق اکانت گوگل، فیسبوک، یا اکانت خود بازی ورود کنند تا در صورت حذف برنامه از گوشی و نصب مجدد و یا اجرای آن در دستگاهی دیگر بتوانند به اکانت خود دسترسی داشته باشند. در گوشی‌های جدید هوآوی گزینه ورود با جیمیل در دسترس نیست و کاربر می‌تواند از گزینه‌های دیگر همچون ورود با فیس‌بوک یا ورود با مشخصات کاربری خود استفاده کند. کافیست در گوشی قبلی، یک بار اکانت خود را با فیس‌بوک یا حساب کاربری سینک کنید. در واقع شما می‌توانید اطلاعات بازی خود را به گوشی جدید منتقل کنید و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

نکته دیگر مربوط به برنامه‌هایی می‌شود که از APIهای گوگل برای موقعیت مکانی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در حال حاضر برنامه اسنپ بر روی گوشی P40 Pro اجرا نمی‌شوند ولی در قالب تحت وب کار می‌کنند. با این حال، برنامه‌های ایرانی مانند نشان و بلد در این زمینه عملکرد درستی دارند. انتظار می‌رود که این مشکل که در تعداد محدودی برنامه مشاهده می‌شود در آینده با آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف شود.

به غیر از دو نکته، نمی‌توان ایراد بزرگ دیگری به سرویس HMS هوآوی وارد دانست. البته همچنان ممکن است برخی از برنامه‌ها ناسازگاری‌هایی داشته باشند، اما هیچ یک موارد اساسی نبوده و می‌توان پیش‌بینی کرد که با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف خواهند شد.

نرم افزار گوشی P40 Pro هوآوی

نرم‌افزار گوشی P40 Pro به سبک همیشگی رابط کاربری EMUI دارای امکانی برای فعال کردن منوی کشویی  و ژست‌های حرکتی است. از نظر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت‌هایی مانند ثبت اسکرین شات با کشیدن سه انگشت به نمایشگر، فیلمبرداری از صفحه نمایش با دوبار تپ کردن با پشت نگشت، روشن شدن گوشی در زمان برداشتن آن و ساکت شدن صدای زنگ پس از گذاشتن آن بر روی زمین به سمت نمایشگر اشاره کرد.

از دیگر امکانات موجود در نرم‌افزار این گوشی می‌توان به Digital Balance (برای کنترل زمان استفاده از گوشی برای توسط شخص بزرگسال یا کودکان)، App Assistant (برای بالابردن عملکرد بازی، بلاک کردن اعلانات و …)، Multi Window (برای استفاده همزمان از چند برنامه با تقسیم نمایشگر) و Brightness Lock (برای تنظیم روشنایی نمایشگر در یک سطح خاص در زمان استفاده از برنامه) اشاره کرد.

گوشی P40 Pro هوآوی

یکی از قابلیت‌های جالب در نرم‌افزار این گوشی که به لطف دوربین 3D IR فراهم شده، Air Gesture است که با استفاده از ژست‌هایی هوایی عملیات بر روی گوشی انجام می‌شود. در حال حاضر امکان Air Scroll و Grabshot در نظر گرفته شده است که با ایر اسکرول امکان بالا و پایین کردن محتوای نمایشگر از طریق بالا و پایین کردن انگشتان دست وجود دارد. البته برای استفاده از این حالت باید کف دست شما در فاصله 20 تا 40 سانتیمتری از نمایشگر باشد و لزوماً در این محدوده هم اسکرول به درستی عمل نخواهد کرد. اما Grabshot امکان اسکرین شات گرفتن با مشت کردن دست در جلو نمایشگر را فراهم کرده که باید اعتراف کنیم برخلاف Air Scroll عملکرد خوبی داشته و اینکه امکان اسکرین شات گرفتن بدون لمس گوشی را فراهم کرده، بسیار جالب است.

تجربه استفاده از دومین گوشی HMS هوآوی برای ما بسیار بهتر از تجربه اول بود. در زمان کار با گوشی P40 Pro، رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که نبود سرویس‌های گوگل آنقدرها هم چالش بزرگی برای ما نبود. البته بدون شک کسب تجربه از گوشی اول در این نتیجه گیری بی‌تأثیر نبود. در این گوشی بیشتر به پلتفرم جدید هوآوی عادت کردیم و هوآوی هم با آپدیت‌ها کوتاه مدت، بخشی از مشکلات قبل را برطرف کرد. اما همچنان ایراداتی کوچک و بزرگ و گاهاً آزاردهنده وجود دارد که امیدواریم آنها نیز در آینده‌ای نزدیک برطرف شوند. در مجموع می‌توان گفت، هوآوی دنیای بدون سرویس‌های گوگل در گوشی‌های اندرویدی را محقق کرده و می‌تواند در آینده نزدیک رقیبی مهم برای گوگل باشد.

دوربین

دوربین گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی برای گوشی‌های پرچمدار سری P، ویژه نسخه Pro آنها از نظر قابلیت‌های دوربین همواره سنگ تمام گذاشته است. P40 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی مجهز به دوربین‌های چهارگانه از برند لایکا است. از نظر ساختار دوربین‌ها این گوشی مشابه با P30 Pro بود و متشکل از یک دوربین عریض اصلی، یک دوربین پریسکوپی، یک دوربین فوق عریض و یک سنسور ToF سه بعدی است.  با این حال، دوربین‌ها ارتقای کلی پیدا کرده‌اند و رزولوشن آنها در مقایسه با نسل قبل بهبود یافته است. علاوه‌براین از فیلترهای رنگی جدید نیز استفاده شده است.

دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی Ultra Vision با اندازه 1/1.28 اینچ و گشادگی دیافراگم f/1.9 است. این سنسور از فناوری ترکیب پیکسلی Quad Bayer با فیلتر RYYB بهره می‌برد که خروجی با پیکسل‌های به بزرگی 2.44 میکرومتر ارائه می‌کند. فیلتر RYYB که جایگزین فیلتر استاندارد RGGB شده، طبق گفته هوآی 40 درصد نور بیشتر جذب می‌کند و بدین ترتیب سنسور در شرایط محیطی کم نور، عکس با کیفیت بالاتر و جزئیات بیشتر ثبت می‌کند. فوکوس خودکار با تشخیص فاز در این دوربین بهبود پیدا کرده و از لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز بهره می‌برد. به صورت پیش‌فرض و به لطف فناوری ترکیب پیکسل، خروجی دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسلی است، اما شما می‌توانید در بخش تنظیمات دوربین، با انتخاب گزینه HighRes تصاویری 50 مگاپیکسلی با میدان دید بیشتر به ثبت برسانید.

گوشی P40 Pro هوآوی

سنسور دوم که در بالای دوربین اصلی جای گرفته، نسخه به روز شده دوربین فوق عریض P30 Pro است. این دوربین 40 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.54 اینچ و گشادگی دیافراگم f/1.8 است. وجود فیلتر Quad Bayer RGGB در این سنسور خروجی 10 مگاپیکسلی با نسبت ابعاد 3:2 ارائه می‌کند. مانند دوربین اصلی، این دوربین هم دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است.

سنسور سوم که در پایین دوربین اصلی جای گرفته، دوربین پریسکوپی 12 مگاپیکسلی دستگاه است. البته آن قطعه مربعی شکل که در مشاهده می‌کنید سنسور دوربین نیست و انتهای پریسکوپ آنست که نور را به شکل 90 درجه بازتاب می‌دهد. این دوربین هم دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیث فاز بوده بوده و لنز آن گشادگی دیافراگم f/3.4 داشته و زوم 5x اپتیکال ارائه می‌کند.

دوربین گوشی P40 Pro هوآوی

در نهایت دوربین چهارم که در پایین فلش LED دستگاه جایگاه، ToF  سه بعدی برای تشخیص عمق میدان است. این دوربین همانطور که از نام آن پیداست به برای تشخیص بهتر عمق تصویر و مرز میان سوژه و پس زمینه در جهت تار کردن پس‌زمینه و فوکوس بهتر بر روی سوژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کاربرد این دوربین در عکاسی در حالت پرتره است.

دوربین سلفی P40 Pro هوآوی هم در مقایسه با نسل قبلی خود دو تغییر بزرگ و اساسی کرده است؛ یک دوربین IR ToF به آن اضافه شده و حالا برای اولین بار از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. سنسور اصلی دوربین، 32 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم است که با یک سنسور ToF سه بعدی برای تار کردن تصاویر پس‌زمینه در عکس‌های سلفی همراه شده است.

نرم‌افزار دوربین به سبک همیشگی UI هوآوی طراحی شده و در کنار چندین حالت عکاسی و فیلم که در پایین آن مشاهده می‌شود، حالت‌های متنوع‌تری در قسمت More ارائه شده است. در لبه سمت راست این برنامه هم گزینه‌هایی برای انتخاب میان دوربین‌ها در نظر گرفته شده و در قسمت بالا گزینه‌های معمول همیشگی مانند AI، فلش، نسبت تصویر و منوی تنظیمات دوربین قرار دارد. در بخش دوربین سلفی هم در بالای کلید شاتر، دو گزینه Beauty و Effects برای زیباسازی و ایجاد افکت‌های تار کننده قرار گرفته‌اند.

دوربین‌های P40 Pro از تنوع بسیار خوبی برخوردارند و این تجربه عکاسی را برای شما لذت بخش خواهد کرد. دوربین اصلی این دوربین این گوشی در حالت پیش‌فرض تصاویر 12.5 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. کیفیت این تصاویر در نور روز عالی و بی عیب نقص است. دقت رنگ‌ها بسیار بالا بوده و از طراوت و شادابی خوبی برخوردار است. نویز در محیط‌هایی با نور کافی تقریبا نزدیک به صفر است. جزئیات تصاویر ثبت شده در این حالت بسیار خوب است، اما اگر به جزئیات خیلی خیلی بیشتر تمایل دارید، می‌توانید در حالت HighRes تصاویر 50 مگاپیکسلی با جزئیاتی فوق العاده به ثبت برسانید. در این حالت زاویه دید کمی بیشتر از حالت 12 مگاپیکسلی است. هرچند که کیفیت تصاویر آنقدر در حالت پیش‌فرض خوب است که به مد 50 مگاپیکسل نیاز پیدا نخواهید کرد، وجود این انتخاب در نرم‌افزار دوربین، نکته مثبتی است.

دوربین گوشی P40 Pro هوآوی

دوربین فوق عریض 40 مگاپیکسلی این گوشی تصاویر 10 مگاپیکسلی با زاویه دید بزرگتر در مقایسه با دوربین اصلی به ثبت می‌رساند. کیفیت تصاویر این دوربین هم بسیار خوب بوده و برخلاف گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت‌تر خبری از اعوجاج و از دست رفتن جزئیات در گوشی‌های تصویر نیست. رنگ‌ها نیز از دقت خوبی برخوردارند، با این حال جنس رنگ‌های ثبت شده با این دوربین متفاوت از دوربین اصلی گوشی است.

دوربین پریسکوپی 12 مگاپیکسلی دستگاه هم تصاویر با کیفیتی در بزرگنمایی 5 برابری ارائه می‌کند. کیفیت تصاویر، وضوح و سطح نویز در تصاویر با زوم 5x قابل قبول است. در زوم هایبرید 10x هم تصاویر با کیفیت رضایت بخشی ثبت می‌شوند. اما بالاتر رفتن میزان بزرگنمایی نویز در تصاویر محسوس‌تر می‌شود.

گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی حالت اختصاصی عکاسی شب را برای دوربین P40 Pro در نظر گرفته است. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، کیفیت تصاویر ثبت شده در حالت شب با دوربین اصلی بسیار خوب، با کمترین میزان نویز و جزئیات قابل قبول است. برای ثبت تصاویر در Night Mode باید چند ثانیه‌ای گوشی را بدون تکان، ثابت نگه دارید. البته نتیجه کار در دوربین فوق عریض مانند آنچه که همیشه در بررسی‌ها دیده بودیم، به خوبی دوربین اصلی و زوم نیست و گاهاً شاهد از دست رفتن جزئیات و آب رنگی شدن تصاویر خواهید بود.

هوآوی حالت‌های متنوعی برای عکاسی با دوربین گوشی P40 Pro در نرم‌افزار دوربین در نظر گرفته است که شاید کاربردی ترین آنها Portrait برای ثبت تصاویر پرتره با افکت تار کننده به کمک دوربین ToF باشد. به غیر این حالت عکاسی Aperture، Macro، Panorama و … نیز در برنامه دوربین مشاهده می‌شود.

دوربین گوشی P40 Pro هوآوی

دوربین سلفی گوشی هم به لطف وجود سنسور ToF سه بعدی به بهترین شکل ممکن می‌تواند سوژه را از پس‌زمینه آن جدا کند. البته این به آن معنا نیست که تار کردن پس زمینه در تمامی سناریوها بدون عیب و نقص انجام می‌شود. چراکه گاهاً شاهد اشتباهی در این عملیات خواهید بود. با این حال؛ کیفیت تصاویر این دوربین بسیار خوب است و جزئیات به اندازه کافی با آن به ثبت می‌رسد. در مجموع دوربین‌های متنوع پی40 پرو هوآوی در تمامی شرایط تصاویری در کلاس یک پرچمدار واقعی به ثبت می‌رسانند. هرچند که هنوز ایراداتی جزئی در برخی از حالت‌ها به چشم می‌خورد، با این حال، دوربین‌های این گوشی یک مجموعه کامل از بهترین‌هایی است که دنیای گوشی‌های هوشمند با آنها روبه‌رو شده‌اید.

نمونه عکس‌های ثبت شده در بررسی گوشی P40 Pro هوآوی

نمونه عکس‌ دوربین گوشی P40 Pro هوآوی
نمونه عکس‌ دوربین گوشی P40 Pro هوآوی
نمونه عکس‌ دوربین گوشی P40 Pro هوآوی

باتری

Huawei P40 Pro مانند نسل قبلی خود دارای یک باتری 4200 میلی آمپرساعتی است. باوجود نمایشگر OLED و الگوریتم‌های بهینه‌سازی، در صورتیکه تنظیمات نمایشگر در حالت 60 هرتز باشد، می‌توان انتظار داشت که این گوشی تا یک روز و نیم شارژ برای مصرف نرمال شارژدهی کند. اما اگر نمایشگر در حالت 90 هرتز باشد و مدت زمانی زیادی از روز را صرف بزی با گوشی کنید، وضعیت کمی متفاوت خواهد بود. عملکرد باتری پی40 پرو در تست بنچمارک PCMark هم به نرخ نوسازی نمایشگر ربط مستقیمی داشت و همانطور که در تصاویر پایین مشاهده می‌کنید، در حالت 60 هرتز نتیجه تست دقیقاً یک ساعت بیشتر از حالت 90 هرتز بود.

هوآوی یک شارژر 40 وات SuperCharge برای این گوشی در نظر گرفته که خوشبختانه، شارژر پرسرعت درون جعبه قرار دارد و نیاز نیست برای خرید جداگانه آن دوباره هزینه کنید. همانطور که انتظار می‌رفت، سرعت شارژ باتری گوشی با شارژر 40 وات بسیار بالا است و برای شارژر 0 تا 100 درصدی به کمتر از یک ساعت زمان نیاز است (در حدود 56-58 دقیقه). اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که به شارژ گوشی در زمان خواب عقیده دارید، این گوشی دارای حالت شارژ هوشمند برای این زمان است. بدین ترتیب که شارژر P40 Pro با سرعت آرام مشغول به شارژ باتری خواهد شد و پیش از آنکه صبح شود، گوشی کاملاً شارژ خواهد بود.

شارژ گوشی P40 Pro هوآوی

هوآوی برای پرچمدار خود امکان شارژ بی‌سیم با سرعت 27 وات را در نظر گرفته است. این گوشی همچنین می‌تواند با همین سرعت و به صورت معکوس دستگاه‌های دیگر (ساعت، هدفون، گوشی و… ) را به صورت بی‌سیم شارژ کند. هوآوی سه حالت مصرف انرژی در بخش تنظیمات باتری این گوشی قرار داده است؛ Performance Mode، Power Saving Mode و  Ultra Power Saving Mode. در حالت پرفورمنس تمامی تنظیمات در بالاترین سطح قرار خواهند گرفت و طبیعتاً سرعت تخلیه باتری بالاتر خواهد بود. اما در دو حالت دیگر با اعمال تغییراتی مانند محدود کردن برنامه‌های پس‌زمینه و غیرفعال کردن برخی از تنظیمات، سرعت تخلیه شارژ کاهش می‌یابد.

هوآوی در مقایسه با نسل قبل، تغییر چندان زیادی در باتری P40 Pro اعمال نکرده و دلیل این موضوع هم، عدم نیاز به تغییر است. همه چیز در رابطه با باتری P30 Pro خوب بود و هوآوی نیازی به دست زدن به ترکیب تیم برنده نداشت. هرچند که شاید افزایش ظرفیت باتری به رقمی مانند 4500 میلی آمپرساعت می‌توانست شرایط را از این هم بهتر کند، اما باز هم در وضعیت موجود و با مدیریت بهینه مصرف انرژی در این گوشی، با باتری آن به مشکل نخواهید خورد.

جمع‌بندی

گوشی P40 Pro هوآوی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید هوآوی بعد از قطع همکاری با گوگل، تمام شده، کاملاً در اشتباهید. گوشی P40 Pro یک مثال زنده از اشتباه بودن این باور است. هر چند که هنوز نبود سرویس‌های گوگل (و یا شاید جانشینان کاملاً بی‌عیب و نقص) در این گوشی مشهود است، اما هوآوی با P40 Pro ثابت کرده که قرار نیست، تسلیم بازی سیاست‌مداران شود. این شرکت به سختی تلاش کرده تا جای خالی سرویس‌های گوگل را در محصولات خود پر کند و تا حدودی هم به این هدف خود رسیده است. هرچند هنوز ایراداتی در نرم‌افزار گوشی‌ها به چشم می‌خورد، اما واضح است که این شرکت قصد ندارد در این نقطه از کار میدان رقابت را ترک کند.

Huawei P40 Pro یک پرچمدار خوش ساخت و باکیفیت است که مجموعه‌ای از امکانات سطح بالا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طراحی زیبا، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند، دوربین‌های توانمند و باتری بادوام از برجسته‌ترین نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید. P40 Pro انتخاب مناسب برای افرادی است که فارغ از قیمت به دنبال خرید محصولی لوکس و پرچمدار از برند هوآوی هستند. مجموعه سخت‌افزار نشان Performance Award را به‌دلیل عملکرد بسیار خوب در بخش دوربین و سخت‌افزار P40 Pro به این گوشی اعطاء می‌کند.

نشان Performance Award
مزایا:
  • طراحی جذاب
  • نمایشگر 90 هرتز باکیفیت
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • کیفیت عالی تصاویر دوربین اصلی
  • باتری بادوام
معایب:
  • نبود جک 3.5 میلیمتری هدفون
  • نداشتن صدای استریو
  • برخی مشکلات نرم‌افزاری
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

P40 Pro انتخاب مناسب برای افرادی است که فارغ از قیمت به دنبال خرید محصولی لوکس و پرچمدار از برند هوآوی هستند.

9امتیاز9.2سخت‌افزار8.3نرم‌‌افزار9.2صفحه نمایش9.5دوربین8.6صدا9.6طراحی9.3باتری8.4ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...

56 دیدگاه

  1. Avatar 5th گفت:

    من با خوندن این مقاله از شدت پشیمونی واسه اشتباهاتم رفتم رو ویبره و دارم میرم تموم محصولات استکباریمو بفروشم بجای مسترپیس های چینی بخرم. فقط نمیدونم این تکونایی که میخورمو چیکار کنم

  2. Avatar Pari Commander Tehroni گفت:

    منم از اون دسته از افراد بودم و با خوندن این مقاله پی به اشتباهم در انتخاب نکردن اشغالای جاسوسی چینی بردم و از شدت ناراحتی نمیدونم چیکار کنم

  3. Avatar Mimool Jigool Bigool گفت:

    شنیدم همه عکاسا دارن میرن لنزای سوپر زوم چند هزار دلاریشونو بفروشن تا این شاهکار ۵۰x زوم رو بخرن

  4. Avatar Folani Loobia Zadeh گفت:

    وای خدااا باز این چینیا با یه جاسوس افزار خارق العاده که ساختش از توان بشر خارج هست دنیا رو شگفت زده کردن!!! حیف که من لیاقت داشتنشو ندارم :دی

  5. Avatar Mahsa Nikneshan گفت:

    شركت هوآوي با طراحي بينظير p40 تمامي انتظارات كاربر از يك گوشي هوشمند را برطرف كرده. صفحه نمايش خميده و فوق العاده شفاف با رزولوشن عالي و دوربين سلفي حفره اي داراي IR TOF سه بعدي منو مجذوب خودش كرده.

  6. Avatar Mohammad nasiri گفت:

    واقعا غافلگیر شدم
    اطلاعات جامع و خوبی بود👌
    اطلاعات بسیار بالا و قیمت خیلی خوبی داره
    دوربین با کیفیت فوق العاده و زوم 50 برابری
    قابلیت مولتی تسکینگ
    داشتن آخرین ورژن اندرویدو EMUI
    واقعا این گوشی رو جذاب تر کرده
    وجود گارانتی معتبر و پاسخگو و عدم داشتن استرس در صورت بوجود اومدن مشکل برای دستگاه هم از ویژگی های خوب این شرکته
    ممنون از هوآوی

  7. Avatar Parisa bazdar gandomi گفت:

    باسلام به نظر من کاربرد مولتی تسکینگ خیلی جذابه و میتونه منوازرایانه بی نیاز کنه چون میتونم چندنرم افزارو هم زمان اجراکنم و همچنین زوم 50 x دوربین این گوشی ک واقعا بی نظیره و به شما این امکان رو میده که با بهترین کیفیت لحظاتتون رو ثبت کنید این گوشی واقعا فوق‌العاده است

    • Avatar 5th گفت:

      کامپیوتر که سهله مثل اینکه امریکا میخواد سوپر کامپیوتر هاشو بده به ایران بجاش از این موبایلا بذاره با مولتی تسکینگ!!!

  8. Avatar Parisa bazdar gandomi گفت:

    باسلام به نظر من کاربرد مولتی تسکینگ خیلی جذابه و میتونه منوازرایانه بی نیاز کنه چون میتونم چندنرم افزارو هم زمان اجراکنم و همچنین زوم 50 x دوربین این گوشی ک واقعا بی نظیره و میتونم ب بهترین کیفیت لحظاتمو ثبت کنم این گوشی واقعا بی نظیره

  9. Avatar پرستو صالحی گفت:

    چون من به عکاسی خیلی علاقه دارم دوربین خیلی واسم مهمه و دروربین های فوق العاده و همون حذف چیزهای اضافی حین عکس عالیه و رتفکیک رنگ داره و حتی حالت night mood داره!

  10. Avatar فاطمه زارع گفت:

    طراحی بینظیر دوربین با زوم 50x و هوش مصنوعی که داره فوق العاده اس خیلی عملکرد دوربین و بهتر میکنه😍😍😍

  11. Avatar صفوراصفرپور گفت:

    سلام.ممنون ازتوضیحات بسیارآموزندتون که مثمرثمربود.یکی ازقابلیت های بارزوحائز اهمیت این گوشی که ارزشمندهست مربوط به دوربین ولنزهای متفاوتشه.سنسوری مربوط به تشخیص عمق تصویر وفوکوس خودکار وزوم اپتیکال۵برابرش.لنزجداواسه تصاویرفوق عریضم که داره.باتری هم که4200. فست شارژ40w,
    هشت هسته ای بااندروید۱۰.اینا همش مزیت محسوب میشه واسه برند هوآووی.موفق وسربلندباشید.

  12. Avatar مینا هاشم پور گفت:

    طراحی فوق العاده، دوربین‌ حرفه ای با زوم 50x, واقعا بینظیره

  13. Avatar Vesam. kaabi گفت:

    ممنون بررسی کامل بود واقعا گوشی های هواوی عالی هستن مخصوصا این گوشی که دوربینش 50 برابر زووم میکنه فوق العادست
    من خودم گوشیم هواوی هست خیلی مولتی تسکینش خوبه همزمان چند تا برنامه رو با هم استفاده میکنم

  14. Avatar Mohamad reza kami گفت:

    با سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما قرار میدید.این دستگاه با شارژ 40w خودباعث میشه کاربر همیشه از باطری این گوشی راضی باشه ودوربین خوبی که روی این محصول کار شده که به کاربر اجازه زوم 50برابری میده این محصول واقعا عالیه. با تشکر

  15. Avatar Mohamad reza kami گفت:

    با سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما قرار میدید.این دستگاه با شارژ 40w خودباعث میشه کاربر همیشه از باطری این گوشی راضی باشه ودوربین خوبی که روی این محصول کار شده که به کاربر اجازه زوم 50برابری میده این محصول واقعا عالیه. با تشکر

  16. Avatar Vahid hashemi گفت:

    این دستگاه ویژگی های خوبی داره مانند اینکه دارای هوش مصنوعی هست ک کار کردن باهاش خیلی راحت تر میکنه همچنین زوم 50 برابری این دستگاه رو بی نقص کرده همچنین قابلیت مولتی تسکینگ هم به این دستگاه آورده شده

  17. Avatar Vahid hashemi گفت:

    از دوربین این دستگاه واقعا آدم لذت میبره جای هیچ بحثی در مورد این گوشی نمیمونه و فکر نکنم کسی بتونه از این دستگاه انتقاد بکنه بازم ممنون از برسی ک انجام شد

    • Avatar 5th گفت:

      بجز اینکه سالهاست لنوو و هوایی و غیره به شکل تابلویی دارن جاسوسی میکنن که مهم نیست. ولی ته همین مقاله هم چند تا معایب نوشته ها! البته اگه اشکال نداره

  18. Avatar علی امیری گفت:

    گوشی خیلی خوبیه
    علی الخصوص دوربین و عکس هایی که تو شب گرفته میشه. از نظر قیمتی هم عالیه .من که راضیم.

    • Avatar صفوراصفرپور گفت:

      سلام.ممنون ازتوضیحات بسیارآموزندتون که مثمرثمربود.یکی ازقابلیت های بارزوحائز اهمیت این گوشی که ارزشمندهست مربوط به دوربین ولنزهای متفاوتشه.سنسوری مربوط به تشخیص عمق تصویر وفوکوس خودکار وزوم اپتیکال۵برابرش.لنزجداواسه تصاویرفوق عریضم که داره.باتری هم که4200. فست شارژ40w,
      هشت هسته ای بااندروید۱۰.اینا همش مزیت محسوب میشه واسه برند هوآووی.موفق وسربلندباشید.

  19. Avatar حمید رضا بهمنی راد گفت:

    سلام خسته نباشید واقعا عالی بود بسیار کاملا نکات فوق العاده مهم اموزنده ایی بود خانم نور بخش

    • Avatar Parisa bazdar gandomi گفت:

      باسلام به نظر من کاربرد مولتی تسکینگ خیلی جذابه و میتونه منوازرایانه بی نیاز کنه چون میتونم چندنرم افزارو هم زمان اجراکنم و همچنین زوم 50 x دوربین این گوشی ک واقعا بی نظیره و به شما این امکان رو میده که با بهترین کیفیت لحظاتتون رو ثبت کنید این گوشی واقعا فوق‌العاده است

  20. Avatar Mohsen rezaei گفت:

    سلام.با تشکر از اطلاعات کاملتون. دوربین این گوشی فوق العادست مخصوصا زوم فوق العاده ای که داره تجربه بی نظیری رو به کاربر میده و بدون لرزش و با کیفیت بی نظیر میشه عکاسی کرد.

  21. Avatar فاطمه زارع گفت:

    سلام واقعا خسته نباشید بررسی جالب و کامل خواندنی بود و دوربین عالی ای که داره ک زوم 50 برابر و هوش مصنوعی رو در اختیار مشتری های خودش قرار داده.. آخه مگه بهتر از هواوی داریم✌️😎 بهترینه😍

  22. Avatar زهرا فرمانبر اصفهانی گفت:

    بررسی فوق العاده عالی و دقیق بود به شخصه من گوشی های هواوی رو خیلی قبول دارم

  23. Avatar Nilowits گفت:

    Salam. Mamnun babate in etelaate kamel
    Gushie fogholadei az nazare sakht afzari hast va hushe masnui k rush kar shode vaghean awlie. 🌺

  24. Avatar مرجان گفت:

    هواوی واقعا داره قوی کار میکنه. این گوشی فوق العادست. هم طراحی هم سخت افزار.دوربینش خیلی جذابه واسه من.بهتراز این نمیشه.

  25. Avatar امید گفت:

    واقعا بررسی بی عیب و نقصی بود مرسی
    خیلی گوشی خوبی به نظر میاد فقط کاش گوگل پلی داشت . حیف .

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      ممنونم از لطف شما.. بله .واقعا گوشی خوب و باکیفیته

    • Avatar محسن گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز،از دید من نداشتن گوگل پلی واسه این مدل در مقابل قابلیت هاش چیزه خیلی خاصی نیست و نکته بعدی اینکه کماکان هنوز سیستم عامل اندروید هست فقط و فقط تنها نکته این است که سرویس موبایل از گوگل به هواوی سرویس تغییر کرده و خود من الان دارم استفاده میکنم و راضی هم هستم.

  26. Avatar آرمین ابیشی گفت:

    بررسی فوق العاده جالب و خواندی بود خانم نوربخش، خسته نباشید.

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      ممنونم آقای ابیشی عزیز بابت توجهتون. زنده باشید.

    • Avatar Nilowits گفت:

      Salam. Mamnun babate in etelaate kamel
      Gushie fogholadei az nazare sakht afzari hast va hushe masnui k rush kar shode vaghean awlie. 🌺

      • Avatar زهرا طهماسبی گفت:

        سلام خسته نباشید متله هنیشه اطلاعات کاملتون
        گوشی فوق العاده ای هست واقعا برسی کامل و جامعی بود. عالی بود

  27. Avatar امین گفت:

    مثل همیشه بهترین و کامل ترین بررسی.ممنون بخاطر بررسی کاملتون

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام. ممنون از توجه شما دوست عزیز

    • Avatar حسین گفت:

      خیلی از خوندن این بررسی لذت بردم و اطلاعات کافی و مناسبی ارائه داد بهم بخصوص قسمت دوربین ب نظرم حذف ادم های اضافی و استفاده از هوش مصنوعی در دوربین این گوشی خیلی عالیه زوم 50 x ک عالیه

      • Avatar 5th گفت:

        به به من که چند بار ستیسفای شدم وسط خوندن! شما احتمالا از اقوام میلاد براتی نیستین؟ 🙂

  28. Avatar علی گفت:

    سلام خوبید، ما از رقبای تولید محتوای شما هستیم، خصوصا حوضه مبایل، عالی بود جامع و کامل

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام همکار محترم
      مرسی که وقت گذاشتین و این بررسی رو مطالعه کردین، باعث افتخاره که مورد پسند واقع شد

    • Avatar زهرا طهماسبی گفت:

      سلام خسته نباشید متله هنیشه اطلاعات کاملتون
      گوشی فوق العاده ای هست واقعا برسی کامل و جامعی بود. عالی بود

    • Avatar 5th گفت:

      سلام قربان شما خوانواده خوبن؟ ما خوبیم مرسی!
      بابا رقیب!!! آخه حوضه؟ چه تولید محتوایی بشه!

  29. Avatar محسن گفت:

    عجب بررسی موشکافانه و عالی بود . کیف کردم . مخصوصاً عکس اپ ها که دسته بندی شده بودن خیلی خوشم اومد .

    نظر خودم :
    گوشی بسیار عالی هوآوی هستش / ناچ به سلفی اصلا به دل نمیشینه ای کاش زودتر این سلفی رو ببرن زیر نمایشگر 🙂
    دوربینش واقعا عالیه . از s20 ultra واقعا بهتره .
    سرویس های گوگل خیلی به گوشی های هوآوی ضربه زده . دیگه بیشتر وارد کننده ها شیائومی وارد می کنند .

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام… مرسی از توجهتون دوست عزیز 😊

    • Avatar حمید رضا بهمنی راد گفت:

      سلام خسته نباشید واقعا عالی بود بسیار کاملا نکات فوق العاده مهم اموزنده ایی بود خانم نور بخش

    • Avatar ارمان قاسمی گفت:

      پرچمدارای هوواوی من و همیشه شیفته خودش میکنه
      از اونجایی که من یه گیمر قدیمی هستم سخت افزار و Npu فوق العادش هیچ حرف و ایرادی واسه گفتن نمیزاره
      عالیه از همه نظر

  30. Avatar مجتبی آستانه گفت:

    ممنون؛ مثل همیشه کامل و جامع. لذت بردیم
    این برندهای موبایل ما رو به جایی رسوندن که وجود شارژر رو نکته مثبت می‌دونیم :)) دو روز دیگه از این که حداقل خود گوشی تو جعبه هست اعلام رضایت می‌کنیم :))
    در تجربه کاربری تون اون فضای اشغال شده توسط سنسور و دوربین روی نمایشگر اذیت کننده نبود؟ چون به نظرم تو عکس‌هایی که دیدم حداقل برای من خیلی اعصاب خردکنه!(البته تو متن اشاره کرده بودید مزاحمتش زیاد نبوده)
    کاش زوم 50x رو روی تابلوی کنار جاده می گرفتید ببینیم نوشته هاش خونده میشه یا نه! و عملکرد دوربینش واقعا تو شب فوق العاده است

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      ممنونم ازتون که وقت گذاشتن و مطالعه کردین بررسی رو
      واقعا سطح دلخوشی‌های ما به کجا رسیده :)))
      در مورد دوربین سلفی نه واقعاً. قبول دارم که اندازه اش بزرگتر از حالت نرمال هست اما اذیت کننده نیست. من چیزی که نتونستم زیاد بهش عادت کنم خمیدگی‌های لبه بود، با اینکه خیلی گوشی رو زیباتر میکنه این طراحی من نمایشگر تخت یا یه کم خمیده‌ رو بیشتر ترجیح میدم
      دوربینش هم که بله واقعا خوبه 👌👌

      • Avatar اسمعیلی شیراری گفت:

        گوشی با طراحی خیلی زیبا بررسی خیلی خوبی بود ویژگی مولتی تسکینگ خیلی برام جذابیت داشت که میشه چند صحفه روهم زمان باهم باز کرد به علاوه زوم 50X در دوربین عالیه

    • Avatar میلاد براتی گفت:

      دوربینهای فوق العاده
      زوم پنجاه برابر
      حذف آدمهای اضافه

      • Avatar Fatemeh jbalbarezi گفت:

        باز هم شرکت هواوی با رونمایی از یکی دیگه از شاهکارهاشون ما رو شگفت زده کرد… 👏👏👏
        ممنون بابت اطلاعات کامل و دقیقتون…. ا این گوشی از مشخصات خیلی بالایی برخوردار هست مخصوصا دوربین ها و زوم 50x….
        توی این اوضاع اقتصادی قطعا خیلی ها دنبال یه گوشی با مشخصات بالا و قیمت مناسب هستند که این گوشی نسبت به آپشن های بالایی که داره واقعا قیمت مناسبی هم داره….. 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.